Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

honden vanuit het buitenland adopteren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Of levend in brand gestoken...... :jank:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Addy schreef:
saffie schreef:Oef, die foto's zijn inderdaad erg schokkend. Ik wist het wel dat er heel veel honden worden afgemaakt in asielen in het buitenland maar als je al die prachtige honden daar zo op een rijtje ziet liggen...brrrrr...das echt wel slikken....
Ik vind de foto's niet meer schokkend, deze honden worden nog fatsoendelijk ge-euthaniseerd, duizenden en duizenden honden worden nog steeds opgehangen, door de poten geschoten zodat ze een ellendige dood sterven, achter een auto aangesleurd omdat ze niet goed gejaagd hebben. Ik plaats ze niet want dat is echt schokkend maar ik vind het wel in- en intriest, evenals de reaktie van sommigen van jullie
Ik heb die foto's ook gezien, waarschijnlijk allemaal en die zijn gruwelijk.
Het schokkende eraan ( aan de hier geplaatste foto's) vind ik dat je het nu echt ziet, natuurlijk weet bijna iedereen wat er gebeurt met de honden maar als je het op en foto of film ziet blijft het schokkend.
En natuurlijk is dit minder omdat de honden op een fatsoenlijke manier worden ingeslapen maar het blijft schokkend voor mij.
Maar ik vind wel dat dit soort foto's gezien moeten worden zodat de rest van de onwetende het nu kunnen zien.

Jacqueline
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

jacq1970 schreef:
Addy schreef:
saffie schreef:Oef, die foto's zijn inderdaad erg schokkend. Ik wist het wel dat er heel veel honden worden afgemaakt in asielen in het buitenland maar als je al die prachtige honden daar zo op een rijtje ziet liggen...brrrrr...das echt wel slikken....
Ik vind de foto's niet meer schokkend, deze honden worden nog fatsoendelijk ge-euthaniseerd, duizenden en duizenden honden worden nog steeds opgehangen, door de poten geschoten zodat ze een ellendige dood sterven, achter een auto aangesleurd omdat ze niet goed gejaagd hebben. Ik plaats ze niet want dat is echt schokkend maar ik vind het wel in- en intriest, evenals de reaktie van sommigen van jullie
Ik heb die foto's ook gezien, waarschijnlijk allemaal en die zijn gruwelijk.
Het schokkende eraan ( aan de hier geplaatste foto's) vind ik dat je het nu echt ziet, natuurlijk weet bijna iedereen wat er gebeurt met de honden maar als je het op en foto of film ziet blijft het schokkend.
En natuurlijk is dit minder omdat de honden op een fatsoenlijke manier worden ingeslapen maar het blijft schokkend voor mij.
Maar ik vind wel dat dit soort foto's gezien moeten worden zodat de rest van de onwetende het nu kunnen zien.

Jacqueline
Inderdaad
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Ik vind dat er niets mis is met het halen van hondjes uit het buitenland. Zeker nu ik de reacties las hoe het gaat met de honden in de nederlandse asiels.

Wel moet je denk ik goed opletten wat voor hond je in huis neemt. Dit omdat ze natuurlijk vaak een traumatisch ervaring achter dwe rug hebt. Dat je wel weet wat je in huis haalt, en dat je het ook aankan om de verzorging van zo`n hond op je te nemen. Dat is toch een stuk moeilijker dan een "normale" hond.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ailena schreef:Wel moet je denk ik goed opletten wat voor hond je in huis neemt. Dit omdat ze natuurlijk vaak een traumatisch ervaring achter dwe rug hebt. Dat je wel weet wat je in huis haalt, en dat je het ook aankan om de verzorging van zo`n hond op je te nemen. Dat is toch een stuk moeilijker dan een "normale" hond.
Ik ben het met je eens, maar maak wel graag de kanttekening dat je ook echt gewoon probleemloze hondjes uit het buitenland kan halen. Mijn eigen twee honden zijn normaal en niet getraumatiseerd en alle 4 de hondjes die we dit keer via onze stichting hebben gehaald, daar is ook echt niets mis mee. Ik vind het jammer dat het beeld er is dat buitenlandertjes meestal een trauma's hebben, want dat is echt niet waar. :wink: Wel kan het zo zijn en inderdaad moet je dus opletten of je wel een hondje kiest wat bij je past!
Maar goed; dat geldt idem voor een nederlandertje!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

