Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eigen poep eten
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
eigen poep eten
Diesel eet als hij de kans krijg zijn eigen poep op.
is dit normaal??
hij eet alleen brokken van Royal Canin en drinkt water.
verder zou er niks lekkers in zijn poepjes kunnen zitten
iklas over eier koeken laten eten dat het dan gaat stinken.....
is dit normaal??
Groetjes Silvia en Diesel
- starfleet
- Erelid
Re: eigen poep eten
De hond vindt het normaaltwinmamasilvia schreef:Diesel eet als hij de kans krijg zijn eigen poep op.
is dit normaal??
Anne
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
eierkoek heeft bij ons heel goed geholpen het was daardoor bij ferrero zo over.twinmamasilvia schreef:Diesel eet als hij de kans krijg zijn eigen poep op.
is dit normaal??
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
@idoo
- Zeer actief
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben net bij de dierenarts geweest voor een contole ontwormen en een spuit en die zei dat het wel vaker voorkomt en dat je ze eierkoek kan geven maar er is ook iets van vezel spul wat helpt.
ik ga e eier koek proberen en verder zal het na de 12 weken wel goed gaan als ik hem aan de lijn mee uit wandelen neem maar nu poept hij in de tuin (wat ik opruim) en dan heeft hij vrij spel.
ik ga e eier koek proberen en verder zal het na de 12 weken wel goed gaan als ik hem aan de lijn mee uit wandelen neem maar nu poept hij in de tuin (wat ik opruim) en dan heeft hij vrij spel.
- starfleet
- Erelid
Ga je niet wandelen met je pup :N: Dat moet je wel doen hoor, hij moet nu van alles meemaken want hij zit in een heel belangrijke periode. Hij kan mee in de bus, op bezoek, naar het schoolplein, met andere honden in contact komen, met winkelwagentjes en verkeer, met dreumessen en eendjes ga zo maar door, hij kan die periode later niet meer inhalen.twinmamasilvia schreef: ik ga e eier koek proberen en verder zal het na de 12 weken wel goed gaan als ik hem aan de lijn mee uit wandelen neem maar nu poept hij in de tuin (wat ik opruim) en dan heeft hij vrij spel.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik moest hem weg houden van plaatsen waar veel honden komen tot al zijn entingen (12 weken) en aangezien ik achteraf aan de weilanden woon komen er daar veel honden dus moet ik in de straat wandelen en aan het eind van de straat is hij wel al moe.
bussen hebben we hier niet. oh ja 1 geloof ik maar ja we hebben twee auto's waarom dan met de bus haha.
we nemen hem wel overal mee heen op visite enzo en ook 1x in de supermarkt maar dat vind ik niet smakelijk voor andere mensen want ik hield er ook niet van als andere mensen dat deden toen ik diesel nog niet had.
Eergisteren ging ik savonds laat wandelen in de straat zomaar voor de oefen en wie weet een plasje en toen kwam ik een andere hond tegen (met baas) en toevallig zelfde ras en het eerste wat ze zei was " hoe oud is hij?" mag hij al wel hier komen ivm zijn entingen?
je kan je voorstellen dat ik soms niet weet hoe en wat
bussen hebben we hier niet. oh ja 1 geloof ik maar ja we hebben twee auto's waarom dan met de bus haha.
we nemen hem wel overal mee heen op visite enzo en ook 1x in de supermarkt maar dat vind ik niet smakelijk voor andere mensen want ik hield er ook niet van als andere mensen dat deden toen ik diesel nog niet had.
Eergisteren ging ik savonds laat wandelen in de straat zomaar voor de oefen en wie weet een plasje en toen kwam ik een andere hond tegen (met baas) en toevallig zelfde ras en het eerste wat ze zei was " hoe oud is hij?" mag hij al wel hier komen ivm zijn entingen?
- starfleet
- Erelid
Kan ik me wel voorstellen en om hem op een hondenpoepveld neer te zetten, dat zou ik ook niet doen, maar het is echt heel belangrijk dat hij nu met honden van alle soorten en maten in aanraking komt en eens speelt met geschikte honden. Je kan aan de baas altijd vragen of de hond is ingeënt, de meeste zijn dat tegenwoordig wel. Als hij nu de hondentaal niet leert kan het zijn dat hij straks een probleem heeft.twinmamasilvia schreef:
De kans dat hij ziek wordt is maar klein, de kans dat hij straks niet met andere honden kan omdat hij er geen kennis mee heeft gemaakt op de gevoelige leeftijd is groot en dan zit je wel 14 jaar met een groot probleem.
