Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jongens.....ik weet het echt niet meer. Advies gevraagd...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Rosita Compagner schreef:
yamie schreef:

en deze zin Maar goed als iemand een uitdaging ziet in Doerak dan is dat voor zijn baasje wel zo makkelijk, dat is waar

die vind ik misselijk...
mag je gerust vinden maar hij is wel waar, toch? Jij had deze eigenaar waarschijnlijk geen pup verkocht maar haar doorgestuurd naar de gezelschapshonden groep. Nu bestaat deze combinatie wel en mag de hond vertrekken. vertel me niet dat dat geen makkelijke oplossing is voor de baas....... je kunt achteraf altijd nog zeggen dat je er álles aan gedaan hebt....... Geeft allemaal niet, niks menselijks is ons vreemd maar bovenstaande uitspraak is wel van toepassing en de waarheid moet je gewoon kunnen zeggen. Net zo goed als jij het misselijk mag vinden :ok:

We raken wel een beetje of topic........ Wil jij Doerak niet bij jouw koppeltje JR's nemen?
Gadverdamme wat kan jij naar uit de hoek komen zeg. Waar kom jij opeens vandaan ? Al 2 jaar lid en 60 berichtjes, je zou jhaast denken dat je hier wat te winnen of te zieken hebt. :denken:
Moet je geen hond van je met de tondeuse gaan bewerken ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

yamie schreef:

en deze zin Maar goed als iemand een uitdaging ziet in Doerak dan is dat voor zijn baasje wel zo makkelijk, dat is waar

die vind ik misselijk...
mag je gerust vinden maar hij is wel waar, toch? Jij had deze eigenaar waarschijnlijk geen pup verkocht maar haar doorgestuurd naar de gezelschapshonden groep. Nu bestaat deze combinatie wel en mag de hond vertrekken. vertel me niet dat dat geen makkelijke oplossing is voor de baas....... je kunt achteraf altijd nog zeggen dat je er álles aan gedaan hebt....... Geeft allemaal niet, niks menselijks is ons vreemd maar bovenstaande uitspraak is wel van toepassing en de waarheid moet je gewoon kunnen zeggen. Net zo goed als jij het misselijk mag vinden :ok:

We raken wel een beetje of topic........ Wil jij Doerak niet bij jouw koppeltje JR's nemen?
Ik lees tussen de regels door geoordeel en dat vind ik hier in dit gesprek niet op zijn plaats en ook erg naar. Je hebt geen idee van wie Doerak is en ook niet wie Anique is. Enige afwachtendheid met je geoordeel lijkt me dus zeer op zijn plaats.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Rosita Compagner schreef:[
Legio dieren (denk aan dierentuin, dolfinarium en circus) waar je helemaal geen 'overwicht' op kunt hebben maar die wel keurig doen wat er gevraagd wordt.
maar die iha niet echt geschikt zijn om als huisdier te houden, dus wat is je punt ?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Niekie schreef:Eline, zou je hem als hij gecastreerd is wel naast Nelson durven hebben?
Je weet dat er bijna niemand is waarin ik meer vertrouwen heb dan in jou.
Denk je niet dat het mee zal vallen? Goed, jij hebt er meer verstand van, maar ik vond dat Nelson veel pikte van Doerak, alleen door zijn gekef destijds tegen de stofzuiger (toen die plant om was gevallen, als ik me goed herinner) wilde Nelson hem corrigeren.
Pfff....tja, ik weet ook niet. Castratie in combinatie met een proefplaatsing zou ik zeker overwegen, hoor. Niet geprobeerd is ook niks. En Doerak is een gehard hondje. Of ziet hij hem op die momenten echt als prooi?
Tja, ik geloof zeker dat het met Kiki een geweldige combi is....
Nelson zijn correctie's bestaan uit schudden. Teven corrigeert hj echt nooit en Nelson is ten opzichte van reutjes als Doerak supertolerant, maar die tolerantie is weg als het hondje lelijk doet tegen Kiki of mij. Dan gaat ie ervoor. Ik ben dus te bang dat het de ontspanning weghaalt uit mijn roedeltje. Daarbij als hij in gevecht zal komen met Doerak ben ik bang voor de gevolgen. Nee, ik doe het niet.
Wel ga ik voor je zoeken naar een passende plek.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

yamie schreef:

die vind ik misselijk...

Wat??!
En wat zit jij nou te praten over "er staat niets in de herplaatsadvertentie over een contract dat hij terug kan komen".
Dat is NU toch helemaal niet relevant?!

Als iemand een uitdaging in Doerak ziet DAN IS DAT VOOR ZIJN BAASJE WEL ZO MAKKELIJK en je kunt altijd nog zeggen dat je er alles aan gedaan hebt?!
Ga toch weg, mens. Hoe lang kom jij hier??! Je weet er geen f*ck van! Ik kom hier al drie jaar! Eline, Marc en Martijn weten al 3 jaar dat ik deze problemen heb met Doerak en dat ik daar WEL alles aan heb gedaan.
En dan kom jij hier even ZO doen? Houd je mond als je er niks vanaf weet, zeg.
Bah, ik word hier echt vreselijk boos en verdrietig van!

Ik heb gister nog met iemand van hier gemaild....zij hadden als een belangrijke reden om het niet te doen ook kostenoverweging. Dat mag geen punt zijn, want het is MIJN hond en daar zorg ik dan ook voor....contractueel kan daar best iets voor geregeld worden.
En dat noem jij dan "er makkelijk vanaf willen"??!
Tsss.....ik wil hier niets meer van je horen als je niet op een normale, respectvolle manier kunt praten. Dat je het er niet mee eens bent, oké...maar wat jij roept gaat wel erg ver.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Jij had deze eigenaar waarschijnlijk geen pup verkocht maar haar doorgestuurd naar de gezelschapshonden groep. Nu bestaat deze combinatie wel en mag de hond vertrekken.
Als je even terugleest kun je lezen dat Noor al haar honden aan mij zou toevertrouwen, mevrouw Rosita :roll:
Groetjes Anique

Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Jeetje Rosita, voor iemand die het positieve zo nastreeft laat je in dit topic wel een hele vervelende kant van jezelf zien.
Niekie
Zeer actief

zijn gekef destijds tegen de stofzuiger
Ai, ai, wat heeft hij nog meer voor onhebbelijkheden?
En nu houd je op!
Dit is zeker een onhebbelijkheid inderdaad. Maar dat is snel opgelost, he?? Je zet hem gewoon even in een andere kamer als je gaat stofzuigen. Poeh hee, wat een probleem!
Verder IS het gewoon een leuke hond, meerdere mensen kennen hem hier.
Jij komt hier nooit, je weet er geen f*ck van en loopt hier maar te roepen.
Je kent Doerak verdorie niet en mij ook niet.
Ik zou het erg op prijs stellen als je lekker je mond houdt!
Groetjes Anique

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Rubelle en Myran: bedankt voor jullie tips voor herplaatsing, heb ik zeker wat aan :ok:
Groetjes Anique

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Anique :knuffel1: Trek je het niet aan joh. Jij weet hoe het zit en de mensen waar je om geeft weten hoe het zit dat is het belangrijkste niet die dame hierboven.
Je weet hoe lang ik al honden heb herplaatst in mijn werk en ik zou de eerste zijn die iemand aanvalt als het dier om een flut reden herplaatst gaat worden en je hoort mij hier ook niet. Ik denk dat je alles in je vermogen hebt gedaan en je zielsveel van Doerak houdt en je heus een goed tehuis voor hem gaat vinden. Ik hou mijn oren en ogen open :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Niekie
Zeer actief

Eline* schreef:
Niekie schreef:Eline, zou je hem als hij gecastreerd is wel naast Nelson durven hebben?
Je weet dat er bijna niemand is waarin ik meer vertrouwen heb dan in jou.
Denk je niet dat het mee zal vallen? Goed, jij hebt er meer verstand van, maar ik vond dat Nelson veel pikte van Doerak, alleen door zijn gekef destijds tegen de stofzuiger (toen die plant om was gevallen, als ik me goed herinner) wilde Nelson hem corrigeren.
Pfff....tja, ik weet ook niet. Castratie in combinatie met een proefplaatsing zou ik zeker overwegen, hoor. Niet geprobeerd is ook niks. En Doerak is een gehard hondje. Of ziet hij hem op die momenten echt als prooi?
Tja, ik geloof zeker dat het met Kiki een geweldige combi is....
Nelson zijn correctie's bestaan uit schudden. Teven corrigeert hj echt nooit en Nelson is ten opzichte van reutjes als Doerak supertolerant, maar die tolerantie is weg als het hondje lelijk doet tegen Kiki of mij. Dan gaat ie ervoor. Ik ben dus te bang dat het de ontspanning weghaalt uit mijn roedeltje. Daarbij als hij in gevecht zal komen met Doerak ben ik bang voor de gevolgen. Nee, ik doe het niet.
Wel ga ik voor je zoeken naar een passende plek.
Ik wil het je ook zeker niet opdringen, hoor meis.
Bedankt voor je hulp met zoeken.
Ik bel je heel binnenkort nog, hoor. Voor even wat tips en adviezen. Fijn dat je er voor me bent en meedenkt :wink:
Groetjes Anique

Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Als ik Hera niet had gehad was hij hier welkom geweest om in ieder geval even heropgevoed te worden (alhoewel ik niet weet of dat met Rosalie verstandig is maar goed).
Helaas is Hera niet zo sociaal naar kleine hondjes toe dus dat risico durf ik niet te lopen.

En Annick laat je niet opjutten hoor door dat mens hierboven!
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Eline* schreef:
Sunnybunny schreef:Aanpakken hoeft helemaal niet met lichamelijk geweld gepaard te gaan hoor, ik snap niet waarom sommige mensen dat nog steeds denken :roll:
Omdat Doerak de confrontatie zoekt..klaar. Hol jij dan weg of geef je antwoord?
Ik hol dan niet weg nee. Maar ik vind een hond in zijn lurfjes pakken en op zijn plaats zetten iets heel anders dan "lichamelijk geweld".
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zoie schreef:
Legio dieren (denk aan dierentuin, dolfinarium en circus) waar je helemaal geen 'overwicht' op kunt hebben maar die wel keurig doen wat er gevraagd wordt.
maar die iha niet echt geschikt zijn om als huisdier te houden, dus wat is je punt ?
"Overwicht" Jan, want dat lijkt het gevleugelde woord hier te zijn. Doerak is een 'nare hond' en de eigenaar heeft 'geen overwicht'. Beide uitspraken vind ik achterhaald wanneer ik die afzet tegen de hedendaagse opvattingen van hondentraining. Niet de hond moet doen wat de baas zegt maar er is een samenspel tussen baas en hond waarin de hond dénkt te doen wat hij zelf nodig vindt maar de baas is hem slimmer af en daardoor vindt de hond datgene belangrijk om te doen wat de baas wil. Voorbeeldje maar, het klinkt niet helemaal:

Hond trekt aan de riem, baas vindt dat niet leuk. Methode 1 'overwicht': Zodra hond trekt roept de baas FOEI. Oeps denkt hondje niet leuk, zal ik maar niet meer doen. Of hondje denkt, ach laat lullen die baas en trekt vrolijk door. De aktie van de baas zal zijn om naast het FOEI roepen ook een ruk(je) aan de lijn te geven.
methode 2 'overeenkomst': zelfde hond trekt aan dezelfde lijn. Baas trekt aandacht van hond door naam te noemen of een lokkend geluidje te maken. Hond kijkt om en baas beloont onmiddelijk door een brokje te geven. Iedere keer als de hond omkijkt zal de baas een brokje geven.

Welke hond houdt het eerst op met trekken?

Hoe komt het dat ik in deze draad alleen over methode 1 en niet over methode 2 lees/gelezen heb? Dat de hond weggaat boeit me niet zo eigenlijk want indrdaad ik ken betrokken eigenaar of hond niet, dat hoeft ook niet want dit is een openbaar forum. Wat me wel hogelijk verbaasd zijn de gegeven adviezen over met name 'overwicht'. Ik dacht dat dit wel een vooruitstrevend forum was.

OverGEwicht kan trouwens ook wel helpen. Overgewicht is makkelijk te bereiken na een castratie dus dan is die vlieg ook gevangen en een vadsige hond zal zich niet zo druk maken of de visite nu wel of niet recht op hun stoel zit.

maar ja, de tijd van oplossingen is voorbij. Jammer hoor, er zijn nog zoveel mensen die veel creatiever zijn dan ik wat dat betreft.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jee Rosita, nogmaals, je kent anique niet, je kent doerak niet, je weet niet wat er allemaal al is geprobeerd en gedaan en gezegd...

hou nou maar gewoon op...
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoie schreef:
"Overwicht" Jan, want dat lijkt het gevleugelde woord hier te zijn. Doerak is een 'nare hond' en de eigenaar heeft 'geen overwicht'. Beide uitspraken vind ik achterhaald wanneer ik die afzet tegen de hedendaagse opvattingen van hondentraining. Niet de hond moet doen wat de baas zegt maar er is een samenspel tussen baas en hond waarin de hond dénkt te doen wat hij zelf nodig vindt maar de baas is hem slimmer af en daardoor vindt de hond datgene belangrijk om te doen wat de baas wil. Voorbeeldje maar, het klinkt niet helemaal:

