Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden vanuit het buitenland adopteren
Moderator: moderatorteam
- mcf78
- Vaste gebruiker
luister er worden hier een aantal dingen gezegd en uit zijn context gehaald en ik hou gewoon op met hier schrijven. ik heb mijn mening gegeven en word daar op aangevallen dat deze mening helemaal niet kan.
ik heb gezegd dat de honden daar dezelfde rechten hebben als "onze" honden maar dat we er hier ook veel hebben die een nieuwe baas nodig hebben. en aangezien er dan ook nog gezegd word door martijn dat die veel lieve een happy vrolijke hond uit spanje heeft en vervolgens die fotos geplaats worden hier dan vraag ik me af wie dit nu echt goed leest voor hij/zij reacties plaatsen.
en dat er dan ook nog gezegd word dat de honden in het alsiel niet uw probleem is heb ik ook een hele makkelijke reactie. de honden in het asiel zijn wel mijn probleem maar als dat niet zo is waarom zijn de honden in spanje dan wel mijn probleem. waarom doen die spanjaarden er zelf niet iets aan dan? (vat dit niet verkeerd op want het interesseerd me wel degelijk wat er met die honden gebeurt hoor!!! maar dit is alleen even om een punt duidelijk te maken)
ik hou het voor gezien en reageer wel weer een x als ik het idee heb dat er ook echt gelezen word wat er staat ipv de helft lezen en met een kwaaie kop iets neer gaan zetten. dit is overigens niet voor iedereen bedoelt alleen voor degene die zich aangesproken voelen
ik heb gezegd dat de honden daar dezelfde rechten hebben als "onze" honden maar dat we er hier ook veel hebben die een nieuwe baas nodig hebben. en aangezien er dan ook nog gezegd word door martijn dat die veel lieve een happy vrolijke hond uit spanje heeft en vervolgens die fotos geplaats worden hier dan vraag ik me af wie dit nu echt goed leest voor hij/zij reacties plaatsen.
en dat er dan ook nog gezegd word dat de honden in het alsiel niet uw probleem is heb ik ook een hele makkelijke reactie. de honden in het asiel zijn wel mijn probleem maar als dat niet zo is waarom zijn de honden in spanje dan wel mijn probleem. waarom doen die spanjaarden er zelf niet iets aan dan? (vat dit niet verkeerd op want het interesseerd me wel degelijk wat er met die honden gebeurt hoor!!! maar dit is alleen even om een punt duidelijk te maken)
ik hou het voor gezien en reageer wel weer een x als ik het idee heb dat er ook echt gelezen word wat er staat ipv de helft lezen en met een kwaaie kop iets neer gaan zetten. dit is overigens niet voor iedereen bedoelt alleen voor degene die zich aangesproken voelen
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex

<BR><BR>
- Zoie
- Zeer actief
overigens, maar dat terzijde, ik ben nog niet zo lang gelden uitermate schofterig behandeld in het asiel van X. Ik was wezen kijken, had een hond op het oog, en wilde er nog even over nadenken. Enfin, ik diezelfde middag nog gebeld dat ik hem wilde hebben, kon hem de volgende dag ophalen. Toen ik kwam hadden ze hem aan een ander meeegegeven. Motivatie: ze vonden de nieuwe eigenaar toch geschikter.
Voor mij een reden het asiel in X voorlopig nog even te mijden.
X is voor mij het plaatselijke asiel, maar ik mag geloof ik instellingen niet negatief noemen hier, dus vandaar het kruisje.
Voor mij een reden het asiel in X voorlopig nog even te mijden.
X is voor mij het plaatselijke asiel, maar ik mag geloof ik instellingen niet negatief noemen hier, dus vandaar het kruisje.
Laatst gewijzigd door Zoie op 19 dec 2005 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik voel me niet aangesproken, want ik val je niet aan. Alleen is het wel fijn in dit soort gesprekken als je je mening goed onderbouwt met dingen die waarheid zijn en niet alleen met je beleving. Het is een feit dat het gros van de honden in Nederland gewoon prima herplaatst kunnen worden, zeker als ze probleemloos zijn.
