Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

training 'verkeerd om'

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Yeahhhhh go Sette :cheer: :cheer: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Ben »

Haha :mrgreen: Top :ok:
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:mrgreen: :mrgreen: :ok:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: training 'verkeerd om'

Ongelezen bericht door Carmen »

Inge O schreef:hahaha, heb ik gisteren weer wat bijgeleerd. wij kunnen honden trainen, maar honden kunnen ook óns trainen :mrgreen: .

gezien er hier bij ons eigenlijk geen losloopgebieden zijn, komen mijn honden maar heel zelden 'vrij' in contact met andere honden. dat heeft, zoals alles, zijn voor- én nadelen. gezien mijn wartjes nogal van het overdonderende type zijn (éérst even goed de les spellen, dan pas spelen) en baasjes dat terecht niet op prijs stellen laat ik ze gewoon niet zelf contact opzoeken met andere honden, dat werkt het beste.

sette, het jongste wartje, heeft het daar het moeilijkste mee, omdat ze toch zoooooo graag even op een hond zou afstormen Afbeelding ....maar ja, het mag niet, zónde :ugh: .

hier op het forum vertellen mensen wel vaker over het afleiden met balletjes ed., en dan kon ik alleen maar een beetje jaloers zitten wezen, want ik héb geen balletjeshonden, tenminste niet in die mate dat het ze één millimeter interesseert als we in interessant gebied lopen. dan bekijken ze me hoogstens meewarig, met zo'n blik van 'wil jij persé met een balletje spelen dan? nou, ga je gang maar hoor, voor ons moet je het niet laten'.
:wall:

dan niet, niks afleiden, naar een andere hond vliegen mág gewoon niet, geen discussie dan maar :pffff:.

maar nu heeft sette gisteren aan zee de zaak ómgedraaid :19: . mooi weer, kerst, ik kon het uitrekenen dat er veel honden op het strand zouden zijn, dan wil je niet dat een roedeltje van 4 wartjes met sette op kop overal op af vliegt. en nee, ze waren heel braaf, ze déden het niet, maarrrr.......wonder oh wonder, sette ging de zaak ómdraaien : ik had toch wel (je weet maar nooit hé :U: ) het éne balletje waar ze heel soms wel een keer een seconde interesse kan voor opbrengen meegenomen, en had haar dat wel eventjes gegeven toen we net het strand opkwamen.

en wat deed madame? telkens ze een hond zag waar ze toch wel hééél graag op af wilde, raakte ze zo gefrustreerd dat ze blijkbaar iets dacht in de trant van 'ik mag het niet, ik mag het niet, ohhhhh, wat is dat moéilijk, wat moet ik nou, ik word helemaal zenuwachtig..........baassssssss, geef me dán maar mijn balletje :boos: !!!!!!!'
zoefffffff, en wég was ze achter haar balletje aan :80: :denken: .

dit heeft ze zo de hele wandeling volgehouden, oh wat wás dat balletje plots leuk!!
ik heb dus een hond die ik niet heb geleerd dat een hond zien betekent dat je je favoriete balletje krijgt, ik heb een hond die uit frustratie omdat ze niet achter die hond aan mag, genoegen neemt met een surrogaatprooi, en die bij mij komt opeisen :boos: .

als het maar werkt :mrgreen: :mrgreen: .
Hahaha wat ontzettend braaf :ok: Pas op hoor straks gaat ze het leuk vinden :mrgreen:
Bij Basco werkt het echt super nu dat balletje meenemen. hij vindt het helemaal goed en luistert geweldig, op een klein fluitje komt hij al aangalopperen zelfs als hij met zijn grootste vrienden speelt.
Zo'n groep wartjes was voor Basco trouwens wel leuk geweest om mee te spelen, die kunnen hem tenminste aan :N:
Carmen
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: training 'verkeerd om'

Ongelezen bericht door Carmen »

Inge O schreef:
Carmen schreef:Zo'n groep wartjes was voor Basco trouwens wel leuk geweest om mee te spelen, die kunnen hem tenminste aan :N:
Carmen
ja, dié hadden zich vast even hélemaal uit kunnen leven! *bonk, whammm, knálll, grrromm, blafblafblaf* - zoiets vast :ok: :mrgreen: .
Ja zoiets :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

haha, wat grappig.
Hobbes
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Hobbes »

:wink: Leuk dat het werkt.

Ooit al eens balletje met PIEP erin geprobeerd trouwens? Felgekleurde 'egelbal' met bontgekleurde uitstekende puntjes erop is hier een groot succes om af te leiden! We hebben een grote en een kleine en ze gaan al maanden mee, terwijl Hobbes eigenlijk wel een 'sloper' is. De grote vindt hij iets minder, omdat hij er niet zelf in kan bijten om te piepen.
We spelen er ook weleens mee als er andere honden bij zijn: gaan ze elkaar uitdagen door ermee te staan piepen, en dan hard wegrennen :lekkerpuh:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Game, Sette and match :smile:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »