Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

nee jij blafte me niet af maar dat was in het algemeen. wat ik wel jammer vind hier. maar ging niet over jou speciaal.
Groetjes Silvia en Diesel
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

tyson slaapt bij ons in bed.. we hebben ook een bench maar dat is overdag als we wegmoeten.. hij ligt er uit zichzelf ook redelijk vaak in.. is echt zijn plekkie..
verder alleen de eerste 2 a 3 nachten eruit.. daarna sliep hij heerlijk (nog steeds) de hele nacht door..
altijd voer en water tot zijn beschikking.. dag en nacht.. vooral water is heeel belangrijk op zo een jonge leeftijd!!
en met versvleesvoeding erbij.. drinken ze sowieso minder.. dus snachts ook minder dr uit
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

Hehehe ik las van dat water weghalen!! Ohoh dat kan echt niet voor mijn gevoel!! Een hond moet altijd maar dan ook altijd vers water kunnen drinken!! Als je hond zindelijk wilt maken doe je dat bijna op de zelfde manier als bij een kind!! Ze moeten er eerst zelf vies van worden! Anders doen ze het toch weer!! Als je hond ergens in huis heeft gepoept of geplast sluit je hem effe op bij de poep of plas!! doormddel van wat dan ook als ze maar in de buurt is bij de poep of plas!! Dit doe je dan 10 minuten lang! De hond wordt er dan zelf vies van!! als ze buiten plast of poept beloon je haar!! en laat ze geregeld en op vaste tijden uit!!

Groetjes hondengek :ok:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hondengek schreef:Hehehe ik las van dat water weghalen!! Ohoh dat kan echt niet voor mijn gevoel!! Een hond moet altijd maar dan ook altijd vers water kunnen drinken!! Als je hond zindelijk wilt maken doe je dat bijna op de zelfde manier als bij een kind!! Ze moeten er eerst zelf vies van worden! Anders doen ze het toch weer!! Als je hond ergens in huis heeft gepoept of geplast sluit je hem effe op bij de poep of plas!! doormddel van wat dan ook als ze maar in de buurt is bij de poep of plas!! Dit doe je dan 10 minuten lang! De hond wordt er dan zelf vies van!! als ze buiten plast of poept beloon je haar!! en laat ze geregeld en op vaste tijden uit!!

Water weghalen kan niet maar wel je hond opsluiten bij poep en pies??? :denken:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hondengek schreef:Hehehe ik las van dat water weghalen!! Ohoh dat kan echt niet voor mijn gevoel!! Een hond moet altijd maar dan ook altijd vers water kunnen drinken!! Als je hond zindelijk wilt maken doe je dat bijna op de zelfde manier als bij een kind!! Ze moeten er eerst zelf vies van worden! Anders doen ze het toch weer!! Als je hond ergens in huis heeft gepoept of geplast sluit je hem effe op bij de poep of plas!! doormddel van wat dan ook als ze maar in de buurt is bij de poep of plas!! Dit doe je dan 10 minuten lang! De hond wordt er dan zelf vies van!! als ze buiten plast of poept beloon je haar!! en laat ze geregeld en op vaste tijden uit!!

Nou ja zeg! Ik ben het met je eens van de waterbak, maar verder slaat hetgeen je zegt nergens op. Laat jij baby's dus in vieze luiers rondlopen om ze zindelijk te maken? Gewoon leren wat de bedoeling is zinvoller. Een pup opsluiten kan niet want dat is zielig en een pup leert ook niets van poep in de buurt.:piew:
Gewoon fatsoenlijk veel met de pup naar buiten en leren wat de bedoeling is. Elke pup wordt zindelijk, dat is namelijk een instinkt van de hond. Het verbaast me overigens wel dat pups ondanks al die vreemde theorieen en manieren van mensen alsnog zindelijk worden. :denken:
Laatst gewijzigd door Eline* op 03 jan 2006 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Pfff, ik dacht dat ik een luie donder was met zindelijkheidstraining :denken:

Ik heb gewoon de kattenbak meegenomen naar de slaapkamer. Smekkerdje lag 's nachts lekker tussen ons in en als hij 's ochtends walgelijk vroeg wakker werd omdat hij moest plassen dan zetten we hem op de kattenbak. Plasje doen en hup, weer het warme bed in :mrgreen:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Je doet je naam wel eer aan.

