Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allemaal bedankt.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

@idoo schreef:
kitty schreef:Dan zijn er maar zeer weinig fokkers is Nederland. Bijna iedereen die fokt heeft zijn honden in de eerste plaats als huishond en voor zijn plezier.
Volgens jouw omschrijving hier ben ik ook geen fokker dus :smile: :mrgreen:

Er zijn inderdaad veel fokkers die zich voordoen als liefhebbers .
Het zijn echter niet iemands woorden maar iemands daden, waar je je oordeel op hoort te baseren.

Ik ken je gelukkig niet, maar uit wat jezelf op je eigen website gezet hebt, valt maar één konklusie te trekken en dat is dat je doel is het fokken van honden en niet het hebben ervan.
Uit je daden met je honden tot nog toe valt ook geen andere gevolgtrekking te trekken
Uit welke daden met mijn honden trek jij deze conclusie?
Ik dacht dat je me helemaal niet kende?
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

silvertje schreef:Jammer ik had toch minstens 1 leuk antwoord willen krijgen. Jullie fokken toch ook met je honden? Waarom mogen er alleen echte rashonden bestaan. Deze hond is mijn 2de hond. Mijn eerste was kruising poedel/maltezer uit het asiel. Heeft de leeftijd van ong. 14 jaar bereikt, je weet het nooit uit het asiel he. Deze hond heb ik vanaf dat ze 1 jaar is. Het lijkt me gewoon heel leuk om een keer in mijn leven puppy's van mijn hond te krijgen.
Heb eerst gekeken of er belangstelling is. Dit doen jullie toch ook met je RASHOND.
Ben me goed in gaan lezen over hoe het allemaal in zijn werk gaat. En heb gezocht naar een hond die in mijns inziens goed bij mijn teef past.
Het enige wat ik in mijn ogen anders doe, is dat ik geen rashond heb.

Mijn huis is niet megagroot, de bijkeuken zit aan de keuken vast, maar is een mooi rustig plekje. Ik zit alleen met die deur.
Hebben jullie je honden ook gewoon los in de kamer, of in een bench.
Die van mij heeft dus wanneer wij niet thuis zijn, de bijkeuken tot haar beschikking.
Ik vind het jammer van deze reakties, maar denk zelf maar even na over je antwoorden, beetje kort door de bocht.

Jammer :denken: dat jullie niet voor jezelf denken, maar allemaal hetzelfde.
Of zijn er toch nog uitzonderingen op dit forum???????

Groetjes Marissa
Inderdaad jammer en erg kinderachtig dat iedereen zo op je reageerd met deze opmeringen bereiken ze hun doel niet wat is het stoppen van fokken van niet ras honden en oh ja stamboom!!! ook heel belangrijk hier.
nou voor mij niet hoor.

ik kies er niet voor om te fokken omdat dat niks voor mij is voor het geld zou ik het nooit doen maar speelt dat bij jou wel een rol dan geld? want ikkan me namelijk ook niet voorstellen dat het gewoon leuk is om pups te krijgen en ze na 8 weken weer te verkopen maar ja dat is mijn idee erover en dat betekend niet dat ik het niet goedkeur hoor maar het is niet voor mij weggelegd ik zou me veel te veel gaa hechten en uiteindelijk alle pups willen houden. en waarom vragen mensen dan zoveel geld voor een pup dat is toch allemaal 80% winst of zie ik het nu ook kort door de bocht?

oh ja op jou vraag over de plaats waar je je je hond wilt laten jongen weet ik geen antwoord op.
Groetjes Silvia en Diesel
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

