Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is jouw hond beschermend?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Is jouw hond beschermend?

Ongelezen bericht door Takkie »

Ik bedoel...zou jouw hond het voor je opnemen als je wordt aangevallen, lastig gevallen?

Van Joy weet ik het niet, aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.

Ik heb het een keer meegemaakt dat een hond het voor me opnam, dat was een rottweiler uit het asiel waarmee ik aan het wandelen was. Een grote kerel ging tegen mij tekeer omdat die hond tegen zijn auto had gepiest (sorry... :roll: ) Die man werd echt heel kwaad en stond te gieren en te vloeken. De rottweiler ging naast me zitten en keek die man strak aan. Hij liet een heel laag gebrom horen en trok af en toe zijn lip op. Ik zei tegen die man: "ik zou maar niet te dicht bij me komen, want ik weet niet wat ie dan doet.." Die man liet me toen gelukkig met rust.

Ik vond dit wel een heel bijzondere ervaring.

Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt?

In mijn uitlaatgroep heb ik elke dag een Duitse Herder. Hij is ook heel erg beschermend en gelukkig ben ik niet snel bang (wel voor wilde zwijnen :N: ) maar toch vind ik het fijn dat hij altijd mee is, want ik weet zeker dat hij iemand heeeeel erg bang kan maken als die mij kwaad wil aandoen.

Hoe zijn jullie honden en hebben jullie ook ervaringen hiermee?
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Barf is een schat van een herder maar je hoeft niet aan me te komen, dan zijn de gevolgen voor jou :wink:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Orson is zeer beschermend :mrgreen: Beau niet Micron ook niet :mrgreen: en rio kan ik altijd heel moeilijk inschatten op dat gebied.
Hij is heel vriendelijk maar ik zou het niet voor 100% weten als er echt iets aan de hand zou zijn.
Overigens is het nog nooit gebeurd dat er een echt ernstige situatie ontstond waarbij het nodig zou zijn geweest dat ze aan het verdedigen slaan gelukkig :wink:
Bij iedereen in de straat is al ingebroken behalve bij ons hoe dat kan is me een raadsel :mrgreen: :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ja Blisje is als het moment er is heel beschermend en heeft dat al 3 keer bewezen, 1 keer met een inbreker die hij flink te grazen nam, en 2 keer met een andere situatie.
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Angel-eyes schreef:Ja Blisje is als het moment er is heel beschermend en heeft dat al 3 keer bewezen, 1 keer met een inbreker die hij flink te grazen nam, en 2 keer met een andere situatie.
Vertel, vertel!! :mrgreen:
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Mijn man is af en toe voor zijn werk wel 's een paar dagen of een week ofzo weg. Ik heb al meerdere keren gemerkt dat Cas en Smek daar extra waaks van worden. Ze slaan om het minste of geringste aan. Buiten blijven ze dicht bij me in de buurt.

Vorige week was ik ook een paar dagen alleen thuis en onderweg bij het uitlaten kwamen we een man tegen die geld in de parkeerautomaar stond te gooien. Hij stond er dus voor ons gezien half achter verscholen. Nou, dat beviel de heren helemaal niks. Grommen dus... :roll:

Casper heeft ook wel 's een enge, vervelende en dronken man bij me weggegromd. Die dacht leuk een "gezellig" en schreeuwerig praatje met me te komen maken. Nou, niet dus :mrgreen:

Ze passen goed op me :I:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bruno niet maar Tomas................... :mrgreen: MIjn hubby vindt dat wel een prettiger idee omdat ik ook in het halfdonker over de meest onmogelijke bospaadjes loop.Van mij hoeft dat beschermen niet :wink:
Rob*
Zeer actief

Takkie schreef:
Angel-eyes schreef:Ja Blisje is als het moment er is heel beschermend en heeft dat al 3 keer bewezen, 1 keer met een inbreker die hij flink te grazen nam, en 2 keer met een andere situatie.
Een kerel wilde Blisje doodschoppen omdat die zijn stafferdje aanviel, dus kreeg ik een handgemeen met die meneer, maar Blisje ging dus ook nog effe verhaal bij die kerel halen :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson is klein maar zal alles wat in zijn macht ligt doen om mij te verdedigen.
Samara rent hard weg :N:

Jacqueline
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nee die 2 van mij heb ik echt niks aan :19:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

twinkeltje schreef:nee die 2 van mij heb ik echt niks aan :19:

Achilleshielbijtertjes moet je niet uitvlakken hoor :mrgreen:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Van Vegas zou ik het écht niet weten :19: Hij is nu 9 maanden en ik weet niet hoe hij nog gaat ontwikkelen op dat gebied :wink:

Ceasar, de bullmastiff van mijn broer is wel erg beschermend. Om een voorbeeld te noemen..

