Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toename straathonden in Nederland?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Toename straathonden in Nederland?

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Wat versta je onder straathonden? Honden die wel een eigenaar hebben maar worden geacht zichzelf uit te laten? Of honden die helemaal geen echte eigenaar hebben?
In het laatste geval zou ik, in plaats van er een theoretische discussie over te beginnen, zorgen dat ze weggevangen worden en bijvoorbeeld via het asiel bij een baas terecht komen...
In het laatste geval zou ik, in plaats van er een theoretische discussie over te beginnen, zorgen dat ze weggevangen worden en bijvoorbeeld via het asiel bij een baas terecht komen...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- starfleet
- Erelid
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Volgens mij komen er in Nederland geen straathonden voor. Het zullen allemaal weglopers en zichzelf uitlatende honden zijn.
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zielig
Heerlijk toch voor zo'n hondje dat hij niet binnen ligt te wachten op een baasje dat 10 uur per dag van huis is?
Wij hadden vroeger een pointer die wel eens ontsnapte en dan een dag wegbleef. Eigenlijk was ze ook een straathond op zo'n dag dat ze non stop door de bossen stoof om konijntjes te vangen. Voor de hond was het heerlijk en na 10 keer een dag weg hadden wij ook niet meer zulke zorgen omdat ze altijd heelhuids weer thuis kwam
Martijn verteld nu net dat ze vroeger een bouvier-koningspoedel hadden die ook hele dagen door de buurt rondliep
Heel Weesp besloeg zijn wandelroute en de DB wist ervan en liet hem maar lopen
Onze pointer kregen ze niet te pakken trouwens 
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zielig

Wij hadden vroeger een pointer die wel eens ontsnapte en dan een dag wegbleef. Eigenlijk was ze ook een straathond op zo'n dag dat ze non stop door de bossen stoof om konijntjes te vangen. Voor de hond was het heerlijk en na 10 keer een dag weg hadden wij ook niet meer zulke zorgen omdat ze altijd heelhuids weer thuis kwam

- starfleet
- Erelid
Onze hond liep ook heel veel los rond in de buurt, en met haar vele honden, voornamelijk kleine tot middenslag asbakjes. Ze gingen elkaar ook ophalen 's morgens, maar dat was in de jaren zestig/begin jaren 70 in een dorp. Dat kan haast nergens meer tegenwoordig. Voor de hond was het geweldig. De onze liep overigens nooit echt de straat uit.MARC_S schreef: Martijn verteld nu net dat ze vroeger een bouvier-koningspoedel hadden die ook hele dagen door de buurt rondliepHeel Weesp besloeg zijn wandelroute en de DB wist ervan en liet hem maar lopen
Anne
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
mwah. als je de hond met een paar telefoontjes her en der mooi laat registreren als zijnde gevonden, en hem dan door de dierenbescherming met zo'n dierenambulance op laat halen, dan komen ze niet achter je adres. zeker niet als je erbij vermeldt of ze de woongegevens van de vinder achterwege willen laten.@idoo schreef:linlin schreef:als er hier in de buurt honden zonder baas over straat lopen, neem ik ze mee en zet ik de molen in werking. maar ze lopen er niet zoveel.
tot je een keer een hond van echte ASO's meeneemt, dan laat je het voortaan echt wel uit je hoofd. Ik heb een keer een Turkse Berghond die me met mijn loopse teef achtervolgde, mijn tuin ingelokt en de hondenbescherming gebeld, een dag later liep die hond weer los rond en stonden er een paar Turken op mijn deuren te rammen en tegen de ramen te tikken, dus dat doe ik niet meer.
hier loopt ook een zelf-uitlater. 'iedereen' weet het. ik heb ook geen enkel bezwaar tegen loslopende honden. maar toch vind ik het eng als ze in hun eentje rondsjouwen. de een na laatste hond die ik mee naar huis genomen heb, was een labrador die ik in het pikkedonker voor een auto weg kon trekken. :N:MARC_S schreef:Volgens mij komen er in Nederland geen straathonden voor. Het zullen allemaal weglopers en zichzelf uitlatende honden zijn.
Eigenlijk vind ik dat helemaal niet zieligHeerlijk toch voor zo'n hondje dat hij niet binnen ligt te wachten op een baasje dat 10 uur per dag van huis is?
Wij hadden vroeger een pointer die wel eens ontsnapte en dan een dag wegbleef. Eigenlijk was ze ook een straathond op zo'n dag dat ze non stop door de bossen stoof om konijntjes te vangen. Voor de hond was het heerlijk en na 10 keer een dag weg hadden wij ook niet meer zulke zorgen omdat ze altijd heelhuids weer thuis kwamMartijn verteld nu net dat ze vroeger een bouvier-koningspoedel hadden die ook hele dagen door de buurt rondliep
Heel Weesp besloeg zijn wandelroute en de DB wist ervan en liet hem maar lopen
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Onze hond vroeger thuis bij mijn ouders, was ook zo'n 'zelfuitlater'.
Hij was een of ander vaag boerderijhondje en totaal onopvoedbaar
Hij liep op een dag op z'n gemakje heel Bleiswijk door en kwam soms een half uur later en soms 5 uur later weer thuis.
Maar goed, dat is alweer ruim 25 jaar geleden en in een toen nog heel rustig dorpje.
Zelf zou ik het niet in m'n hoofd halen met mijn honden nu.
Hij was een of ander vaag boerderijhondje en totaal onopvoedbaar

Hij liep op een dag op z'n gemakje heel Bleiswijk door en kwam soms een half uur later en soms 5 uur later weer thuis.
Maar goed, dat is alweer ruim 25 jaar geleden en in een toen nog heel rustig dorpje.
Zelf zou ik het niet in m'n hoofd halen met mijn honden nu.
-
- Zeer actief
- tapas
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Je geeft nu wel een heel vertekend beeld over de Rozenprieel!! en je hebt het toch niet over mijn Tapas he...
ik woon namelijk ook in de Roos en heb een (ex spaanse) zwerver.. die heel soms wel eens wil ontsnappen grmpfff, vooral als op woensdagavond of donderdag de vuilniszakken buiten staan. hij mag heel soms los om even te kunnen poepen (en ja dat ruim ik altijd op) en heel soms neemt hij dan de benen om alvast te kunnen ontbijten.. grmpffff
Ik vind het een leuke buurt, allerlei nationaliteiten die elkaar niet in de weg zitten, tenminste niet in het deel waar ik woon, een fijne turkse groenteboer, iedereen zegt elkaar gedag. En er zijn veel mensen die zich inzetten voor deze buurt, een buurtfestival, een buurtwandeling, allemaal bedoeld om medebewoners beter te leren kennen
en nee, de honden die jij bedoeld zijn zeker geen zwervers.. de meeste van hen wonen rond het Merensplein en mogen zichzelf uitlaten.. wel zo makkelijk, op mijn ochtendronde kom ik ze allemaal tegen en dat zijn allemaal erg 'autochtone' honden hoor.. Ik ken hier 1 allochtoon met en hond en die laat deze keurig aan de lijn uit! Ik denk dat hier in de jaren een soort gedoogbeleid is ontstaan dat honden hier los over straat lopen.
Als het aan mijn hond lag zou hij dat ook het liefste doen... en die komt ook altijd weer terug. Heel soms weet hij de deur uit te glippen
en komt dan binnen een half uur ofzo weer terug.. en heeft even alle lekkere plekjes afgezocht..
Erger in de buurt vind ik de overlast van hondenpoep
ik denk trouwens dat de zwerfkatten populatie hier veel groter is. Verder is het helaas een buurt vol zwerfvuil zodat de dieren het hier (op straat) ook erg goed hebben.. maar dat is onze eigen schuld!!

ik woon namelijk ook in de Roos en heb een (ex spaanse) zwerver.. die heel soms wel eens wil ontsnappen grmpfff, vooral als op woensdagavond of donderdag de vuilniszakken buiten staan. hij mag heel soms los om even te kunnen poepen (en ja dat ruim ik altijd op) en heel soms neemt hij dan de benen om alvast te kunnen ontbijten.. grmpffff
Ik vind het een leuke buurt, allerlei nationaliteiten die elkaar niet in de weg zitten, tenminste niet in het deel waar ik woon, een fijne turkse groenteboer, iedereen zegt elkaar gedag. En er zijn veel mensen die zich inzetten voor deze buurt, een buurtfestival, een buurtwandeling, allemaal bedoeld om medebewoners beter te leren kennen
en nee, de honden die jij bedoeld zijn zeker geen zwervers.. de meeste van hen wonen rond het Merensplein en mogen zichzelf uitlaten.. wel zo makkelijk, op mijn ochtendronde kom ik ze allemaal tegen en dat zijn allemaal erg 'autochtone' honden hoor.. Ik ken hier 1 allochtoon met en hond en die laat deze keurig aan de lijn uit! Ik denk dat hier in de jaren een soort gedoogbeleid is ontstaan dat honden hier los over straat lopen.
Als het aan mijn hond lag zou hij dat ook het liefste doen... en die komt ook altijd weer terug. Heel soms weet hij de deur uit te glippen

