Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hm of ik dit nu goed heb aangepakt?
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
Hm of ik dit nu goed heb aangepakt?
Ik had vandaag een kerstdiner met familie.
Was bij mijn moeder en iedereen houdt daar vooral van bourgondisch eten en heel veel ...
Had uiteraard mijn hond mee, want anders was ik niet meegekomen, maar ruimte om er te lopen was er eigenlijk niet.
En niet iedereen was daar gediend van een 8 maanden oude pup, dus ik heb haar aan de riem gehouden.
Ze verwachten dat ze zich gedraagt van hier tot Tokio, tis immers een golden retriever.
Ook uitgelaten tussen door hoor en met brokjes in vestzak zoet gehouden. Bovendien voor die tijd een hele lange wandeling gemaakt, zodat ze gigantisch moe zou zijn, maar ja, het was absoluut niet prikkelarm zeg maar en slapen deed ze dus absoluut niet in eerste en tweede instantie.
Ze is overigens later toch een aantal keer gaan slapen (hazeslaapje van 10 minuten) en schijnbaar toch in het volste vertrouwen dat niemand op haar zou gaan staan, ze lag weliswaar vlakbij me, maar toch ...
Wat ik mezelf verwijt, dat ik er bij voorbaat niet goed over nagedacht heb, en gewoon dacht ik neem haar mee, koste wat kost.
(ik kan haar overigens wel even alleen laten, maar zo lang en met eventueel vuurwerk dorst ik niet aan)
Ze ligt hier nu te slapen en lijkt op zich niet van slag, maar ja ik heb haar 4 uur aan de riem gehouden, wat ze totaal niet gewend is en ze keek me ook af en toe aan of ik wel spoorde.
Waar ze overigens wel gelijk in had!
Ja en het is allemaal al gebeurd maar ik heb het volgens mij helemaal fout aangepakt, wat denken jullie?
Was bij mijn moeder en iedereen houdt daar vooral van bourgondisch eten en heel veel ...
Had uiteraard mijn hond mee, want anders was ik niet meegekomen, maar ruimte om er te lopen was er eigenlijk niet.
En niet iedereen was daar gediend van een 8 maanden oude pup, dus ik heb haar aan de riem gehouden.
Ze verwachten dat ze zich gedraagt van hier tot Tokio, tis immers een golden retriever.
Ook uitgelaten tussen door hoor en met brokjes in vestzak zoet gehouden. Bovendien voor die tijd een hele lange wandeling gemaakt, zodat ze gigantisch moe zou zijn, maar ja, het was absoluut niet prikkelarm zeg maar en slapen deed ze dus absoluut niet in eerste en tweede instantie.
Ze is overigens later toch een aantal keer gaan slapen (hazeslaapje van 10 minuten) en schijnbaar toch in het volste vertrouwen dat niemand op haar zou gaan staan, ze lag weliswaar vlakbij me, maar toch ...
Wat ik mezelf verwijt, dat ik er bij voorbaat niet goed over nagedacht heb, en gewoon dacht ik neem haar mee, koste wat kost.
(ik kan haar overigens wel even alleen laten, maar zo lang en met eventueel vuurwerk dorst ik niet aan)
Ze ligt hier nu te slapen en lijkt op zich niet van slag, maar ja ik heb haar 4 uur aan de riem gehouden, wat ze totaal niet gewend is en ze keek me ook af en toe aan of ik wel spoorde.
Waar ze overigens wel gelijk in had!
Ja en het is allemaal al gebeurd maar ik heb het volgens mij helemaal fout aangepakt, wat denken jullie?
- Miranda*
- Actief
- Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja wat is goed, wat is verkeerd en wat is goed verkeerd.
Ik denk niet dat Mitzoe er iets aan over zal houden, maar persoonlijk had ik haar dus thuis gelaten en dan maar een uurtje of wat gegaan of met de hond een uurtje of wat gegaan.
Of ik had met mijn moeder afgesproken dat ik met hond kwam (of dat goed was) en of de hond dan ergens rustig zou kunnen liggen, bijvoorbeeld in een hoekje van de keuken op haar kussen, mand etc. of in de hal of bijkeuken... Zelf dan wel dicht bij de uitgang van die ruimte gaan zitten.
Maar 4 uur gecontroleerd aan een riem had ik dus niet gedaan, dan heeft de hond niets maar jijzelf ook niets aan de visite.
