Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slank
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Slank
Ik heb vast weleens verteld dat Bram z'n eten regelmatig laat staan. Nu niet meer overigens, blijkbaar heeft hij meer behoefte aan eten als het koud is. Hij krijgt nu veel, maar blijft even slank als altijd.
Had gisteren even gemaild met de eigenaren van een zusje van Bram en die is ook zo slank. Dus even gevraagd hoe zij met eten is: precies hetzelfde als Bram!
Zouden ze een snelle spijsvertering hebben ofzo? Is het vaker zo dat 'eetgewoontes' hetzelfde zijn bij nestgenoten?
Had gisteren even gemaild met de eigenaren van een zusje van Bram en die is ook zo slank. Dus even gevraagd hoe zij met eten is: precies hetzelfde als Bram!
Zouden ze een snelle spijsvertering hebben ofzo? Is het vaker zo dat 'eetgewoontes' hetzelfde zijn bij nestgenoten?

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Ik weet niet of eetgewoontes van honden uit hetzelfde nest hetzelfde zijn maar Vegas blijft ook maar zo slank.
Sinds een paar weken voier ik hem wat bij omdat hij best een beetje aan mocht komen en hoewel hij toch wel iets is aangekomen blijft hij prachtig slank.
Vegas is erg beweeglijk, Bram ook. Ik denk dat ze het gewoon heel snel weer verbranden
Sinds een paar weken voier ik hem wat bij omdat hij best een beetje aan mocht komen en hoewel hij toch wel iets is aangekomen blijft hij prachtig slank.
Vegas is erg beweeglijk, Bram ook. Ik denk dat ze het gewoon heel snel weer verbranden

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

Tommie blijft ook slank, terwijl Femke wel de neiging heeft wat dikker te worden. Maar dat is denk ik ook wel rasgebonden; schotse terriers hebben nou eenmaal een 'bijzettafel' model.
Ik denk dat de neiging om snel dik te worden of juist slank te blijven wel genetisch bepaald is. (bij mensen is dat vaak ook zo) Maar dat het nog zwaar te beinvloeden is door hoe er met eten om wordt gegaan door de hondenbaas.

Ik denk dat de neiging om snel dik te worden of juist slank te blijven wel genetisch bepaald is. (bij mensen is dat vaak ook zo) Maar dat het nog zwaar te beinvloeden is door hoe er met eten om wordt gegaan door de hondenbaas.
- Moos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Klopt. Maar Bram krijgt twee keer zoveel eten als de meeste Kooikers, dat is wel een extreem verschil. En nog voer ik hem bewust af en toe met worst bij, want ik wil niet dat hij een skeletje wordt. Zijn zusje heeft precies hetzelfde, dus behalve dat ze actief zijn hebben ze volgens mij ook een snelle spijsvertering.Moos schreef:Ik denk dat het deels genetisch bepaald is, deels ligt aan het voer, en deels ligt aan het energie niveau van je hond. Bram is natuurlijk heel erg beweeglijk, altijd bezig, dan verbrandt hij ook meer dan een hond die thuis de hele tijd slaapt

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ja, de combinantie denk ik inderdaadZoek stok! schreef:Klopt. Maar Bram krijgt twee keer zoveel eten als de meeste Kooikers, dat is wel een extreem verschil. En nog voer ik hem bewust af en toe met worst bij, want ik wil niet dat hij een skeletje wordt. Zijn zusje heeft precies hetzelfde, dus behalve dat ze actief zijn hebben ze volgens mij ook een snelle spijsvertering.Moos schreef:Ik denk dat het deels genetisch bepaald is, deels ligt aan het voer, en deels ligt aan het energie niveau van je hond. Bram is natuurlijk heel erg beweeglijk, altijd bezig, dan verbrandt hij ook meer dan een hond die thuis de hele tijd slaapt

En Bram is natuurlijk soms ook wel erg druk (ik hou d'r wel van

Is zijn zusje ook vrij druk, of valt dat wel mee?

- Zoek stok!
- Zeer actief
Zusje is wel iets rustiger (zou het dan toch aan mij liggen?Moos schreef:
Ja, de combinantie denk ik inderdaad![]()
En Bram is natuurlijk soms ook wel erg druk (ik hou d'r wel van); ik ken hier ook een Kooiker, en die speelt graag, maar vergeleken bij Zoefffff-Bram is dat een slome hond
![]()
Is zijn zusje ook vrij druk, of valt dat wel mee?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat Bram doorheeft dat jij de superbaas bent voor hem die hem heerlijk laat rennen en rauzen als hij wilZoek stok! schreef:Zusje is wel iets rustiger (zou het dan toch aan mij liggen?Moos schreef:
Ja, de combinantie denk ik inderdaad![]()
En Bram is natuurlijk soms ook wel erg druk (ik hou d'r wel van); ik ken hier ook een Kooiker, en die speelt graag, maar vergeleken bij Zoefffff-Bram is dat een slome hond
![]()
Is zijn zusje ook vrij druk, of valt dat wel mee?), maar ook beweeglijk. Haha, je had hem vandaag moeten zien. Hij was helemaal
met die harde wind. Tsja, dan krijgt hij toch weer een lekkere volle bak eten. Hij is de hele dag al aan het rondrennen, ook binnen.

