Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Staart couperen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mol schreef:
johan1969 schreef:Ik zeg niet oorsprong verloochenen. En ik bedoel ook niet dat de fokkers in het wilde weg naar een ander ideaal moeten streven (zoals bij de Engelse Bulldog).

Als je nu de Parson Jack Russell ziet, da's een hond die perfect identiek is als de honden van de dominee meer als 100 jaar terug, maar dat betekent niet dat iedere eigenaar er vossen mee moet gaan bejagen of badgerdigging doen.

Nu ja, je snapt wat ik bedoel.
dat zeg je wel dat zeg meer endeel ze hoeven niet meer hun werk te doen dus is het uitrelijk wat op de dag van erkening is uitgegeven niet meer nodig is. karkater en uiterlijk gaan verloren door mensen zoals jij.
oorsprong en doel worden verlogent.
honden moeten gewoon een slap aftrekseltje zijn van het geen wat ze ooit waren, ze verlogenen hun eigen ras, en het ergste is dat de honden daar niks aan kunnen doen maar mensen die zo redeneren zoal jij en vele anderen in dit topic, en daar kots ik echt werkelijk van,.

mol :8):

Hoeveel rassen zijn er zo veranderd in een showhondje wat niet eens meer kan vervullen wat ie wel ooit kon?

Als ik alleen al de boxertjes zie, in amerika en tsjechie zijn nog echt werkboxers en verder nergens.
De rest kan gewoon fysiek niet meer dat aan wat ze eerder wel konden, dat is zo triest, voor mij is er geen betere allrounder als een boxer mits ie is zoals ie ooit was, maar nu???Een porseleinen en stoere hond die als los zand vast zit....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mol schreef:
johan1969 schreef:Ik zeg niet oorsprong verloochenen. En ik bedoel ook niet dat de fokkers in het wilde weg naar een ander ideaal moeten streven (zoals bij de Engelse Bulldog).

Als je nu de Parson Jack Russell ziet, da's een hond die perfect identiek is als de honden van de dominee meer als 100 jaar terug, maar dat betekent niet dat iedere eigenaar er vossen mee moet gaan bejagen of badgerdigging doen.

Nu ja, je snapt wat ik bedoel.
dat zeg je wel dat zeg meer endeel ze hoeven niet meer hun werk te doen dus is het uitrelijk wat op de dag van erkening is uitgegeven niet meer nodig is. karkater en uiterlijk gaan verloren door mensen zoals jij.
oorsprong en doel worden verlogent.
honden moeten gewoon een slap aftrekseltje zijn van het geen wat ze ooit waren, ze verlogenen hun eigen ras, en het ergste is dat de honden daar niks aan kunnen doen maar mensen die zo redeneren zoal jij en vele anderen in dit topic, en daar kots ik echt werkelijk van,.

Ja maar Mol, op een gegeven moment is iets niet meer nodig.
De maatschappij was pakweg 100 jaar totaal anders en hadden zowel mens als hond heel vaak een andere functie.
Toen was een Rottweiler nog een veedrijver (en waker), maar dat eerste is in deze maatschappij toch niet meer mogelijk? De veehandelaren hebben nu vrachtwagens en geen Rottweilers meer nodig om hun vee te begeleiden en beschermen.
De BM moest stropers stellen, nou daar zijn nu ook andere methodes voor en ik neem aan dat jouw honden dit ook niet doen?

Het is gewoon veranderd en dan doe je verrot weinig tegen. Natuurlijk is het nodig om te fokken nog zo dicht mogelijk bij de oorsprong, maar om daarvoor nog allerlei toeren uit te halen (staart en oren couperen) die niet meer nodig zijn heden ten dage en waar de hond in zijn huidige 'taak' meer last van heeft dan gemak, dat heeft toch ook geen zin?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