Anne
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

starfleet schreef:

Anne
Hahaha, wat ben jij toch altijd droog! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hondengek schreef:Als je hond zindelijk wilt maken doe je dat bijna op de zelfde manier als bij een kind!! Ze moeten er eerst zelf vies van worden! Anders doen ze het toch weer!! Als je hond ergens in huis heeft gepoept of geplast sluit je hem effe op bij de poep of plas!! doormddel van wat dan ook als ze maar in de buurt is bij de poep of plas!! Dit doe je dan 10 minuten lang! De hond wordt er dan zelf vies van!!
:piew:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

BeëlzeBubble schreef:Pfff, ik dacht dat ik een luie donder was met zindelijkheidstraining :denken:

Ik heb gewoon de kattenbak meegenomen naar de slaapkamer. Smekkerdje lag 's nachts lekker tussen ons in en als hij 's ochtends walgelijk vroeg wakker werd omdat hij moest plassen dan zetten we hem op de kattenbak. Plasje doen en hup, weer het warme bed in :mrgreen:
Ik woonde met Moos 4 hoog zonder balkon. Ik had een tupperware bak boven staan met aarde en blaadjes erin (het was herfst :mrgreen: ), de eerste plas deed hij dan daarin, want ik kreeg hem echt niet op tijd beneden.
Het enige probleem was dat na 2 weken alle blaadjes uit de straat 'op' waren. De gemeentje zal wel blij met mij geweest zijn als gratis blad-opruimer :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Déesse heeft 's nachts nooit iets gedaan, heb dus slechts 2 nachten moeten opstaan om dan te constateren dat er niets lag en ik kon direct weer in mijn bed. :mrgreen: heb dus na 2 nachten gestopt met opstaan.
wel liet ik ze rond 00.00u nog eens uit en 'smorgens om 6.30u.
ook overdag zijn er maar slechts een paar ongelukjes gebeurd, die dan nog onze schuld waren doordat we te lang wachtten om naar buiten te gaan.
heb dus nooit problemen gehad met Déesse zindelijk te maken, ze heeft het volledig zelf gedaan.
Maar altijd heeft ze water tot haar beschikking, 24 uur per dag, is maarn normaal ook zeker? ik drink ook graag als ik dorst heb, ook 's nachts. :19:
en je hond zindelijk maken door hem in zijn eigen plas/poep te zetten :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: hoe erg kun je omgaan met je pup zeg :boos: :boos:
Tamara.
Zeer actief

starfleet schreef:

Anne
:sst:

:smile:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Inge schreef:
Hondengek schreef:Als je hond zindelijk wilt maken doe je dat bijna op de zelfde manier als bij een kind!! Ze moeten er eerst zelf vies van worden! Anders doen ze het toch weer!! Als je hond ergens in huis heeft gepoept of geplast sluit je hem effe op bij de poep of plas!! doormddel van wat dan ook als ze maar in de buurt is bij de poep of plas!! Dit doe je dan 10 minuten lang! De hond wordt er dan zelf vies van!!

