Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik ben ZO blij,
was best ongerust over de puppen die op transport naar de VS gingen, t is tenslotte toch een reis zo voor zo'n pupje van 8 wk......
inmiddels zijn ze allemaal (2) goed aangekomen en heb ik de eerste (positieve) berichtjes al binnen.................gelukkig...............t teefje had de eerste dag nog wel een "tikkie" van de vlucht gehad, maar is daar al weer helemaal overheen en vertoont nu t zelfde gedrag als hier (lekker etteren..... ) samen met haar nieuwe "partner in crime" van 15 wk die daar al in huis was, nl t lastigvallen/vervelen/etteren van de andere (volwassen) honden daar in huis..........en de reu had gelijk bij aankomst al nergens last van, die kwam uit zn kennel en sliep bij zn eigenaar op schoot gewoon gelijk lekker verder
Gelukkig maar, ik heb met Venla als pup van 8 weken gewoon in de cabine gevlogen en toen reageerde Venla daar wel vreemd op. Ze veel in een hele diepe slaap en was niet meer wakker te krijgen. Ik heb de hele vlucht doodsangsten uitgestaan. Pas na de landing ontwaakte ze weer.
Het blijft schipperen.... het is domweg geweldig dat jouw pups zo ver ook gewild zijn, alleen die reis....
Ik kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt.
maar als je toch hoort dat het allemaal goed is aangekomen...
fijn dat de vliegreis goed is gegaan en dat de pups het naar hun zin hebben in hun nieuwe huis tis een hele onderneming en helemaal voor zo'n jong pupje.
Ik wist trouwens niet dat ze almet 8 weken mochten vliegen naar de USA, dacht altijd dat ze 12 weken moesten zijn ivm rabies inenting, kan jij mij de exacte regelgeving vertellen? ben nu wel benieuwd hoe dat zit
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji schreef:fijn dat de vliegreis goed is gegaan en dat de pups het naar hun zin hebben in hun nieuwe huis tis een hele onderneming en helemaal voor zo'n jong pupje.
Ik wist trouwens niet dat ze almet 8 weken mochten vliegen naar de USA, dacht altijd dat ze 12 weken moesten zijn ivm rabies inenting, kan jij mij de exacte regelgeving vertellen? ben nu wel benieuwd hoe dat zit
8 wk is de minimale leeftijd als de beide ouders rabies geent zijn en daar een bewijs (kopie entingsbewijs) van bij zit,
zoniet moeten ze idd met 8 wk rabies geent worden en mogen ze dan pas 4 wk later (inmiddels geloof ik 3) vliegen dus dan is het idd 12 wk......
Podenji schreef:fijn dat de vliegreis goed is gegaan en dat de pups het naar hun zin hebben in hun nieuwe huis tis een hele onderneming en helemaal voor zo'n jong pupje.
8 wk is de minimale leeftijd als de beide ouders rabies geent zijn en daar een bewijs (kopie entingsbewijs) van bij zit,
zoniet moeten ze idd met 8 wk rabies geent worden en mogen ze dan pas 4 wk later (inmiddels geloof ik 3) vliegen dus dan is het idd 12 wk......
Met 8 wk kan je nog geen pup voor rabies enten. Dat kan pas officieel met 12 wkn.
Met 8 wk kan je nog geen pup voor rabies enten. Dat kan pas officieel met 12 wkn.
Gr. Maria.
t kan wel, alleen moet t dan met 12 wk weer omdat ie niet "pakt"
hoorde alleen van de transport maatschappij dat t best vaak gebeurd dat ze voor de vlucht met 8 wk geent worden (zodat ze met 12 wk weg kunnen) als de ouders dus niet geent waren voor rabies.....
heb een hond uit australië en zou vorig jaar ene pup naar amerika doen.
het is niet zonder gevaar om ene jonge pup rabies te enten. en in houston werd het niet getolereerd dat een pup met 8 wk geent zou worden. ook kon de pup van 8 wk niet op de entingbewijzen van de ouder dieren reizen (die zelfs een geldig rabisch titer hadden).
onze dierenarts hier wil niet enten voor 11 weken tegen rabisch, en ik heb toen geen enkele ander gevonden die het wel wilde doen.
Maria schreef:heb een hond uit australië en zou vorig jaar ene pup naar amerika doen.
het is niet zonder gevaar om ene jonge pup rabies te enten. en in houston werd het niet getolereerd dat een pup met 8 wk geent zou worden. ook kon de pup van 8 wk niet op de entingbewijzen van de ouder dieren reizen (die zelfs een geldig rabisch titer hadden).
onze dierenarts hier wil niet enten voor 11 weken tegen rabisch, en ik heb toen geen enkele ander gevonden die het wel wilde doen.