dat ben ik ook wel met je eens caroline.. alleen waar het dan op uit draait is ( als je dus geen honden meer fokt die het oorspronkelijke doel hoeven dienen) dat er gefokt word op uiterlijk, op huishond karakter.. en tuurlijk is dat niet fout, maar daarmee verandert ook een stuk uiterlijk zoals het bedoeld is, ik zie het bij meerdere rassen, nee ze zijn niet meer gecoupeerd, want mag niet en ach hoeft niet want het doel leven ze toch niet meer na, dus dan mogen het ook te brede, te logge, te zware, te overvloedige vachten honden worden.. dat is een gevaar in het niet mee fokken naar oorspronkelijk doel, en uiteraard is dit een "fout' van fokkers, maar het gebeurt dus, je ziet het overal.. ik zie het ook bij de jack zelfs..
en daarbij denk ik dat er een verschil zit in denken tussen mensen die couperen niet als iets walgelijks en mismaken zien en mensen die couperen dier onterend vinden..zielig vinden enz.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:dat ben ik ook wel met je eens caroline.. alleen waar het dan op uit draait is ( als je dus geen honden meer fokt die het oorspronkelijke doel hoeven dienen) dat er gefokt word op uiterlijk, op huishond karakter.. en tuurlijk is dat niet fout, maar daarmee verandert ook een stuk uiterlijk zoals het bedoeld is, ik zie het bij meerdere rassen, nee ze zijn niet meer gecoupeerd, want mag niet en ach hoeft niet want het doel leven ze toch niet meer na, dus dan mogen het ook te brede, te logge, te zware, te overvloedige vachten honden worden.. dat is een gevaar in het niet mee fokken naar oorspronkelijk doel, en uiteraard is dit een "fout' van fokkers, maar het gebeurt dus, je ziet het overal.. ik zie het ook bij de jack zelfs..
en daarbij denk ik dat er een verschil zit in denken tussen mensen die couperen niet als iets walgelijks en mismaken zien en mensen die couperen dier onterend vinden..zielig vinden enz.
Eigenlijk wilde ik er dus nog bijzetten dat ik dan andere zaken qua fok gewoon veel belangrijker vind, zoals dus de bouw / karakter e.d.
Natuurlijk moet dat behouden blijven, daar ben ik het helemaal mee eens, want anders kan je alle rassen wel op 1 grote hoop gooien.

Maar ik vind dus niet dat het couperen daar nu perse bij hoort, niet in Nederland tenminste. In landen waar ze hun oorspronkelijke taken nog echt uitvoeren en last hebben van staart/oren vind ik het nog weer een ander verhaal.

Couperen zie ik overigens niet als iets compleet walgelijks, maar wel overbodig in deze maatschappij. Je neemt iets weg bij een hond, waar hij veel meer baat bij heeft als hij het wel bezit en het wegnemen heeft geen nut meer.

Misschien een (te) simpel voorbeeld: Kaya is dol op zwemmen en doet dit praktisch dagelijks. Hierbij gebruikt ze in grote mate haar staart.
Dat ze die staart heeft, heeft dus veel meer voordelen voor haar in het leven wat ze leidt (en de meeste honden leiden in Nederland). Om die staart eraf te halen, zou haar meer schaden dan dat ze er baat bij heeft.
Dat is de afweging die ik dus maak.
Afbeelding
A good dog never dies...

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik snap je punt wel hoor, ik ken en zie alleen ook veel gecoupeerde honden die zeer goed kunnen zwemmen en echt geen hinder ondervinden van het gecoupeerd zijn ( ik heb zelf twee jacken die gecoupeerd zijn). ik moet wel zeggen dat ik de stompjes ook erg overdreven vind hoor, daar hou ik ook niet van..
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

@idoo schreef:
Mol schreef: en dat bepaal jij?
dan zijn er volgens jou simele redenering nog meer rassen die hier niet horen, schoenmaker blijf bij je lees..........

Nou, voor honden die dat soort avonturen beleven, moet het leven in ons wat dat betreft saaie landje toch een enorme teleurstelling zijn, lijkt me.
Wat doe je zo'n hond aan door hem te verplichten zich hier dood te vervelen?
dus een hond zoals buck verveeld zich hier dood, nou weet ik niet niet wat jij met je hondjes doet hoor maar gestelijke verijking houd niet op bij het op vreten van bavianen hoor

@idoo
Zeer actief

Rob*
Zeer actief

@idoo schreef: Klopt, maar ik bedoel dat een ras dat voor zulke taken gefokt is hier niet op zijn plaats is, hetgeen wat mij betreft ook geldt voor Rotweilers, Dobermannen, Doggen, mastifs enz.
Al die honden die voor de mensenjacht of erfverdediging gefokt zijn horen niet in deze tijd thuis, stoppen dus met het fokken ervan.
Geeft mijn Schapendoezen ook meer rust tijdens het wandelen![/color]

.....verdomme zeg....verslik me gelijk in me brood !!!!!

Wat een bullshit kan jij af en toe verkondigen zeg, en geloof me ik doe niet anders dan onzin verkondigen dus ik herken het als de besten :smile: ....maar zoals jij dus wilt beweren moeten mastiffs verdwijnen omdat jij met je doesjes kan wandelen hahahahahaha, echt als je me buurman zou zijn dan zou ik elke dag Blisje naar je doezen laten lopen, alleen omdat jij dan helemaal doordraaid daar tussen die gehoorschelpen van je wahahahahahah :smile:
Mol
Zeer actief

@idoo schreef:
Mol schreef:dus een hond zoals buck verveeld zich hier dood, nou weet ik niet niet wat jij met je hondjes doet hoor maar gestelijke verijking houd niet op bij het op vreten van bavianen hoormol :8):

Klopt, maar ik bedoel dat een ras dat voor zulke taken gefokt is hier niet op zijn plaats is, hetgeen wat mij betreft ook geldt voor Rotweilers, Dobermannen, Doggen, mastifs enz.
Al die honden die voor de mensenjacht of erfverdediging gefokt zijn horen niet in deze tijd thuis, stoppen dus met het fokken ervan.
Geeft mijn Schapendoezen ook meer rust tijdens het wandelen!
wat een gelul zeg, dat jij nou vind dat deze honden hier niet thuis horen is jou probleem, en op grond van omdat ze bla bla bla, gefokt zijn onzin
mijn honden zijn gefokt om stropers neer te leggen en als erf bewaking, kom jij bij mij op de werf zonder toe stemiinng heb je een probleem, en ik slaap lekker rustig snachts hoef me achter deur echt niet op slot te doen.
kom jwe binnen op de juiste manier zijn het de vriendelijkste honden die er kunnen zijn
en jou schapen doesjes hebben voldoende rus hoor als je ze gewoon netjes aan de lijn houd, zoals iedereen dat zou moeten doen
niet iedereen is immers gesharmeerd van het ras schapen does rot op zeg ik zie me zelf al lopen. koop ik nog eerder een franse bull tis meer hond

little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

heh, ik wilde je net voorstellen om die nieuwe bull te laten schieten voor een schapendoesje :smile:
Laatst gewijzigd door little-wolf op 27 dec 2005 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Mol
Zeer actief

@idoo schreef:
Mol schreef:wat een gelul zeg, dat jij nou vind dat deze honden hier niet thuis horen is jou probleem, en op grond van omdat ze bla bla bla, gefokt zijn onzin mijn honden zijn gefokt om stropers neer te leggen en als erf bewaking, kom jij bij mij op de werf zonder toe stemiinng heb je een probleem, en ik slaap lekker rustig snachts hoef me achter deur echt niet op slot te doen.
kom jwe binnen op de juiste manier zijn het de vriendelijkste honden die er kunnen zijn
en jou schapen doesjes hebben voldoende rus hoor als je ze gewoon netjes aan de lijn houd, zoals iedereen dat zou moeten doen
niet iedereen is immers gesharmeerd van het ras schapen does rot op zeg ik zie me zelf al lopen. koop ik nog eerder een franse bull tis meer hond

Nee ik vind jouw honden uit de tijd geraakt.
Het is gemeen tegenover je honden ze nu nog voor hun oorspronkelijke werk in te zetten, omdat ze geen enkele kans meer hebben tegenover een kwaadwillende. Als ik ga stropen en jou hond komt op me af dan is het wel einde hond, en als ik met oneerlijke bedoelingen jouw erf betreedt is het ook einde oefening voor je hond als ie vervelend wordt.
meschien wel meschien niet je moet toch verdomt goed kunnen schieten als je bij mij op de werf komt want het is er niet 1 die op je afkomt hoor.
maar met die gedachten gang zolas jij ze hebt, zijn veel rassen gedoomt ten onder tegaan.
en dat is de bedoeling niet, het gaat er om rassen in stand te houden zo als ze behoren te zijn, en toch raar hoor want vroeger had men ook al wapens en waren ze met merder mensen aan het stropen dat mijn ras toch zoveel angst in boezemde.

maar ieder zijn ding blijf jij nou maar bij je uitstervende hondjes door te weinig bloed, blijf ik bij mijn ras wat etten malen sterker is kwa genepole dan die doesjes van jou.

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Angel-eyes schreef:
@idoo schreef: Klopt, maar ik bedoel dat een ras dat voor zulke taken gefokt is hier niet op zijn plaats is, hetgeen wat mij betreft ook geldt voor Rotweilers, Dobermannen, Doggen, mastifs enz.