Het is ook heel belangrijk dat hij went aan drukte en verkeer, aan fietsers, allerlei soorten kinderen en mensen in soorten en maten. Je zoontjes gaan toch wel naar peutersppeelzaal of kleuterschool, dan zou ik hem daar in ieder geval ook eens af en toe mee naar toenemen. Het is maar een klein hondje, dus als je geen auto hebt kan hij ook in een mandje op de fiets, in een draagtas of op de arm. Zeker als je wil dat hij later overal mee naar toe kan, is het wel belangrijk om van de heel gevoelige periode tussen 8 en 12 weken gebruik te maken.
Als je een auto hebt is het al helemaal gemakkelijk om eens ergens naar toe te rijden om hem nieuwe indrukken op te laten doen. Veel korte en fijne ervaringen met van alles waar hij later mee in aanraking komt is heel belangrijk nu. Daar hoort even naar het dorp rijden, langs de weg en/of het spoor wandelen en bij de winkels waar veel mensen zijn ook bij. Daar heb je later alleen maar heel veel plezier van.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
16 januari gaan de kids naar school en dan neen ik diesel lekker mee om ze te halen en te brengen met de auto.
ik ga komende week goed me best doen en hem overal bij betrekken. maar meesetal als ik hem nu mee neem is hij al in slaap gevallen als we op plaats van bestemming zijn haha de luilak.
oh ja maar is het nu zo dat het een probleem kan zijn omdat mijn hond nog niet alle entingen heeft of juist dat andere hoden niet geent zijn ik snap niet helemaal hoe en wat met dat enten.
ik ga komende week goed me best doen en hem overal bij betrekken. maar meesetal als ik hem nu mee neem is hij al in slaap gevallen als we op plaats van bestemming zijn haha de luilak.
oh ja maar is het nu zo dat het een probleem kan zijn omdat mijn hond nog niet alle entingen heeft of juist dat andere hoden niet geent zijn ik snap niet helemaal hoe en wat met dat enten.
- Moos
- Zeer actief
Je hond is wat bevattelijker voor ziekjes als hij nog niet volledig geent is. Alleen je MOET met je pup van alles ondernemen tussen de 8 en 12 weken wil je een geestelijk gezond hondje krijgen later. Even tussendoor; heb je puppyboekjes in huis? Zo ja, welke? Zo nee, ga die dan even snel halentwinmamasilvia schreef:16 januari gaan de kids naar school en dan neen ik diesel lekker mee om ze te halen en te brengen met de auto.
Tussen de 8 en 12 weken is een hele belangrijke periode waarin je alles met je pup met ondernemen waar hij later ook mee te maken krijgt. Dus, contact met verschillende honden in alle soorten en maten. Met kinderen, met verkeer, met drukkere plaatsen etc. etc.
16 Januari is veel en veel te laat om je pup nog eens ergens mee naartoe te gaan nemen.
Je moet niet met je pup naar de echte uitlaatveldjes gaan enzo, maar gewoon wel alles mee doen in deze belangrijke weken.
En tuurlijk zijn jonge pupjes snel moe, maar wat je dan dus doet is als hij wakker is naar buiten. Is het te ver lopen dan til je hem een groot stuk totdat je er bent.

- starfleet
- Erelid
Hij is nog maar gedeeltelijk beschermd, pas een week na zijn 12 weken enting is de bescherming echt volledig. Het probleem is dat dan ook de uiterst gevoelige periode in een puppenleven is afgesloten en dat je veel meer kans hebt op een angstige hond, of een hond die niet goed met andere honden kan omdat hij er 4 of vijf weken lang bij is weggehouden.twinmamasilvia schreef:
De meeste honden zijn tegenwoordig ingeënt, dus die kunnen al geen besmetting veroorzaken. Ik heb mijn pup destijds weggehouden van de echte uitlaatveldjes, waar honderden drollen liggen, maar verder zijn we heel veel gaan wandelen in losloopgebied en ook op de weg. Elke dag zorgden we wel dat ze andere geschikte honden tegenkwam en met de vriendjes die ze die eerste weken maakte is ze nog steeds dikke maatjes. Jij hebt maar een klein hondje en vaak zijn die wat bangig en angstig tegenover wat grotere honden, en dat zijn ze bijna allemaal, dus dan is het helemaal belangrijk dat hij nu leert dat er geen reden is om bang te zijn en dat hij de hondentaal verder ontwikkelt. Hij is best vroeg uit het nest weg toch, dan is het helemaal belangrijk dat hij speelt en kennismaakt met andere honden.
Juist kleine hondjes worden vaak weggehouden bij andere honden, heel begrijpelijk het is ook best eng, maar het is wel een grote oorzaak voor een keffende snauwer straks. Ik sloot altijd even kort met de baas van de andere hond: "Is hij vriendelijk, rustig met pus e.d." en Buffy heeft geen nare ervaringen gehad.
Je moet kijken wat je straks met je hond wil doen en daar op afstemmen wat je nu allemaal met de pup onderneemt. Dat zal meestal zijn: contact met andere honden, met katten, met verkeer, met het openbaar vervoer (kan altijd zijn dat je daar gebruik van moet maken later) met een schoolplein vol gillende kinderen, met vrachtwagens en bussen, met fietsers, joggers, met drukke plekken, met een lift, een kinderspeelplaats ga zo maar door.
Wij deden naast de wandelingetjes elke dag wel iets. Druk was het zeker, maar is wel een investering die je er 100 keer uithaalt in een hondenleven.
Anne
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
je begreep me denk ik niet helemaal maar op 16 januari kan ik hem pas mee op het schoolplein nemen. mijn jonngens gaan dan pas naar de basisschool.Moos schreef:16 Januari is veel en veel te laat om je pup nog eens ergens mee naartoe te gaan nemen.twinmamasilvia schreef:16 januari gaan de kids naar school en dan neen ik diesel lekker mee om ze te halen en te brengen met de auto.
ik ga komende week goed me best doen en hem overal bij betrekken.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
starfleet,
Thanks voor de uitleg ik heb het boekje toepoels puppywijzer besteld en dat blijkt ook vol tips te staan. ik ga nu nog ff 4 uurtjes werken en dan hebben mijn vriend en ik vakantie tot 3 januari en alle tijd voor de kids en diesel en we laten hem alles zien wat er te zien valt !!!!
Thanks voor de uitleg ik heb het boekje toepoels puppywijzer besteld en dat blijkt ook vol tips te staan. ik ga nu nog ff 4 uurtjes werken en dan hebben mijn vriend en ik vakantie tot 3 januari en alle tijd voor de kids en diesel en we laten hem alles zien wat er te zien valt !!!!
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
poep eten is een veel voorkomend probleem bij honden die brokken eten.twinmamasilvia schreef:Diesel eet als hij de kans krijg zijn eigen poep op.
is dit normaal??
honden die vers voer krijgen een KVV doen dat niet. en dat komt omdat er heel veel stofjes in brokken zitten die niet worden verteerd , en die heel aantrekkelijk zijn om weer op te eten.
ik heb in het verleden altijd poepeters gehad toen ze nog brokken kregen.
ik heb alle trukjes gebruikt eierkoeken ananas, zout erover strooien etc... nniets hielp.
toen ik over ging op kompleet vers en barf was het meteen over.
vers voer wordt nagenoeg volledig opgenomen en laat geen toegevoegde stofjes achter in de poep. en dat is wat poep eten zo aantrekkelijk maakt.
en dan nog, versvoer blijft nog altijd beter dan een granenbrokje..
