Wat zijn het dan wél volgens jou?Mensen in hondengedaantes?@idoo schreef:
Schapendoezen zijn in mijn ogen geen honden!

Moderator: moderatorteam
wanneer ga je weer naar de gesloten afdeling.@idoo schreef:kitty schreef:En wat moet jij dan doen buiten je werk om?@idoo schreef:Natas. schreef: Nee dank je![]()
En ik bepaal zelf nog wel wat voor hond ik graag wil, al komt ie uit Timboektoe Verweggistan.
Nog wel ja.
Maar als het aan mij ligt komt er een verbod op het houden van honden in Nederland.
In het belang van de honden!
Vent je bent gek!!!@idoo schreef:Mol schreef:hahahahahaha en waarom horen ze
de honden die NL te bieden heeft spreken mij niet aan ja 1 maar die is er niet meer, de rest hoef ik niet, dus ik neem een hondenras van uit het buitenland simpel zat en ik probeer hiermee dan ook dat ras bestaant te houden.
en wie ben jij dan om dit soor dingen te zeggen?
als je zo redeneerd neem dan ook aleen phillips artikelen in huis en in nederland gefabriseerde stoffen en banklstel tafels stoelen enz enz.....
rij dan ook geen auto die niet op nederlandse bodem is gemaakt.
mol
Nee Mol, waar mensen dingen maken doet er niet toe.
Maar vroeger hadden we ook een inheemse variant van de honden die je nu hebt, fok die dan terug.
Verder hoeft niemand honden te hebben, dus als je niet met de inheemse uit de voeten kan, ga dan duiven melken ofzo!
Ik ben blij dat jij niet in de regering zit zeg@idoo schreef:Natas. schreef:Nee dank je@idoo schreef:Verder hoeft niemand honden te hebben, dus als je niet met de inheemse uit de voeten kan, ga dan duiven melken ofzo!![]()
En ik bepaal zelf nog wel wat voor hond ik graag wil, al komt ie uit Timboektoe Verweggistan.
Nog wel ja.
Maar als het aan mij ligt komt er een verbod op het houden van honden in Nederland.
linda schreef:Vent je bent gek!!!@idoo schreef:Mol schreef:hahahahahaha en waarom horen ze
de honden die NL te bieden heeft spreken mij niet aan ja 1 maar die is er niet meer, de rest hoef ik niet, dus ik neem een hondenras van uit het buitenland simpel zat en ik probeer hiermee dan ook dat ras bestaant te houden.
en wie ben jij dan om dit soor dingen te zeggen?
als je zo redeneerd neem dan ook aleen phillips artikelen in huis en in nederland gefabriseerde stoffen en banklstel tafels stoelen enz enz.....
rij dan ook geen auto die niet op nederlandse bodem is gemaakt.
mol
Nee Mol, waar mensen dingen maken doet er niet toe.
Maar vroeger hadden we ook een inheemse variant van de honden die je nu hebt, fok die dan terug.
Verder hoeft niemand honden te hebben, dus als je niet met de inheemse uit de voeten kan, ga dan duiven melken ofzo!![]()
Volgens mij zouden ze er gecoupeerd veel beter uit zienDebora schreef:Welnee joh, vloerkleedjes! Ze blijven krampachtig stil liggen als je weg bent.marian* schreef:Wat zijn het dan wél volgens jou?Mensen in hondengedaantes?@idoo schreef:
't Is natuurlijk wél goedkoop qua waterverbruikDebora schreef:Welnee joh, vloerkleedjes! Ze blijven krampachtig stil liggen als je weg bent.marian* schreef:Wat zijn het dan wél volgens jou?Mensen in hondengedaantes?@idoo schreef:
@idoo schreef:Schapendoezen zijn in mijn ogen geen honden!kitty schreef:En wat moet jij dan doen buiten je werk om?@idoo schreef:Natas. schreef: Nee dank je![]()
Nog wel ja.
Belgische Herders en Hollandse Herders mogen ook van aidookitty schreef: Als ik het goed begrijp moeten dus alle mensen die nu een hond hebben over gaan op een schapendoes als ze in Nederland een dier willen houden met 4 poten wat af en toe woef zegt ( ik zal het geen honden noemen)
Je vergeet de Drent en de andere Nederlandse rassenInge schreef:Belgische Herders en Hollandse Herders mogen ook van aidookitty schreef: Als ik het goed begrijp moeten dus alle mensen die nu een hond hebben over gaan op een schapendoes als ze in Nederland een dier willen houden met 4 poten wat af en toe woef zegt ( ik zal het geen honden noemen)![]()
Hartstikke inheems namelijk
En eigenlijk nog veel handiger in onderhoud want ze hebben niet dat vervelende lange haarInge schreef:Belgische Herders en Hollandse Herders mogen ook van aidookitty schreef: Als ik het goed begrijp moeten dus alle mensen die nu een hond hebben over gaan op een schapendoes als ze in Nederland een dier willen houden met 4 poten wat af en toe woef zegt ( ik zal het geen honden noemen)![]()
Natas. schreef:@idoo schreef:Schapendoezen zijn in mijn ogen geen honden!kitty schreef:En wat moet jij dan doen buiten je werk om?@idoo schreef:
Nog wel ja.
In het belang van de honden!Wat zijn 't dan in vredesnaam in jouw ogen?
Enneh........ voel je je wel helemaal lekker? Brilletje nodig??![]()
Wel als je de langharige varianten kiestkitty schreef:En eigenlijk nog veel handiger in onderhoud want ze hebben niet dat vervelende lange haarInge schreef:Belgische Herders en Hollandse Herders mogen ook van aidookitty schreef: Als ik het goed begrijp moeten dus alle mensen die nu een hond hebben over gaan op een schapendoes als ze in Nederland een dier willen houden met 4 poten wat af en toe woef zegt ( ik zal het geen honden noemen)![]()
Als jij degene bent die zou gaan beslissen wie wel of niet een hond mag houdt je denk ik iedere hond exclusief@idoo schreef:kitty schreef:Het zal wel weer aan mij liggen hoor.... maar ......
