Lijkt mij een prima omschrijving en alle schapendoesliefhebbers die ik ken zijn het hier mee eens.gerritte schreef:ik zit dit nu al een tijdje te volgen......Maar ik weet echt niet welke rasbeschrijving jij van de schapendoes hebt????
Jij maakt er een heel apart geval van!!
Schapendoes:
Vrolijke,actieve,gezellige en leergierige familiehond die ook een tikkeltje eigenwijs kan zijn,heeft hij/zij ergens geen zin in dan doen ze het ook niet!
De schapendoes werden gebruikt bij het schapendrijven op de nederlandse heidevelden.
De schapendoes is inmiddels een gewone familiehond.
En een schapendoes niet geschikt voor flyball, ik ken er diverse die het helemaal geweldig vinden. En zelfd de schapendoes vereniging organiseert een doe dag en ook daar wordt vrolijk aan flyball gedaan!
Gewoon een heerlijke ras, net als vele andere werkhonden, en drie op een dag een rondje gras veld nee dat is niet genoeg voor werkhonden. Maar als ze minimaal 1x op een dag heerlijk uit hun bol kunnen gaan in het bos en dan na anderhalf uur a twee uur thuis komen,heb je heerlijke voldane honden hoor!
En dan nog eens 1x in de week lekker flyball of behendigheid......dan hoef ze overdag niet de hele dag stil te laten liggen en savonds de hele avond in de weer met ze te zijn!!
De schapendoesdoedag is een ontzettend gezellige dag met veel verschillende onderdelen waar de meeste doezen het vreselijk naar hun zin hebben.