Als jij het tegendeel beweert mag je dat hard maken.
Verder hoor je niemand zeggen dat een buitenlander meer recht heeft op een plek dan een nederlandse hond, ookal zit die buitenlandse hond slechter. De enige mensen die daarover iets te zeggen hebben zijn mensen die er moeite mee hebben dat er buitenlandse honden hierheen gehaald worden. Die vinden dat een nederlandse hond voor moet gaan.
Ik heb zelf ook een nederlandse asielhond gehad en ik raad iedereen aan die een hond wil een herplaatser te nemen. Waar die dan vandaan komt zal me worst wezen.
Wat er nou mis is met die foto's begrijp ik niet. Dat zijn feiten, de realiteit van alledag daar. Lijkt me bijzonder relevant in deze discussie, anders had ik ze niet geplaatst. Ik hekel het zelf namelijk om te pas en te onpas dit soort nare beelden te moeten zien.
Als jij het tegendeel beweert mag je dat hard maken.
Verder hoor je niemand zeggen dat een buitenlander meer recht heeft op een plek dan een nederlandse hond, ookal zit die buitenlandse hond slechter. De enige mensen die daarover iets te zeggen hebben zijn mensen die er moeite mee hebben dat er buitenlandse honden hierheen gehaald worden. Die vinden dat een nederlandse hond voor moet gaan.
Ik heb zelf ook een nederlandse asielhond gehad en ik raad iedereen aan die een hond wil een herplaatser te nemen. Waar die dan vandaan komt zal me worst wezen.

Wat er nou mis is met die foto's begrijp ik niet. Dat zijn feiten, de realiteit van alledag daar. Lijkt me bijzonder relevant in deze discussie, anders had ik ze niet geplaatst. Ik hekel het zelf namelijk om te pas en te onpas dit soort nare beelden te moeten zien.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- mcf78
- Vaste gebruiker
hoi zoie
dat snap ik en geloof me dat is niet helemaal de gang van zaken. tenminste niet bij ons.
wij kijken (voor zover dat dat al kan) van te voren of een hond en baas geschikt zijn voor elkaar en gaan geen hond aan iemand beloven en dan aan iemand anders mee geven!!! das echt belachelijk.
misschien klinkt het stom maar ik wil daarvoor mijn excuses aanbieden want doordat een asiel zo doet krijgen andere asiels ook een slechte naam.
dat snap ik en geloof me dat is niet helemaal de gang van zaken. tenminste niet bij ons.
wij kijken (voor zover dat dat al kan) van te voren of een hond en baas geschikt zijn voor elkaar en gaan geen hond aan iemand beloven en dan aan iemand anders mee geven!!! das echt belachelijk.
misschien klinkt het stom maar ik wil daarvoor mijn excuses aanbieden want doordat een asiel zo doet krijgen andere asiels ook een slechte naam.
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex
<BR><BR>
Marieke & Rex

<BR><BR>
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Een belletje had er wel vanaf gemogen, maar ik vind er niets mis mee als een hond meegaat naar de geschikste baas, hoe zuur dat dan ook kan zijn voor degene die hem ook graag wil hebben.Zoie schreef:overigens, maar dat terzijde, ik ben nog niet zo lang gelden uitermate schofterig behandeld in het asiel van Zandvoort. Ik was wezen kijken, had een hond op het oog, en wilde er nog even over nadenken. Enfin, ik diezelfde middag nog gebeld dat ik hem wilde hebben, kon hem de volgende dag ophalen. Toen ik kwam hadden ze hem aan een ander meeegegeven. Motivatie: ze vonden de nieuwe eigenaar toch geschikter.
Voor mij een reden het asiel in zandvoort voorlopig nog even te mijden.
Ik snap je boosheid volledig hoor, maar wat mij betreft pleit het voor het asiel. Ze hadden je alleen wel op de hoogte moeten stellen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Zoie
- Zeer actief
Flauwekul, als jij mij een hond toezegt, en je belt me op dat je toch een betere baas gevonden hebt, dan denk je toch niet dat ik ooit nog bij jou om een hond kom ?Eline* schreef:Een belletje had er wel vanaf gemogen, maar ik vind er niets mis mee als een hond meegaat naar de geschikste baas, hoe zuur dat dan ook kan zijn voor degene die hem ook graag wil hebben.Zoie schreef:overigens, maar dat terzijde, ik ben nog niet zo lang gelden uitermate schofterig behandeld in het asiel van Zandvoort. Ik was wezen kijken, had een hond op het oog, en wilde er nog even over nadenken. Enfin, ik diezelfde middag nog gebeld dat ik hem wilde hebben, kon hem de volgende dag ophalen. Toen ik kwam hadden ze hem aan een ander meeegegeven. Motivatie: ze vonden de nieuwe eigenaar toch geschikter.
Ik snap je boosheid volledig hoor, maar wat mij betreft pleit het voor het asiel. Ze hadden je alleen wel op de hoogte moeten stellen.
Als je honden herplaatst, dan heb je niet alleen met honden maar ook met mensen met hun belangen en emoties te maken. Als ze me geen geschikte baas vinden, oke. Als een andere baas beter is, volgens hun dan, oke. Maar als je een hond toezegt, kan je daar niet zomaar op terugkomen.
Ze hadden tenminste het fatsoen kunnen hebben om de nieuw opgedoken potentiële eigenaar te zeggen dat de hond gereserveerd is om vervolgens eerst met mij nog even een praatje te maken. Mischien had ik er dan wel van afgezien, dat weet ik niet, en de andere eigenaar had wel een dagje kunnen wachten.
Maar op deze manier ... het is pakweg 2,5 jaar geleden, en ik ben nog steeds boos ja.
Laatst gewijzigd door Zoie op 19 dec 2005 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.

- *Linda*
- Zeer actief
Wat een onzin. Ik heb zelf een hond uit het buitenland en werk hier ook in een Nederlands asiel. Honden in Nederland hebben absoluut niet te lijden onder de plaatsingen uit het buitenland. Honden in Nederlandse asielen hebben hemel op aarde als je het vergelijkt met de buitenlandse asielen en, belangrijker nog, worden in principe, nooit afgemaakt! Ja, heel af en toe als ze echt te verknipt zijn of erg ziek maar verder absoluut niet! In het buitenland worden gezonde, jonge, vrolijke honden afgemaakt omdat ze gewoonweg te veel zijn. Eigen land eerst? Nee hoor, met die onzin hoef je bij mij echt niet aan te komenmcf78 schreef:waar ik dat op baseer??? omdat ik zelf in een asiel werk en daar baseer ik dat op. de beste reden om iets op te baseren al zeg ik het zelf. en t overige percentage dat "moeilijk" herplaatsbaar is kan ook geplaatst worden hoor alleen wat moeilijker maar kan wel. zeg ook niet dat alle honden in het asiel mak als een lammetje zijn want dan heb je t toch echt niet goed gelezen.Zoie schreef:Het is hier nu al vaak genoeg gezegd, een asiel is voor 90 % van de honden een tussenstation naar een nieuwe baas. De rest van de honden is moeilijk herplaatsbaar. Als je het beter weet, waar baseer je dat dan op ?mcf78 schreef:[
ik vind het heel fijn dat jij heel gelukkig bent met cleo en cleo met jou maar ik vind het gewoon sneu dat we hier zoveel lieve en gewoon goed opgevoede honden hebben die geen kans krijgen omdat er honden uit het buitenland gehaald worden.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom heb je helemaal niet gereageerd op de feiten die hier neergezet zijn?:ik hou het voor gezien en reageer wel weer een x als ik het idee heb dat er ook echt gelezen word wat er staat ipv de helft lezen en met een kwaaie kop iets neer gaan zetten.
- Vrijwel alle honden die in nederlandse asiels terechtkomen worden binnen afzienbare tijd herplaatst.
- In het asiel van de foto´s van Eline worden per jaar een 2500 honden afgemaakt, ruim 10 procent van alle honden die in nederlandse asiels worden herplaatst.
