Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blijft dat nou zo?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Blijft dat nou zo?

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ook hier een 'probleem' betreffende het rijen van Alano op Tank. Nu deed hij dat al met regelmaat maar sinds Tanks castratie wordt ik er echt strontziek van. De hele dag loopt hij achter Tank aan en is hem continu aan het likken bij zijn ballen (nou ja leeg zakje meer) en zijn piep :roll: Echt heel irritant, Tank staat er zelf een beetje bij van :roll: heb je hem weer en als Alano echt wil rijden gaat hij springen dat hij het niet wil maar daar trekt Alano zich niets van aan, zodra Tank in het zicht is wil hij alleen maar rijen.

Ik wordt er nu zelf af en toe een beetje onpasselijk van zo geobsedeerd is Alano. Alano is altijd al een rijerd geweest en zodra hij wat spanning heeft wil hij rijen. In de auto zelfde verhaal, zodra hij de auto in komt is het rijen, hij drukt Tank helemaal de hoek in.

Gister was ik het echt ff zat en heb hem dus een enorme bek gegeven en een 'mep' met de theedoek (meer in de lucht maar goed hihi), niet dat dat allemaal echt hielp maar ik vind het nu echt niet leuk meer :mrgreen:

Dat ik zeker weet dat het door Tanks castratie komt komt doordat Magic ook op hem wil rijen en die heeft dat echt nog nooit gedaan en al helemaal niet bij Tank. Ook hangt die dus met uitlaten alleen maar met zijn neus bij Tanks lege zaakje :mrgreen:

Zal dit zo blijven, of alleen maar erger worden? Ik vind het dus gewoon voor Tank heel erg vervelend, die hond kan niet opstaan of Alano staat er al bij. Het zelf uit laten zoeken zal ook niet gaan want dan wordt het oorlog.

Weet niet wat ik ermee moet :19:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Heb je niet de verkeerde laten castreren? :smile:
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Verbieden zou ik doen, als ie gaat rijden terug naar zijn plaats of bank. Iedere keer als ie het doet hup terug naar je plek. Heel consequent, hij mag het gewoon nooit. Ik zou hem geen zwieper geven want dan denkt Tank misschien Ha zal ik ff helpen en het sterkt hem dan weer. Maar gewoon afkappen. Het lijkt me idd zwaar irritant. Of je zou hem iets anders kunnen laten doen als ie spanning heeft een geweldig spelletje geven, afleiden maar dat is nogal lastig in de auto.

groetjes majelle
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

heel erg moeilijk Brigitte.
Ik heb ze met de uitlaatservice gehad (en ook die hier logeerden) die niks anders deden als rijden, rijden rijden. Gek werd je ervan.
En wat je ook deed...niks hielp...ookal werd je nog zo boos.....een seconde later zaten ze er weer op.
Het enige wat hielp was castreren.....en ik ben erg fel tegen castreren maar in deze gevallen was dat echt het enige wat hielp.
Brigitte
Zeer actief

estelle schreef:heel erg moeilijk Brigitte.
Ik heb ze met de uitlaatservice gehad (en ook die hier logeerden) die niks anders deden als rijden, rijden rijden. Gek werd je ervan.
En wat je ook deed...niks hielp...ookal werd je nog zo boos.....een seconde later zaten ze er weer op.
Het enige wat hielp was castreren.....en ik ben erg fel tegen castreren maar in deze gevallen was dat echt het enige wat hielp.
Alano heeft het alleen met Tank he? Hij rijd nooit op een andere hond, echt nooit. En castreren wil ik hem ook niet, is me ook zelfs afgeraden. Alano zit natuurlijk met zijn heupen, hij loopt op zijn spieren en onze fysiotherapeute vertelde dat spierweefsel na castratie vetweefsel wordt en grote kans dat hij dan problemen gaat krijgen met zijn heupen....dus idd erg moelijk wat je zegt.

Omdat Alano met andere honden totaal geen problemen heeft, hij kijkt er niet eens echt naar in het bos vind ik het ook weer zo rigoreus om te doen. Ik ben er ook absoluut geen voorstander van en was van tank al ziek maar ja, dat moest gewoon.
Brigitte
Zeer actief

tekkel schreef:Heb je niet de verkeerde laten castreren? :smile:
Nee, Tank was medisch noodzakelijk anders had er niets gecastreerd geworden.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Brigitte schreef:
tekkel schreef:Heb je niet de verkeerde laten castreren? :smile:
Nee, Tank was medisch noodzakelijk anders had er niets gecastreerd geworden.
Ja sorry, was een flauw rotgrapje.
Ik begrijp nu dat het echt een groot serieus probleem is.
Ik hoop dat er een goede oplossing voor komt :idea:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Brigitte schreef:
estelle schreef:heel erg moeilijk Brigitte.
Alano heeft het alleen met Tank he? Hij rijd nooit op een andere hond, echt nooit. En castreren wil ik hem ook niet, is me ook zelfs afgeraden. Alano zit natuurlijk met zijn heupen, hij loopt op zijn spieren en onze fysiotherapeute vertelde dat spierweefsel na castratie vetweefsel wordt en grote kans dat hij dan problemen gaat krijgen met zijn heupen....dus idd erg moelijk wat je zegt.

Omdat Alano met andere honden totaal geen problemen heeft, hij kijkt er niet eens echt naar in het bos vind ik het ook weer zo rigoreus om te doen. Ik ben er ook absoluut geen voorstander van en was van tank al ziek maar ja, dat moest gewoon.
pfff dan zou ik het ook niet weten. en Tank kan niet van zich afsnauwen? doet hij dat niet of ben je bang voor een gevecht?
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Keizer heeft het heel lang gedaan op de hond van mijn collega. Maar zo opeens van de ene op de andere dag was dat over en kijkt hij er niet meer naar om.

Maar ja die zagen elkaar niet elke dag en dat scheelt wel met jou situatie, ik zou er denk ik ook knettergek van worden. :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”