Inderdaad, ook weer een kwestie van goed zoeken en goed opletten en orienteren :)
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ailena schreef:Inderdaad, ook weer een kwestie van goed zoeken en goed opletten en orienteren :)
En dat geldt weer voor elke aanschaf van een hond!
Wat zijn we aan het zeiken hè? :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Mijn 2 buitenlandertjes zijn ook harstikke normaal,heel leergierig en ontzettend dankbaar.
Amaranthas
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Ailena schreef:Inderdaad, ook weer een kwestie van goed zoeken en goed opletten en orienteren :)
En dat geldt weer voor elke aanschaf van een hond!
Wat zijn we aan het zeiken hè? :mrgreen:
Nah valt best mee toch, dat noemen ze, De feiten op een rijtje zetten :mrgreen:
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik ben voor het halen van honden uit het buitenland :ok:
Maar ik ben niet tegen het halen van honden uit Nederlandse asielen e.d.. ik vind zelf dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn hond vandaan haalt. Ik zelf heb geen buitenlandse honden en ik kan ook niet garanderen dat mijn volgende hond zo'n hond wordt.
Maar mensen uit mijn omgeving die op zoek zijn naar een hondje verwijs ik wel door naar de site van Eline :mrgreen:
Groetjes Rob
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Tarz schreef:Ik ben voor het halen van honden uit het buitenland :ok:
Maar ik ben niet tegen het halen van honden uit Nederlandse asielen e.d.. ik vind zelf dat iedereen zelf moet weten waar hij zijn hond vandaan haalt. Ik zelf heb geen buitenlandse honden en ik kan ook niet garanderen dat mijn volgende hond zo'n hond wordt.
Maar mensen uit mijn omgeving die op zoek zijn naar een hondje verwijs ik wel door naar de site van Eline :mrgreen:
:mrgreen: We voelen ons vereerd! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

sabrinasj schreef:Mijn 2 buitenlandertjes zijn ook harstikke normaal,heel leergierig en ontzettend dankbaar.
sorry hoor, maar dat laatste zal niet opgaan voor nederlandse honden? :roll:

ik heb niks tegen die honden hierheen halen, maar zulke uitspraken vind ik maar vreemd.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

little-wolf schreef:
sabrinasj schreef:Mijn 2 buitenlandertjes zijn ook harstikke normaal,heel leergierig en ontzettend dankbaar.

ik heb niks tegen die honden hierheen halen, maar zulke uitspraken vind ik maar vreemd.
Ik denk dat ze bedoeld met dit dat niet alle buitenlandertjes een trauma hebben en niets kunnen leren ed, je interpeteert het niet zoals bedoelt :mrgreen:
De meeste honden uit binnen en buitenland zijn leergierig en normaal en ook dankbaar, daar zit geen verschil tussen.

Jacqueline
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

little-wolf schreef:

Sabrina schrijft "Mijn 2 buitenlandertjes zijn ook harstikke normaal,heel leergierig en ontzettend dankbaar"

Ik denk dat ze bedoeld dat buitenlandse hondjes net zo leergierig kunnen zijn als honden uit een nederlands asiel.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Klopt, lang niet elke buitenlandse hond is getraumatiseerd. Mijn Griekse Queenie was dat niet, Spaanse Raisa is 't wel een beetje. In dat geval moet je idd van tevoren goed weten waar je aan begint.
En nee, 'alleen maar' hondjes uit 't buitenland hierheen halen is niet dé oplossing, stichtingen doen ook hun uiterste best dingen daar ter plekke te veranderen.

Iedereen kiest toch de hond die bij hem/haar past?
Ik heb nu m'n 2de buitenlandertje maar m'n volgende hond kan wel een NL asielhond zijn. Of een langharige hollandse herder die ik geweldig vindt. Allemaal prima toch.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Sandro schreef:
little-wolf schreef:

Sabrina schrijft "Mijn 2 buitenlandertjes zijn ook harstikke normaal,heel leergierig en ontzettend dankbaar"

Ik denk dat ze bedoeld dat buitenlandse hondjes net zo leergierig kunnen zijn als honden uit een nederlands asiel.
ok, verkeerd begerepen. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”