Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oops!Ze begrijpt het verkeerd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

debbie_bayle
geregistreerd lid

Oops!Ze begrijpt het verkeerd

Ongelezen bericht door debbie_bayle »

Hallo iedereen.

Ik wou even om jullie raad vragen.
Om Bayle (a.s. Dinsdag 8 weken) zindelijk te krijgen geef ik haar af en toe een puppy snoepje als ze buiten heeft geplast of gepoept.Dit heeft ze al goed door want als ze iets doet rent ze meteen naar mij wachtend op het snoepje.
Nou wou ik haar gisteren gaan uitlaten dus pakte ik eerst weer een paar snoepjes,toen ze dit zag ging ze meteen (binnen) zitten piesen,en keek mij wachtend op het snoepje aan.
Nou vraag ik me eigen af''Is het fout dat ik haar beloon met een snoepje als ze iets buiten heeft gedaan,en kan ik daar beter mee wachten tot ze wat ouder is?Of moet ik zorgen dat ze niet ziet dat ik de snoepjes pak?
Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Debbie en Bayle.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Re: Oops!Ze begrijpt het verkeerd

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

debbie_bayle schreef: Of moet ik zorgen dat ze niet ziet dat ik de snoepjes pak?
Yup :mrgreen:

Smekkie was ook zo uitgekookt. Dan sta je bij een boom te wachten tot meneer klaar is met piesen en dan graai je vast in je jaszak naar een snoepje en wat doet die goochemerd? Afknijpen en als een gek naar je toe komen voor zijn beloning om vervolgens de rest van zijn blaas lekker warm binnen leeg te plassen :roll:

Vanochtend wilde hij zich klaarmaken te gaan poepen dus ik pak alvast zakje uit mijn zak en blijkbaar zat de beloningreflex er nog goed in want hij hield gelijk op met poepen en kwam naar me toe voor een snoepje :mrgreen: :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Re: Oops!Ze begrijpt het verkeerd

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

debbie_bayle schreef:Hallo iedereen.

Ik wou even om jullie raad vragen.
Om Bayle (a.s. Dinsdag 8 weken) zindelijk te krijgen geef ik haar af en toe een puppy snoepje als ze buiten heeft geplast of gepoept.Dit heeft ze al goed door want als ze iets doet rent ze meteen naar mij wachtend op het snoepje.
Nou wou ik haar gisteren gaan uitlaten dus pakte ik eerst weer een paar snoepjes,toen ze dit zag ging ze meteen (binnen) zitten piesen,en keek mij wachtend op het snoepje aan.
Nou vraag ik me eigen af''Is het fout dat ik haar beloon met een snoepje als ze iets buiten heeft gedaan,en kan ik daar beter mee wachten tot ze wat ouder is?Of moet ik zorgen dat ze niet ziet dat ik de snoepjes pak?
Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Debbie en Bayle.
:smile: Leuk he honden wat aan leren? Dit heet anticiperen. Je hond denkt alvast vooruit op wat gaat komen. Ik zou dat plassen en poepen gewoon niet meer belonen. Of je zou er een commado van moeten maken. Dus dat je eerst zegt "plas" en dat je hond als reactie daarop gaat plassen en daarna pas een beloning krijgt. Maar ja waar ben je dan mee bezig? Maar wat je nu hebt bereikt is natuurlijk wel lastig. Ik zou er geen aandacht meer schenken aan het plassen en dan maar hopen dat het weer slijt.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Het snoepje vervangen door een goed zo braaf. Wanneer het hindje buiten op het gras piest. Goed zo Braaf! Wanneer het binnen plast geen aandacht schenken.

Je kan op verschillende manieren belonen. Deze beloning is klaarblijkelijk niet de juiste voor het zindelijk maken.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Volgens mij kan je beste zorgen dat je beloning al in je zak hebt dus dat de pup het niet ziet dat je het pakt en tegelijk ook een commando aan het plassen verbinden. Dus plas o.i.d. en dan braaf en beloning.
Komt echt wel goed. Succes.
Willy en de meiden

Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Zindelijkheidstraining kun je volgens mij het beste doen met verbale beloningen. Met je stem dus, en zo enthousiast mogelijk.
Dus heel veel 'goed zo' 'braaf'
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Wij zijn inderdaad alleen nog maar met de stem aan het belonen omdat mevrouw ook op het koekje af kwam :pffff:
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

ik doe vaak een combi van stembeloning en een stukje worst/kaas. Als ze goed uitgepoept of geplast zijn dan zijn heeeeeeeeel braaf..ondertussen pak ik de beloning, later is de voerbeloning afwisselend maar zijn ze altijd braaaaaaaaaaaaaaf.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

ik doe het alleen met praten "goed zo diesel o braaf diesel"
en dat is voldoende denk ik.
ik heb toevallig net honde koekejs gehaald maar waarom weet ik eigenlijk net gewoon voor de lekker als wij een koekje nemen bijd e koffie krijgt hij een honde koekje maar hij ziet er eigenlijk niet veel in.
Groetjes Silvia en Diesel
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Ik geef altijd een woordje mee als ze aan het plassen en/of poepen zijn. Zoals nu (heb net een pupje op dit moment van net 8 weekjes) als ze staat te plassen waar het mag (dus buiten!!) dan zeg ik altijd met een hoog stemmetje PIPIEE, en dan als ze klaar is heel enthousiast Goed gedaan, wat een grote meid en dan zo doorbabellen met ze. Dan komen ze heel vrolijk direct naar je gerent.

Ze is nu net een dag hier en ze plast alleen nog maar buiten! En vind dat erg knap ze komt nl uit Finland en daar is het op dit moment zo koud dat ze nog niet buiten is geweest ( min 10,5 graden).

Met snoepjes zijn de meeste net te slim die gaan het dan net omgekeerd doen. Ze snappen dat ze voor de beloning moeten gaan plassen en dan doen ze het waar ze maar willen omdat ze direct het snoepje willen.

Gr. Maria.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”