ik denk trouwens dat de zwerfkatten populatie hier veel groter is. Verder is het helaas een buurt vol zwerfvuil zodat de dieren het hier (op straat) ook erg goed hebben.. maar dat is onze eigen schuld!!

- mercedes2803
- Zeer actief
ten eerste kan Aidoo een koosnaam of zelfbedachte naam zijn@idoo schreef:Beetje belachelijk hoor.mercedes2803 schreef:Is dit een verkapt topic om te zeiken op je allochtone buren?
Denk je soms dat Aidoo een autochtoonse naam is?
ten tweede begin je in je openingsbericht al over percentages buitenlanders in je wijk.
ten derde blijf je maar voortborduren op je buitenlandse buren
En heb je het over asociale Turken in je buurt.
Prima dat ze er zijn en prima dat jij daar woont...maar wat is dat voor overbodige informatie?
Met 1 zin uitleg was het ook duidelijk geweest wat je vraagstelling is..daarvoor hoef je er niet op voort te borduren.
Sommige mensen die zelf getint zijn, van origine buitenlandse ouders hebben of hier al jaren zijn hebben nog weleens de neiging te vinden dat zij harder mogen roepen dat buitenlanders het verkeerd doen.
Als een blanke Nederlanders hetzelfde roept ben je een racist..
Mijn vriend heeft het ook weleens en het ergert me mateloos.
Geboren en getogen Nederlands met een Nederlands paspoort, maar van origine komt hij toch uit een land duizenden kilomters verderop dat door Nederland ingenomen en gebruikt is.
Ik verbeeld mij met half Molukse vriend en Afrikaanse zwager niet dat ik harder mag roepen dat Turken en Marrokanen fout zijn dan ieder ander.
Ik heb geen idee hoe jij eruit ziet, maar je zit te bashen op je Turkse buurman, maar heb je er weleens bij stilgestaan dat ze jou ook voor Turks aan kunnen zien?
Het gebeurt zeker hoor....er zijn nog steeds genoeg mensen die het verschil tussen een Indo, Molukker, Turk en Marrokkaan niet zien.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
hier zie ik eigenlijk geen straathonden.
er was er 1. een langharig klein zwart hondje. echt heel zielig. had 2 staarten. 1 echte en 1 van vervilt haar.
een vrouwtje in de buurt heeft hem overgehaald bij haar eten te komen halen (hij was niet te vangen, ook niet met biefstuk)
nu is het 3 jaar later en woont het hondje in haar huis en loopt ie keurig aan de lijn als mevrouw hem uitlaat.
echt een superafloop!
verder hier geen straathonden, alleen boerderijhonden die zichzelf uitlaten
er was er 1. een langharig klein zwart hondje. echt heel zielig. had 2 staarten. 1 echte en 1 van vervilt haar.
een vrouwtje in de buurt heeft hem overgehaald bij haar eten te komen halen (hij was niet te vangen, ook niet met biefstuk)
nu is het 3 jaar later en woont het hondje in haar huis en loopt ie keurig aan de lijn als mevrouw hem uitlaat.
echt een superafloop!
verder hier geen straathonden, alleen boerderijhonden die zichzelf uitlaten

- mercedes2803
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik ben niet snel iemand die ongeinteresseerd met het handje zwaait, maar in jouw geval maak ik toch eens een uitzondering.@idoo schreef:mercedes2803 schreef:ik zeg al niets meer....
Lijkt me dat we ook daar niet uitkomen net als dat je in andere discussie's nogal eens raar uit de hoek kan komen...
Maar het is fijn om te weten dat je de pest hebt aan blanke Nederlanders....weet ik waar ik aan toe ben zullen we maar zeggen
Ja, en vooral aan de vrouwelijk soort.
BOEIEND!!!!!!

