Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vuurwerk
Moderator: moderatorteam
- *Linda*
- Zeer actief
-
Addy
Mijn pupje is nergens bang voor dus die neem ik om 12 uur gezellig even mee naar buiten om lekker te kijkenKrummel schreef:Zeker niet een stapje weg doen van de hond als hij bescherming zoekt, de hond mag best weten dat jij de veilige haven bent. Als de hond bang blijkt te zijn mag hij zeker steun komen zoeken bij je, dat is altijd beter dan dat de hond vluchtgedrag gaat vertonen.sacajawea schreef: ik ben het niet helemaal eens met je pup op de arm nemen, juist dan benadruk je zijn angst, lekker laten lopen en als die toch bescherming bij je zoekt elke keer een stap weg lopen, is NIETS aan de hand !!!! is mijn motto hoor, ik weet ook niet of die een grote hond word, maar zou voor mij niets uitmaken, klein of groot, niet bang zijn
Als je hond angst voor vuurwerk blijkt te hebben? Geef om 23.55u een lastige kong, gordijnen dicht tegen de flitsen, en muziek aan. Eventueel kan je de hond oorproppen in doen (te koop bij de doe het zelf zaak), ik heb het zelf nooit gedaan en weet niet hoe de hond op die dingen reageerd, maar het schijnt (?) goed te helpen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tyson heeft ook gelukkig helemaal nergens last van die vind het alleen maar leuk al die knallen endat licht, hij zit altijd vol bewondering tekijken vanuit de vensterbank, en als de deur open gaat moeten we goed uitkijken dat hij binnen blijft.
Ik hoop dat Samara zijn gedrag dus overneemt, aangezien dit haar eerste oud en nieuw bij ons wordt en hier ist best druk met vuurwerk enzo.
We zien het wel.
Jacqueline
Ik hoop dat Samara zijn gedrag dus overneemt, aangezien dit haar eerste oud en nieuw bij ons wordt en hier ist best druk met vuurwerk enzo.
We zien het wel.
Jacqueline
- TomTom
- Vaste gebruiker
Onze hond is ook heel bang voor vuurwerk en schiet volledig in de stress. Ze reageert dan nergens meer op en dit is al sinds de eerste knal halverwege november en zal vast nog wel duren tot het weer wat lichter wordt 's avonds (ze asocieert nu helaas ook knallen met donker waardoor ze onrustig over straat loopt als het donker is). Die jongen waar je over spreekt heeft geluk dat ik hem niet tegen ben gekomen. Ik ben nu al zover dat ik in staat ben om de eerste de beste die voor 31 december een rotje afsteek waar ik en mijn hond bij ben een ongelofelijke knal voor zijn kop geef. Het is het onvermogen om onze hond rustig te krijgen / houden. We hebben alles al geprobeert (vuurwerktraining, vuurwerk-cd, negeren, goed gedrag belonen, en zijn nu aan de Bach Rescue). Ik word er gewoon zo boos vanboxersien schreef:Boris was er ook nooit bang van tot vorig jaar. Toen werden er rotjes naar ons gegooid en was het helaas gedaan met hem. We hebben balonnen training gedaan en dat ging heel goed. Meneer maakte ze zelf kapot. Totdat er onverwachts (ook voor ons) een knalde en hij loopt er nu met een boog omheen en als het kan vlucht hij weg.
Gisteren weer 1 jongen op de fiets. Hij kwam op het fietspad tegemoet en ik zag dat hij wat weggooide (dacht sigaret). Loop gewoon door en het blijkt dus een rotje te zijn. Boris in paniek (gelukkig was hij vast!!!) en trok halsband over kop. Ik kon hem in nekvel grijpen en heb de riem in slip om zijn nek gedaan. Was net klaar en weer een rotje. Helaas, maar mijn hond is momenteel al volledig verknalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nog 1,5 week te gaan en een rotje is nog maar de slapste knaller![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ROT JONG!!!
- Annelies
- Zeer actief
Onze Noa van 5 maanden oud heeft nooit eerder het vuurwerkgeweld meegemaakt. Om een vuurwerktrauma (wat ik helaas zelf heb :N:) bij haar te voorkomen (althans, poging doen) laat ik al een paar dagen zo af en toe vuurwerkgeluiden (http://www.vangelabbeek.be/01%20-%20Track%20%201.mp3; begint met rustige muziek) uit de boxen knallen; eerst zacht en daarna steeds harder. Eerst keek Noa wat vreemd op, maar nu maalt ze er niet meer om...Mij benieuwen hoe het morgen met het 'echte werk' gaat...
Verder geen aandacht aan besteden, dus niet troosten (lees: angst bevestigen)...
Annelies
Verder geen aandacht aan besteden, dus niet troosten (lees: angst bevestigen)...
Annelies

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Beau is niet bang voor onweer, loopt ook gewoon naar buiten als het weerlicht en dondert. Maar vandaag is hij echt uit zijn doen de arme drommel. Hij heeft gisteravond voor het laatst een plasje gedaan, verder vandaag nog helemaal niet geplast, hij heeft vandaag twee keer één poot hier in de tuin gezet en vloog meteen weer naar binnen ondanks dat ik met hem mee naar buiten ging. Hier wordt al vanaf vanmorgen flink geknald, Beau is nu drie jaar, en nog nooit heeft hij mij door piepen wakker gemaakt s'morgens. Vanmorgen schrok ik wakker omdat Beau zachtjes onder aan de trap stond te piepen ( durft nog steeds de trap niet op ) ik vloog mijn bed uit, want ik dacht dat er iets met hem aan de hand was, omdat hij dit echt nog nooit gedaan heeft. Een hele opluchting voor mij toen ik zag dat met Beau alles goed was,. maar hij was uit zijn doen door dat verrotte vuurwerk. Ik ben vandaag ook niet gaan wandelen, ik riskeer het niet. Zoals Beau vandaag is heb ik hem nog nooit gezien, ik heb nu het geluid van de tv behoorlijk hard staan, zodat hij die geluiden van buiten niet zo hoort. En tegen 12 uur gaat het geluid nog harder, desnoods zet ik er ook de radio nog bij aan. Ik haat vuurwerk.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Higgins
Het is gewoon niet leuk meer als je merkt hoe gestressed een dier door die knallen kan worden.
Ook Higgins had het eerste jaar nergens last van, tot vorig jaar ... een paar meter afstand zijn een keer strijkers afgestoken.... daar word je niet vrolijk van. Bovendien maken ze hier ook ... bommen als ze die afsteken trilt de grond behoorlijk kan ik je verzekeren.
Ook Higgins had het eerste jaar nergens last van, tot vorig jaar ... een paar meter afstand zijn een keer strijkers afgestoken.... daar word je niet vrolijk van. Bovendien maken ze hier ook ... bommen als ze die afsteken trilt de grond behoorlijk kan ik je verzekeren.
-
Charlotte*
- Zeer actief
PreciesKrummel schreef:Zeker niet een stapje weg doen van de hond als hij bescherming zoekt, de hond mag best weten dat jij de veilige haven bent. Als de hond bang blijkt te zijn mag hij zeker steun komen zoeken bij je, dat is altijd beter dan dat de hond vluchtgedrag gaat vertonen.sacajawea schreef: ik ben het niet helemaal eens met je pup op de arm nemen, juist dan benadruk je zijn angst, lekker laten lopen en als die toch bescherming bij je zoekt elke keer een stap weg lopen, is NIETS aan de hand !!!! is mijn motto hoor, ik weet ook niet of die een grote hond word, maar zou voor mij niets uitmaken, klein of groot, niet bang zijn
Yildah is dit jaar wel bang en ze ligt de hele avond al met grote ogen op de bank.
Als ze schrik gaat ze onder het bureau of gaat naast me op de bank liggen.
Ik heb onder het bureau een lekker plekje gemaakt en als ze bij mij wil liggen dan mag dat.
Als ik in de keuken sta en ze komt aan mijn voeten liggen dan mag dat ook. Ze voelt zich duidelijk veiliger bij mij dus mag ze die steun zoeken.
Ik ga haar alleen niet extra aandacht geven of troosten.