Ik sluit me bij de mensen aan die zeggen dat je toch op zoek zal moeten gaan naar een goede GT. Maar JIJ zal het moeten gaan doen. Wat Senna zegt denk ik ook. Je hebt het probleem veel te lang genegeerd en nu is de hond de baas.
Als ik je verhaal lees dan vind ik dat je veel te veel vanuit Doerak na probeert te denken vanuit een menselijk oogpunt. Doerak is lief, hij is moe, hij is chagrijnig... Doerak is dat allemaal niet, hij is gewoon een hond. Een hond die alles doet om er zelf beter van te worden en jou onder de duim heeft nu.
En geoorloofd grommen ??? Ik denk dat het hiermee is begonnen. Lijkt me niet dat er veel honden zijn die tegen hun baas hoeven te grommen hoor. Om geen enkele reden!!!
Over dat opsluiten met visite. Waarom doe je dat ? Als hij goed luisterd, kun je hem dan niet gewoon op zijn plaats sturen en hem daar houden met een commando ? Als dit mogelijk is zou ik dat met elke moeilijke situatie gaan doen. Als hij gromt of wat dan ook resoluut wegsturen.
Zeker als je de confrontatie niet aan durft te gaan (wat me nu ook niet meer verstandig lijkt hoor) is het wel handig als hij toch weet dat dit niet getolereerd wordt. Het idee van de muilkorf vind ik ook wel een goed idee. Dat maakt je misschien wat zekerder. Iig toch een hele goede GT zoeken.
Heel veel sterkte ermee