Wat een bullshit kan jij af en toe verkondigen zeg, en geloof me ik doe niet anders dan onzin verkondigen dus ik herken het als de besten :smile: ....maar zoals jij dus wilt beweren moeten mastiffs verdwijnen omdat jij met je doesjes kan wandelen hahahahahaha, echt als je me buurman zou zijn dan zou ik elke dag Blisje naar je doezen laten lopen, alleen omdat jij dan helemaal doordraaid daar tussen die gehoorschelpen van je wahahahahahah :smile:
Ja lach maar jij maar dit type woont dus wel vlak bij mij in de buurt en wandelt waar ik ook weleens wandel :N:
Kan wel inpakken met mijn boxer en fila's en Micron is ook al uitheems :jank: :jank:

Gelukkig zit ik ook vlak bij het cellencomplex bij schiphol waar ze op uitzetting kunnnen wachten dus daar hoef ik niet ver voor te rijden :smile:
tineke

@idoo schreef:
Mol schreef:wat een gelul zeg, dat jij nou vind dat deze honden hier niet thuis horen is jou probleem, en op grond van omdat ze bla bla bla, gefokt zijn onzin mijn honden zijn gefokt om stropers neer te leggen en als erf bewaking, kom jij bij mij op de werf zonder toe stemiinng heb je een probleem, en ik slaap lekker rustig snachts hoef me achter deur echt niet op slot te doen.

Nee ik vind jouw honden uit de tijd geraakt.
Het is gemeen tegenover je honden ze nu nog voor hun oorspronkelijke werk in te zetten, omdat ze geen enkele kans meer hebben tegenover een kwaadwillende. Als ik ga stropen en jou hond komt op me af dan is het wel einde hond, en als ik met oneerlijke bedoelingen jouw erf betreedt is het ook einde oefening voor je hond als ie vervelend wordt.
Mijn hond hoor je niet aankomen hoor die is geluidloos :smile: :smile: :smile:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:

Whoehahahahahahah, ik ook :N: :smile: :smile:

Waarom zouden honden (misschien juist wel in deze tijd) huis/haard en erf niet mogen verdedigen?
ach, eigenlijk ben ik gek ook dat ik het vraag.....
Afbeelding
A good dog never dies...

Rob*
Zeer actief

tineke schreef:
Angel-eyes schreef:

Ja lach maar jij maar dit type woont dus wel vlak bij mij in de buurt en wandelt waar ik ook weleens wandel :N:
Kan wel inpakken met mijn boxer en fila's en Micron is ook al uitheems :jank: :jank:

Gelukkig zit ik ook vlak bij het cellencomplex bij schiphol waar ze op uitzetting kunnnen wachten dus daar hoef ik niet ver voor te rijden :smile:

Ja jij hebt een duitser en braziliaan :mrgreen: .....micron is toch gewoon een wereldburger zeg maar :denken: :mrgreen:

Maar je houd wel je uitheemse ettertjes aan de riem he als hij daar loopt met ze doesjes, want jij met je honden bent een buitenstaander :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Stang schreef:
Angel-eyes schreef:

Whoehahahahahahah, ik ook :N: :smile: :smile:

Waarom zouden honden (misschien juist wel in deze tijd) huis/haard en erf niet mogen verdedigen?
ach, eigenlijk ben ik gek ook dat ik het vraag.....

Ja lach maar, maar ik neem altijd een broodje en koffie erbij, en ja vaak gaat dat tesamen in me mond he.....dus dat was verslikken......en toen wilde het eruit komen, hand maar voor me mond en de zooi liep alsnog tussen me vingers het toetsenbord op....het is weer schoon, maar ik neem me wel voor als aidoo wat gaat tikken en ik lees dat, dat ik niks in me mond heb :19:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

@idoo schreef:
Mol schreef:dus een hond zoals buck verveeld zich hier dood, nou weet ik niet niet wat jij met je hondjes doet hoor maar gestelijke verijking houd niet op bij het op vreten van bavianen hoormol :8):

Klopt, maar ik bedoel dat een ras dat voor zulke taken gefokt is hier niet op zijn plaats is, hetgeen wat mij betreft ook geldt voor Rotweilers, Dobermannen, Doggen, mastifs enz.
Ben ik even blij dat ik o.a. een Drent heb :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dobermannlover
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dobermannlover »

Zo,net nieuw hier op het forum en lees nu dat Dobermann een ras is die niet meer in de maatschappij tegenwoordig hoort?? :eek:

Tja,joh,ieder zijn ding,maar mijn Amstaff en Dober laten jouw schapenhondjes echt wel met rust ,hoor.Je hoeft er niet bang voor te zijn..... :smile:
tineke