Dit dodingsstation is niet het enige hier in de buurt. Er is er nog eentje waar er vorig jaar bijna 4000 zijn afgemaakt, samen zijn die twee dus goed voor een derde van alles wat er in Nederland herplaatst wordt. In heel Spanje zijn er tientallen asiels waar wekelijks tientallen honden afgemaakt moeten worden.
Ik kan me indenken dat het voor iemand als jou heel fijn is om weer een hond uit "jouw" asiel te zien vertrekken met een fijne nieuwe baas, op weg naar een nieuw leven.
Kun jij je indenken hoe fijn het is voor een medewerker van zo´n spaans asiel om één hond te zien vertrekken naar Nederland ipv op de grote hoop dode honden te belanden?
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
@Eline, wat een schokkende fotoos zeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat het probleem zo groot was.Wil de hond schreef:Waarom heb je helemaal niet gereageerd op de feiten die hier neergezet zijn?:ik hou het voor gezien en reageer wel weer een x als ik het idee heb dat er ook echt gelezen word wat er staat ipv de helft lezen en met een kwaaie kop iets neer gaan zetten.
- Vrijwel alle honden die in nederlandse asiels terechtkomen worden binnen afzienbare tijd herplaatst.
- In het asiel van de foto´s van Eline worden per jaar een 2500 honden afgemaakt, ruim 10 procent van alle honden die in nederlandse asiels worden herplaatst.
Dit dodingsstation is niet het enige hier in de buurt. Er is er nog eentje waar er vorig jaar bijna 4000 zijn afgemaakt, samen zijn die twee dus goed voor een derde van alles wat er in Nederland herplaatst wordt. In heel Spanje zijn er tientallen asiels waar wekelijks tientallen honden afgemaakt moeten worden.
Ik kan me indenken dat het voor iemand als jou heel fijn is om weer een hond uit "jouw" asiel te zien vertrekken met een fijne nieuwe baas, op weg naar een nieuw leven.
Kun jij je indenken hoe fijn het is voor een medewerker van zo´n spaans asiel om één hond te zien vertrekken naar Nederland ipv op de grote hoop dode honden te belanden?
Ik heb zelf bij de dierenbescherming gewerkt en meer dan 90% van de honden worden binnen een paar maand herplaatst. Dus een effect van het hier heen halen van buitenlandse honden is nauwelijks tot niet merkbaar.
Aan Wil e.a. wordt het geld dat gestort wordt voor de stichtingen ook besteeds aan castratie/sterilisatieacties? Dat zou volgens mij een groot effect hebben op de zwerfhonden of niet? Of zijn het allemaal gedumpte ren-, jacht- en waakhonden?
Carmen
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben Wil niet maar antwoord toch even; Wat welke stichting doet ter plaatse is erg verschillend, maar inderdaad maakt castratie en sterilisatie bijna altijd deel uit van wat er ter plaatse gebeurd. De gedumpte honden zijn niet onder eén noemer te vangen. Het is van alles, al hebben de honden gebruikt voor de jacht het vaak wel slecht, zoals de galgo's en de podenco's.Carmen schreef:Aan Wil e.a. wordt het geld dat gestort wordt voor de stichtingen ook besteeds aan castratie/sterilisatieacties? Dat zou volgens mij een groot effect hebben op de zwerfhonden of niet? Of zijn het allemaal gedumpte ren-, jacht- en waakhonden?
Carmen
Er is een hele fijne en goede organisatie werkzaam in Spanje sinds mei, Imveta. Zij werken hard aan onder meer dit soort projecten. Het wordt gerund door twee nederlandse dierenartsen die voor een relatief laag bedrag honden opereren. Wij zijn ook met ze aan de babbel.