Ja, kijk, dat bedoel ik. Die bolletjes van mij hebben vanochtend even gespeeld, maar kort gewandeld (engggeee wind

- Zoek stok!
- Zeer actief
Nou, ik heb hem vandaag na de middagwandeling genegeerd. Ik had echt zoiets van 'man het is nu wel genoeg met dat drukke gedoe'. Het was even afzien, maar na een uur is hij maar in z'n bedje gaan liggen. Hoogst verdrietig dat hij zo mishandeld wordtMoos schreef: Ik denk dat Bram doorheeft dat jij de superbaas bent voor hem die hem heerlijk laat rennen en rauzen als hij wil![]()
![]()
Ja, kijk, dat bedoel ik. Die bolletjes van mij hebben vanochtend even gespeeld, maar kort gewandeld (engggeee wind), en liggen al de hele middag te pitten. Die krijgen dus geen extra volle bak eten vanavond

Wat een verschil he, Bram geeft echt helemaal niks om regen en wind. Maar hij heeft dan ook een lekkere ondervacht

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Arme Bram, zomaar genegeerdZoek stok! schreef:Nou, ik heb hem vandaag na de middagwandeling genegeerd. Ik had echt zoiets van 'man het is nu wel genoeg met dat drukke gedoe'. Het was even afzien, maar na een uur is hij maar in z'n bedje gaan liggen. Hoogst verdrietig dat hij zo mishandeld wordtMoos schreef: Ik denk dat Bram doorheeft dat jij de superbaas bent voor hem die hem heerlijk laat rennen en rauzen als hij wil![]()
![]()
Ja, kijk, dat bedoel ik. Die bolletjes van mij hebben vanochtend even gespeeld, maar kort gewandeld (engggeee wind), en liggen al de hele middag te pitten. Die krijgen dus geen extra volle bak eten vanavond
![]()
Wat een verschil he, Bram geeft echt helemaal niks om regen en wind. Maar hij heeft dan ook een lekkere ondervachtHij hobbelt ook nog in de tuin rond overdag. Dan kijk ik af en toe of hij voor de deur staat (en dus weer naar binnen wil), want de deur laat ik niet meer open staan brrrrrrr.

Watjes van honden heb ik gewoon, watjes

Nee hoor, maar ik vind het serieus jammer dat ze met regen en storm het echt lichamelijk niet trekken (en Saar geestelijk ook niet, maar dat is me er ook eentje natuurlijk). Dat is iets wat ik me toen ik voor Moos ging absoluut niet gerealiseerd heb

- Zoek stok!
- Zeer actief
Elluk voordeel hep z'n nadeel! Het is ook wel fijn dat ze niet verharen bijvoorbeeld. En je hoeft niet twee uur eruit als het regent. Want Bram vindt het dan wel geweldig en ik doe het ook braaf, maar echt blij ben ik niet als ik de zoveelste hoosbui op m'n kop krijgMoos schreef: Watjes van honden heb ik gewoon, watjes![]()
Nee hoor, maar ik vind het serieus jammer dat ze met regen en storm het echt lichamelijk niet trekken (en Saar geestelijk ook niet, maar dat is me er ook eentje natuurlijk). Dat is iets wat ik me toen ik voor Moos ging absoluut niet gerealiseerd heb

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Da's zeker waar hoor. Dat niet verharen is echt wel heeeel erg fijnZoek stok! schreef:Elluk voordeel hep z'n nadeel! Het is ook wel fijn dat ze niet verharen bijvoorbeeld. En je hoeft niet twee uur eruit als het regent. Want Bram vindt het dan wel geweldig en ik doe het ook braaf, maar echt blij ben ik niet als ik de zoveelste hoosbui op m'n kop krijgMoos schreef: Watjes van honden heb ik gewoon, watjes![]()

En het werkt inderdaad ook andersom. Ik vind het heel vervelend dat ze niet echt tegen guur weer kunnen als ik weg moet, want ik wandel graag lang voordat ik ze alleen laat.
Aan de andere kant, als ik thuis ben de hele dag, zit ik liever met lekkere warme slapende hondjes op de bank, dan met hondjes die steeds naar buiten willen in de storm en regen

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Nou ik klaag soms wel omdat er geen gram teveel op Ameno zit.Zoek stok! schreef:Ik klaag er overigens niet over hoorHet is heerlijk dat je je niet steeds hoeft af te vragen of je hond te dik wordt.
Soms komt er met veel pijn en moeite 1 kilootje bij, maar dat verdwijnt ook zo weer. En laatst heeft ze een paar dagen diarree gehad (buikgriepje) en nu ziet ze er gewoon erg mager uit. Als ik haar aai voel ik haar ruggewervel zonder dat ik daar naar hoef te zoeken:N: En als ze rent zie ik de ribben zitten. (niet heel erg, maar toch). Van mij zou er dus wel wat meer reserves op mogen zitten

Ameno eet ook veel meer dan de meeste honden van haar ras overigens, maar zit ook nooit stil.
(de broertjes en zusjes van Ameno zijn overigens ook allemaal redelijk fijn gebouwd en schraal, dus ik denk dat er zeker wel overeenkomsten te vinden zijn)