Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik had het vanmorgen helemaal gehad...
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Het gaat toch om de uiteindelijke betekenis van het woord?@idoo schreef: Neenee, Van Dale geeft alleen aan welke betekenis wij aan onze woorden geven. Dus als wij er een foute betekenis aangeven neemt Van Dale dat over, maar daarom blijft het wel de verkeerde betekenis!
Dus als er met "VET"ineens iets anders dan vet bedoeld wordt, neemt Van Dale die andere betekenis op, maar daarmee blijft de oorspronkelijke betekenis van vet wel gewoon hetzelfde.
Alleen aan die rare combinatie van wolven, herten en gemzen kun je al zien dat Van Dale fout zit![/color]

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Het is zo onlogisch dat ik niet eens weet hoe ik ertegenin moet gaanTamara en Bowie schreef:Het gaat toch om de uiteindelijke betekenis van het woord?@idoo schreef: Neenee, Van Dale geeft alleen aan welke betekenis wij aan onze woorden geven. Dus als wij er een foute betekenis aangeven neemt Van Dale dat over, maar daarom blijft het wel de verkeerde betekenis!
Dus als er met "VET"ineens iets anders dan vet bedoeld wordt, neemt Van Dale die andere betekenis op, maar daarmee blijft de oorspronkelijke betekenis van vet wel gewoon hetzelfde.
Alleen aan die rare combinatie van wolven, herten en gemzen kun je al zien dat Van Dale fout zit![/color]![]()

Dat heb ik ook vaak en nog probeer ik hetCarmen schreef:Het is zo onlogisch dat ik niet eens weet hoe ik ertegenin moet gaanTamara en Bowie schreef:Het gaat toch om de uiteindelijke betekenis van het woord?@idoo schreef: Neenee, Van Dale geeft alleen aan welke betekenis wij aan onze woorden geven. Dus als wij er een foute betekenis aangeven neemt Van Dale dat over, maar daarom blijft het wel de verkeerde betekenis!
Alleen aan die rare combinatie van wolven, herten en gemzen kun je al zien dat Van Dale fout zit![/color]![]()

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
boxersien schreef:Dat heb ik ook vaak en nog probeer ik hetCarmen schreef:Het is zo onlogisch dat ik niet eens weet hoe ik ertegenin moet gaanTamara en Bowie schreef:Het gaat toch om de uiteindelijke betekenis van het woord?@idoo schreef: Neenee, Van Dale geeft alleen aan welke betekenis wij aan onze woorden geven. Dus als wij er een foute betekenis aangeven neemt Van Dale dat over, maar daarom blijft het wel de verkeerde betekenis!

Oke: als het woord 'VET' ook ineens een andere betekenis zal krijgen, dan zal Van Dale die opnemen, maar OOK de oospronkelijke betekenis van het woord.
Waarom probeer ik het nog eigenlijk?

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
zught... hou je nou eens een keer op? ik bedoel het valt jezelf toch ook wel op dat wanneer jij iets verkondigt niemand het met je eens is ( oke oke heeeeeeel af en toe) ligt dat dan allemaal aan "ons" ? "wij"hebben het fout, zien dingen verkeerd? en nu zelfs de van dale die het fout heeft ? sjonge zeg..@idoo schreef:kitty schreef:Oke, dan geef je de naam pak aan een groep honden. Dat zou dan nog steeds betekenen dat het een sociaal opererende groep is, geen semi solitaire dieren.![]()
Met pak worden wolven van de soorten die mensen schuwen bedoelt.
honden vormen geen pak omdat het een ander soort wolven zijn, het zijn eigenlijk makke wolven!

-
- Zeer actief
Uh ik geef het maar op denk ik, ik volg het niet meer@idoo schreef:pepim schreef:Maar hoe verklaar je het dan, dat als ik mijn hond uitlaat, zij altijd andere honden opzoekt om mee te spelen en nooit mensen?
Haar rondje uit is eigenlijk niet compleet als ze niet met andere honden heeft gespeeld, beter is er niet zeg maar.
Ik ken ook genoeg honden die juist wel een rondje langs alle mensen maken, en andere honden die andere honden juist negeren. Honden verschillen net zo van elkaar als mensen, maar in dit soort gedachtenwisselingen ontkom je nu eenmaal niet aan een zekere generalisatie. Maar zeg iets over een hond en je vind er altijd wel een die precies het tegenovergestelde is of doet.
Maar jou hond is natuurlijk niet een eenzame hond.
Die zoekt de menselijke omgeving op omdat hij van nature daar zijn voedsel gaat zoeken. Komt ie andere honden tegen dan hangt het van de individuele geaardheid af wat er verder gebeurt.
Honden (althans de meeste) hebben bovendien een aangeboren drang om zich op één bepaald mens te concentreren. Logisch dat die van jou andere mensen dus negeert en zijn soortgenoten gaat bekijken.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gebruiksvoorwerpen die het liefst 10 uur per dag alleen thuis zijn omdat ze blij zijn dat de baas weg ispoohbeer schreef:??????????@idoo schreef:Afgezien dan van het feit dat honden geen roedeldieren zijn en derhalve ook geen roedelgedrag kunnen vertonen.
[/color]
wat zijn het dan wel?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Neemarian* schreef:Gebruiksvoorwerpen die het liefst 10 uur per dag alleen thuis zijn omdat ze blij zijn dat de baas weg ispoohbeer schreef:??????????@idoo schreef:Afgezien dan van het feit dat honden geen roedeldieren zijn en derhalve ook geen roedelgedrag kunnen vertonen.
[/color]
wat zijn het dan wel?

