Inge O schreef:
ik denk eerder in de richting van het missen van een aantal signalen die tussen normale honden juist wél uitgewisseld worden. een normaal horende en ziende hond reageert hoe dan ook op een naderende hond met lichaamstaal. aankijken, of juist niet - mimiek, orenspel, een heleboel kleine details dus.
best mogelijk misschien dat vegas juist dié kleine reaktietjes bij deze blind-dove dame miste, en daardoor wat aarzelend was in zijn reaktie, omdat hij haar niet goed in kon schatten?
Het missen van signalen is heel passend inderdaad, daar had ik zelf nog niet aan gedacht

(wat fijn toch zo'n forum

) . De uitstraling van beide honden zal ook een grote rol hebben gespeeld. Vegas was inderdaad wat aarzelend naar de oude dame toe, heel zachtjes benaderde hij haar en hij bleef rustig staan toen ze aan hem snuffelde.
Toen de reu hem uitdaagde voor een potje rennen ging hij met hem verder.
De labrador hier op de hei benaderd hij ook altijd rustig. Misschien ook omdat die lab altijd wat aan de zijkant loopt, van het pad af. Vegas gaat dan heel rustig even buurten waarna hij met de andere labrador verder gaat.
Ik was in ieder geval blij dat hij zo rustig deed. Als hij dat niet had gedaan had ik hem meteen meegeroepen want hij mag geen oude dametjes lastig vallen