Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eigenwijs.
Moderator: moderatorteam
-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
boxersien
Dit is bij mij ook het geval, alleen willen mijn ouders die verhalen niet geloven (en komt er na boris waarschijnlijk 1 of 2 :N: :N: ) Ga proberen hen over te halen niet te doen, dan maar weer een Boxer (wel eenzijdigZoek stok! schreef:De Beagle stond op mijn lijstje van rassen die ik leuk vond en waaruit ik ging kiezen. Ik kwam zoveel verhalen tegen van Beagles die er vandoor spurten als ze loslopen, dat ik het ras snel weggestreept hebAch ja, je moet ergens op selecteren he
- geraldenedith
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Misschien wij weljidde schreef:Ben nu wel heel benieuwd over welke hond je het hebt.
Geloof niet dat ze nog post, omdat er teveel commetaar was op haar te dikke beagle
Dieuwke is zeker fors, maar zij krijgt meer beweging dan menig andere hond. Dieuwke is al vanaf haar pupzijn aan de maat. Toch is haar gewicht niet meer dan veel andere beagles.
Gisteren nog een beaglewandeling gelopen met de beagleclub. http://members.home.nl/beagle/bussloo2005.htm .
Hier kun je mooi zien of er beagles zijn die wel luisteren. En ja hoor ze zijn er gelukkig ook nog
Natuurlijk zijn er beagles die alleen maar hun neus achterna gaan. Over het algemeen geldt ook dat wat voor elke hond geldt. Je MOET er wel tijd insteken om je hond goed op te voeden en dat betekend bij een beagle waarschijnlijk meer concequent zijn dan bij menig ander ras.
Kijk maar eens op beagle.pagina.nl . Hier vindt je veel beagleinformatie.
De groeten van Edith en Gerald, en een dikke poot van Dieuwke
mailto: beagle@home.nl
homepage: http://members.home.nl/beagle/beaglesite.htm

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oja ik ken ook wel beagles die luisteren, maar over het algemeen zijn het honden die sterk op hun neus af gaan en die daar zeer zelfstandig in zijn.. ik vind ze leuk hoor, maar ik verlies niet de ras eigenschappen uit het oog, een beagle die erg goed luistert, vind ik ook niet echt een beaglegeraldenedith schreef:Misschien wij weljidde schreef:Ben nu wel heel benieuwd over welke hond je het hebt.
Geloof niet dat ze nog post, omdat er teveel commetaar was op haar te dikke beagle![]()
Dieuwke is zeker fors, maar zij krijgt meer beweging dan menig andere hond. Dieuwke is al vanaf haar pupzijn aan de maat. Toch is haar gewicht niet meer dan veel andere beagles.
Gisteren nog een beaglewandeling gelopen met de beagleclub. http://members.home.nl/beagle/bussloo2005.htm .
Hier kun je mooi zien of er beagles zijn die wel luisteren. En ja hoor ze zijn er gelukkig ook nog. Elke week is er naast de normale dagelijkse wandelingen altijd een dag bij dat Dieuwke samen met vrouwtje en een andere hond en baasje een wandeling van 10 tot 14 km maken.
Natuurlijk zijn er beagles die alleen maar hun neus achterna gaan. Over het algemeen geldt ook dat wat voor elke hond geldt. Je MOET er wel tijd insteken om je hond goed op te voeden en dat betekend bij een beagle waarschijnlijk meer concequent zijn dan bij menig ander ras.
Kijk maar eens op beagle.pagina.nl . Hier vindt je veel beagleinformatie.
- geraldenedith
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
We zijn ook maar al te blij dat veel mensen het wel mooie honden vinden om te zien, maar de raseigenschappen goed mee laten tellen met hun beslissing. Helaas zie je (ook) bij beagles echter steeds meer dat ze gekozen worden om het uiterlijk (mooi kopje, etc) en niet om de al zo vaak aangehaalde eigenschappen. Deze beagles kom je dan na verloop van tijd tegen op bv marktplaats waar de meest vreemde smoesen verzonnen worden door deze eigenaren om de beagle aan een andere man/vrouw te krijgen.yamie schreef: oja ik ken ook wel beagles die luisteren, maar over het algemeen zijn het honden die sterk op hun neus af gaan en die daar zeer zelfstandig in zijn.. ik vind ze leuk hoor, maar ik verlies niet de ras eigenschappen uit het oog, een beagle die erg goed luistert, vind ik ook niet echt een beagle
Beagles zijn beslist geen honden voor beginnende hondeneigenaren die het leuk vinden om een hond te hebben voor de goede sier.
Gelukkig zijn er ook ECHTE beagles
Voor de liefhebber een foto van gisteren. Vele beagles die dus toch lekker los kunnen lopen zonder er gelijk vandoor te gaan.
De groeten van Edith en Gerald, en een dikke poot van Dieuwke

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja idd, maar ik bedoelde ook niet dat een beagle niet kan luisteren of niet opgevoed kan worden hoor, ik bedoelde het meer dat er bepaalde eigenschappen in zitten die er voor zorgen dat het een hond is die een heel natuurlijk instinct heeft, en met wat voor een cursus dan ook, de hond behoort die ook te hebben...geraldenedith schreef:We zijn ook maar al te blij dat veel mensen het wel mooie honden vinden om te zien, maar de raseigenschappen goed mee laten tellen met hun beslissing. Helaas zie je (ook) bij beagles echter steeds meer dat ze gekozen worden om het uiterlijk (mooi kopje, etc) en niet om de al zo vaak aangehaalde eigenschappen. Deze beagles kom je dan na verloop van tijd tegen op bv marktplaats waar de meest vreemde smoesen verzonnen worden door deze eigenaren om de beagle aan een andere man/vrouw te krijgen.yamie schreef: oja ik ken ook wel beagles die luisteren, maar over het algemeen zijn het honden die sterk op hun neus af gaan en die daar zeer zelfstandig in zijn.. ik vind ze leuk hoor, maar ik verlies niet de ras eigenschappen uit het oog, een beagle die erg goed luistert, vind ik ook niet echt een beagle
Beagles zijn beslist geen honden voor beginnende hondeneigenaren die het leuk vinden om een hond te hebben voor de goede sier.
Gelukkig zijn er ook ECHTE beaglesdie (af en toe) goed willen luisteren naar de baasjes
.
Voor de liefhebber een foto van gisteren. Vele beagles die dus toch lekker los kunnen lopen zonder er gelijk vandoor te gaan.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
deels ja, maar deels ook gewoon weten wat voor een ras je hebt.. ik bedoel je gaat met een ier ook geen behendigheid doen, je gaat met een chihuahua ook geen pakwerk doen... op het moment dat er bij de beagle word gezegd oh ja hoor eenuitstekende hond om gg mee te gaan doen , vind ik het geen juiste beagle meerMickie schreef:Ik ken een beagle met een G&G2 diploma op zak... het kán dus wel.
Ik denk dat het ook te maken heeft met welke instelling je een hond traint. Als je vantevoren al zoiets hebt van "het zal wel niks worden" dan wórdt het ook niks natuurlijk. Beetje 'self-fullfilling prophecy' zit er ook bij.
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1