@idoo schreef:Mensen die met een schapendoes aan de agility gaan en vervolgens overstappen op een Bordercollie, hebben ook als doel niet meer het hebben van een hond, maar het doen van agility ermee op een zo hoog mogelijk nivo. Dan heb je dus niks aan een Schapendoes maar wel aan een Bordercollie.
ja en..... :19: ik kan je niet helemaal meer volgen geloof ik...
dus dat is ook niet goed?
Mijn eerste hond was ook geen mechelaar, mijn tweede hond ook niet... maar toen ik met de africhting in aanraking kwam en daar de mechelaar leerde kennen in combinatie met z'n karakter etc. wilde ik niets anders meer dan een mechelaar.
Om de hond dus! Want zou mijn hond niet geschikt zijn ook al komt hij uit een werklijn dan blijft hij lekker hier en ga ik er iets anders mee doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

silvertje schreef:Mensen al weer bedankt, gelukkig zijn er toch mensen die duidellijk antwoord geven, daar wordt ook zeker wat mee gedaan.

Maar er zijn een paar mensen hier die erg uit de hoogte doen.
Jullie voelen je zelf wel aangesproken denk ik.

Ik zal helemaal geen nestje krijgen hoor!!!! Maar vond jullie reakties geweldig :smile2: :smile2:

Ik wil wel ooit een nestje en daar ben ik me nu al op aan het voorbereiden, is erg gelukt.

Hierna reageer ik niet meer, dus veel plezier met jullie forum!
Silvertje, je bent een vervelend relledelletje, jammer dat je zo misbruik maakt van mensen die je dolgraag goede info geven. Van de andere kant zegt dat alles over je diervriendelijk karaktertje en zullen er ooit wel weer een stoot marktplaatshondjes bij jou vandaan komen :roll:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

@idoo schreef:

dan lul je jezelf behoorlijk tegen en ben je wel degelijk een fokker. :19:

Ja, maar in die zin (strikt genomen dus) is ook iemand die gewoon twee honden op elkaar pleurt natuurlijk een fokker.
Maar voor mij is het een nevendoel, nodig om aan nieuwe hond te komen omdat degenen die er echt mee fokken geen idee hebben waar het omgaat.

[/quote]

niks jamaar. je bent een fokker. klaar.

bij zo'n droplul die zn honden opelkaar pleurd hoort het woordje brood nog voor.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

twinmamasilvia schreef: is het stoppen van fokken van niet ras honden en oh ja stamboom!!! ook heel belangrijk hier.
nou voor mij niet hoor.
Ik denk niet dat het gaat om 't hoogdravend doen om een stamboom. Wel dat er al meeeeer dan genoeg zwervertjes op de wereld zijn, rasloze asielhonden, heel veel bastaardjes, om over de problemen in het buitenland nog maar niet te spreken.

Waarom dan nog meer mixjes op de wereld zetten?
Raisa was al gesteriliseerd toen ik haar kreeg, maar ook geen haar op m'n hoofd die eraan zou denken om haar een nestje te laten krijgen. Best leuk hoor inderdaad, een nestje puppesnuppen in huis en misschien een pup van je eigen hond houden. Ik zou nu best graag nog een nazaat van Queenie willen hebben, maar ook dat is geen goede reden hiervoor.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van little wolf :pffff:
Als je al één nestje fokt ben je voor de wet een fokker, basta klaar.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
little-wolf
Zeer actief

@idoo schreef:
little-wolf schreef:
@idoo schreef:

dan lul je jezelf behoorlijk tegen en ben je wel degelijk een fokker. :19:

Ja, maar in die zin (strikt genomen dus) is ook iemand die gewoon twee honden op elkaar pleurt natuurlijk een fokker.
Maar voor mij is het een nevendoel, nodig om aan nieuwe hond te komen omdat degenen die er echt mee fokken geen idee hebben waar het omgaat.

niks jamaar. je bent een fokker. klaar.

bij zo'n droplul die zn honden opelkaar pleurd hoort het woordje brood nog voor.

