Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cleo laten dekken?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Piertje
Vaste gebruiker

Cleo laten dekken?

Ongelezen bericht door Piertje »

Hoi

Misschien dom van mij, maar als ik een nestje van Cleo zou willen, Amerikaanse bull met stamboom, hoe zou ik dat aan moeten pakken?

Let op: eenmalig en alleen via de rasverenigingen en alles officieel, ik wil niet iets doen wat heel slecht is voor het ras ofzo.

pure nieuwschierigheid van mij, niet denken dat ik dit ook ga doen, als het maar een beetje niet slim zou zijn doe ik het niet, maar ik denk als zij gezond is verklaart en alles, en een reu via een goede fokker, waarom zou ze dan niet gedekt kunnen worden?

lijkt me zo leuk... pupjes...

be gentle.... brand los met uw reacties :N:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Wat lijkt je zo leuk aan pupjes? :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Puppies zijn niewt leuk fokken is niet leuk het is een roeping je doet het of je doet het niet,fok puppies zijn heel veel wrk ze stinken en vervelen de hele dag en nacht door, ze slopen alles, na 9 weken heb je geen vatsoenlijk stuk meubel meer over.
je loop risico je teef te veliezen en alleen een nest puppen over te houden je loopt risico je nest te verliezen , en je loopt risico bijden te verliezen, leuk he
zint vor dat je begint.

vraag je zelf eens eerst af wat kan mijn teef voor meer waarde leveren aan het ras, dan moet je af vragen welke combinatie is zo dus danig goed dat het nest meerwaarde leverd aan het ras.

mol :8):
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

en als je weet wat mol zegt, kun je eens shows gaan lopen met je hond en met fokkers praten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik wil je adviseren om eerst deze topic eens heel zorgvuldig door te lezen:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110

Hier staan heel veel nuttige tips in over het al dan niet fokken.
Brigitte
Zeer actief

Re: Cleo laten dekken?

Ongelezen bericht door Brigitte »

Piertje schreef:Hoi

Misschien dom van mij, maar als ik een nestje van Cleo zou willen, Amerikaanse bull met stamboom, hoe zou ik dat aan moeten pakken?

Let op: eenmalig en alleen via de rasverenigingen en alles officieel, ik wil niet iets doen wat heel slecht is voor het ras ofzo.

pure nieuwschierigheid van mij, niet denken dat ik dit ook ga doen, als het maar een beetje niet slim zou zijn doe ik het niet, maar ik denk als zij gezond is verklaart en alles, en een reu via een goede fokker, waarom zou ze dan niet gedekt kunnen worden?

Ten eerste heeft de AmBull geen stamboom want het is geen erkend ras dus is er ook geen rasvereniging voor laat staan meerdere. Op dit moment gaat het niet zo bnest met de AmBull, er wordt volop mee gefokt en als je op Marktplaats bv alleen al kijkt wordt je doodgegooid met pups en oudere honden die weg moeten.

Ik stuur je even een PBtje :wink:
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

LongFields schreef:Ik wil je adviseren om eerst deze topic eens heel zorgvuldig door te lezen:

zo te zien ben je al opgehouden alles elke keer opnieuw te typen?? :mrgreen:
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ailena schreef:
LongFields schreef:Ik wil je adviseren om eerst deze topic eens heel zorgvuldig door te lezen:

zo te zien ben je al opgehouden alles elke keer opnieuw te typen?? :mrgreen:
Als dit steengoede stuk van Jelle er niet was zou ik zelf een uitgebreide reactie getypt hebben hoor! :wink:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Mol schreef:Puppies zijn niewt leuk fokken is niet leuk het is een roeping je doet het of je doet het niet,fok puppies zijn heel veel wrk ze stinken en vervelen de hele dag en nacht door, ze slopen alles, na 9 weken heb je geen vatsoenlijk stuk meubel meer over.
je loop risico je teef te veliezen en alleen een nest puppen over te houden je loopt risico je nest te verliezen , en je loopt risico bijden te verliezen, leuk he
zint vor dat je begint.

vraag je zelf eens eerst af wat kan mijn teef voor meer waarde leveren aan het ras, dan moet je af vragen welke combinatie is zo dus danig goed dat het nest meerwaarde leverd aan het ras.

Ik kan me toch niet voorstellen dat er helemaal niks leuks is aan het fokken.
De risico's zijn inderdaad minder maar het lijkt mij dat als je een nest fokt met een bepaald doel en dat nest groeit uit tot wat jij als bedoeling had (wat dus o.a meerwaarde van het ras inhoud) dat dat toch prachtig is.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

**Tamara** schreef:
Mol schreef:Puppies zijn niewt leuk fokken is niet leuk het is een roeping je doet het of je doet het niet,fok puppies zijn heel veel wrk ze stinken en vervelen de hele dag en nacht door, ze slopen alles, na 9 weken heb je geen vatsoenlijk stuk meubel meer over.
zint vor dat je begint.

De risico's zijn inderdaad minder maar het lijkt mij dat als je een nest fokt met een bepaald doel en dat nest groeit uit tot wat jij als bedoeling had (wat dus o.a meerwaarde van het ras inhoud) dat dat toch prachtig is.
Als alles goed gaat wel ja... :denken:
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

LongFields schreef:
**Tamara** schreef:
zint vor dat je begint.

Ja daar heb je gelijk in, ALS het goed gaat....

Ik weet van een fokker die had 2 teven en een reu. moeder en zoon en andere teef. De moeder ging dood dat het derde nest 5 weken was. Reu draaide daarna door en moest ook herplaatst worden. De andere teef werd gedekt jaar later, eerste nest bijna alle pups verkeerde kleuren en het tweede nest keizersnede en alles moest eruit (baarmoeder etc, dus weg fokteef) en ze accepteerde pups later ook niet meer. Echt alles ging fout wat maar fout kon gaan. Volgens mij hoef je dan meteen niet meer.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

**Tamara** schreef:
LongFields schreef:
**Tamara** schreef:
zint vor dat je begint.

Ja daar heb je gelijk in, ALS het goed gaat....

Ik weet van een fokker die had 2 teven en een reu. moeder en zoon en andere teef. De moeder ging dood dat het derde nest 5 weken was. Reu draaide daarna door en moest ook herplaatst worden. De andere teef werd gedekt jaar later, eerste nest bijna alle pups verkeerde kleuren en het tweede nest keizersnede en alles moest eruit (baarmoeder etc, dus weg fokteef) en ze accepteerde pups later ook niet meer. Echt alles ging fout wat maar fout kon gaan. Volgens mij hoef je dan meteen niet meer.

en dat zijn dingen waar veel mensen niet bij stilstaan.
voornamelijk mensen die zomaar honden op elkaar gooien (bedoel daar de topicstarter niet mee)
en helaas gaat het daar vaak wel goed bij.
Piertje
Vaste gebruiker

sorry, duurt beetje lang dat ik weer reageer, heb zelf geen computer en zit in verhuizing.
:blah:

maar goed, ik weet genoeg, als allereest eens een show lopen, dat vind ik zowiezo heel leuk om een keer te doen. Ik wil echt niks doen om het ras op wat voor manier dan ook te benadelen, en wil al helemaal niet iets verkeerd doen op dat gebied. :neenee:

Maar de plannen voor pupjes zijn zowiezo alleen maar een gedachte en zeer hoogstwaarschijnlijk blijven ze daarbij.

Kan je met een am bull zo aan een hondenshow mee gaan doen? Dat heb ik nog nooit gedaan, hoe gaat dat in zijn werk?
little-wolf
Zeer actief

Piertje schreef:sorry, duurt beetje lang dat ik weer reageer, heb zelf geen computer en zit in verhuizing.
:blah:

maar goed, ik weet genoeg, als allereest eens een show lopen, dat vind ik zowiezo heel leuk om een keer te doen. Ik wil echt niks doen om het ras op wat voor manier dan ook te benadelen, en wil al helemaal niet iets verkeerd doen op dat gebied. :neenee:

Maar de plannen voor pupjes zijn zowiezo alleen maar een gedachte en zeer hoogstwaarschijnlijk blijven ze daarbij.

Kan je met een am bull zo aan een hondenshow mee gaan doen? Dat heb ik nog nooit gedaan, hoe gaat dat in zijn werk?
ze zijn nog niet erkend in nl. dus op shows voor alle rassen kun je niet showen. wel op clubmatches van de am. bull.
annemarie_hond
Actief

Re: Cleo laten dekken?

Ongelezen bericht door annemarie_hond »

Piertje schreef:Hoi

volgens mij moet jij ff van die rose wolk af komen LOL
want er komt wel meer bij kijken, en het is niet alleen maar leuk hoor die pupies.
mijn advies is ga je er eerst eens goed in verdiepen voordat je iets onderneemt
gr.AnneMarie
Piertje
Vaste gebruiker

ja tot die conclusie was ik inmiddels zelf ook al gekomen....
annemarie_hond
Actief

oh heel fijn.
het lijkt altijd zo mooi en schattig maar er komt zoveel meer bij kijken.
als 1 van mijn teven en nestje krijgt dan lig ik er snachts naast op mijn matrasje in de kamer, want het zal je toch maar gebeuren dat er iets aan de hand is en je bent er neit bij.
voor de rest vindt ik het een hele verantwoordelijkheid hoor. het gaat niet alleen erom of je hond leuke puppies krijgt en jij daar geld voor krijgt maar de moeder hond moet het ook goed hebben en de pups moeten verantwoord opgroeien(sosialiseren) maar ik vindt het nog het belangrijkste dat de mensen die die pups kopen ook heel goed er voor zijn je moet er toch niet aan denken dat van de 10 pups die je hond krijgt er een stuk of 7 in het asiel terucht komen.
nee ik ben er zelf heel serieus mee bezig. en als ik hier mensen krijg waarvan ik denk die zijn niet geschikt voor een pup van mij krijgen ze hem niet mee, en dat vertel ik ze dan ook natuurlijk in een goed gesprek.
maar voor dat je hond pups krijgt vindt ik dat alles goed moet zijn gekeurd mijn honden moeten 3x zeer goed of uitmuntend hebben gehaald op een show de heupen en ellebogen moeten goed zijn. daarnaast worden ze nog op karakter getest. en als alles goed is moet je een goed reu er bij zoeken.
denk er goed over na.
gr.AnneMarie(die nu druk bezig is met een reu uitzoeken omdat 1 teef in febr. gedekt gaat( worden)
annemarie_hond
Actief

Martijn schreef:Waarom zijn het altijd fokkers die gaan gillen dat fokken niet leuk is? En ook...wanneer stoppen jullie ermee?

Als het één groot tranendal is en je er zo ongeveer failliet aan gaat...waarom doen jullie het dan?
En kom me niet aan met gelul over het verbeteren van het ras want dat is een leuke bijkomstigheid maar geen motief op zich. Niemand is zo toegewijd aan zijn ras dat ze zich er voor in de schulden steken en maandenlang tegen heug en meug bezig zijn.
oh mij hoor je niet klagen hoor echt niet.
ik vindt het heerlijk om te doen.
en ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat het niet leuk is.
maar ik vindt wel als je gaat fokken met je honden dat je het goed moet doen en verantwoord.
en waarom ik ben gaan fokken, nou omdat ik het zo leuk vindt en ik houdt er echt wel een zakcentje aan over hoor.
maar het kost ook veel in het begin.
gr.AnneMarie
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Martijn schreef:Waarom zijn het altijd fokkers die gaan gillen dat fokken niet leuk is? En ook...wanneer stoppen jullie ermee?

Als het één groot tranendal is en je er zo ongeveer failliet aan gaat...waarom doen jullie het dan?
En kom me niet aan met gelul over het verbeteren van het ras want dat is een leuke bijkomstigheid maar geen motief op zich. Niemand is zo toegewijd aan zijn ras dat ze zich er voor in de schulden steken en maandenlang tegen heug en meug bezig zijn.
t is hardstikke leuk en als t allemaal goed gaat ga je er idd zeker niet failliet aan, maar hou je idd een centje over.......

MAAR, t kost ook veel tijd en energie en er kan natuurlijk vanalles fout gaan waardoor t minder leuk is en je er minder aan overhoudt (of dat er zelfs geld bij moet).... :wink:

fok hier gewoon omdat ik het idd leuk vind...........EN om een leuke stamboom werk mechel te behouden/krijgen..........EN omdat er vraag naar is, want zonder reserveringen hier geen nestje.....
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

crutz schreef:
t is hardstikke leuk en als t allemaal goed gaat ga je er idd zeker niet failliet aan, maar hou je idd een centje over.......

MAAR, t kost ook veel tijd en energie en er kan natuurlijk vanalles fout gaan waardoor t minder leuk is en je er minder aan overhoudt (of dat er zelfs geld bij moet).... :wink:

fok hier gewoon omdat ik het idd leuk vind...........EN om een leuke stamboom werk mechel te behouden/krijgen..........EN omdat er vraag naar is, want zonder reserveringen hier geen nestje.....
Kijk, dat vind ik een reactie waar je wat mee kan :wink: ik heb me al zo vaak een beetje verbaasd af lopen vragen waarom het toch altijd de fokkers zijn die het op zo'n manier af lopen kraken dat het in mijn ogen juist eerder tegendraads werkt.
Mensen fokken nog altijd voor hun eigen plezier. Niets mis mee, integendeel zelfs, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die keer op keer een nest honden fokt met tegenzin alleen maar "omdat het voor het ras moet".
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik heb niet gezegd dat fokken niet leuk is, maar wil door mijn "negativiteit" in zijn algemeenheid in reacties op gelijksoortige topics de mensen proberen op de minder leuke kanten van het fokken te wijzen. Veel van de mensen die het zo leuk zouden vinden eens een nestje van hun teefje te hebben, zijn van hetzelfde slag als de mensen die zo graag een hondje willen, en ervoor op zondag even de grens over rijden (of niet) en er eentje uitzoeken uit een plastic bak...

Net zo goed als een hond kiezen en kopen geen impuls zou mogen zijn, vind ik dat fokken ook niet in een opwelling moet worden gedaan.
Wees je van tevoren bewust van de risico's, lees je in, informeer bij meer ervaren fokkers, ga zorgvuldig te werk met gezondheidsonderzoeken en dergelijke en doe het gewoon alleen als je je terdege hebt voorbereid.

Ik fok zelf om een mooi maar weinig voorkomend ras in stand te houden, het meer uniform te krijgen en wellicht op termijn te verbeteren. Natuurlijk is het echt wel leuk meegenomen als je er nog wat aan over houdt achteraf, en geniet ik enorm van de 8 weken dat de pups bij mij zijn, om er uren naar te kijken en hun karaktertjes langzaam aan te leren kennen.
Als ik een ander ras zou hebben wat veel voor zou komen, of een teef die niet zou voldoen aan de eisen die ik stel om met een hond te gaan fokken (en die zijn behoorlijk hoog) dan zou ik ook absoluut niet fokken.

Ik denk dat de meeste fokkers die hier reageren net zo als ik proberen het rooskleurige van fokken er wat af te halen door te benadrukken wat er mis kan gaan. Aan de reacties van vele topicstarters te lezen zijn dat vaak dingen waar ze nog helemaal niet over nagedacht hadden...
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Martijn schreef: en de eerste vereiste om een goede fokker te zijn is dat je niet liegt.
Jaaaaaah, zo waar en zo belangrijk! Als alle fokkers zich daaraan zouden houden, zou dat een boel problemen voorkomen.

gr jemima
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tuurlijk is het leuk als alles gaat zoals het moet gaan, maar ik weet uit ervaring dat dat niet altijd het geval is en vind ik het wel zo eerlijk om dat aan de topic-startster te melden. En er komt meer bij kijken dan alleen het idee van die lekkere bolletjes in huis :wink:

Ik woonde nog thuis dat mijn ouders zijn begonnen met het fokken van Tatrahonden. En heb ook het verdriet van dichtbij meegemaakt.

Als bv puppy's overlijden of als de teef leeg blijft naar meerdere normale dekkingen en dan al die haat en nijd als je succesvol ben!
amelie
Zeer actief

LongFields schreef:Ik denk dat de meeste fokkers die hier reageren net zo als ik proberen het rooskleurige van fokken er wat af te halen door te benadrukken wat er mis kan gaan. Aan de reacties van vele topicstarters te lezen zijn dat vaak dingen waar ze nog helemaal niet over nagedacht hadden...
Maar ben je niet bang dat dit soort felle "je mag niet" reacties eerder het tegenovergestelde effect hebben?
Uit ervaring weet ik dat je alle nadelen wel leuk kan lezen, maar dat je pas echt goed beseft wat het voor effect heeft als je het zelf ervaart.
Juist door als een soort "elite-fokkers-groepje" iedereen die eventuele fokplannen meldt of slechts maar een vraag stelt meteen te overspoelen met negatieve argumenten waardoor het in feite lijkt alsof ze al compleet kwaadaardig zijn door er alleen maar over na te denken krijgen mensen een "dikke vinger houding" en is er totaal geen ruimte meer voor het overleggen over waaróm iemand wil fokken en wat er zou moeten gebeuren wil die persoon zich op een goede manier met de fok bezig kunnen houden.

Het is niet zo dat ik vind dat iedereen maar aan mag fokken, in tegendeel, en ik begrijp absoluut al die nadelen die genoemd worden (het zijn o.a. de redenen dat ik het wil houden bij het fokken van katten, hoe leuk het fokken van honden me ook lijkt) maar ik vraag me oprecht af of het wel het juiste effect heeft.
annemarie_hond
Actief

LongFields schreef:Ik heb niet gezegd dat fokken niet leuk is, maar wil door mijn "negativiteit" in zijn algemeenheid in reacties op gelijksoortige topics de mensen proberen op de minder leuke kanten van het fokken te wijzen. Veel van de mensen die het zo leuk zouden vinden eens een nestje van hun teefje te hebben, zijn van hetzelfde slag als de mensen die zo graag een hondje willen, en ervoor op zondag even de grens over rijden (of niet) en er eentje uitzoeken uit een plastic bak...

Net zo goed als een hond kiezen en kopen geen impuls zou mogen zijn, vind ik dat fokken ook niet in een opwelling moet worden gedaan.
Wees je van tevoren bewust van de risico's, lees je in, informeer bij meer ervaren fokkers, ga zorgvuldig te werk met gezondheidsonderzoeken en dergelijke en doe het gewoon alleen als je je terdege hebt voorbereid.

Ik fok zelf om een mooi maar weinig voorkomend ras in stand te houden, het meer uniform te krijgen en wellicht op termijn te verbeteren. Natuurlijk is het echt wel leuk meegenomen als je er nog wat aan over houdt achteraf, en geniet ik enorm van de 8 weken dat de pups bij mij zijn, om er uren naar te kijken en hun karaktertjes langzaam aan te leren kennen.
Als ik een ander ras zou hebben wat veel voor zou komen, of een teef die niet zou voldoen aan de eisen die ik stel om met een hond te gaan fokken (en die zijn behoorlijk hoog) dan zou ik ook absoluut niet fokken.

Ik denk dat de meeste fokkers die hier reageren net zo als ik proberen het rooskleurige van fokken er wat af te halen door te benadrukken wat er mis kan gaan. Aan de reacties van vele topicstarters te lezen zijn dat vaak dingen waar ze nog helemaal niet over nagedacht hadden...
:ok: :ok: :ok:
daar ben ik het helemaal mee eens je hebt het goed vertaald.
gr.AnneMarie
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

amelie schreef: Maar ben je niet bang dat dit soort felle "je mag niet" reacties eerder het tegenovergestelde effect hebben?
Wat bedoel je precies met "dit soort" felle reacties? Ik zie ze niet terug in mijn stuk hoor...
amelie schreef: Uit ervaring weet ik dat je alle nadelen wel leuk kan lezen, maar dat je pas echt goed beseft wat het voor effect heeft als je het zelf ervaart.
Juist door als een soort "elite-fokkers-groepje" iedereen die eventuele fokplannen meldt of slechts maar een vraag stelt meteen te overspoelen met negatieve argumenten waardoor het in feite lijkt alsof ze al compleet kwaadaardig zijn door er alleen maar over na te denken krijgen mensen een "dikke vinger houding" en is er totaal geen ruimte meer voor het overleggen over waaróm iemand wil fokken en wat er zou moeten gebeuren wil die persoon zich op een goede manier met de fok bezig kunnen houden.
Ik denk dat je nu wel heel erg aan het generaliseren bent. Als je diverse topics met vragen over fokken terugleest, zul je vele malen gewoon goed advies aan de vraagsteller terug kunnen lezen.
Ik weet ook niet wat je bedoelt met "elite-fokkers-groepje". Als ik reageer, reageer ik uit mijn eigen (zeer bescheiden) ervaring, en schaar me niet achter "mijn" zoals jij het noemt elite-fokkers-groepje. Ik ben zelf nog maar net begonnen als fokker, heb pas 1 nest gehad en een tweede op stapel. Dus wat er elite aan is, is mij een raadsel.
Zelf heb ik op dit deel van het forum ook behoorlijk wat vragen gesteld voordat ik daadwerkelijk ben begonnen met fokken, en ik heb datgene wat jij hierboven schetst echt niet zo ervaren.

Ik denk dat als je met serieuze vragen komt, je genoeg serieuze antwoorden krijgt.
amelie schreef: Het is niet zo dat ik vind dat iedereen maar aan mag fokken, in tegendeel, en ik begrijp absoluut al die nadelen die genoemd worden (het zijn o.a. de redenen dat ik het wil houden bij het fokken van katten, hoe leuk het fokken van honden me ook lijkt) maar ik vraag me oprecht af of het wel het juiste effect heeft.
Bij jou dus blijkbaar al wel, en je geeft hier zelf eigenlijk al antwoord op je eerder beschreven twijfels, jij begrijpt de nadelen die genoemd zijn, dus waarom zou een ander dat dan niet begrijpen?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Martijn schreef:
LongFields schreef:Ik heb niet gezegd dat fokken niet leuk is, maar wil door mijn "negativiteit" in zijn algemeenheid in reacties op gelijksoortige topics de mensen proberen op de minder leuke kanten van het fokken te wijzen. Veel van de mensen die het zo leuk zouden vinden eens een nestje van hun teefje te hebben, zijn van hetzelfde slag als de mensen die zo graag een hondje willen, en ervoor op zondag even de grens over rijden (of niet) en er eentje uitzoeken uit een plastic bak...

Ik ben het niet eens met je aanpak. Geeft verder niet.

Volgens mij bereik je veel meer door één en ander op een meer gelijkwaardige toon te brengen.
Misschien wel, het is alleen moeilijk te bepalen of dat zo is denk ik.
Ach, het is het proberen waard natuurlijk. :wink:
amelie
Zeer actief

ik had een hele reply getypt, maar eigenlijk vat het antwoord van Martijn precies samen wat ik bedoel.
Ik vind niemand persoonlijk elitair en ik vind ook dat mensen goed moeten weten wat ze doen voor ze gaan fokken.
Maar ik vind het jammer dat mensen afgeschrikt worden en hier uiteindelijk weg gaan omdat er zo'n massa aan negativiteit over ze heen wordt gestort inplaats van dat er een normaal gesprek plaats kan vinden over wat de eventuele beweegredenen zouden zijn over fokken.
Het komt raar over als je nietsvermoedend hier begint met een vraag over fokken en de hele groep fokkers vertelt je dat jij zelf het vooral niet mag doen omdat het niet leuk is, duur is, moeilijk is. Terwijl ze het zelf wel doen. Nogmaals, ik weet dat het niet zo bedoelt is, maar het kan wel zo over komen.
Niets tegen iemand persoonlijk, het is een nobel streven maar ik vraag me oprecht af of het niet averechts werkt.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

amelie schreef:ik had een hele reply getypt, maar eigenlijk vat het antwoord van Martijn precies samen wat ik bedoel.
Ik vind niemand persoonlijk elitair en ik vind ook dat mensen goed moeten weten wat ze doen voor ze gaan fokken.
Maar ik vind het jammer dat mensen afgeschrikt worden en hier uiteindelijk weg gaan omdat er zo'n massa aan negativiteit over ze heen wordt gestort inplaats van dat er een normaal gesprek plaats kan vinden over wat de eventuele beweegredenen zouden zijn over fokken.
Het komt raar over als je nietsvermoedend hier begint met een vraag over fokken en de hele groep fokkers vertelt je dat jij zelf het vooral niet mag doen omdat het niet leuk is, duur is, moeilijk is. Terwijl ze het zelf wel doen. Nogmaals, ik weet dat het niet zo bedoelt is, maar het kan wel zo over komen.
Niets tegen iemand persoonlijk, het is een nobel streven maar ik vraag me oprecht af of het niet averechts werkt.
denk dat t toch ook scheelt HOE je hier je vragen mbt fokken komt stellen,
want zowel Suzanne (Longfields) als ik en denk nog wel een paar startende fokkers die hier zitten, hebben nog nooit een massa negativiteit over ons heen gehad, maar juist gewoon adviezen en hulp......
Piertje
Vaste gebruiker

heb ik mijn vraag zo verkeerd gesteld dan?

ik snap ook dat het een hele boel werk is, en zowiezo als we het zouden doen, dan is het maar eenmalig.

en eerst een show enzo, misschien meerdere, en onder 'begeleiding' en in samenwerking met een fokker eenmalig een nestje fokken. Dat zou de bedoeling kunnen zijn.

Maar nogmaals, het was alleen een hersenspinsel, dat was het, een vraag om advies

groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”