Gr Maria.
mijn DA wilde ook niet enten hoor, dat was wat t transportbedrijf zei dat sommige mensen deden (was zeker niet hun advies, maar schijnbaar willen mensen dan snel van hun puppen af of zo.....)
onze puppen zijn naar Denver en Indianapolis gevlogen zonder problemen over de rabies.....maar als t niet had gekund had ik ze gewoon tot 16 wk gehouden, dus met 12 wk enten en dan met 16 weken weg......
ik weet ook niet beter dan dat er pas met 12 wkn geent kan worden tegen rabies.
In mijn geval moest er na 4 wkn een bloedtest gedaan worden en na 6 mnd mag de pup pas weg (1 mei). Mijn geval gaat over een pup naar engeland.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
yep, das idd anders,
dat van die evt met 8 wk enten was ook alleen wat men heel soms doet en zeker niet aan te raden,
was blij dat t gewoon op de entingen van de ouders kon
en idd Seleen, Engeland en Zweden zijn helemaal apart.....Borg moet straks ook stipt met 12 wk rabies geent worden anders kan hij vandezomer niet mee naar Finland (moeten door Zweden)
Weet je dat van die minimum leeftijd van 8 weken zeker? Bij mij komen ze vanuit de VS de pups met 7 weken leeftijd halen, omdat ze anders mogelijk over het maximum gewicht van handbagage van 9kg heen gaan. Ze hebben er nooit moeilijk over gedaan. Ook nooit nagewogen. Ook nooit naar entingsbewijs van de moeder gevraagd. Ik geeft ze daar wel altijd een kopie van mee. Al is dat nu met dat nieuwe boekje lastiger. Ik geef wel een kopie. Maar je kunt er niet meer aan zien over welke hond het gaat. De identiteit van de hond staat op een andere pagina, die ik nu maar extra kopieer. Al is dat nog geen bewijs dat die 2 pagina's uit hetzelfde boekje komen.......... Hoe heb jij dat gedaan?
Al mijn pups gaan met 8 weken weg. Behalve die wat moeten vliegen. Die gaan dus wat eerder.
Groetjes,
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
Weet je dat van die minimum leeftijd van 8 weken zeker? Bij mij komen ze vanuit de VS de pups met 7 weken leeftijd halen, omdat ze anders mogelijk over het maximum gewicht van handbagage van 9kg heen gaan. Ze hebben er nooit moeilijk over gedaan. Ook nooit nagewogen. Ook nooit naar entingsbewijs van de moeder gevraagd. Ik geeft ze daar wel altijd een kopie van mee. Al is dat nu met dat nieuwe boekje lastiger. Ik geef wel een kopie. Maar je kunt er niet meer aan zien over welke hond het gaat. De identiteit van de hond staat op een andere pagina, die ik nu maar extra kopieer. Al is dat nog geen bewijs dat die 2 pagina's uit hetzelfde boekje komen.......... Hoe heb jij dat gedaan?
Al mijn pups gaan met 8 weken weg. Behalve die wat moeten vliegen. Die gaan dus wat eerder.
ze zijn dus niet mee gevlogen, maar als cargo en dan is echt de minimum leeftijd 8 wk (anders was er sowieso 1 al met 7 gegaan, want dat had de eigenaresse liever en dat had ie ook wel aangekunt)
entingsbewijzen van de ouders heb ik door de DA laten kopieren en laten tekenen/stempelen (alleen de rabies pagina en dan de naam van de hond er door de DA bij laten zetten en dan dus laten tekenen), verder moet op het moment de gezondheidsverklaring nog maar maximaal 3 dagen oud zijn voor de VS, ipv 7 wat t was (schijnbaar, want dat zei de transport maatschappij, alleen mn DA had t opgezocht en t was nu echt maar 3 dagen)
Oh ik snap hem. 8 weken is voor cargo het minimum. Die van mij gaan als handbagage mee. Ik dacht al dat ik de pups te jong meegaf. Dit omdat ze op het vliegveld gewoon nooit wat controleren en alleen maar die pups knuffelen. Om entingsboekjes wordt niet eens gevraagd. Een beetje lullig als een pupkoper ineens niet mag vertrekken als er een keer wel wordt gecontroleert..........
Die 3 dagen van die gezondheidsverklaring klopt idd. Ik ga altijd met pup en nieuwe baasjes samen de dag voor vertrek nog even langs de DA. Dat doe ik al vanaf de eerste die zo weg ging ruim 5 jaar geleden. Toen was het volgens mij ook al 3 dagen.
Ik doe dus mijn best om aan alle regeltjes te voldoen. Maar controle is er nog niet geweest.
Groetjes,
Nancy Koper
heb veel honden naar NL gehaald enin al die tijd ben ik maar een keer gecontroleerd. Moet wel zeggen toen erg grondig.