(Vandaar dus mijn keuse lekker thuislaten)
Ik denk niet dat Mitzoe er iets aan over zal houden, maar persoonlijk had ik haar dus thuis gelaten en dan maar een uurtje of wat gegaan of met de hond een uurtje of wat gegaan.
Of ik had met mijn moeder afgesproken dat ik met hond kwam (of dat goed was) en of de hond dan ergens rustig zou kunnen liggen, bijvoorbeeld in een hoekje van de keuken op haar kussen, mand etc. of in de hal of bijkeuken... Zelf dan wel dicht bij de uitgang van die ruimte gaan zitten.
Maar 4 uur gecontroleerd aan een riem had ik dus niet gedaan, dan heeft de hond niets maar jijzelf ook niets aan de visite.
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;

- starfleet
- Erelid
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk niet dat ze er iets aan over heeft gehouden hoor, het is meer dat jij geen rustige avond had. Maar je had waarschijnlijk ook geen rustige avond gehad als je haar thuis had gelaten (die van mij bleven gisteravond wel thuis, en 's avonds gaat dat wat minder goed dan overdag, dus dan zit ik me toch zorgen te maken
).
Ik vind het dus geen verkeerde keuze. Het was misschien een lastige situatie, maar als je geen betere optie hebt moet het maar.
Ik vind het dus geen verkeerde keuze. Het was misschien een lastige situatie, maar als je geen betere optie hebt moet het maar.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Dinky
- Vaste gebruiker
Ik denk ook dat het meer je eigen gevoel is dan dat zij er iets vreemds aan vond hoor!
Wij zijn vandaag ook bij mijn schoonouders geweest en daar hebben de honden wel ruimte om te lopen hoor maar tijdens het eten moesten ze ook op de gang want Maya heeft ontdekt dat je ook eten van het tafeltje af kon stelen
De honden waren het hier natuurlijk helemaal niet mee eens maar daar hebben we ons niets van aangetrokken.
Ik zou zelf er niet gauw voor gekozen hebben de hond thuis te laten want ik denk dat je hondje veel liever de hele avond bij jou is en dan aan de riem moet liggen bij jou dan dat ze de hele avond alleen thuis zou zijn....
Wij zijn vandaag ook bij mijn schoonouders geweest en daar hebben de honden wel ruimte om te lopen hoor maar tijdens het eten moesten ze ook op de gang want Maya heeft ontdekt dat je ook eten van het tafeltje af kon stelen
Ik zou zelf er niet gauw voor gekozen hebben de hond thuis te laten want ik denk dat je hondje veel liever de hele avond bij jou is en dan aan de riem moet liggen bij jou dan dat ze de hele avond alleen thuis zou zijn....

-
Daan
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Rimpel gaat eigelijk altijd overal mee naartoe en dan komen situatie's zoals jij die beschrijft weleens voor.
misschien niet optimaal voor de hond...maar ik heb hem liever bij me dan dat ik hem thuislaat.
Rimpel is het wel gewend...Ik leg hem wel vaker vast aan de bank of de verwarming..hij kruipt dan op tot een bollejteen gaat slapen.
Op mijn ouders' verjaardag heb ik hem aan de riem naast de bank (naast mij dus) liggen...
Dan slaapt ie de hele avond als het moet...
Maar met allemaal benen en voeten is het voor Rimpel niet ideaal..
ik laat hem dan gewoon naast me liggen en daar moet ie dan blijven...
Hij vind het allemaal wel best en ik ook
misschien niet optimaal voor de hond...maar ik heb hem liever bij me dan dat ik hem thuislaat.
Rimpel is het wel gewend...Ik leg hem wel vaker vast aan de bank of de verwarming..hij kruipt dan op tot een bollejteen gaat slapen.
Op mijn ouders' verjaardag heb ik hem aan de riem naast de bank (naast mij dus) liggen...
-
Marja
- Zeer actief
Heel begrijpelijk hoor dat je je hond meenam, je moet het een keer ervaren he!
Wij hebben het ooit 1 keer gedaan, de honden mee naar mijn ouders voor het kerstdiner, noooooit meer!!
Hiet blijven ze lekker thuis. Gister ook eerst een superlange wandeling gemaakt toen buikjes vol eten gepropt en wij op weg naar kersdiner.
Ze zijn bijna 7 uur aleen geweest maar hebben gelukkig gewon liggen maffen.
Zelfs de kerstboom stond nog recht op
Wij hebben het ooit 1 keer gedaan, de honden mee naar mijn ouders voor het kerstdiner, noooooit meer!!
Hiet blijven ze lekker thuis. Gister ook eerst een superlange wandeling gemaakt toen buikjes vol eten gepropt en wij op weg naar kersdiner.
groetjes Marja Zara en Stapper

-
Daan
als het kan laat ik ze ook liever thuis.Marja schreef:Heel begrijpelijk hoor dat je je hond meenam, je moet het een keer ervaren he!![]()
maar qua afstand woont mijn familie gewoon te ver weg. Voor een etentje dan. Dan leg ik ze liever daar in de gang. Of in de bijkeuken.
Ik zit dus met dat vuurwerk.
Wij gaan oud en nieuw dit jaar vieren bij een vriend.
Dat is nog geen kilometer verderop. Ik laat ze dan toch echt niet thuis.
Mogen ze fijn daar in de serre.
-
Marja
- Zeer actief
Bij ond wordt er nog niet echt vuurwerk afgestoken.
Met oud en nieuw blijven wij dus al 5 jaar thuis!
We krijgen steevast uitnodigingen van alle kanten maar dan wel zonder honden
Mensen snappen maar niet dat we die niet gewoon allen thuis laten of in een persion doen!
Nou mooi niet he! De honden gaan lekker voor de vrienden en familie
Met oud en nieuw blijven wij dus al 5 jaar thuis!
We krijgen steevast uitnodigingen van alle kanten maar dan wel zonder honden
Mensen snappen maar niet dat we die niet gewoon allen thuis laten of in een persion doen!
Nou mooi niet he! De honden gaan lekker voor de vrienden en familie
groetjes Marja Zara en Stapper

-
pepim
- Zeer actief
Tjah thuislaten was geen optie, maar dat ik er niet over nagedacht heb.Miranda* schreef:Tja wat is goed, wat is verkeerd en wat is goed verkeerd.
Ik dacht ik laat haar lang uit en ze gaat gewoon slapen, naïef van me.
-
pepim
- Zeer actief
Ik had wel een kussen daar, maar dat was niet haar eigen. En een rustige hoek was er eerlijk gezegd niet.starfleet schreef:Haar eigen mand mee en dan in een rustige hoek van de kamer met een bullenpees of Kong lijkt me beter werken. Zo heb je zelf ook niks aan de visite, want je zit de hele tijd op te letten.
Anne
Ze rook ook continue geuren van vlees en als ze al wat wegzakte, werd ze door deez of geen weer wakker gemaakt
Ik heb me geërgerd, maar het was ook gewoon mijn fout, ik heb er niet goed over nagedacht.
-
pepim
- Zeer actief
Ik kon haar idd niet thuislaten, maar zoals ik al schreef, ik had er gewoon beter over moeten nadenken hoe ik het daar aan zou pakken, ik heb gewoon gedacht ze gaat wel slapen, net als anders. Ik kom daar best wel vaak met Mizou en dan heb ik ook altijd eerst een stuk gelopen, dan drinkt ze water , krijgt een kluifje en ze gaat slapen en ik heb gewoon gedacht, dat ze dat temidden van al die mensen en bedrijvigheid gewoon zou doen, tis ronduit stom gedacht van me!Hanneke2 schreef:Ik denk niet dat ze er iets aan over heeft gehouden hoor, het is meer dat jij geen rustige avond had. Maar je had waarschijnlijk ook geen rustige avond gehad als je haar thuis had gelaten (die van mij bleven gisteravond wel thuis, en 's avonds gaat dat wat minder goed dan overdag, dus dan zit ik me toch zorgen te maken).
-
pepim
- Zeer actief
O dat is ongetwijfeld waar hoor, maar ik baalde van mezelf, dat er zomaar een situatie ontstaat, waar ik notabene niet over nagedacht heb.Dinky schreef:Ik denk ook dat het meer je eigen gevoel is dan dat zij er iets vreemds aan vond hoor!
Wij zijn vandaag ook bij mijn schoonouders geweest en daar hebben de honden wel ruimte om te lopen hoor maar tijdens het eten moesten ze ook op de gang want Maya heeft ontdekt dat je ook eten van het tafeltje af kon stelenDe honden waren het hier natuurlijk helemaal niet mee eens maar daar hebben we ons niets van aangetrokken.
En ik probeer overal over na te denken, zelfs over halsband en riemen, uiteraard voeding en dit? helemaal niet over nagedacht, echt wel erg vind ik dat.
-
pepim
- Zeer actief
Qua vuurwerk heb ik er geen spijt van, tot nu toe gaat alles nog goed. (even afkloppen)Daan schreef:tsja, het is kiezen uit twee lastige situaties.
Dat vuurwerk is voor mij wel doorslaggevend om ze mee te nemen.
Ik leg mijn honden wel altijd apart, ze passen ook best in een klein halletje.....
Maar ze wil niet in de bijkeuken liggen, ze wil erbij zijn en goh wat was het vol en druk en totaal geen ruimte. :N:
-
Reini
- Zeer actief
De hond van mijn zusje heeft op kerstavond ook tijdens het diner aan de riem onder tafel gezeten. Geen ideale situatie maar om hem zo lang alleen thuis te laten was ook geen optie en een oppas kon ze niet vinden (begrijpelijk op kerstavond).
Mijn vriend is thuis gebeleven met onze hond, rustig voor mij en rustig voor Vegas. Ook geen ideale situatie maar ik vond het de beste oplossing.
Niet meer druk over maken
Mijn vriend is thuis gebeleven met onze hond, rustig voor mij en rustig voor Vegas. Ook geen ideale situatie maar ik vond het de beste oplossing.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
pepim
- Zeer actief
Ja ik begrijp wat je bedoelt en fijn dat Rimpel dat accepteert, maar Mizou is nog maar 8 maanden en enthousiast en speels en ze snapte er af en toe helemaal niets van. Binnen heeft ze sowieso nooit een halsband om en nu én een halsband én aan de riem.mercedes2803 schreef:Rimpel gaat eigelijk altijd overal mee naartoe en dan komen situatie's zoals jij die beschrijft weleens voor.
En het schijnt ook leuk te zijn om een hond op te hitsen, zelfs voor volwassenen, ergerlijk maar waar!
-
pepim
- Zeer actief
O dat is fijn, maar zo lang kan ze nog niet alleen. Ik heb nu gelukkig tijd om er eens over na te denken, want met oud en nieuw blijf ik thuis en gaat ze zeker niet aan de riem.Marja schreef:Heel begrijpelijk hoor dat je je hond meenam, je moet het een keer ervaren he!![]()
-
pepim
- Zeer actief
Ik zal idd ongetwijfeld niet de enige zijn, die dit gedaan heeft.Reini schreef:De hond van mijn zusje heeft op kerstavond ook tijdens het diner aan de riem onder tafel gezeten. Geen ideale situatie maar om hem zo lang alleen thuis te laten was ook geen optie en een oppas kon ze niet vinden (begrijpelijk op kerstavond).
Mss had ik dat ook moeten doen, thuisblijven, maar ja achteraf ...
-
Reini
- Zeer actief
Da's allemaal achteraf. Mijn zusje baalde ook als een stekker en echt soepel verliep het ook niet. Haar hond is een half jaar en er waren veel te veel prikkels om te gaan slapen of een beetje te rusten. Als je hond straks wat ouder is gaat het misschien beterpepim schreef: Ik zal idd ongetwijfeld niet de enige zijn, die dit gedaan heeft.![]()
Mss had ik dat ook moeten doen, thuisblijven, maar ja achteraf ...
Mizou denkt er al lang niet meer aan dus jij hoeft je ook niet meer druk te maken
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
pepim
- Zeer actief
Ja dat doe ik zeker, thxReini schreef:Da's allemaal achteraf. Mijn zusje baalde ook als een stekker en echt soepel verliep het ook niet. Haar hond is een half jaar en er waren veel te veel prikkels om te gaan slapen of een beetje te rusten. Als je hond straks wat ouder is gaat het misschien beterpepim schreef: Ik zal idd ongetwijfeld niet de enige zijn, die dit gedaan heeft.![]()
Mss had ik dat ook moeten doen, thuisblijven, maar ja achteraf ...![]()
Mizou denkt er al lang niet meer aan dus jij hoeft je ook niet meer druk te makenVolgend jaar gewoon anders regelen