Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waaks mormeltje
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
waaks mormeltje
mn kleine mormeltje heeft ontdekt dat ze ook kan blaffen :N: En dat gebeurt dus ook als bijvoorbeeld mijn broer de voordeur binnenkomt, of er andere onverwachte geluiden zijn... We proberen het te negeren, maar af en toe worden we er gek van dus dan gaat er een snauw haar richting op en is ze weer stil (meestal dan)...
Ik ben alleen in de weekeinden thuis waarbij ze het gedrag nog erger vertoont... Verder heeft ze ook alleen bij mij 'verlatingsangst'... Oftewel, als ik naar boven ga (en zij blijft beneden bij mn ouders) gaat ze behoorlijk lopen piepen enzo... Terwijl ze dus echt niet alleen is... Ook dat wordt genegeerd, maar het negeren maakt het niet minder...
Iemand met advies?
Ik ben alleen in de weekeinden thuis waarbij ze het gedrag nog erger vertoont... Verder heeft ze ook alleen bij mij 'verlatingsangst'... Oftewel, als ik naar boven ga (en zij blijft beneden bij mn ouders) gaat ze behoorlijk lopen piepen enzo... Terwijl ze dus echt niet alleen is... Ook dat wordt genegeerd, maar het negeren maakt het niet minder...
Iemand met advies?

You'll be in my heart... Always...
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Mijn meisje is zelf ook behoorlijk waaks
als ik bij mijn ouders thuis ben blaft ze bij iedereen die van de trap afgelopen komt.
maar goed thuis blaft ze naar mensen die binnen komen. Ik heb daar wel een trucje op gevonden maar ik weet niet of dat in alle gevallen helpt. Als ik of mijn vriend binnenkom blaft ze niet. Wat we dus doen is zelf vaak bij de deur gaan staan en voor elkaar open doen. Omdat wij een soort positieve beloning zijn van de bel of deur gaat ze dat daarmee verbinden en doet ze het steeds minder. Ik weet niet of dit je iets helpt maar succes ermee!
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
tyson is ook heel enthousiast als hij gerommel hoort bij de deur etc.. maar gewoon omdat hij weet dat hij geaait ed wordt.. ik zelf vind dat honds eigen..
verder als hij blaft ook meteen zeggen nee.. negeren helpt niet.. geeft alleen hoofdpijn en boze buren.. probeerde het ook te negeren..
verlatingsangst gewoon in het begin snel terug komen, en alleen terugkomen als je hondje niet piept.. anders is het een beloning voor het piepen.. steeds langer opbouwen totdat je lang weg kunt blijven..
verder als hij blaft ook meteen zeggen nee.. negeren helpt niet.. geeft alleen hoofdpijn en boze buren.. probeerde het ook te negeren..
verlatingsangst gewoon in het begin snel terug komen, en alleen terugkomen als je hondje niet piept.. anders is het een beloning voor het piepen.. steeds langer opbouwen totdat je lang weg kunt blijven..
-
linlin
Re: waaks mormeltje
hier heb ik ze het commando 'genoeg!' aangeleerd. van mij mogen ze gillen bij onraad. ik vind het wel handig. totdat ik het genoeg vind. en dan zeg ik dat. gevolgd door een vriendelijk woord als ze inderdaad stil zijn.Jacksel schreef:mn kleine mormeltje heeft ontdekt dat ze ook kan blaffen :N: En dat gebeurt dus ook als bijvoorbeeld mijn broer de voordeur binnenkomt, of er andere onverwachte geluiden zijn... We proberen het te negeren, maar af en toe worden we er gek van dus dan gaat er een snauw haar richting op en is ze weer stil (meestal dan)...
mocht je erg jonge mormel dat een beetje moeilijk vinden, dan kan je haar, als ze het op een blaffen zet, afleiden met een botje of zoiets. een beetje speels en springerig'genoeg!' roepen, mormel kijkt, mormel is stil, belonen en klaar.