Ik ga nog wel fokker worden, maar op dit moment is dat nog niet de reden waarom ik Schapendoezen heb.
Pas het volgende teefje dat ik neem, komt puur voor de fok en vanaf dat moment ga ik mezelf ook als fokker afficheren.
Ik reken erop dat die van mij dan inmiddels zo bijzonder zijn geworden door het geknoei van de leken in dit ras dat ik naast mijn pensioen flink wat aan overhou.
Dan mag je me best broodfokker noemen hoor, want daar is op zich niks mis mee, je kunt er zelfs de gouden eremedaille van de Raad van Beheer mee verdienen :wink:
[/quote]

je weet best wat ik bedoel.
en snap daarom je antwoord niet. :19:
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Aan de andere kant, wat is erop tegen als iemand bijv. een Schapendoes heeft, iemand uit zijn buurt tegenkomt die er ook een heeft en dat ze het dat dan leuk vinden om er een nestje van te laten komen, zonder dat ze zich verder verdiepen in stamboomachtergrond.

Hetzelfde wat er op tegen is bij ieder 'zomaar' nestje. De ouderdieren zijn niet getest op erfelijke afwijkingen en er is niet gekeken wat er verder voorkomt in die lijnen.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

he aidoo... de rasvereniging heeft geen plaatsvervangende verantwoordelijkheid hoor!

dus alsj ij een gelegenheidsnest maakt, er totaal niks voor doet qua gezondheid en de hondjes allemaal aandoeningen hebben dan is de rasvereniging verandtwoordelijk?

da's een goeie!!! als ik broodfokker was werd ik nu nog lid van elke rasvereniging voor wie ik fokte...

parvo?? helaas joh, moet je bij de rasvereniging zijn, ik kan er niks aan doen...

bleh!

waarom reageer ik nog? :19:
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

n ee, jij kan daarvoor zorgen.

de rasvereniging kan alleen aanbevelen en zijn leden tot iets verplichten, maar geen rasvereniging die mijn schapendoes met erfelijke afwijkingen uit de fok houdt hoor!

jij als eigenaar bent de enige die ervoor kan zorgen dat je met een gezonde hond fokt. doe je dat dan kun je je voegen bij de rasvereniging en anders niet.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
massam schreef:he aidoo... de rasvereniging heeft geen plaatsvervangende verantwoordelijkheid hoor!

dus alsj ij een gelegenheidsnest maakt, er totaal niks voor doet qua gezondheid en de hondjes allemaal aandoeningen hebben dan is de rasvereniging verandtwoordelijk?

da's een goeie!!! als ik broodfokker was werd ik nu nog lid van elke rasvereniging voor wie ik fokte...

parvo?? helaas joh, moet je bij de rasvereniging zijn, ik kan er niks aan doen...

bleh!

waarom reageer ik nog? :19:

Nee, jij doelt op wettelijke aansprakelijkheid en opzettelijke onzorgvuldigheid uit geldzucht, ik op morele verantwoordelijkheid van de rasvereniging om genetisch zieke honden uit te sluiten en op goedbedoelende liefhebbers.
Parvo e.d. is niet erfelijk.
De gezondheid van zich voortplantende honden is een zaak van de dierenarts.
Alleen voor de genetische gezondheid ligt dat anders, daar kan uitsluitend de rasvereniging voor zorgen!
Hoe weet je of een hond genetisch ziek is? Voor niet alles is een test en sommige genetische defecten komen pas jaren later aan het licht.
PRA is daarvan nog 1 van de makkelijkste omdat dat duidelijk vererft.
Maar hoe stel je je dat voor met nierfalen om maar eens een voorbeeld te noemen?
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

@idoo schreef:
massam schreef:n ee, jij kan daarvoor zorgen.

de rasvereniging kan alleen aanbevelen en zijn leden tot iets verplichten, maar geen rasvereniging die mijn schapendoes met erfelijke afwijkingen uit de fok houdt hoor!

jij als eigenaar bent de enige die ervoor kan zorgen dat je met een gezonde hond fokt. doe je dat dan kun je je voegen bij de rasvereniging en anders niet.

