Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En nu?.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

En nu?.

Ongelezen bericht door chaos »

Odin is een half jaartje geleden geholpen omdat hij alles, maar dan ook alles markeerde in huis..
Sindsdien heeft hij nog niet weer in huis geplast.

Gisteravond is hij getrimd en dit was voor hem een behoorlijk stressvolle bezigheid, hij vond het niet leuk.
We komen thuis hij loopt wat te klooien met zijn botje en hoppa; plast even netjes tegen de bench aan..
Vanochtend toen ik even uit de kamer was heeft hij tegen de andere hoek van de bench geplast.. :jank:

Bench er maar even uit gezet ben bang dat hij er een gewoonte van maakt of dat hij nog kan ruiken dat hij dit eerder heeft gedaan...
Maar ik heb die bench (jammer genoeg) nog wel nodig aangezien hij alles sloopt en niet alleen alles wat op de vloer ligt maar hij pakt ook dingen van tafel.

Ik heb eigenlijk dringend tips nodig ..
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: En nu?.

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

chaos schreef:Odin is een half jaartje geleden geholpen omdat hij alles, maar dan ook alles markeerde in huis..
Sindsdien heeft hij nog niet weer in huis geplast.

Gisteravond is hij getrimd en dit was voor hem een behoorlijk stressvolle bezigheid, hij vond het niet leuk.
We komen thuis hij loopt wat te klooien met zijn botje en hoppa; plast even netjes tegen de bench aan..
Vanochtend toen ik even uit de kamer was heeft hij tegen de andere hoek van de bench geplast.. :jank:

Bench er maar even uit gezet ben bang dat hij er een gewoonte van maakt of dat hij nog kan ruiken dat hij dit eerder heeft gedaan...
Maar ik heb die bench (jammer genoeg) nog wel nodig aangezien hij alles sloopt en niet alleen alles wat op de vloer ligt maar hij pakt ook dingen van tafel.

Ik heb eigenlijk dringend tips nodig ..
kwa geur heb ik alleen een tip voor je zelf deed ik overal waar ferrero plaste schoonmaakazijn over heen en dan liet hij het wel uit zijn hoofd het nog eens te doen.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
chaos
Zeer actief

Ben als een idioot met dettol in de weer maar dat had de vorige ronde o,o effect.
Schoonmaakazijn kan ik proberen, wil alleen weten waarom hij er nu weer mee begint.
Afbeelding
chaos
Zeer actief

Nee, hij is niet gewassen maar hij ruikt idd. wel anders...dat kan ik zelfs ruiken.
Ik heb hem vanochtend al speciaal naast de fiets gehad en hem een uur lang zijn gang laten gaan om idd even te rollen.. Dat moest mijn cairn nl ook altijd als ze getrimd was.
Vieze hondenhanddoek heb ik niet...en hondendeken voor in de mand ook niet die heb ikgewassen omdat hij deze net ondergepiest had...

Jij denkt dat het plassen misschien idd van de stress komt?
Hoe kom ik aan een Dap vrstuiver?, dierenwinkel?.
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:Nee, hij is niet gewassen maar hij ruikt idd. wel anders...dat kan ik zelfs ruiken.
Ik heb hem vanochtend al speciaal naast de fiets gehad en hem een uur lang zijn gang laten gaan om idd even te rollen.. Dat moest mijn cairn nl ook altijd als ze getrimd was.
Vieze hondenhanddoek heb ik niet...en hondendeken voor in de mand ook niet die heb ikgewassen omdat hij deze net ondergepiest had...

