Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

Nou ja als je ze gewooon in huis laat poepen of plassen en daar niks van zegt! en dat je je hond nooit op tijd uitlaat en niet vaak genoeg! dan weet die hond het ook niet meer!
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Hondengek schreef:Hehehe ik las van dat water weghalen!! Ohoh dat kan echt niet voor mijn gevoel!! Een hond moet altijd maar dan ook altijd vers water kunnen drinken!! Als je hond zindelijk wilt maken doe je dat bijna op de zelfde manier als bij een kind!! Ze moeten er eerst zelf vies van worden! Anders doen ze het toch weer!! Als je hond ergens in huis heeft gepoept of geplast sluit je hem effe op bij de poep of plas!! doormddel van wat dan ook als ze maar in de buurt is bij de poep of plas!! Dit doe je dan 10 minuten lang! De hond wordt er dan zelf vies van!! als ze buiten plast of poept beloon je haar!! en laat ze geregeld en op vaste tijden uit!!

Groetjes hondengek :ok:
Nou volgens mij wen je een pup dan alleen maar aan dat het normaal is om in zijn eigen poep en pies te liggen, en dan ben je alleen nog maar verder van huis.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hondengek schreef:bij een hond van 8 weken niet maar bij een hond van half jaar en ouder wel!! Die weten dan wel dat ze fout zitten! Tenminste als je je zo opvoed! Maar als ik jullie reacties zo hoor weet ik het niet meer!! :denken:
Bij een puppie dat je op een goede manier naar zindelijkheid begeleidt, zul je zulk soort vreemde methodes nooit toe hoeven passen. Ik vraag me ook al hoe je dat wil doen. Koop je dan een hekwerk dat je om de hond heenzet als die midden in de kamer heeft gepoept of geplast?

Dat het bij je vriendin werkte zal er eerder mee te maken hebben dat ze weer eens serieus aan de slag ging met de hond qua zindelijkheid.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hondengek schreef:Nou ja als je ze gewooon in huis laat poepen of plassen en daar niks van zegt! en dat je je hond nooit op tijd uitlaat en niet vaak genoeg! dan weet die hond het ook niet meer!
Nee, precies! Dan weet die hond het dus niet, en weet hij dus ook niet dat hij fout zit.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Hondengek schreef:Nou ja als je ze gewooon in huis laat poepen of plassen en daar niks van zegt! en dat je je hond nooit op tijd uitlaat en niet vaak genoeg! dan weet die hond het ook niet meer!
dus is die manier van het boek dan een goeie oplossing volgens jou?
Hondengek
Actief

nou die vriendin liet haar hond echt wel vaak uit hoor! maar die hond wilde gewoon niet buiten plassen! en zodra die hond weer binnen was plaste ze daaar neer! nou jah wat moet je dan!!
maart
Zeer actief

Hondengek schreef:nou die vriendin liet haar hond echt wel vaak uit hoor! maar die hond wilde gewoon niet buiten plassen! en zodra die hond weer binnen was plaste ze daaar neer! nou jah wat moet je dan!!
buiten blijven tot ie uiteindelijk iets doet. en dan extreem belonen :ok: zo maak je een pup/hond zindelijk. buiten plassen = feest, binnen plassen = genegeerd worden. leren ze allemaal hoor
Moos
Zeer actief

Hondengek schreef:nou die vriendin liet haar hond echt wel vaak uit hoor! maar die hond wilde gewoon niet buiten plassen! en zodra die hond weer binnen was plaste ze daaar neer! nou jah wat moet je dan!!
Net zolang buiten blijven staan totdat hij daar wel moet plassen. Als je ziet dat hij binnen wil gaan plassen, optillen en hoop naar buiten. Pupje buiten zetten na een lange slaap van een paar uur zodat hij zo nodig moet dat hij het wel buiten moet doen? En dan jubelen :cheer:

En als je dit allemaal niet weet, dan nogmaals: vinden jij en je vriendin het leuk om je hond op te sluiten bij/in zijn eigen poep en plas? Dat je dat uberhaupt over je hart kan verkrijgen snap ik niet :19:
Laatst gewijzigd door Moos op 03 jan 2006 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Julliette
Actief

Ongelezen bericht door Julliette »

Hondengek schreef:bij een hond van 8 weken niet maar bij een hond van half jaar en ouder wel!! Die weten dan wel dat ze fout zitten! Tenminste als je je zo opvoed! Maar als ik jullie reacties zo hoor weet ik het niet meer!! :denken:
Een hond weet niet dat hij fout zit als hij na afloop van een 'ongelukje' in huis daarvoor wordt bestraft (straf, zo zie ik het namelijk). Ik weet niet hoe je erbij komt dit op te schrijven, maar dit is gewoon niet juist.
Op het moment dat je ziet gebeuren dat je hond/pup iets in huis doet is het gewoon nodig om direct naar buiten te gaan, meer niet! Die link van buiten en behoeften doen leggen ze dan snel genoeg, als je hier op een consequente wijze mee omgaat.
Wel, ik kan in elk geval zeggen dat ik het níet op jouw manier doe en onze pup van pas 8 weken nu al snapt wat de bedoeling is! Ze geeft zelfs al aan wanneer ze moet. Het kan dus wél.
Laatst gewijzigd door Julliette op 03 jan 2006 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hondengek
Actief

Nou ik hou er nu maar over op!! als jullie maar niet denken dat ik mijn hond niet goed verzorg want dat doe ik wel!! Ik voel me hier eigenlijks niet welkom! sorry voor die domme tip die ik gegeven heb! Ik heb er niet goed over nagedacht!!
saffie
Zeer actief