Ik liep een keer 's avonds laat in het donker met hem over straat. Ceasar liep los en er naderde een man die waarschijnlijk dronken was of onder invloed van iets anders. In ieder geval was het overduidelijk dat er iets met hem was en Ceasar had dat ook al vrij snel opgemerkt.

De man zwalkte wat over de stoep en de straat en Ceasar versnelde zijn pas totdat hij voor hem stond. Ceasar bleef daar staan totdat ik de man passeerde, toen kwam hij weer achter mij aan.

Ik vond dat voorval erg bijzonder en het gaf me het gevoel dat ik me helemaal veilig kan voelen als ik met Ceasar in het donker wandel. Het was toen eén van de eerste keren dat hij een weekendje bij me was.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika doet niets denk ik, van Marouck denk ik van wel. Van Biène weet ik het nu al vrij zeker, die is zeer beschermend. Dat merk je bv nu al heel sterk in het donker, als ze dan iets ziet bewegen gaat ze grommen en dichter bij me lopen. :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Drossie
Actief
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

Angel-eyes schreef:
Takkie schreef:
Een kerel wilde Blisje doodschoppen omdat die zijn stafferdje aanviel, dus kreeg ik een handgemeen met die meneer, maar Blisje ging dus ook nog effe verhaal bij die kerel halen :wink:
En dat verhaal van die inbreker?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni is beschermend, alleen is zij gnieperig. Zij zal zonder pardon aanvallen. Haar vertrouw ik ook nooit zomaar met iedereen.

Tuana is ook op haar manier beschermend. Ze is gek op alles wat leeft, maar ze durft ook te blaffen als ze iets raars hoort.

nanni blaft ook supersnel, Tuana alleen als het menis is. Dan hoor je haar ook heel serieus blaffen, je zou er bijna van schrikken :mrgreen:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik verwacht niet dat Spok me zal verdedigen, Luna wel denk ik. Als er iemand in het donker op me af komt, maakt ze wel duidelijk dat hij op afstand moet blijven. Ben er niet blij mee overigens, en temper haar daar zo veel mogelijk in. Overdag vertoont ze dit gedrag niet, maar ik denk dat als je me echt wat aan doet, je met Luna te maken krijgt.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Drossie schreef:
Angel-eyes schreef:
Takkie schreef:

Nou die stond ineens in de gang blijkbaar en Blisje knalde er ineens op af en pakte hem dus, heb die inbreker toen aan ze haren netjes naar het bureau hierachter gebracht.
Klote inbrekers ook, als ze me huis leegroven als ik er niet ben prima maar niet als ik thuis ben, ken daar echt pissig om worden
:evil:
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Buck beschermt mij wel. Gisteren stond ik te praten met iemand in het bos en de honden waren met elkaar aan het spelen. (En hele leuke witte herder met husky kruising trouwens........ :I: ). Buck was er leuk mee aan het spelen.

En toen kwam er een man met twee bull mastifs aanlopen, en die roept altijd zijn honden bij zich als hij andere honden nadert. Heel goed natuurlijk, maar de manier waarop is met zo'n verschrikkelijk geschreeuw, ook al omdat zijn honden niet snel luisteren. Dus voor Buck zijn idee stond die man daar te tieren en te schelden op het pad en de man stond aardig dicht bij mij. Dus hij erop af, helemaal borstelend, dus ik roep hem terug en hij kwam naar mij lopen en ging voor me staan. Ik kon hem nog aan zijn halsband pakken, maar toen die man doorliep, ging hij al grommend op zijn achterpoten staan. :N: het was goed dat ik hem vasthield.

Het voelt inderdaad wel veilig, hoewel ik er ook niet altijd blij mee ben. :wink:
Drossie
Actief
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

Angel-eyes schreef:
Drossie schreef:
Angel-eyes schreef:
Takkie schreef: Vertel, vertel!! :mrgreen:

Nou die stond ineens in de gang blijkbaar en Blisje knalde er ineens op af en pakte hem dus, heb die inbreker toen aan ze haren netjes naar het bureau hierachter gebracht.
Klote inbrekers ook, als ze me huis leegroven als ik er niet ben prima maar niet als ik thuis ben, ken daar echt pissig om worden
Met zo een hond zou ik mij enorm veilig voelen! Had ze hem echt gebeten? Die inbreker moet dan echt bang geweest zijn, anders was hij toch gaan lopen?
Mijn hond is nog niet echt beschermend, maar dat neem ik hem niet kwalijk. Hij is amper 3,5 maand oud :wink:
Rob*
Zeer actief