Alleen geld is en blijft het probleem. De grens van het werk daar ligt daar waar het geld op is. Ik denk dat dat voor alle welwillende organisatie's zo werkt.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Goede zaakEline* schreef:Ik ben Wil niet maar antwoord toch even; Wat welke stichting doet ter plaatse is erg verschillend, maar inderdaad maakt castratie en sterilisatie bijna altijd deel uit van wat er ter plaatse gebeurd. De gedumpte honden zijn niet onder eén noemer te vangen. Het is van alles, al hebben de honden gebruikt voor de jacht het vaak wel slecht, zoals de galgo's en de podenco's.Carmen schreef:Aan Wil e.a. wordt het geld dat gestort wordt voor de stichtingen ook besteeds aan castratie/sterilisatieacties? Dat zou volgens mij een groot effect hebben op de zwerfhonden of niet? Of zijn het allemaal gedumpte ren-, jacht- en waakhonden?
Carmen
Er is een hele fijne en goede organisatie werkzaam in Spanje sinds mei, Imveta. Zij werken hard aan onder meer dit soort projecten. Het wordt gerund door twee nederlandse dierenartsen die voor een relatief laag bedrag honden opereren. Wij zijn ook met ze aan de babbel.![]()
Alleen geld is en blijft het probleem. De grens van het werk daar ligt daar waar het geld op is. Ik denk dat dat voor alle welwillende organisatie's zo werkt.

Tsja en geld is altijd een probleem...bij elk goed doel...helaas
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het probleem is enorm. De nadruk ligt veelal op alle misstanden en mishandelingen van de dieren, maar dit soort toestanden, zoals je kan zien op de foto's is echt gewoon de realiteit van alledag en wordt betaald door de overheid.@Eline, wat een schokkende fotoos zeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat het probleem zo groot was.
Daar moeten we ook tegen ten strijde vind ik. De overheden moeten hun geld gaan geven aan asiels als Kimba e.d. zodat die de boel goed op de rails kunnen krijgen en het overschot aan honden kan gaan aanpakken met castratieprojecten, informatie en voorlichtingen geven ect.
Asiels als Kimba krijgen niets, geen cent!
Die dodingsstations worden gewoon gesubsidieerd. Het is echt allemaal zo krom. Er ligt echt zo ontzettend veel werk.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het plaatsen van honden is inderdaad een druppel op de gloeiende plaat, maar dat is in mijn ogen elke hulp voorlopig. Je moet alleen ergens beginnen.Carmen schreef:Goede zaakHet plaatsen van hondjes is natuurlijk een druppel op een gloeiende plaat. Elke geredde hond is er een en dat is heel belangrijk, maar effectief doet het op die grote getale van honden erg weinig. Dus het probleem wordt van meerdere kanten aangepakt...
Tsja en geld is altijd een probleem...bij elk goed doel...helaas

Er zit trouwens best veel verschil in hoe stichtingen werken en als je een stichting wil steunen loont het echt de moeite je eens te verdiepen in hun werkwijze.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Je vergeet er nog iets bij te vertellen Wil;Wil de hond schreef:Waarom heb je helemaal niet gereageerd op de feiten die hier neergezet zijn?:ik hou het voor gezien en reageer wel weer een x als ik het idee heb dat er ook echt gelezen word wat er staat ipv de helft lezen en met een kwaaie kop iets neer gaan zetten.
namelijk dat er diverse asielen zijn die zelf honden uit spanje halen (of andere buitenlanden) omdat het aanbod wat zij hebben 0 is of niet plaatsbaar.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm..je hebt in die zin gelijk dat goed goed is. Als jij bij ons om een hondje komt ben je goed of niet goed; klaar. Als je dan dus goed bent en er is je een hond toegezegd sta je daar als herplaatsiemand dus achter, anders had je uberhaupt die toezegging niet moeten maken.Zoie schreef:Flauwekul, als jij mij een hond toezegt, en je belt me op dat je toch een betere baas gevonden hebt, dan denk je toch niet dat ik ooit nog bij jou om een hond kom ?Eline* schreef:Een belletje had er wel vanaf gemogen, maar ik vind er niets mis mee als een hond meegaat naar de geschikste baas, hoe zuur dat dan ook kan zijn voor degene die hem ook graag wil hebben.Zoie schreef:overigens, maar dat terzijde, ik ben nog niet zo lang gelden uitermate schofterig behandeld in het asiel van Zandvoort. Ik was wezen kijken, had een hond op het oog, en wilde er nog even over nadenken. Enfin, ik diezelfde middag nog gebeld dat ik hem wilde hebben, kon hem de volgende dag ophalen. Toen ik kwam hadden ze hem aan een ander meeegegeven. Motivatie: ze vonden de nieuwe eigenaar toch geschikter.