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- tapas
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nee, die hond is niet van mij, de hond op de foto hieronder is van mij en het is waar dat hier veel honden loslopen, maar ik denk dat het maar een klein percentage is als je ziet hoeveel hondenpoep hier overal ligt. Er zijn gewoon veel honden in deze wijk, en een deel daarvan wordt dagelijks de voordeur uitgezet.@idoo schreef:Ha wat is de wereld klein hé!tapas schreef:Je geeft nu wel een heel vertekend beeld over de Rozenprieel!! en je hebt het toch niet over mijn Tapas he...![]()
![]()
![]()
Als het aan mijn hond lag zou hij dat ook het liefste doen... en die komt ook altijd weer terug. Heel soms weet hij de deur uit te glippenen komt dan binnen een half uur ofzo weer terug.. en heeft even alle lekkere plekjes afgezocht..
Ik vind het ook een leuke buurt hoor, en dat er veel allochtonen wonen vind ik juist een voordeel. Hier kun je tenminste ook zondags naar de (Turkse) super, en waar kan dat elders in Haarlem.
En ik wees er volgens mij op dat juist de autochtonen hier van oudsher die gewoonte hadden. Mijn buurman bijv. laat de hele dag zijn Engelse Buldog los rondzwerven en overal bergen poep produceren.
Is die mooi geelachte Pyrenese herder van jou dan? Zie ik toch heel regelmatig in zijn eentje scharrelen, tussen de Camper- en de Rozeprieelstraat zeg maar.
En die hele oude kleine langharige terrierachtige beestjes met die scheve bekken dan, ik snap niet dat iemand ze het risico laat lopen onder een auto te komen, je ziet ze echt haast niet!
toen we nog een hondenwacht hadden in Haarlem heb ik hem er al eens op gewezen, maar aan het Rozeprieel wilde hij zijn handen niet branden. Verspilde moeite vond ie, ze zoeken het maar uit daar!
Je hebt gelijk dat het de spuigaten uitloopt met die katten, maar dat heb ik lang geleden al leren negeren als een hopeloze zaak.
Als er geen auto's waren geweest had ik het geweldig gevonden al die loslopende honden, maar zeker in die nauwe straatjes hier zie ik soms echt op het laatste moment nog zo'n hondje vlak voor mijn auto verschijnen, en ik begrijp echt niet hoe iemand zijn hond dit risico laat lopen. Wat iets anders is als los laten als je er zelf bij bent, en ik snap ook heus wel dat ie wegglippen kan zonder dat je het wil
Maar ik heb hier in Haarlem in Schalkwijk en in de Bavobuurt gewoond, en in Amsterdam in het Centrum, in Oud-Zuid, de Bijlmer, de Rivierenbuurt, de Pijp en de Jordaan, en in Zeeland in Middelburg en Aagtekerke, en vergeleken daarmee vind ik in het Rozeprieel dus echt veel loslopende honden rondzwerven! Ik zag elders namelijk bijna nooit losse honden!
Volgens mij ben ik je wel eens tegengekomen, met ik dacht 3? van die grote harige honden..

- mcf78
- Vaste gebruiker
ik weet niet hoor maar volgens mij was dit niet het onderwerp.@idoo schreef:mercedes2803 schreef:ik zeg al niets meer....
Lijkt me dat we ook daar niet uitkomen net als dat je in andere discussie's nogal eens raar uit de hoek kan komen...
Maar het is fijn om te weten dat je de pest hebt aan blanke Nederlanders....weet ik waar ik aan toe ben zullen we maar zeggen
Ja, en vooral aan de vrouwelijk soort.
heb ik toch nog een slimme opmerking voor een oer hollandse blanke meid

Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex

<BR><BR>
-
- Zeer actief
- tapas
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- johan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Re: Toename straathonden in Nederland?
40 + 50 = 90 procent, zijn die andere 10 procent alïen?@idoo schreef:Ik woon in het Rozenprieel, een buurtje a la de Jordaan in Amsterdam van een halve eeuw terug, waar nog zo'n veertig procent van de oorspronkelijk autochtoonse bevolking woont, naast vijftig procent allochtonen.