Geen gebruiksvoorwerpen, dat had ik ook al ergens anders geopperd. De oorspronkelijke betekenis van het woord 'gebruiksvoorwerp' slaat namelijk niet op een levend wezen.

-
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
@idoo schreef:yamie schreef:zught... hou je nou eens een keer op? ik bedoel het valt jezelf toch ook wel op dat wanneer jij iets verkondigt niemand het met je eens is ( oke oke heeeeeeel af en toe) ligt dat dan allemaal aan "ons" ? "wij"hebben het fout, zien dingen verkeerd? en nu zelfs de van dale die het fout heeft ? sjonge zeg..@idoo schreef:kitty schreef:Oke, dan geef je de naam pak aan een groep honden. Dat zou dan nog steeds betekenen dat het een sociaal opererende groep is, geen semi solitaire dieren.![]()
honden vormen geen pak omdat het een ander soort wolven zijn, het zijn eigenlijk makke wolven!
Dat is nu eenmaal de wet van de remmende voorsprong!
Hoe meer je je in iets verdiept, en hoe meer je bronnen raadpleegt die anderen niet kennen, des te minder mensen het nog volgen kunnen!
En als mensen bronnen verkeerd gaan gebruiken, wordt het natuurlijk helemaal moeilijk uitleggen.
In Van Dale's woordenboek zoek je op wat de op dit moment gangbare betekenissen van een woord zijn, als je wilt weten wat een woord werkelijk betekent in het Nederlands moet je het Woordenboek der Nederlandse Taal raadplegen. Daar staan alle woorden die in het Nederlands geschreven zijn tussen de vijftiende en de twintigste eeuw in!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Milou85
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
En wat is volgens jou dan de oorspronkelijke betekenis van het woord roedel?@idoo schreef:Tamara en Bowie schreef:Het gaat toch om de uiteindelijke betekenis van het woord?@idoo schreef: Neenee, Van Dale geeft alleen aan welke betekenis wij aan onze woorden geven. Dus als wij er een foute betekenis aangeven neemt Van Dale dat over, maar daarom blijft het wel de verkeerde betekenis!
Nee, om de oorspronkelijke betekenis van het woord!
-
- Zeer actief
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- iones
- Zeer actief
Is er eigenlijk een alternatief voor die man in de buurt waar hij met zijn hond kan wandelen waar geen honden komen? Want ik vind het nogal gemakkelijk gezegd allemaal dat hij daar niet moet komen. VOor hetzelfde geld wil hij een hond bij zich houden die bijt. En dan wil jij WEL je hond bij je houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- linda
- Zeer actief
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
-
- Vaste gebruiker
We leven intussen dus wel al een tijdje in de éénentwintigste eeuw, maar dat was je blijkbaar nog niet opgevallen.@idoo schreef:yamie schreef:zught... hou je nou eens een keer op? ik bedoel het valt jezelf toch ook wel op dat wanneer jij iets verkondigt niemand het met je eens is ( oke oke heeeeeeel af en toe) ligt dat dan allemaal aan "ons" ? "wij"hebben het fout, zien dingen verkeerd? en nu zelfs de van dale die het fout heeft ? sjonge zeg..@idoo schreef:kitty schreef:Oke, dan geef je de naam pak aan een groep honden. Dat zou dan nog steeds betekenen dat het een sociaal opererende groep is, geen semi solitaire dieren.![]()
Dat is nu eenmaal de wet van de remmende voorsprong!
Hoe meer je je in iets verdiept, en hoe meer je bronnen raadpleegt die anderen niet kennen, des te minder mensen het nog volgen kunnen!
En als mensen bronnen verkeerd gaan gebruiken, wordt het natuurlijk helemaal moeilijk uitleggen.
In Van Dale's woordenboek zoek je op wat de op dit moment gangbare betekenissen van een woord zijn, als je wilt weten wat een woord werkelijk betekent in het Nederlands moet je het Woordenboek der Nederlandse Taal raadplegen. Daar staan alle woorden die in het Nederlands geschreven zijn tussen de vijftiende en de twintigste eeuw in!
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Laat die 'idoo' toch lekker kletsen! Hij vind het alleen maar leuk als er nog op hem gereageerd wordt
Hij bereikt er niets mee, en wij ook niet..laat hij ergens anders zijn verveeldheid/frustratie op afreageren..
Negeren..dat is de beste optie! Negeren van negatief gedrag..komt ons dat niet bekend voor?..

Hij bereikt er niets mee, en wij ook niet..laat hij ergens anders zijn verveeldheid/frustratie op afreageren..
Negeren..dat is de beste optie! Negeren van negatief gedrag..komt ons dat niet bekend voor?..

Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes