Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenkusjes

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tenspeed
nieuw lid

Hondenkusjes

Ongelezen bericht door tenspeed »

Ik heb een vraag , waarvan ik hoop dat een kenner mij een antwoord kan geven.
Mijn kleine Rottweilertje Jessie...komt altijd graag bovenop mij liggen, als ik op de bank lig....en ze wil me dan contstant kusjes geven...en dit kan ze minutenlang volhouden!
Ik hoef maar op de bank te liggen, haar een teken te geven en tada....daar komt ze weer bovenop me liggen en ze blijft me maar kusjes geven.
Weet iemand waarom ze zoiets doet?
ik vind het superlief, maar ben zo benieuwd naar de gedachte erachter.
Wie o wie heeft hier een antwoord op?
Rottweilers zijn voor mij DE honden!
Ben idolaat van ze.....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Verzorgend gedrag???
Mijn honden doen trouwens ook niets liever dan me helemaal aflebberen, bij voorkeur in mijn gezicht :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Inge schreef:Verzorgend gedrag???
Mijn honden doen trouwens ook niets liever dan me helemaal aflebberen, bij voorkeur in mijn gezicht :mrgreen:
Idem hier :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik ben geen kenner maar ik heb ook wel es gelezen dat het een teken van onderdanigheid kan zijn.
M'n oude Queenie deed dat ook heel erg vaak, maar ook aan mijn handen, spijkerbroek, jas, voeten, etc.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Natas. schreef:
Ik ben geen kenner maar ik heb ook wel es gelezen dat het een teken van onderdanigheid kan zijn.
Ik ben ook geen kenner, maar een rottie die bovenop een liggend mens gaat liggen lijkt me niet erg onderdanig :denken:

Mijn kleine Rottweilertje Jessie...komt altijd graag bovenop mij liggen, als ik op de bank lig....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik ben ook geen kenner, maar een rottie die bovenop een liggend mens gaat liggen lijkt me niet erg onderdanig :denken:

Mijn kleine Rottweilertje Jessie...komt altijd graag bovenop mij liggen, als ik op de bank lig....[/quote]

Ik ben het met je eens een hond die op je ligt terwijl ze op je ligt lijkt mij eerder dominant
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

ahem voor ieder die er niets van deze wartaal snapt :denken:
een hond die op je ligt terwijl ze je likt moet het zijn :19:
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

tekkel schreef:
Natas. schreef:
Da's waar :wink:. Had ik overheen gelezen, sorry.
Maar dat likken dan?
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mara Roulette schreef:Ik ben ook geen kenner, maar een rottie die bovenop een liggend mens gaat liggen lijkt me niet erg onderdanig :denken:

Mijn kleine Rottweilertje Jessie...komt altijd graag bovenop mij liggen, als ik op de bank lig....
Ik ben het met je eens een hond die op je ligt terwijl ze op je ligt lijkt mij eerder dominant[/quote]

Tja, zo kun je overal wel een poteniele greep naar de macht van maken :roll: Mijn hond ligt ook regelmatig boven op me, we hebben hier geen enkele vorm van rangordeproblemen dus ik zie er absoluut geen probleem in :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Sunnybunny schreef:
Mara Roulette schreef:Ik ben ook geen kenner, maar een rottie die bovenop een liggend mens gaat liggen lijkt me niet erg onderdanig :denken:

Ik ben het met je eens een hond die op je ligt terwijl ze op je ligt lijkt mij eerder dominant
Tja, zo kun je overal wel een poteniele greep naar de macht van maken :roll: Mijn hond ligt ook regelmatig boven op me, we hebben hier geen enkele vorm van rangordeproblemen dus ik zie er absoluut geen probleem in :wink:[/quote]

Dat vind ik dus ook! Als mijn hond lekker bij me op bed komt liggen, ligt ze ook wel eens op me, of als ik lig staat ze boven me en likt dan m'n hele gezicht af. Maar rangorde problemen met m'n hond? Nee, ik kan echt zeggen dat dat bij ons niet aan de orde is!
tenspeed
nieuw lid

Ongelezen bericht door tenspeed »

Jessie is juist helemaal niet dominant en ondanks dat ik daar ook aan dacht, was ik toch benieuwd waarom ze het doet...omdat ze een hele lieve hond is en dol is op knuffelen.
Zal dat het gewoon zijn? dat ze gewoon gek op haar baasje is?
Rottweilers zijn voor mij DE honden!
Ben idolaat van ze.....
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Pfff, hoe moet dat kleine Smekkerdje van mij anders bij mijn gezicht komen om me een dikke vette Smekkeslobber te geven. :mrgreen:

Smekkie ligt graag bovenop me te slapen als ik bijv. op de bank lig te lezen. Ik heb daar nooit iets dominants in gezien, eerder iets koukleumigs.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

tenspeed schreef: Zal dat het gewoon zijn? dat ze gewoon gek op haar baasje is?
Zo raar is dat toch niet :wink:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

tenspeed schreef:Jessie is juist helemaal niet dominant en ondanks dat ik daar ook aan dacht, was ik toch benieuwd waarom ze het doet...omdat ze een hele lieve hond is en dol is op knuffelen.
Zal dat het gewoon zijn? dat ze gewoon gek op haar baasje is?
Inderdaad, gewoon gek op haar baasje, en die kusjes geven en je gezicht aflikken kan ook, denk ik, een vorm van genegenheid zijn!
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hondenkusjes

Ongelezen bericht door Silvia »

tenspeed schreef:Ik heb een vraag , waarvan ik hoop dat een kenner mij een antwoord kan geven.
Mijn kleine Rottweilertje Jessie...komt altijd graag bovenop mij liggen, als ik op de bank lig....en ze wil me dan contstant kusjes geven...en dit kan ze minutenlang volhouden!
Ik hoef maar op de bank te liggen, haar een teken te geven en tada....daar komt ze weer bovenop me liggen en ze blijft me maar kusjes geven.
Weet iemand waarom ze zoiets doet?
ik vind het superlief, maar ben zo benieuwd naar de gedachte erachter.
Wie o wie heeft hier een antwoord op?
ik zou het niet weten maar onze diesel likt graag in mijn nek en knabbelt dan aan mijn huid. zou ook wel eens willen weten watd at betekend dan.
ik zie het als een lieve groet.
Groetjes Silvia en Diesel
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Het kan 2 redenen hebben waarom je hond je in je gezicht likt. Als je gaat kijken naar een roedel wolven zijn er veel jongen honden die hun ranghogeren in de bek likken. Dit kan onderdanigheid betekenen, maar wat hele jongen wolven ook vaak doen is de bek van oudere roedel genoten likken om te stimuleren dat deze wolf overgeeft zodat zij dit voedsel vervolgens op kunnen eten.
Tamara.
Zeer actief

corason del perro schreef:Het kan 2 redenen hebben waarom je hond je in je gezicht likt. Als je gaat kijken naar een roedel wolven zijn er veel jongen honden die hun ranghogeren in de bek likken. Dit kan onderdanigheid betekenen, maar wat hele jongen wolven ook vaak doen is de bek van oudere roedel genoten likken om te stimuleren dat deze wolf overgeeft zodat zij dit voedsel vervolgens op kunnen eten.

Ik doe veel voor m'n hond, maar dat laatste kan ze echt vergeten :smile: :smile:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

haha zou ik ook niet doen hoor hihi :smile2: maar dat is wel een vd redenen maar dat maakt het voor ons niet minder lief :)
Maxensammie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maxensammie »

Als Max(onze bordeauxdog) de kans krijgt ligt ie ook languit boven op mijn man of mij met zijn 65 kilo :smile: je moet happen naar lucht maar voor hem is het puur de aandacht en het knuffelen, heeft niks met dominantie te maken in ons geval..

Groetjes!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”