Als je honden herplaatst, dan heb je niet alleen met honden maar ook met mensen met hun belangen en emoties te maken. Als ze me geen geschikte baas vinden, oke. Als een andere baas beter is, volgens hun dan, oke. Maar als je een hond toezegt, kan je daar niet zomaar op terugkomen.
Ze hadden tenminste het fatsoen kunnen hebben om de nieuw opgedoken potentiële eigenaar te zeggen dat de hond gereserveerd is om vervolgens eerst met mij nog even een praatje te maken. Mischien had ik er dan wel van afgezien, dat weet ik niet, en de andere eigenaar had wel een dagje kunnen wachten.
Maar op deze manier ... het is pakweg 2,5 jaar geleden, en ik ben nog steeds boos ja.
Je hebt eigenlijk wel gelijk Jan.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeetje Eline ik schrik toch elke keer weer van dit soort foto's en wordt er altijd verdrietig van als je die mooie dieren zo ziet liggen, en dit is maar een heel klein beetje van alle honden die het zelfde lot ondergaan of tewachten staat.
Nou maar even een goed berichtje erbij dan wat ik op het buitenlandse honden forum heb gelezen.
DE EERSTE JAGER IN SPANJE IS VANOCHTEND VEROORDEELD VANWEGE HET MISHANDELEN VAN GALGO'S.
HET VONNIS LUIDT:
* 3 MAANDEN GEVANGENISSTRAF
* 2 JAREN JACHTVERBOD
* EEN BOETE VAN € 1200,--
* HET BETALEN VAN ALLE KOSTEN, T.W.
A: VETERINAIRE KOSTEN
B: VERBLIJFKOSTEN BIJ SCOOBY
C: JURIDISCHE KOSTEN ( ADVOCAAT, OOK VAN SCOOBY)
VOLDOET DE JAGER HIER NIET AAN, DAN MAG HIJ 6 MAANDEN LANGER IN DE SPAANS CEL DOORBRENGEN.
Dit is een absolute stap vooruit ten bate van het dierenwelzijn in Spanje en we mogen Fermin uiterst dankbaar zijn, dat hij ondanks alle tegenwerking zo doortastend, vastberaden en strijdlustig is geweest. Nu is hij niet alleen de eerste persoon die jaren geleden het galgo-probleem aan de kaak stelde en zich daadwerkelijk inzet voor de galgo, hij heeft tevens de eerste jager achter de tralie's kunnen krijgen.
Dit is een historische dag in de eeuwenlange Spaanse galgo-mishandeling traditie en een absoluut voorbeeld voor de Spaanse jagers.
Jacqueline
* 2 JAREN JACHTVERBOD
VOLDOET DE JAGER HIER NIET AAN, DAN MAG HIJ 6 MAANDEN LANGER IN DE SPAANS CEL DOORBRENGEN.
Dit is een absolute stap vooruit ten bate van het dierenwelzijn in Spanje en we mogen Fermin uiterst dankbaar zijn, dat hij ondanks alle tegenwerking zo doortastend, vastberaden en strijdlustig is geweest. Nu is hij niet alleen de eerste persoon die jaren geleden het galgo-probleem aan de kaak stelde en zich daadwerkelijk inzet voor de galgo, hij heeft tevens de eerste jager achter de tralie's kunnen krijgen.
Dit is een historische dag in de eeuwenlange Spaanse galgo-mishandeling traditie en een absoluut voorbeeld voor de Spaanse jagers.
Jacqueline
- Contacteer:
jacq1970 schreef: DE EERSTE JAGER IN SPANJE IS VANOCHTEND VEROORDEELD VANWEGE HET MISHANDELEN VAN GALGO'S.
