Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

accepteren andere hond in huis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

accepteren andere hond in huis

Ongelezen bericht door Belle »

Van de week hadden we bezoek met twee honden. Een doggenteef en een beaglereu. Met beide lopen we regelmatig in het park en dan speelt ze ook regelmatig met ze. Belle vond binnen de dog prima, maar met de beagle had ze wat moeite. Zolang hij uit haar en mijn buurt bleef, was er niets aan de hand, maar hij mocht niet te dicht bij haar komen en dus ook niet bij mij. Ik vond dit eigenlijk zo raar, dat ze zo'n moeite had juist met de reu. Zou dat te maken kunnen hebben met dat ze gecastreerd is? Verder wist ik eigenlijk niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Moet ik uberhaupt van mijn honden verwachten dat ze andere honden binnen accepteren, of is het natuurlijk gedrag dat ze geen andere honden in hun territorium (of bij hun baas) accepteren?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas houdt er ook helemaal niet van als er een andere hond in huis komt. Dat doen we dus ook niet meer. Buiten is er niks aan de hand maar binnen is hij erg territoriaal aangelegd.

Ik verwacht niet van hem dat hij het leuk vind als er een 'vreemde' hond in 'zijn' huis komt dus vermijden wij zulke situaties door geen honden op visite te laten komen.

Best jammer soms maar ik kan het Vegas niet kwalijk nemen :wink:

Of het in jouw geval te maken heeft met castratie weet ik niet, ik wilde alleen reageren op het stukje wat ik van mijn hond verwacht m.b.t. vreemde honden in huis.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos accepteert elke teef hierbinnen, maar zeker niet elke reu. Hij wil iig dat de reu in kwestie duidelijk laat blijken dat het Moos' huis is en Moos dus de baas is hier. Als de reu in kwestie dat doet gaat het verder prima. Moos negeert hem dan, en naarmate de dag vordert kunnen ze beter naast elkaar liggen en tegen elkaar opbotsen per ongeluk.
Als de andere reu wat druk is in huis en bovendien zich niet even onderdanig opstelt dan hebben we een probleem. Moos zal dan nog de andere reu niet echt opzoeken, maar een verkeerde stuiter zijn kant op en hij gaat snauwen en grauwen.

Ik verwacht van Moos verder ook niet dat hij dat wel accepteert; ik vind het vrij logisch dat hij dat niet doet in het specifieke geval van een wat drukkere reu die zich niet onderdanig opstelt, en Moos 'lastig blijft vallen'. Ik hou Moos dan even bij me, en vraag de baas de andere reu ook even bij zich te houden en dan kunnen we best even zo zitten. Uren op bezoek komen hier zal dan niet makkelijk gaan alleen.

Saar accepteert alles, maar ja, dat verwacht ik ook niet echt anders.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik denk niet dat het er mee te maken heeft dat ze gecastreerd is. Eerder rangorde misschien deed die reu in haar ogen iets te vrijpostig ofzo. Of was hij te druk dat kan allemaal het is wel haar huis dus zal ze de dingen ook zo willen hebben als zei wil. Mijn tante had zon kat die zette iedere hond op zijn plaats.

Als ze die hond niet echt bijt en alleen snauwt denk ik dat het geen kwaad kan ze mag best wel aangeven wat ze wel en niet vind kunnen.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

corason del perro schreef:Als ze die hond niet echt bijt en alleen snauwt denk ik dat het geen kwaad kan ze mag best wel aangeven wat ze wel en niet vind kunnen.
Belle beet inderdaad niet, maar snauwde alleen en blafte verschrikkelijk. Die Beagle is ook wel wat vrijpostig. De dog hield uit zichzelf gepast afstand en gedroeg zich heel rustig. De beagle zat meteen bovenop de bank en de stoelen. Maar dat vond Belle eigenlijk wel goed. Hij mocht alleen niet in haar of mijn buurt komen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Belle schreef:
corason del perro schreef:Als ze die hond niet echt bijt en alleen snauwt denk ik dat het geen kwaad kan ze mag best wel aangeven wat ze wel en niet vind kunnen.
Belle beet inderdaad niet, maar snauwde alleen en blafte verschrikkelijk. Die Beagle is ook wel wat vrijpostig. De dog hield uit zichzelf gepast afstand en gedroeg zich heel rustig. De beagle zat meteen bovenop de bank en de stoelen. Maar dat vond Belle eigenlijk wel goed. Hij mocht alleen niet in haar of mijn buurt komen.
Dat is hier hetzelfde met vrijpostige reuen :wink:

Ze mogen best op de bank, en op de stoel, maar ze moeten Moos met rust laten, en zeker niet bij mij komen zitten.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

haha ja als iemand opdringerig bij jou is moet je er ook niks van hebben :mrgreen: ik teminsten niet. Ik denk dan dat het geen kwaad kan als het maar niet uit de hand loopt maar het is goed dat ze haar grenzen heeft. Moet die hond ook maar gewoon rustig gaan liggen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”