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
als het goed is heeft je pup van zijn moeder voldoende weerstand mee gekregen, zou hem niet meteen op die gemeente poepveldjes zetten, daar kom ik met de volwassen honden nog niet eens.twinmamasilvia schreef:ik moest hem weg houden van plaatsen waar veel honden komen tot al zijn entingen (12 weken) en aangezien ik achteraf aan de weilanden woon komen er daar veel honden dus moet ik in de straat wandelen en aan het eind van de straat is hij wel al moe.
maar socialiceren haal je nooit meer in. die eerste maand is gewoon heel belangrijk.
dat socialiceren begint al bij de fokker, ik neem ze met 6 weken voor het eerst mee buitenshuis, even in de auto, mee naar ringtraining, die eerste indrukken zijn heel belangrijk. ze worden dan al voor de eerste keer op de trimtafel gezet en in bad gedaan.het risico dat je pup ziek wordt is gewoon nihil. er is er bij mij nog nooit 1 ziek van geworden.
-
Sassie
- Zeer actief
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
je moet je zelf dat gewoon aanwennen.twinmamasilvia schreef:maar versvoer is dat wat in de vriezer zit Rodi zie ik wel eens liggen.
is dat dan niet heel erg onhandig als je weg gaat? dan moet je dat spul dus mee nemen of heb ik het mis.
als je ergens heen gaat neem je het me in een koeltasje eventueel een koelelement erbij blijft het de hele dag gekoeld.
je heb verschillende soorten kvv. rodi, duck en smuldier zijn bij veel supermarkten te krijgen, voor de betere Kvv's zoals carnibest, bibi moet je even naar een verkooppunt, op de site's staan alle verkooppunten vernoemt. stuur je wel effe een pb'tje met de links.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
((dat socialiceren begint al bij de fokker, ik neem ze met 6 weken voor het eerst mee buitenshuis, even in de auto, mee naar ringtraining, die eerste indrukken zijn heel belangrijk. ze worden dan al voor de eerste keer op de trimtafel gezet en in bad gedaan.het risico dat je pup ziek wordt is gewoon nihil. er is er bij mij nog nooit 1 ziek van geworden)))
de fokker had hem mee in de auto gehad en daar moest hij overgeven haha
en wassen heb ik meteen de eerste dag gedaan (met 7 weken en 2 dagen dus) hij stonk zo naar nest. jakkie!!
ik probeer jullie adviezen goed op te volgend want ik merk per dag de verschillen en in ieders voordeel.
Hij wordt om de dag geborsteld en kijk dagelijks zijn gebit en oren na (puur voor te wennen) en maak elke dag zijn ogen schoon (traanvocht)
Ze leren zo snel die kleintjes het is gewoon ongelovelijk.
de fokker had hem mee in de auto gehad en daar moest hij overgeven haha
en wassen heb ik meteen de eerste dag gedaan (met 7 weken en 2 dagen dus) hij stonk zo naar nest. jakkie!!
ik probeer jullie adviezen goed op te volgend want ik merk per dag de verschillen en in ieders voordeel.
Hij wordt om de dag geborsteld en kijk dagelijks zijn gebit en oren na (puur voor te wennen) en maak elke dag zijn ogen schoon (traanvocht)
Ze leren zo snel die kleintjes het is gewoon ongelovelijk.
- starfleet
- Erelid
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het ligt er natuurlijk wel aan uit wat voor een nest hij of zij komtstarfleet schreef:twinmamasilvia schreef: wassen heb ik meteen de eerste dag gedaan (met 7 weken en 2 dagen dus) hij stonk zo naar nest. jakkie!!![]()
Dat vind ik nou net zo ontztettend lekker ruiken een pup vers uit het nest. Ik vond het jammer dat er na een week helemaal niets meer van te bespeuren was.
Anne
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Jaaa zo'n lekkere zure puppyluchtstarfleet schreef:twinmamasilvia schreef: wassen heb ik meteen de eerste dag gedaan (met 7 weken en 2 dagen dus) hij stonk zo naar nest. jakkie!!![]()
Dat vind ik nou net zo ontztettend lekker ruiken een pup vers uit het nest. Ik vond het jammer dat er na een week helemaal niets meer van te bespeuren was.
Anne
Gewoon lekker je pup meenemen naar de markt of de stad ofzo, als hij moe wordt kun je hem ook lekker op je arm meenemen, en inderdaad zorgen dat hij positief kennismaakt met andere honden en mensen. Oppassen met plekken waar veel poep ligt en oppassen met open water totdat hij alle entingen heeft gehad (is al gezegd), maar verder gewoon socialiseren daar heb je (en je hondje ook) later heel veel plezier van.
[/list]
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014