HET VONNIS LUIDT:
* 2 JAREN JACHTVERBOD
Jacqueline

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
YESSSS, eindelijk een doorbraak. Het zal nog wel wat jaartjes duren voordat de algehele manier van denken daar verandert, maar dit soort uitspraken van rechters zorgen in ieder geval dat er een sfeer ontstaat dat het niet normaal is je dier te mishandelen.jacq1970 schreef:Jeetje Eline ik schrik toch elke keer weer van dit soort foto's en wordt er altijd verdrietig van als je die mooie dieren zo ziet liggen, en dit is maar een heel klein beetje van alle honden die het zelfde lot ondergaan of tewachten staat.
Nou maar even een goed berichtje erbij dan wat ik op het buitenlandse honden forum heb gelezen.
DE EERSTE JAGER IN SPANJE IS VANOCHTEND VEROORDEELD VANWEGE HET MISHANDELEN VAN GALGO'S.
HET VONNIS LUIDT:
* 2 JAREN JACHTVERBOD
Jacqueline

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
jacq1970 schreef:Jeetje Eline ik schrik toch elke keer weer van dit soort foto's en wordt er altijd verdrietig van als je die mooie dieren zo ziet liggen, en dit is maar een heel klein beetje van alle honden die het zelfde lot ondergaan of tewachten staat.
HET VONNIS LUIDT:
* 2 JAREN JACHTVERBOD
Jacqueline

Voor de rechter........

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Die foto´s heb ik gemaakt en ik kan je zeggen dat het heel bizar was om aanwezig te zijn bij zo´n maandagochtend-inslaapritueel. Elke week van het jaar op maandagochtend worden in dat asiel de overtollige honden uitgezocht die (gelukkig op een nette manier) ingeslapen gaan worden.jacq1970 schreef:Jeetje Eline ik schrik toch elke keer weer van dit soort foto's en wordt er altijd verdrietig van als je die mooie dieren zo ziet liggen, en dit is maar een heel klein beetje van alle honden die het zelfde lot ondergaan of tewachten staat.
Het is niet te beschrijven hoe ik me voelde toen alle honden al hun eerste spuitje hadden gehad zodat ze "sliepen" maar nog leefden. Ik zag er zoveel prachtige honden tussenliggen die ik zo als hond voor mezelf had willen hebben, wetend dat het geweldige honden zouden zijn. Helaas moet je dan echter gewoon blijven kijken hoe het verder gaat. Hond voor hond kreeg zijn laatste spuitje waarna ze stuk voor stuk stopten met leven.
Had ik er toen zeg twee honden tussenuit gehaald om ze naar Nederland te helpen vertrekken dan had ik dus iemand geweest die volgens velen de nederlandse asielhonden zou veroordelen tot een levenslang verblijf in een luxe-hotelletje.
Ik kan dáár met mijn verstand dus helemaal niet bij. Hoe kan iemand zo kortzichtig zijn om te zeggen dat zulke honden niet naar Nederland mogen komen?
Hoe kan een stichting die in nauwe samenwerking met de Dierenbescherming enkele buitenlandse asielen helpt botweg weigeren om een cent subsidie te verlenen aan een asiel wat tot de nok volzit met honden in een slechte en uitzichtloze situatie puur omdat dit asiel wel eens een paar honden naar Nederland stuurt, onder het mom van: "ze moeten de situatie ter plaatse oplossen"? Hoe kan iemand die zich hondenliefhebber noemt in staat zijn om botweg te zeggen dat men in Spanje alle buiten de boot gevallen honden maar af moet maken als men een paar euro op de bankrekening gestort wil krijgen?
Maar goed, ik dwaal geloof ik een beetje af.
Dit is prachtig nieuws.Nou maar even een goed berichtje erbij dan wat ik op het buitenlandse honden forum heb gelezen.
HET VONNIS LUIDT:
* 2 JAREN JACHTVERBOD
Jacqueline
Fermin, zijn medewerkers en de rechter die deze uitspraak heeft gedaan hebben feitelijk gewoon gedaan wat ieder weldenkend hondenliefhebber zou moeten doen als hij 5 levende honden in een waterput vindt, ze er uit weet te krijgen en dan ook nog eens ontdekt wie de eigenaar is die dit op zijn geweten heeft. Maar zij zijn de eersten in Spanje die daadwerkelijk hebben bereikt dat er "recht" gedaan wordt.
Geweldig, hopelijk wordt de volgende dierenbeul harder aangepakt.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
wil, ik snap wat je zegt, en ik zeg ook niet meer zo snel en cru, eerst de nederlandse asielen, maar... ten eerste om de nederlandste asielen een luxe hotel te noemen omdat het ergens veel slechter is vind ik onzin..
het is voor veel mensen ook de ver van mijn bed show, en ja jullie helpen ogen te openen..iig jullie laten zien hoe het daar is en jullie roepen iig niet ( meer) om het hardst hoe goed het wel niet is om een hond uit spanje te redden, dat is wat mij stoort, omdat ik als rashonden fokker en bezitter te vaak moet horen dat ik moet stoppen met fokken omdat de nederlandse asielen vol zitten...
het is voor veel mensen ook de ver van mijn bed show, en ja jullie helpen ogen te openen..iig jullie laten zien hoe het daar is en jullie roepen iig niet ( meer) om het hardst hoe goed het wel niet is om een hond uit spanje te redden, dat is wat mij stoort, omdat ik als rashonden fokker en bezitter te vaak moet horen dat ik moet stoppen met fokken omdat de nederlandse asielen vol zitten...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil je hier middels kastratie-projekten echt een merkbare afname van het aantal honden bewerkstelligen dan moet je op grote schaal veel, heel veel honden opereren. Dat kost geld, veel geld. Zoveel geld komt er niet binnen bij de stichtingen die samenwerken met spaanse asiels. Het geld wat er binnenkomt is meestal niet eens voldoende om de noodzakelijke voorzieningen in de asiels op orde te krijgen.Carmen schreef:Aan Wil e.a. wordt het geld dat gestort wordt voor de stichtingen ook besteeds aan castratie/sterilisatieacties? Dat zou volgens mij een groot effect hebben op de zwerfhonden of niet? Of zijn het allemaal gedumpte ren-, jacht- en waakhonden?
Er wordt hier ook maar een partij raakgefokt door de gemiddelde hondenliefhebber, bvb. Een nestje voor de leuk vindt men hier nog net zo normaal als een halve eeuw geleden in Nederland.
Het is geen haalbare kaart om hier in een paar jaar te bereiken wat er in Nederland in een eeuw bereikt is. Gelukkig is er nu sinds kort in elk geval een redelijke wet te bescherming van dieren.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had al een vermoeden dat dit de " eigenaar" van de puthonden was.Dit is prachtig nieuws.
Fermin, zijn medewerkers en de rechter die deze uitspraak heeft gedaan hebben feitelijk gewoon gedaan wat ieder weldenkend hondenliefhebber zou moeten doen als hij 5 levende honden in een waterput vindt, ze er uit weet te krijgen en dan ook nog eens ontdekt wie de eigenaar is die dit op zijn geweten heeft. Maar zij zijn de eersten in Spanje die daadwerkelijk hebben bereikt dat er "recht" gedaan wordt.
Geweldig, hopelijk wordt de volgende dierenbeul harder aangepakt.
Mooi!
Jacqueline
- Zoie
- Zeer actief
Ik vind de foto's niet meer schokkend, deze honden worden nog fatsoendelijk ge-euthaniseerd, duizenden en duizenden honden worden nog steeds opgehangen, door de poten geschoten zodat ze een ellendige dood sterven, achter een auto aangesleurd omdat ze niet goed gejaagd hebben. Ik plaats ze niet want dat is echt schokkend maar ik vind het wel in- en intriest, evenals de reaktie van sommigen van julliesaffie schreef:Oef, die foto's zijn inderdaad erg schokkend. Ik wist het wel dat er heel veel honden worden afgemaakt in asielen in het buitenland maar als je al die prachtige honden daar zo op een rijtje ziet liggen...brrrrr...das echt wel slikken....