Je pup op tijd uitlaten moet altijd. Als je ziet dat hij wat moet doen gewoon direct mee naar buiten nemen. Gebeurt er toch een ongelukje dan ben je te laat geweest, jammer dan. Ik heb ongelukjes binnen altijd genegeerd.
Een pup die nog bij zijn moeder zit loopt gewoon een stukje weg van het nest om daar te plassen. In zijn nieuwe huis loopt ie even een stukje weg van zn mandje en plast daar. Een jonge pup snapt er niks van als hij daarvoor gestraft of berispt wordt. Ze komen er snel achter wat de bedoeling is als buiten plassen ze wat oplevert en binnen plassen niet.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hondengek schreef:Nou ik hou er nu maar over op!! als jullie maar niet denken dat ik mijn hond niet goed verzorg want dat doe ik wel!! Ik voel me hier eigenlijks niet welkom! sorry voor die domme tip die ik gegeven heb! Ik heb er niet goed over nagedacht!!
Ik denk helemaal niks verder hoor. Ik denk alleen dat je iets meer zelf na moet denken i.p.v. blindelings alles in boekjes te geloven (welk boek was dat eigenlijk?).

En ik denk ook dat het een stuk prettiger zou lezen als je wat minder zou schreeuwen.
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Wat gaat het hier snel met posten zeg, heb je net een verhaal getypt staan er alweer vier verhalen met ongeveer dezelfde inhoud :mrgreen:
Afbeelding
Hondengek
Actief

dit was een voorbeeld van de slechte opvoeding!!
Moos
Zeer actief

Hondengek schreef:
Net als jouw eerdere advies. Zo, dan zijn we eruit :mrgreen: :wink:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Hondengek schreef:
Duh! :mrgreen:
Afbeelding
Hondengek
Actief

Heb hier voor flinke opschudding gezorgd!! :blah:
maart
Zeer actief

Moos schreef:
Hondengek schreef:
Net als jouw eerdere advies. Zo, dan zijn we eruit :mrgreen: :wink:
discussie gesloten dan :ok:
en nou ga ik ff naar buiten om mijn hond uit te laten :mrgreen:
Hondengek
Actief

saffie schreef:
Hondengek schreef:
Duh! :mrgreen:
Ik dacht dat jullie dachten dat ik zo mijn honden opvoedt :roll:
Julliette
Actief

Ik dacht dat jullie dachten dat ik zo mijn honden opvoedt
Vaak als je een advies geeft aan een ander, dan sta je er zelf ook achter...
Vandaar dat de meesten hier er waarschijnlijk van uit gingen dat jij inderdaad op dezelfde manier met jouw honden omgaat als jouw advies was naar mij..
Hondengek
Actief

Oke ik geef jullie gelijk!! Maar jullie moeten weten dat ik echt gek ben met mijn honden met alle honden namelijk!!
Hondengek
Actief

Moos schreef:
Hondengek schreef:Nou ik hou er nu maar over op!! als jullie maar niet denken dat ik mijn hond niet goed verzorg want dat doe ik wel!! Ik voel me hier eigenlijks niet welkom! sorry voor die domme tip die ik gegeven heb! Ik heb er niet goed over nagedacht!!
Ik denk helemaal niks verder hoor. Ik denk alleen dat je iets meer zelf na moet denken i.p.v. blindelings alles in boekjes te geloven (welk boek was dat eigenlijk?).

En ik denk ook dat het een stuk prettiger zou lezen als je wat minder zou schreeuwen.
Ik heb het uit een grote honden boek heb het een keer geleend van een vriendin! En het was ook een keer op tv!!
Moos
Zeer actief

Hondengek schreef:
Moos schreef:

Ik heb het uit een grote honden boek heb het een keer geleend van een vriendin! En het was ook een keer op tv!!
Nou, dan weet je ook weer dat je ook niet alles moet geloven wat een of andere 'expert' op tv zegt :wink:

En nogmaals, waarom schreeuw je zo? Ik word daar ongelooflijk kriegel van.
Afbeelding
Hondengek
Actief

Hoe bedoel je schreeuwen! Ik wil gewoon geen ruzie hebben hier op dit forum!!
Julliette
Actief

Hondengek schreef:Hoe bedoel je schreeuwen! Ik wil gewoon geen ruzie hebben hier op dit forum!!
:mrgreen: Schreeuwen....om de vele uitroeptekens die je plaatst.. :idea:
Hondengek
Actief

Oh sorry. :roll:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Het was ook een keer bij Newlyweds. Jesucka der pupje was ook nog niet zindelijk en de "gedragstherapeut" heeft dat arme ding toen een uur lang bij der eigen drol opgesloten. Met zo'n verplaatsbaar hekje. Zat dat beestje daar in een hok van nog geen 1 vierkante meter heel sip naast haar eigen drolletje.

Daarvoor probeerden ze haar zindelijk te maken door haar stug met haar snuit door haar eigen vuiligheid te halen en hard NO! te brullen :devil:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Hondengek
Actief

Als ik dit zo lees begin ik me nog meer schuldiger te voelen! Nu zie ik pas in wat voor dom verhaal ik opgeschreven heb! Nogmaals sorry :19:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hondengek schreef:Als ik dit zo lees begin ik me nog meer schuldiger te voelen! Nu zie ik pas in wat voor dom verhaal ik opgeschreven heb! Nogmaals sorry :19:
:mrgreen: Welkom op het forum! :wink: Zo gaan we allemaal wel eens hoor! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hondengek
Actief

Hier zitten de echte dierliefhebbers!! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”