Natuurlijk heb je helemaal gelijk, daar weten we bij de Schapendoes alles van. Als je iemand met zieke honden ervan probeert te weerhouden met ze te fokken krijg je zelfs nog ongelijk van de Raad van Beheer ook.
Maar ik bedoel het andersom. Als iemand zich op de goede manier een Schapendoes aanschaft, namelijk via de rasvereniging, dan mag die ervan uitgaan dat die rasvereniging hem niet naar iemand met zieke hondjes stuurt, of tenminste meegeeft wat er mis aan is! Makkelijk zat!

Laat me niet lachen, wij werden nb door de voorzitter van de spanielclub naar de fokker van Joris gestuurd. Joris had niks anders dan ellende in zijn korte leventje en wat bleek achteraf, de voorzitter en de fokker zijn vrienden :N: Die fokker heeft in 2003 35 nesten gefokt :roll:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
little-wolf
Zeer actief

@idoo schreef:
little-wolf schreef:je weet best wat ik bedoel.
en snap daarom je antwoord niet. :19:

Oh, ik dacht even dat je mij bedoelde. :wink:

Maar inderdaad, iemand die gewoon twee honden op elkaar zet omdat ze van het zelfde ras zijn, kun je best diskwalificerende benamingen geven, alleen is in mijn ogen een broodfokker niet persé iets negatiefs.

Het gaat om het hoe, niet om het wat. Iemand die één nest in de zoveel jaar laat komen kan best wel slechter zijn dan iemand die elk jaar tien nesten produceert.

Aan de andere kant, wat is erop tegen als iemand bijv. een Schapendoes heeft, iemand uit zijn buurt tegenkomt die er ook een heeft en dat ze het dat dan leuk vinden om er een nestje van te laten komen, zonder dat ze zich verder verdiepen in stamboomachtergrond.

Ons hele ras is zowat voortgesproten uit zo'n toevallige ontmoeting van twee schapendoesbezitters uit hetzelfde dorp.
De rasvereniging is verantwoordelijk voor de kwaliteit, daar zou je als rashondkoper toch op moeten kunnen vertrouwen!
nee bedoelde niet jou, jij zoekt immers alles uit toch. :wink:

een broodfokker is idd iemand die geld verdiend met t fokken van honden, ongeacht het gaat over 2 honden op elkaar zetten of alles goed uit te pluizen en alles doen wat er bij komt kijken.
laten we de 1e groep dan maar prutsers noemen.
little-wolf
Zeer actief

@idoo schreef:

Natuurlijk heb je helemaal gelijk, daar weten we bij de Schapendoes alles van. Als je iemand met zieke honden ervan probeert te weerhouden met ze te fokken krijg je zelfs nog ongelijk van de Raad van Beheer ook.
Maar ik bedoel het andersom. Als iemand zich op de goede manier een Schapendoes aanschaft, namelijk via de rasvereniging, dan mag die ervan uitgaan dat die rasvereniging hem niet naar iemand met zieke hondjes stuurt, of tenminste meegeeft wat er mis aan is! Makkelijk zat!
en als alle rv's net zo zijn als die van de saarloos, hou je geen gezonde honden meer over. :19:
een rv zegt ook niet alles.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

little-wolf schreef:
@idoo schreef:

en als alle rv's net zo zijn als die van de saarloos, hou je geen gezonde honden meer over. :19:
een rv zegt ook niet alles.
een RV is niet altijd maar goed geweldig of wat dan ook vriendjes politiek en eleboog werk fiert hoog tij in een RV, 9 van de 10 keer zitte de grootste rotzooi fokkers in de RV

mol :8):
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Laatst gewijzigd door @idoo op 30 mar 2006 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik persoonlijk heb helemaal niks met een rasverenging. Ik zoek mijn pups uit en ook de fokker waar ze vandaan komen. IK ga kijken en als het mij bevalt wat ik zie qua honden, pups, lijnen en combi's etc. dan neem ik er een pup wat de rv ook zegt goed of niet goed. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”