mormels zijn best vaak erg waaks en erg vocaal. de kans bestaat dat je dat gegil er niet helemaal uit krijgt. maar je kan best je hondje een commando dat 'en nu houd je je muiltje zo ongeveer' inhoudt, aanleren.
het lijkt alsof ze erg op jouw aanwezigheid gesteld is. dat is niet verwonderlijk, als je nagaat dat het nog steeds een erg jonge hond is die alleen zijn als gevaarlijk beschouwt.Ik ben alleen in de weekeinden thuis waarbij ze het gedrag nog erger vertoont... Verder heeft ze ook alleen bij mij 'verlatingsangst'... Oftewel, als ik naar boven ga (en zij blijft beneden bij mn ouders) gaat ze behoorlijk lopen piepen enzo... Terwijl ze dus echt niet alleen is... Ook dat wordt genegeerd, maar het negeren maakt het niet minder...
je zou kunnen proberen het alleen zijn, of in ieder geval het niet bij jou zijn, te kunnen opbouwen in tijd.
dus je begint met een seconde of twee alleen. dat betekent dat je bijvoorbeeld even de deur voor d'r neusje dichtdoet. en weer open. zo heel langzaam aan maak je die periodes langer.
dat bijsturen van het gedrag van een pup, van een jonge hond, kan best wel een hele lange tijd in beslag nemen.
- Calenzia
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het is belangrijk om concequent te zijn laten merken dat je niet van het blaffen gedient ben. Maar wat eigenlijk nog belangrijker is, is om haar te belonen als ze niet blaft. Soms werkt het zelfs beter om het slechte gedrag te negeren. Normaal te blijven doen en zo te laten merken dat er niks aan de hand is. Ligt ook een beetje aan de hond en het karakter van de hond. Als je maar concequent allemaal dezelfde methode blijft gebruiken en onthoudt dat het niet alleen bij straffen blijft. Belonen voor goed gedrag is veel belangrijker.
- Jacksel
- Zeer actief
We belonen zeker voor goed gedrag, maar ik kan er zelf niet altijd bij zijn, omdat ik op kamers zit... Mijn ouders ergeren zich heel erg aan het blaffen, maar vergeten te zeggen als ze wel braaf is... Dan gaan ze haar niet belonen, want ze ligt eindelijk rustig...
Jamey kleeft heel erg aan mij (denk ik) omdat ik degene ben die haar heeft opgevangen toen ze hier kwam (nadat ze een minder prettig eerste huisje had toen ze uit het nest ging)... Ze heeft ook duidelijk het idee dat ze bij mij hoort... Frustrerend als iemand anders een keer met haar speelt en ik loop even naar de keuken of de hal, of weet ik veel waar, ze zal me bijna altijd wel volgen... En emotieplasjes op moment dat ik in het weekeind (of doordeweeks als ik moet oppassen, zoals vandaag) thuiskom (woon op kamers waar huisdieren verboden zijn)...
Jamey kleeft heel erg aan mij (denk ik) omdat ik degene ben die haar heeft opgevangen toen ze hier kwam (nadat ze een minder prettig eerste huisje had toen ze uit het nest ging)... Ze heeft ook duidelijk het idee dat ze bij mij hoort... Frustrerend als iemand anders een keer met haar speelt en ik loop even naar de keuken of de hal, of weet ik veel waar, ze zal me bijna altijd wel volgen... En emotieplasjes op moment dat ik in het weekeind (of doordeweeks als ik moet oppassen, zoals vandaag) thuiskom (woon op kamers waar huisdieren verboden zijn)...

-
linlin
- Jacksel
- Zeer actief
hmm kan ook... ik weet dat ze op puppycursus hebben gezegd dat ik me er niet teveel van aan moet trekken en de dweil erbij houden of begroeten buiten doen voorlopig... Dat het vanzelf over gaat als ze ouder wordt... Maar ze laat het ook lopen als ze supervrolijk is, tijdens het stoeien, als ze moe is, of als het drukker is dan anders in huis...