:wall: Ik wist wel dat ik iets fout deed. Kom Indyra ga even bij je luieremmer staan :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Rataplan schreef: :wall: Ik wist wel dat ik iets fout deed. Kom Indyra ga even bij je luieremmer staan :mrgreen:
Nee dat werkt niet. Je moet haar er even flink met haar snuitje induwen! Liefst eerst nog wat peper erin strooien :ok:

:roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

BeëlzeBubble schreef:
Nee dat werkt niet. Je moet haar er even flink met haar snuitje induwen! Liefst eerst nog wat peper erin strooien :ok:

:roll:

:N:

(Als nou maar niemand denkt dat je het meent en - wie weet - ook nog je raad gaat opvolgen. 't Zal wel niet maar er zijn hondengekken... :wink: )
Afbeelding
Hondengek
Actief

tjee wat zijn jullie opgefokt zeg!!!! en jullie maken van een mug een olifant!! Ik heb nooit gezegd dat ik de hond er in druk met de snuit!! en ik heb ook nooit gezegd dat ik het bij een pup doe van pas 8 weken oud!! of een baby die ik in een vieze luier laat rondlopen!! Maar ik vindt als een hond naar een half jaar nog niet zindelijk is dit een hele goeie manier!! Ik heb dit zelf gelezen in een boek want ik lees veel boeken over honden!! Heb het zelf nog nooit bij mijn eigen honden gedaan omdat zij zomaar zindelijk waren!! Jullie hoeven niet zo snel een oordeel op mij te leggen dat vindt ik heel erg!! Ben hier nog maar net! maar als het zo moet ben ik hier ook zo weer weg!! niet dat jullie dat veel kan schelen! nou ja dat was het
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Rataplan schreef:
Inge schreef:

:wall: Ik wist wel dat ik iets fout deed. Kom Indyra ga even bij je luieremmer staan :mrgreen:
Nee, Indyra moet een paar uur opgesloten zitten in die luieremmer (wel gaatjes maken in de deksel zodat ze lucht krijgt), daarna heeft ze nooit meer luierers nodig.
Hondengek
Actief

nee niet met een emmer met een hekje ofzo
Tamara.
Zeer actief

Hondengek schreef:nee niet met een emmer met een hekje ofzo
Je meent het nog serieus ook he??
Moos
Zeer actief

Hondengek schreef:tjee wat zijn jullie opgefokt zeg!!!! en jullie maken van een mug een olifant!! Ik heb nooit gezegd dat ik de hond er in druk met de snuit!! en ik heb ook nooit gezegd dat ik het bij een pup doe van pas 8 weken oud!! of een baby die ik in een vieze luier laat rondlopen!! Maar ik vindt als een hond naar een half jaar nog niet zindelijk is dit een hele goeie manier!! Ik heb dit zelf gelezen in een boek want ik lees veel boeken over honden!! Heb het zelf nog nooit bij mijn eigen honden gedaan omdat zij zomaar zindelijk waren!! Jullie hoeven niet zo snel een oordeel op mij te leggen dat vindt ik heel erg!! Ben hier nog maar net! maar als het zo moet ben ik hier ook zo weer weg!! niet dat jullie dat veel kan schelen! nou ja dat was het
Er is ook nog zoiets als zelf nadenken i.p.v. klakkeloos aannemen wat er in een boek staat.

Als je als weldenkend mens even 10 sec nadenkt kan je toch ook wel bedenken dat dat een achterlijke methode is?
Afbeelding
Hondengek
Actief

Nou sorry! zoals ik al zij ik heb het nog nooit bij mijn eigen honden gedaan!! Maar kunnen jullie dan nu wat normaal doen!! Want ik voel me er eigenlijks heel rot over!!
Vooral omdat jullie het zo verschrikkelijk vinden!!
maart
Zeer actief

Hondengek schreef:Nou sorry! zoals ik al zij ik heb het nog nooit bij mijn eigen honden gedaan!! Maar kunnen jullie dan nu wat normaal doen!! Want ik voel me er eigenlijks heel rot over!!
waarom raad je het dan iemand anders aan? een methode die je zelf niet toepast, moet iemand anders wel toepassen. en als je zo'n dingen zegt, kun je toch wel verwachten dat er reacties op komen...
Moos
Zeer actief

Hondengek schreef:Nou sorry! zoals ik al zij ik heb het nog nooit bij mijn eigen honden gedaan!! Maar kunnen jullie dan nu wat normaal doen!! Want ik voel me er eigenlijks heel rot over!!
Als je het geen goede methode vindt moet je hem niet gaan adviseren lijkt me. Verder zou het ook helpen als jij wat normaler zou doen zonder al die uitroeptekens; ik heb hier ook niemand tegen jou zien schreeuwen.

Maar je vindt de methode zelf dus ook niet echt geschikt begrijp ik?
Afbeelding
Hondengek
Actief

Nou ja het heeft bij een vriendin van mij wel goed geholpen!! Die hond was al bijna een jaar en nog nooit zindelijk!! wij hadden dit samen uit een boek gehaald!!
Moos
Zeer actief

Hondengek schreef:Nou ja het heeft bij een vriendin van mij wel goed geholpen!! Die hond was al bijna een jaar en nog nooit zindelijk!! wij hadden dit samen uit een boek gehaald!!
Dus vind je dit nou een goede methode dan of niet? En nu even niet aan het boek denken, maar even zelf goed nadenken hierover.
Laatst gewijzigd door Moos op 03 jan 2006 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hondengek schreef:tjee wat zijn jullie opgefokt zeg!!!! en jullie maken van een mug een olifant!! Ik heb nooit gezegd dat ik de hond er in druk met de snuit!! en ik heb ook nooit gezegd dat ik het bij een pup doe van pas 8 weken oud!! of een baby die ik in een vieze luier laat rondlopen!! Maar ik vindt als een hond naar een half jaar nog niet zindelijk is dit een hele goeie manier!!
Je vindt het een goede manier, maar je hebt het nooit toegepast of toe hoeven passen. Overigens gaat het bij topic starter wel over een pup van net 8 weken, dus dan is het handiger even het oorspronkelijke bericht lezen voor je antwoord geeft.

Hoe heet dat boek trouwens waar je deze gouden tip hebt uitgehaald? Het lijkt me vermakelijk leesvoer.

Anne
Hondengek
Actief

bij een hond van 8 weken niet maar bij een hond van half jaar en ouder wel!! Die weten dan wel dat ze fout zitten! Tenminste als je je zo opvoed! Maar als ik jullie reacties zo hoor weet ik het niet meer!! :denken:
maart
Zeer actief

Hondengek schreef:bij een hond van 8 weken niet maar bij een hond van half jaar en ouder wel!! Die weten dan wel dat ze fout zitten! Tenminste als je je zo opvoed! Maar als ik jullie reacties zo hoor weet ik het niet meer!! :denken:
hoe bedoel je 'als je ze zo opvoed?'
maart
Zeer actief

en als hij nooit zindelijk heeft leren zijn, hoe kan hij dan weten dat hij fout is :denken:
Moos
Zeer actief

Hondengek schreef:bij een hond van 8 weken niet maar bij een hond van half jaar en ouder wel!! Die weten dan wel dat ze fout zitten! Tenminste als je je zo opvoed! Maar als ik jullie reacties zo hoor weet ik het niet meer!! :denken:
Denk je dat een hond voor zijn plezier zijn eigen huis bevuilt. Zo van 'ik weet dat ik fout zit, maar ga even lekker het baasje pesten door in huis te plassen"
Klinkt dat erg logisch?

Nee he? Als een hond later zindelijk is dan gemiddeld (en er zijn dus heel veel honden die pas met 6 maanden of nog later zindelijk zijn), dan snapt hij het dus nog niet helemaal, of hij wordt gewoon niet voldoende uitgelaten.

En dan nog, al zouden ze wel weten dat ze fout zitten; dat vind jij leuk om te doen bij een hond; hem in/bij zijn eigen poep en plas te laten zitten? Dat iemand dat uberhaupt kan schrik ik eigenlijk al behoorlijk van.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”