Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil ook barf uit gaan proberen bij mijn honden. Ik heb een adres gevonden hier in de buurt, een islamitische slagerij waar je daar vlees enzo voor kunt halen.
Maar nou vroeg ik me dus af, moet je dan zeggen dat het voor de hond is. Mijn ervaring is dat islamitische mensen niet zo dol zijn op honden vanwege hun geloof, en kunnen ze dat dan niet als een belediging opvatten?
Vreemde vraag misschien, maar ik wil daar ook niet voor Jan met de korte achternaam staan............
niet zo moeilijk hoor je koopt met een stalen gezicht eerst wat lamsribben of ander materiaal..bot met vlees.. en vraagt langs je neus weg ..heeft u ook nog wat voor mijn hond??
zelf vond ik het nml niet prettig dat ik "alleen voor de hond kwam"
je merkt vanzelf wel hoe zij reageren.
Ik tref soms zelf slagers die in hun land van herkomst de honden ook restmateriaal gaven. Soms krijg je zelfs hele goede adviezen van ze!
succes!
mijn ervaring is dat de slager er dan wat dingetjes bij doet(extra en gratis) omdat het voor de hond is,ze zien het niet als belediging want ze verdienen toch aan je,vaak vinden ze het wel grappig dat er is iemand anders dan hun eigen familie komt(is niet lullig bedoelt hoor) onze isl.slager vond het heel fijn en ik was zo een uur kwijt toen ik "even"vlees ging halen.
we hebben hier wat adressen bij islamitische slagers waar we (zaterdag eind van de middag werkt erg goed) alleen komen voor botten/restmateriaal voor de honden. Ze zijn hier blij met ons, scheelt hun weer in het afval dat ze moeten afvoeren. We krijgen vuilniszakken vol tegelijk gratis mee.
Zelf eet ik geen vlees, dus dat heb ik niet van ze nodig. De meesten verkopen er groente etc. bij, als daarvan me iets aanstaat koop ik daar wel wat van.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Whaaa wat ik nu lees heb ik nog nooit gehoort
Ik ga gewoon bij kivo vlees halen ik heb daar gezien dat het vlees gewoon gekeurt wordt door de keurinsdienst van waren.
Bewaren jullie slagers dat afval ook gekoeld 4 graden of lager.
Afval wordt bij z'n slager nooit gekeurt.
Ik ga in Rotterdam naar een super grote Islamitische slager. Ik had op barfplaats gelezen dat je daar gerust kan zeggen dat het voor je hond is en dat er dan iemand geroepen wordt die je dan helpt met het maken van je keus. Tot nu toe heb ik dat niet gedaan. Maar ik denk dat die mensen daar wel begrijpen dat ik als Hollander die penslappen niet zelf opeet.
Vrijdag gaan we weer en dan nemen we ook vlees voor ons zelf mee voor tijdens het kerstgourmetten.
Sjalot schreef:Ik ga in Rotterdam naar een super grote Islamitische slager. Ik had op barfplaats gelezen dat je daar gerust kan zeggen dat het voor je hond is en dat er dan iemand geroepen wordt die je dan helpt met het maken van je keus. Tot nu toe heb ik dat niet gedaan. Maar ik denk dat die mensen daar wel begrijpen dat ik als Hollander die penslappen niet zelf opeet.
Vrijdag gaan we weer en dan nemen we ook vlees voor ons zelf mee voor tijdens het kerstgourmetten.
idd Islam Centrum op Zuid,
kan je prima voor je hond vlees halen, als t goed is heeft ie binnenkort ook een barfplaats sticker op zn raam voor nog meer duidelijkheid kom er al jaren (bijna 3 jaar nu) en ook voor jezelf kan je er prima vlees halen.........
MastiffStorm schreef:Whaaa wat ik nu lees heb ik nog nooit gehoort
Ik ga gewoon bij kivo vlees halen ik heb daar gezien dat het vlees gewoon gekeurt wordt door de keurinsdienst van waren.
welkom in barfland
afval komt van gekeurd vlees en afval gaat als niemand het ophaalt gelijk de containers in
en bewaartemp?
buiten ligt vlees ook niet in een constante temp,vooral zomers niet
honden vinden "rijp" vlees nog het lekkerste
Baily schreef:Ik wil ook barf uit gaan proberen bij mijn honden. Ik heb een adres gevonden hier in de buurt, een islamitische slagerij waar je daar vlees enzo voor kunt halen.
Maar nou vroeg ik me dus af, moet je dan zeggen dat het voor de hond is. Mijn ervaring is dat islamitische mensen niet zo dol zijn op honden vanwege hun geloof, en kunnen ze dat dan niet als een belediging opvatten?
Vreemde vraag misschien, maar ik wil daar ook niet voor Jan met de korte achternaam staan............
Ik heb er geen problemen mee om barf te vragen voor mijn honden ik koop nu vlees bij een slachthuis en kippekarkassen bij een poelier.
en botten bij speciaal iemand die barfbotten verkoopt maar ik merk geen verschil, waar ik het koop de reacties zijn goed.
gr.AnneMarie
MastiffStorm schreef:Whaaa wat ik nu lees heb ik nog nooit gehoort
welkom in barfland
afval komt van gekeurd vlees en afval gaat als niemand het ophaalt gelijk de containers in
en bewaartemp?
buiten ligt vlees ook niet in een constante temp,vooral zomers niet
honden vinden "rijp" vlees nog het lekkerste
Te vers (niet ingevroren geweest) wordt hier (ook in de zomer) begraven in de tuin en een dag later pas opgegeten, en dat gaat goed!