Drossie schreef:
Angel-eyes schreef:
Drossie schreef:
Angel-eyes schreef: Een kerel wilde Blisje doodschoppen omdat die zijn stafferdje aanviel, dus kreeg ik een handgemeen met die meneer, maar Blisje ging dus ook nog effe verhaal bij die kerel halen :wink:

Met zo een hond zou ik mij enorm veilig voelen! Had ze hem echt gebeten? Die inbreker moet dan echt bang geweest zijn, anders was hij toch gaan lopen?
Mijn hond is nog niet echt beschermend, maar dat neem ik hem niet kwalijk. Hij is amper 3,5 maand oud :wink:

Nou het was donker in de gang maar ook in huis want we waren in slaap gedut....ineens knalde hij de bank af en die gozer heeft ook geen kans gehad om te rennen, ja hij probeerde het wel maar Blisje pakte hem buiten opnieuw, ik was er gelukkig ook heel snel bij, want anders had het echt missgegaan.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik denk (hoop) het wel :mrgreen:

Van Moritz weet ik dat hij me beschermd, want hij heeft eenmaal mijn vriendin aangevallen ( :N: ) toen hij blijkbaar in zijn koppie had gehaald dat zij me kwaad wilde doen. Dit laatste was overigens totaal niet het geval, we waren wat te druk aan het dollen en dat was natuurlijk stom van ons.

Bij Kaya gok ik erop. Waarom? Tja, omdat ze een Rottweiler is en dit toch wel in haar genen hoort te zitten.

Op straat heb ik 2 keer flinke ruzie gehad met mannen (om Kaya), 1 keer kwam Kaya rustig naast me zitten, deed niks maar bleef wel zitten.
De andere keer snuffelden beide honden in het gras alsof er niets aan de hand was :oeps: :mrgreen:
Het waren wel allebei woordenwisselingen en geen fysieke toestanden; bij het laatste heb ik dus wel het sterke vermoeden dat beide honden in zullen grijpen. Moritz hoogstwaarschijnlijk met 1 snelle beet en Kaya iets actiever.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Toby maakt zo ontzettend veel lawaai als iemand op een bedreigende manier op mij af zou komen lopen, dat je het zou kunnen zien als beschermend. Maar of ie mij nou daadwerkelijk beschermt, als iemand door dat geblaf heen zou kijken en me toch beet zou pakken, ik weet het niet.

Beertje vroeger wel, die waarschuwde en zei dan meteen HAP.

Maar goed, de herrie die uit Toopje komt, is meer dan voldoende tot op heden. Ik ben juist (vooral in het donker) bezig om te laten zien dat er niks aan de hand is als ik op straat loop en iemand loopt nogal dicht langs ons. :roll: :mrgreen:

Nou ja, en aan Yentie heb je helemaal niks. Is ze veel te klein voor. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Ja,hij is zeer wantrouwend voor vreemden en dus ook erg beschermend.
Met name in het donker en als de kindertjes erbij zijn.
Ook hoef je niet te stoeien met iemand in zijn bijzijn,want ook daar wil ie korte metten meemaken.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik zou het niet weten wat Bowie daadwerkelijk zou doen als iemand mij wat aan zou willen doen.

In huis is ze sowieso ontzettend waaks, mensen komen in ieder geval niet binnen zonder gigantisch aangekondigd te worden, en ze blijft echt voor de deur staan en laat ze er niet langs.

Als ik met haar alleen in het bos loop en ze ziet iemand lopen die alleen is, geen hond erbij of kinderen, dan gaat ze 2 meter recht voor me lopen en maar naar die persoon kijken en in de gaten houden, verder niets.

Als het donker is en ik loop met haar, en ze ziet iemand lopen die alleen is dan wil ze nog wel eens een blaf geven maar vaker grommen. Een heel diep laag geluid. Ik woon aan een park, en daar heb je wel eens de zogenaamde hangjongeren, die soms baldadig zijn of gek doen, nou daar moet ze dus niets van weten hoor, dan rent ze er al blaffen en grommend op af en gaat dan anderhalve meter voor ze staan en blijft maar kijken.

Maar wat ze nou daadwerkelijk zou gaan doen als iemand echt kwaad in de zin heeft, dat zou ik echt niet weten.