Angel-eyes schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:

Ja jij hebt een duitser en braziliaan :mrgreen: .....micron is toch gewoon een wereldburger zeg maar :denken: :mrgreen:

Maar je houd wel je uitheemse ettertjes aan de riem he als hij daar loopt met ze doesjes, want jij met je honden bent een buitenstaander :mrgreen:
Natuurlijk gaan ze aan de lijn dat doet iedereen toch als hij aankomt zeker als hij zijn speciale oprothoed voor uitheemse dieren opheeft :mrgreen:
tineke

marian* schreef:
@idoo schreef:

Wil jij dan wel direct aan het jagen gaan met je honden want idoo wil graag dat ze voor oorspronkelijk gebruik worden ingezet.
Vast nog wel een paar leuke katten bij julie in de buurt die niet van jagers houden :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Ben blij dat mijn honden niet 10 uur per dag opgesloten zitten in een kamertje in een achterbuurt, maar de hele dag de vrijheid hebben, en alles kunnen doen wat ze willen, en zich nooit vervelen :ok:
marian*
Erelid
Contacteer:

tineke schreef:
marian* schreef:
@idoo schreef:

Wil jij dan wel direct aan het jagen gaan met je honden want idoo wil graag dat ze voor oorspronkelijk gebruik worden ingezet.
Vast nog wel een paar leuke katten bij julie in de buurt die niet van jagers houden :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Katten genoeg :mrgreen: maar ik denk niet dat die automobilist die dan nét passeert het leuk vindt om ineens een hond die achter een kat aan jaagt tegen zijn bumper te hebben :denken:
Buiten dat moesten Drenten van huis uit óók waken en is óók mijn unieke CoLahond een goede waakhond :pffff:
Maar ja,of dat dan nog wel mag? :denken:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Martin schreef:Ben blij dat mijn honden niet 10 uur per dag opgesloten zitten in een kamertje in een achterbuurt, maar de hele dag de vrijheid hebben, en alles kunnen doen wat ze willen, en zich nooit vervelen :ok:
Buck en Jessy vervelen zich toch te pletter bij jullie? :mrgreen:
Afbeelding
tineke

marian* schreef:
tineke schreef:
marian* schreef:
@idoo schreef:
Katten genoeg :mrgreen: maar ik denk niet dat die automobilist die dan nét passeert het leuk vindt om ineens een hond die achter een kat aan jaagt tegen zijn bumper te hebben :denken:
Buiten dat moesten Drenten van huis uit óók waken en is óók mijn unieke CoLahond een goede waakhond :pffff:
Maar ja,of dat dan nog wel mag? :denken:
Het ligt er natuurlijk aan in wat voor auto die persoon rijd,buitenlandse merken zullen moeten stoppen voor jou hond dat snap je.

Waken mag als het een inheems ras is tenzij idoo besluit bij jou binnen te komen want dan mag het even niet maar middels een hoed maakt hij dat dan wel duidelijk :smile: :smile: :smile:
Dobermannlover
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dobermannlover »

Thanks,Inge,

ik dacht al :roll: .......
Leuk dat er in ieder geval humor is hier :mrgreen:
tineke

Martin schreef:Ben blij dat mijn honden niet 10 uur per dag opgesloten zitten in een kamertje in een achterbuurt, maar de hele dag de vrijheid hebben, en alles kunnen doen wat ze willen, en zich nooit vervelen :ok:
Sorry er is een streng uitzettingsbeleid voor uitheemse rassen :neenee: hoe ze gehouden worden is daar ondergeschikt aan.
Maar Martin ik woon niet al te ver van het cellencomplex waar uitgezette honden heen gaan dus kan je wel even met ze op de koffie komen natuurlijk :ok: want de mijne moeten ook weg dat snap je dus voor confrontaties hoeven we niet bang te zijn :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Dobermannlover schreef:Thanks,Inge,

ik dacht al :roll: .......
Leuk dat er in ieder geval humor is hier :mrgreen:

Humor???Waar zie jij humor dan??Aidoo is bloedserieus hoor :mrgreen:
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

marian* schreef:
Buck en Jessy vervelen zich toch te pletter bij jullie? :mrgreen:
Ja ze vervelen zich wel eens , maar dan gaan we gewoon even naar het bos , of de polder in , daar komen we nooit iemand tegen , in ieder geval niet zo`n "lul met oren" met een stel van die zielenpoten :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”