Jij denkt dat het plassen misschien idd van de stress komt?
Hoe kom ik aan een Dap vrstuiver?, dierenwinkel?.
dierenwinkel of dierenarts
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
chaos
Zeer actief

Nou dan gaan we daar maar eens langs...
Ik trek het niet als deze ellende weer van voren af aan begint.
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:Nou dan gaan we daar maar eens langs...
Ik trek het niet als deze ellende weer van voren af aan begint.
lijkt me inderdaad geen leuke situatie helemaal als je net dacht er vanaf te zijn.
wellicht dat de DA je verder op weg kan helpen.

succes
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
chaos
Zeer actief

Dat wil anders wel lukken maar hij loopt nu rond alsof hij een watergolfje heeft wat niet nat mag worden....... :mrgreen:
Dus dan moet ik hem maar even ergens door rollen.....daar zullen beide heren wel van opkijken..anders ga ik uit mijn dak als die teckel weer in een kadaver ligt te rollen en nu moedig ik hem aan :denken:

Die teckel drijft me nog tot pure wanhoop :jank:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

chaos schreef:Dat wil anders wel lukken maar hij loopt nu rond alsof hij een watergolfje heeft wat niet nat mag worden....... :mrgreen:
Dus dan moet ik hem maar even ergens door rollen.....daar zullen beide heren wel van opkijken..anders ga ik uit mijn dak als die teckel weer in een kadaver ligt te rollen en nu moedig ik hem aan :denken:

Die teckel drijft me nog tot pure wanhoop :jank:
Mijn tekkel was in het begin ook altijd ongelukkig na het trimmen. Tot we zijn begonnen met uitgebreid prijzen na zo'n trimbeurt: 'wat ben je mooooooi' en zo :mrgreen:
Tegenwoorden vindt ze het heerlijk als ze getrimd is en extra veel warme handen over haar keurige lijfje voelt :ok:
chaos
Zeer actief

Yep, gelukkig wel.
Heb hem zoals je aanrade geheel zijn gang laten gaan op de diverse vieze plekken. De bench er even uit gelaten en er verder niet al te veel aandacht aan besteed. Want na het eerste plasje van hem zat ik natuurlijke elke keer als hij gewoon door de kamer liep op het puntje van de bank hem in de peiling te houden....
Dus ik dacht: "ik moet er ook vertrouwen in hebben".

Hij heeft dus niet meer in huis geplast!. Wel enkele dagen vreselijk gestonken!! :mrgreen:
Dus de dap verstuiver was niet nodig.

Verder zijn we weer rangorde bevestigend aan de gang, komt hij in natuurgebieden aan de twintig meter lijn (om het weglopen toch wat in te perken) en met het hierkomen zijn we dan ook weer op een leuke manier mee bezig...

Al met al zorgt die teckel voor een hoop avontuur!!.
Afbeelding
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

chaos schreef:Yep, gelukkig wel.
Heb hem zoals je aanrade geheel zijn gang laten gaan op de diverse vieze plekken. De bench er even uit gelaten en er verder niet al te veel aandacht aan besteed. Want na het eerste plasje van hem zat ik natuurlijke elke keer als hij gewoon door de kamer liep op het puntje van de bank hem in de peiling te houden....
Dus ik dacht: "ik moet er ook vertrouwen in hebben".

Hij heeft dus niet meer in huis geplast!. Wel enkele dagen vreselijk gestonken!! :mrgreen:
Dus de dap verstuiver was niet nodig.

Verder zijn we weer rangorde bevestigend aan de gang, komt hij in natuurgebieden aan de twintig meter lijn (om het weglopen toch wat in te perken) en met het hierkomen zijn we dan ook weer op een leuke manier mee bezig...

Al met al zorgt die teckel voor een hoop avontuur!!.
Ik ken het hele verhaal niet maar ik zou denk ik er zo min mogelijk aandacht aan schenken. Je hond heeft even een terugval en ik denk dan hoe minder ophef je er maar over maakt hoe beter het is. Dus gewoon de draad weer oppakken waar je gebleven was. Het ging toch erg goed? Hij gaat nog even een keertje in de fout van alle stress.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
chaos
Zeer actief

Ja Mark; dat van die terugval was me duidelijk....
Maar voor mijn gevoel had het echt met die trimbeurt te maken maar ik kon niet zo goed snappen waarom....

En idd. het is gewoon een stresskikker...maar ik wilde hem gewoon een slag voor zijn voor het geval hij er weer een gewoonte van zou gaan maken.
Want we hebben al een lange weg afgelegd wat het in huis plassen betreft.

Ja dat watergolf loopje is er helemaal af... ik heb hem nog zo'n oma- plastic regenkapje aangeraden maar daar wilde hij niets van weten.. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”