Ik zat in een steekproef, kwam een dierenarts aan te pas om de papieren te checken toen dat allemaal klopte werd ik ook nog eens eruit gehaald bij de douane om de papieren te checken.
Laatst met 2 honden naar Helsinki geweest geen enkele contole gehad.
Als je dan eenmaal controle hebt en er door komt, weet je tenminste zeker dat je het goed doet. Ik doe het wel steeds hetzelfde. Maar ik hou altijd goed in de gaten wat anderen doen. Als er eens een regel verandert en ik heb het niet in de gaten.............. Je zult er maar pas bij een controle achterkomen..........
Groetjes,
Nancy Koper
vraagje voor crutz...
met welke maatschappij heb je ze laten vliegen?
er schijnen nogal wat verschillen te zijn.
tot nu toe heb ik alleen nog maar pups verkocht naar het buitenland die ze zelf kwamen halen.
maar nu gaat er 1 naar cyprus en 1 naar griekenland die ze niet zelf komen ophalen.
ik hoorde dat KLM de beste zou zijn om een pup zonder begeleiding te laten vliegen. waar heb jij de beste ervaringen mee.?
ooit een hond vanuit Australië gehad. Qantas airlines en daarna met Lufthansa.
Moet zeggen dat Lufthansa het super gedaan heeft. Qantas zal ik niet weten was daar niet bij. Maar onze pup moest 8uur wachten op de volgende vlucht naar NL. Toen heeft Lufthansa onze pup met een ander vliegtuig naar NL laten gaan. (in de cabine ipv de hold).
Maria schreef:ooit een hond vanuit Australië gehad. Qantas airlines en daarna met Lufthansa.
Moet zeggen dat Lufthansa het super gedaan heeft. Qantas zal ik niet weten was daar niet bij. Maar onze pup moest 8uur wachten op de volgende vlucht naar NL. Toen heeft Lufthansa onze pup met een ander vliegtuig naar NL laten gaan. (in de cabine ipv de hold).
Gr. Maria.
8 uur wachten is normaal hoor vanaf australie naar NL wel netjes dat jullie pup is overgezet op een ander vliegtuig als dat de reden was maar zoizo 8 uur wachten in de tussenstop is normaal op deze reis
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
amiwoods schreef:vraagje voor crutz...
met welke maatschappij heb je ze laten vliegen?
er schijnen nogal wat verschillen te zijn.
tot nu toe heb ik alleen nog maar pups verkocht naar het buitenland die ze zelf kwamen halen.
maar nu gaat er 1 naar cyprus en 1 naar griekenland die ze niet zelf komen ophalen.
ik hoorde dat KLM de beste zou zijn om een pup zonder begeleiding te laten vliegen. waar heb jij de beste ervaringen mee.?
het bedrijd dat alles geregeld heeft kijkt gewoon welke maatschappij op het tijdstip dat ik wil plek heeft, alles is via DTC www.dtciat.com geregeld
bv naar Curacao had de pup ook een dag eerder gekunt, maar dan via de KLM en die was eens zo duur als Arke Fly waar hij nu (12 uurtjes later) mee gevlogen is, die keus hebben ze aan mij (en de pupeigenaren dus, want die betalen) gelaten.....
de pup naar Denver is via Frankfurt gevlogen en vloog idd met Lufthansa, die schijnen erg goed aangeschreven te staan (tenminste hoorde ik van pupkopers die vaker dit zo gedaan hebben) maar de pup naar Indianapolis vloog met Delta Airlines, ook zonder problemen......
Maria schreef:ooit een hond vanuit Australië gehad. Qantas airlines en daarna met Lufthansa.
Gr. Maria.
8 uur wachten is normaal hoor vanaf australie naar NL wel netjes dat jullie pup is overgezet op een ander vliegtuig als dat de reden was maar zoizo 8 uur wachten in de tussenstop is normaal op deze reis
bij een overstap van de pup moet er zelfs minimaal 4 uur tussen zitten om problemen te voorkomen........
crutz schreef:bij een overstap van de pup moet er zelfs minimaal 4 uur tussen zitten om problemen te voorkomen........
intressant maar wat voor problemen?
missen vlucht, overdragen van alle papieren etc..... (tenminste voor de VS geldt 4 uur hoorde ik van een pupkoper en DTC vertelde me eergisteren dat dat altijd zo is)
crutz schreef:
missen vlucht, overdragen van alle papieren etc..... (tenminste voor de VS geldt 4 uur hoorde ik van een pupkoper en DTC vertelde me eergisteren dat dat altijd zo is)
wat ik me eigenlijk afvraag, worden de pups of volwassen honden ook tijdens de tussenstop door het personeel uitgelaten of moeten ze altijd in hun bench blijven zitten ? ik hoor hier namelijk verschillende verhalen over