Schapendoezen moeten exclusief blijven want ze zijn lang niet voor iedereen geschikt.
Buitenlandse honden moet allemaal terug naar waar ze vandaan komen.
Nederland moet verboden voor honden worden.
Schapendoezen zijn geen honden.
Als ik het goed begrijp moeten dus alle mensen die nu een hond hebben over gaan op een schapendoes als ze in Nederland een dier willen houden met 4 poten wat af en toe woef zegt ( ik zal het geen honden noemen)
Hoe wil je de schapendoes dan exclusief houden??
(laat ik nu toch een idee hebben van het antwoord; mijn soort doezen is ws wel gewoon een hond en wij verpesten het ras)
Niemand hoeft toch een hond te hebben?
Niet iedereen is nu eenmaal geschikt om honden te houden, laat staan schapendoezen.
Ik zou het houden van honden verbieden, op dezelfde wijze als nu vuurwapens verboden zijn.
Dus het hebben ervan strikt reglementeren via een vergunningenstelsel.
Lid zijn van een club, de juiste training gehad hebben, eerst beginnen met volwassen honden, pas na voldoende ervaring toestemming voor pupaanschaf, de juiste dingen ermee doen enz.
Reken maar dat je schapendoezen exlcusief houdt als je dejuiste eisen aan het houden ervan stelt. Makkelijk zat!
Je bent ongelooflijk@idoo schreef:kitty schreef:Het zal wel weer aan mij liggen hoor.... maar ......
Schapendoezen moeten exclusief blijven want ze zijn lang niet voor iedereen geschikt.
Buitenlandse honden moet allemaal terug naar waar ze vandaan komen.
Nederland moet verboden voor honden worden.
Schapendoezen zijn geen honden.
Als ik het goed begrijp moeten dus alle mensen die nu een hond hebben over gaan op een schapendoes als ze in Nederland een dier willen houden met 4 poten wat af en toe woef zegt ( ik zal het geen honden noemen)
Hoe wil je de schapendoes dan exclusief houden??
(laat ik nu toch een idee hebben van het antwoord; mijn soort doezen is ws wel gewoon een hond en wij verpesten het ras)
Niemand hoeft toch een hond te hebben?
Niet iedereen is nu eenmaal geschikt om honden te houden, laat staan schapendoezen.
Ik zou het houden van honden verbieden, op dezelfde wijze als nu vuurwapens verboden zijn.
Dus het hebben ervan strikt reglementeren via een vergunningenstelsel.
Lid zijn van een club, de juiste training gehad hebben, eerst beginnen met volwassen honden, pas na voldoende ervaring toestemming voor pupaanschaf, de juiste dingen ermee doen enz.
Reken maar dat je schapendoezen exlcusief houdt als je dejuiste eisen aan het houden ervan stelt. Makkelijk zat!
Goh, moet zeggen dat mijn honden niet krampachtig liggen, maar gewoon hond zijn. En nee, rennen niet door het huis, maar ze ademen/drinken/eten etc. wel, dat noemt men nou hond zijn. Ik heb gekozen voor honden niet voor standbeelden of vloerkleedjes.@idoo schreef:Debora schreef:Welnee joh, vloerkleedjes! Ze blijven krampachtig stil liggen als je weg bent.marian* schreef:Wat zijn het dan wél volgens jou?Mensen in hondengedaantes?@idoo schreef:
Als ik thuis met andere dingen bezig ben liggen ze meestal ook krampachtig stil aan mijn voeten hoor, met hun ruggen tegen elkaar!
Mensen met werkhonden hebben zelf ook veel rust om zich heen nodig. Als maar rondholllende honden in huis kan ik niet tegen
Met dit al heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat Schapendoezen dan wél zijn volgens @idooDebora schreef:Goh, moet zeggen dat mijn honden niet krampachtig liggen, maar gewoon hond zijn. En nee, rennen niet door het huis, maar ze ademen/drinken/eten etc. wel, dat noemt men nou hond zijn. Ik heb gekozen voor honden niet voor standbeelden of vloerkleedjes.@idoo schreef:Debora schreef:Welnee joh, vloerkleedjes! Ze blijven krampachtig stil liggen als je weg bent.marian* schreef: Wat zijn het dan wél volgens jou?Mensen in hondengedaantes?
Als ik thuis met andere dingen bezig ben liggen ze meestal ook krampachtig stil aan mijn voeten hoor, met hun ruggen tegen elkaar!
Mensen met werkhonden hebben zelf ook veel rust om zich heen nodig. Als maar rondholllende honden in huis kan ik niet tegen
marian* schreef:Met dit al heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat Schapendoezen dan wél zijn volgens @idooDebora schreef:Goh, moet zeggen dat mijn honden niet krampachtig liggen, maar gewoon hond zijn. En nee, rennen niet door het huis, maar ze ademen/drinken/eten etc. wel, dat noemt men nou hond zijn. Ik heb gekozen voor honden niet voor standbeelden of vloerkleedjes.@idoo schreef:Debora schreef: Welnee joh, vloerkleedjes! Ze blijven krampachtig stil liggen als je weg bent.
'Debora schreef:Dit was volgens mij zijn antwoord op jouw vraag.@idoo schreef:marian* schreef:Wat zijn het dan wél volgens jou?Mensen in hondengedaantes?@idoo schreef:
Nee, een levend deel van ons erfgoed!