Haar hele houding en gedrag in bovenstaande situaties zijn ook niet angstig, staart heel hoog in de lucht, ze maakt zich heel groot en oren strak naar voren. In het begin dacht ik dus dat het misschien angst gedrag was, omdat ze in het begin nogal bangig was voor vreemde mensen. Haar houding geeft dit in ieder geval niet meer aan. Nu is die angst wel weg, maar de terughoudendheid naar mensen is er nog wel, maar dat vind ik absoluut niet vervelend.
zaira
Actief

Ongelezen bericht door zaira »

Mijn eerste hond een cane corso toen was ik 12 en had ik ruzie met een meisje en die kwam bij mij aan de deur s'avonds toen was hij 9 maand hij draaide eerst 2 rondjes om haar heen en ging tussen ons in zitten met de kop omhoog toen is ze maar snel weggegaan ik weet niet wat hij anders had gedaan hij is netjes met haar de oprit afgelopen ( wat een heer he haha ) en toen ze uit zicht was kwam hij weer binnen.

Mijn grootste waakhond is Stella en als je s'avonds verkeerd na mij toe loopt en ze voeld dat het niet veilig is dan bijt ze denk ik wel mijn meisje van 2 turfen hoog en amper 2,2 kilo haha .

En met mijn engelse cocker zat ik een keer buiten met een paar mensen en zij zad op schoot komt er in eens een dronke kerel naar mij toe en mijn cocker gromt nooit en in eens liet ze haar tanden zien ik stond echt verbaast te kijken maar die dronke vent liep toen maar snel door haha.

Mijn Papillon vent die gaat achter mij schuilen als hij iets raars buiten hoort.

De herder 5 maand die staat op scherp en mijn golden 3 maand die gaat kwispelen als ze wat hoort

laatst zaten de herder en mijn papillon teef in de auto en we wouden even hun 2 aan iemand laten zien en we kwamen dus met een vreemde naar de auto toe en mijn Papillon teef maakte de herder wakker om mee te gaan bewaken en toen schrok ik wel hoe woest mijn kleine meid kan zijn en die man zij wel als jullie er niet bij waren zou ik niet zomaar na die kleine in de auto gaan mijn kleine Papipitt bull :smile:

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Szandor is één en al bescherming naar mij toe. Je hoeft mij niet gek te benaderen of hij geeft al een reactie dmv een grom/blaf.
Manlief heeft vaak nachtdiensten en ik ben dan ook niet bang om ze te moeten uitlaten, ze geven mij vanzelf (ja die kleine opdonder doet dat ook) een waarschuwing als er iets of iemand aankomt. (ik ga ook blind op de reactie van Szandor en ga dan de andere kant op, moet wel want loop naast een groot donker park)
Ik weet dat hij, als iemand mij wat zou willen doen, onmiddelijk in de aanval gaat dus loop echt op te letten of er niemand in de buurt komt.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ik heb gelukkig nog nooit zoiets mee gemaakt maar ik denk wel dat ze me zullen beschermen. Kami vind altijd iedereen leuk en lief maar als het menis is, is hij er denk ik wel. En Chika weet ik wel zeker want die is toch al terughoudend en kat uit de boom kijk type.
Maar ja je weet het pas zeker als er ooit iets gebeurd, maar ja dat hoop ik toch niet :N:
Zul je zien, 2 van die macho honden die normaal de grootste bek hebben en dan rennen ze weg als watjes :smile:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee. Niet in de zin dat ze hun tanden zullen laten zien, of laag gaan grommen ofzo. Wel zullen ze dan tegen me op gaan springen, of als ik op de grond lig bovenop me gaan liggen. Zij tussen mij en de belager, in elk geval. En op hun manier zullen ze wel alles doen om te zorgen dat de belager mij niet kan aanraken.
En dat vind ik ook wel beschermend genoeg. Al likken ze die belager helemaal lens, geeft mij weer tijd om onder hem uit te kruipen :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram is wel waaks, maar ik betwijfel of hij iets doet als ik aangevallen word. Hoop er nooit achter te komen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Juul absoluut niet, die peert hem direct, de heldin :mrgreen: Sun denk ik wel. Het is best wel een angsthaas soms, hij haat bijvoorbeeld ruzie en gemopper tussen andere honden dan staat ie er zenuwachtig tussen te blazen en te snuiven maar als het op mij aankomt is ie toch wel dapper. Als mijn vriend en ik een dicussie hebben (géén ruzie maar gewoon even lekker ja-nee'en) en het wordt te fanatiek dan staat ie al voor me. Maar goed, voor hetzelfde geld rent kleutermans hard weg :19: Mijn oude Patries was echt voor de duivel niet bang en ik was háár vrouwtje. Als je daarbij iets probeerde te doen bij mij was je echt zwaar de klos :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”