Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongecastreerde reu vs gecastreerde reuen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongecastreerde reu vs gecastreerde reuen

Ongelezen bericht door Assie »

Waarschijnlijk krijg ik er woensdag een hond bij. Een sheltie van 11 jaar die wegmoet bij zijn oude eigenaar ivm scheiding.
Ik zag hem op marktplaats staan en ik heb altijd al een sheltie willen hebben, dus ik heb hem in eerste instantie heel erg snel weggeklikt. Maar toch bleef hij in mijn achterhoofd rondspoken, dus toch maar een mailtje gestuurd. We gaan woensdag kijken hoe de honden op elkaar reageren. En verder is er nog niet echt iets zeker.
Nu zit ik met 1 ding.

De Sheltie is (volgens zijn baas) erg onderdanig en een volle reu. De twee die we al hebben (een kruising chowchow/mechelaar en Tippie) zijn beiden redelijk dominant, maar gecastreerd. Ik gok dat de xchow net wat hoger staat dan Tip, maar ik heb het idee dat ze redelijk aan elkaar gewaagd zijn. Ze pakken elkaar spullen af en eten uit elkaars voerbak. Ik kan niet echt iets van rangorde ontdekken.

Nu vraag ik me dus af of het problemen gaat geven dat de onderdanige hond niet gecastreerd is (en daaruit status ontleend), terwijl de 2 dominante honden wel gecastreerd zijn.

Kunnen jullie iets voorspellen?
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Moeilijk. Ik weet niet of dat goed zal gaan en dat hangt helemaal van dat hondje en jou honden af.
Ikzelf denk dat als dat hondje altijd zonder andere honden gewoont heeft het moeilijker is. Wat doen jouw honden bij bezoekhonden? Laten ze die met rust of gaan ze de strijd aan en blijven ze een logee lastig vallen?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken en even kijken hoe het gaat. Hij is ouder en zo te lezen dus schappelijk en niet competitief, dus ik verwacht dat de nieuweling zich zal schikken op de plek die de rest voor hem bedacht heeft. Maar goed; da's koffiedik kijken! :wink:
Leuk, ik wens je succes!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Geen idee eigenlijk. We hebben nooit bezoekhonden. Althans, niet terwijl die 2 spoken samen zijn.

Tip is wel vaker meegeweest naar vrienden van mij met honden en dan gedraagt hij zich heel netjes. Gaat meestal gewoon rustig bij mij liggen na even gesnuffeld te hebben
Toen Tip er nog niet was, was er hier wel eens een logee-hondje en dat accepteerde bonk heel goed. Toen Tip (toen nog ongecastreerd) hier kwam wonen hebben ze een keer tegen elkaar gesnauwd en that's it.

Verder heeft het nieuwe hondje wel altijd samen geleefd met een andere Sheltie. Wat er met die andere sheltie is gebeurd weet ik eigenlijk niet, ik gok dat hij/zij overleden is.

Ik ga er maar een bejaardenhuis van maken hier :wink: Bonk wordt vandaag 12, Tip is al 8 (gokken ze) en dan dit nieuwe spookje van 11.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Wat leuk! Ik zou ze in ieder geval kennis laten maken op een neutraal terrein, dus buiten en daarna met zijn allen pas naar binnen. Succes :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Kennis laten op neutraal terrein was inderdaad het plan. Bij voorkeur ook nog los. Gaat weer feest worden, aangezien Bonk nog steeds niet echt braaf komt als ie los is :roll: . Maar aan de riem is ie weer net wat gestresster, dus een beetje schipperen tussen 2 kwaden.
We zien wel hoe het loopt

Ik krijg echt helemaal zin in deze opa. Eigenlijk was er helemaal geen plan om een 3e hond te nemen, ik moet maar niet meer op marktplaats gaan rond kijken :N:

Bedankt voor de antwoorden
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”