Hond trekt aan de riem, baas vindt dat niet leuk. Methode 1 'overwicht': Zodra hond trekt roept de baas FOEI. Oeps denkt hondje niet leuk, zal ik maar niet meer doen. Of hondje denkt, ach laat lullen die baas en trekt vrolijk door. De aktie van de baas zal zijn om naast het FOEI roepen ook een ruk(je) aan de lijn te geven.
methode 2 'overeenkomst': zelfde hond trekt aan dezelfde lijn. Baas trekt aandacht van hond door naam te noemen of een lokkend geluidje te maken. Hond kijkt om en baas beloont onmiddelijk door een brokje te geven. Iedere keer als de hond omkijkt zal de baas een brokje geven.

Hoe komt het dat ik in deze draad alleen over methode 1 en niet over methode 2 lees/gelezen heb? Dat de hond weggaat boeit me niet zo eigenlijk want indrdaad ik ken betrokken eigenaar of hond niet, dat hoeft ook niet want dit is een openbaar forum. Wat me wel hogelijk verbaasd zijn de gegeven adviezen over met name 'overwicht'. Ik dacht dat dit wel een vooruitstrevend forum was.

OverGEwicht kan trouwens ook wel helpen. Overgewicht is makkelijk te bereiken na een castratie dus dan is die vlieg ook gevangen en een vadsige hond zal zich niet zo druk maken of de visite nu wel of niet recht op hun stoel zit.

maar ja, de tijd van oplossingen is voorbij. Jammer hoor, er zijn nog zoveel mensen die veel creatiever zijn dan ik wat dat betreft.
Jij trekt wel heel snel je conclusies he? Oordeel alsjeblieft niet over iets waar je geen zak van af weet!! Als je je eerst een inleest en dan pas commentaar komt geven dan zou je dat sieren. Nu maak je jezelf alleen maar belachelijk.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Niekie schreef:
zijn gekef destijds tegen de stofzuiger
Ai, ai, wat heeft hij nog meer voor onhebbelijkheden?
En nu houd je op!
Dit is zeker een onhebbelijkheid inderdaad. Maar dat is snel opgelost, he?? Je zet hem gewoon even in een andere kamer als je gaat stofzuigen. Poeh hee, wat een probleem!
Verder IS het gewoon een leuke hond, meerdere mensen kennen hem hier.
Jij komt hier nooit, je weet er geen f*ck van en loopt hier maar te roepen.
Je kent Doerak verdorie niet en mij ook niet.
Ik zou het erg op prijs stellen als je lekker je mond houdt!
dankjewel. ik zat vanmiddag al op m'n vingertjes om te voorkomen dat ik dat gehak van die poedelkammert 'ns met een stevige veeg uit de pan zou beantwoorden maar ik vond het een beetje betuttelend. dat kan jij namelijk zelf veel beter. :wink:

ondertussen denk en leef ik (een beetje in stilte :mrgreen: ) met je mee.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rosita; als jij ervan geniet om mensen die het al heel zwaar hebben nog even extra te kwesten dan bereik je zo je doel wel hoor.

Je laat je zo van een hele nare kant zien.

Je kent Anique niet; je weet niet wat Anique allemaal over heeft gehad, en nog steeds over heeft voor Doerak; dus het zou je sieren als je nu verder je kwek zou houden.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

linlin schreef:poedelkammert
:smile: :smile:

En sorry dat ik me er ook even mee bemoeide, maar m'n irritatie grens was even bereikt.
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Niekie, ik ken je verder niet, maar wil je heel veel sterkte wensen met je besluit en vooral ook met de komende tijd. :knuffel1:

En wat betreft Rosita, daar moet ik eigenlijk alleen maar keihard om lachen en doet me een beetje denken aan die Peter Breedveld uit dat topic op algemeen.
Dus mijn advies; gewoon negeren en er hartelijk om lachen
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Daan schreef: Heb jij ervaring met herplaatsers?
Ik? Ja hoor, ik heb wel eens wat opgenomen en ook wel eens wat herplaatst
Nou, als je dat zelf ook wel eens hebt moeten doen, weet je dat je niet zomaar over één nacht ijs bent gegaan. Wat doe je hier dan in iemands topic, die het al moeilijk genoeg heeft zo.

Niks van aan trekken hoor! Iedereen heeft zijn ogen en oren open voor Doerak:knuffel:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Zoie schreef:

Waarom denk jij, poedelkammert ( :mrgreen: ), dat Doerak zo goed luistert?? Een hond die eigenlijk op bepaalde momenten de baas is en buiten TOCH geweldig luistert?
Dat heeft allemaal te maken met het "slimmer af zijn", wat jij bedoelt.
Lees het hele topic nou eens door, ook de stukjes van Eline over Doerak.
Ik heb zóveel bereikt door "managen" en "slimmer" zijn. Maar een hond houd je maar tot op zekere hoogte voor de gek. Uiteindelijk staat of valt het toch met wat jij uitstraalt naar je hond. Als je feitelijk onder de indruk bent van je eigen hond dan leg je het uiteindelijk ergens af.
Maar ik geloof dat het moeilijk te begrijpen is voor een poedelkammert.
Ik zet je voor nu in de "negeermodus", ben er klaar mee :ok:
Groetjes Anique

Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Anique, ik heb vandaag je topic pas helemaal kunnen lezen en ik vind het vreselijk voor je. Ondanks dat we elkaar niet persoonlijk kennen, lees ik uit jouw berichten niets dan een immense liefde voor Doerak en ik vind dan ook dat je een vreselijk dapper en heel wijs besluit hebt genomen. Maar wat een verdriet, meis.
Ik wens je ontzettend veel sterkte en wijsheid toe en neem de tips van Myranda en Rubella ter harte, volg je eigen gevoel en ga niet over één nacht ijs. Ik hou mijn ogen en oren voor je open. Een dikke virtuele knuffel voor jou en Doerak.

@Rosita: flikker alsjeblieft op, ik word echt kotsmisselijk van jou. Wat jij doet heeft niets te maken met je mening geven op een openbaar forum, je gaat er gewoon voor om iemand te kwetsen en op zijn ziel te trappen. Bah.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Dankjewel Lin, je hebt me vreselijk aan het lachen gemaakt :mrgreen:
Groetjes Anique

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Rosita Compagner schreef:[maar ja, de tijd van oplossingen is voorbij. Jammer hoor, er zijn nog zoveel mensen die veel creatiever zijn dan ik wat dat betreft.
Je methode - manegement is duidelijk: hond in een kooitje stoppen. Je positieve trainingsmethode zonder overwicht m.b.t. tot het trekken aan de riem heb je uitgelegd. Deze discussie is hier op het forum al vaak genoeg gevoerd, dus het lijkt me weinig zinvol hier nu verder op in te gaan. Merk alleen op dat je nog niet zo creatief bent dat je zelfs maar een suggestie hebt kunnen doen hoe het probleem van Anique hiermee aangepakt zou kunnen worden. En dat is toch wel het minste als je zo zeker weet dat het begrip overwicht zo achterhaald is. Maar dan toch weer niet zo achterhaald, of je weet met zekerheid te zeggen dat Doerak al lang gecastreerd had moeten worden, omdat overwicht toch wel erg behulpzaam kan zijn.

Tot zover je inhoudelijke bijdrage. Kan er werkelijk niks van maken. Over de manier waarop je het een en ander naar voren brengt hebben anderen al genoeg gezegd , dus ik volsta met een welgemeend: :kotz:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Niekie schreef:
Zoie schreef:

Waarom denk jij, poedelkammert ( :mrgreen: ), dat Doerak zo goed luistert?? Een hond die eigenlijk op bepaalde momenten de baas is en buiten TOCH geweldig luistert?
Dat heeft allemaal te maken met het "slimmer af zijn", wat jij bedoelt.
Lees het hele topic nou eens door, ook de stukjes van Eline over Doerak.
Ik heb zóveel bereikt door "managen" en "slimmer" zijn. Maar een hond houd je maar tot op zekere hoogte voor de gek. Uiteindelijk staat of valt het toch met wat jij uitstraalt naar je hond. Als je feitelijk onder de indruk bent van je eigen hond dan leg je het uiteindelijk ergens af.
Maar ik geloof dat het moeilijk te begrijpen is voor een poedelkammert.
Ik zet je voor nu in de "negeermodus", ben er klaar mee :ok:
Lijkt me heel verstandig: negeren! en je vooral niet druk of kwaad maken over mensen die jou en Doerak helemaal niet kennen!

:knuffel:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Eline* schreef:
Mark-fryslan schreef:Tjonge wat een verhaal. Je lijkt het allemaal goed doordacht te hebben. Ik kan je de Stichting Hulp en Herplaatsing Huisdieren aanbevelen. Het voordeel is dat er bij de Shhh gedragstherapeuten aanwezig zijn die de hond goed in kunnen schatten. Dan wordt er gekeken of de hond herplaatsbaar is. De stichting zoekt dan een geschikt opvangadres. De hond blijft eigendom van de stichting. Dus gaat het niet goed dan kan de hond er weer weg gehaald worden. Dat lukt je nooit meer al als je een hond via marktplaats herplaatst.

Er is een website. www.shhh.nl

Nou ja waar je ook voor gaat veel sterkte joh. Dit zijn echt de mindere kanten van het hebben van huisdieren. Je wilt dat het goed gaat en dat het allemaal leuk is. Maar soms lukt dat gewoon niet. Sterkte ermee.

Groetjes Mark
Is het mogelijk via de shhh wel het adres te krijgen van de nieuwe eigenaar en dus ook contact te houden? Heb je zeggenschap in waar je hond geplaatst wordt of heb je je maar te schikken in wat de stichting bepaald? Kan je ook zelf iemand inbrengen en vanuit je eigen huis je hond bij een nieuwe door jouw uitgezochte baas plaatsen onder contract van die stichting?
Even een kleine correctie op het verhaal van Mark (ik heb nog niet alles gelezen dus ik loop de kans dat mijn verhaal achterhaald is :mrgreen: ). Bij herplaatsing via de SHHH wordt de hond of kat meestal vanuit het huis van de huidige baas herplaatst. Pas als het echt niet anders kan, wordt er een opvangadres gezocht, mar dat lijkt mijn bij Niek niet direct aan de orde. De potentiele nieuwe bazen komen dan ook bij de huidige baas op bezoek.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Zo, zo mijn privémail loopt vol en jullie spugen hier vuur. De berichtgeving tussen privé en forum loopt wel wat uiteen dus de waarheid zal wel in het midden liggen?

Op zich ben ik helemaal niet uit op enige 'waarheid' of wat dan ook over Anick (ik kan d'r naam niet eens schrijven) en Doerak. Ik kén die combinatie niet. Wanneer iemand heeft besloten om een hond weg te doen kan dat maar beter gewoon gebeuren want het punt van aan een probleem willen werken is dan gepasseerd (geen oordeel maar een vaststelling). Daar reageerde ik niet zozeer op, ik verwees per slot van rekening al naar www.dierenasiels.com waar al zoveel JR's zitten die echt niet allemaal even aardig zijn (Was daar recent ook al wat van op tv?).

Wat mij wel verbaasde is dat er zo gehamerd wordt op 'overwicht'. Jan concludeerde al dat ik het niet zo zuiver uit kan leggen en dat zei ik zelf ook al vandaar dat ik de 'vele mensen die creatiever zijn dan ik' noemde. Uit een verleden meende ik te weten dat ook Eline* tot deze creatieve mensen behoorde en ook die zie ik meegaan in deze 'overwicht-hype'. Dit verbaast mij nog iets meer.

Wanneer daar nog de mogelijkheid toe zou zijn geweest had ik Anique (schrijfwijze opgezocht) best willen helpen met het zoeken naar een creatieve peut met positieve inslag dat was het punt niet geweest.

Iedereen heeft zijn/haar breekpunt op zijn eigen moment en dat is niet meer dan normaal, vandaar dat ik ook het advies van een contract heb gegeven en geadviseerd heb om de hond te castreren voor herplaatsing om misbruik te voorkomen. De quote van de marktplaats advertentie was gewoon datgene wat ik gelezen heb. Dit zijn dingen waar je niet je ogen voor moet sluiten wanneer je een hond (her)plaatst!

Daarnáást verbaas ik me, nog steeds!, over de 'overwicht'-adviezen en het voorstellen van heropvoedingskampen en daar sluit ik dan ook mee af.

Anique, sterkte en wijsheid tijdens het herplaatsen van Doerak (laat de nieuwe eigenaren hem Sweety noemen, wie weet helpt het) ik hoop dat hij het plekje vindt waar ook hij zich veilig kan voelen.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Rosita Compagner schreef:Zo, zo mijn privémail loopt vol en jullie spugen hier vuur. De berichtgeving tussen privé en forum loopt wel wat uiteen dus de waarheid zal wel in het midden liggen?

Op zich ben ik helemaal niet uit op enige 'waarheid' of wat dan ook over Anick (ik kan d'r naam niet eens schrijven) en Doerak. Ik kén die combinatie niet. Wanneer iemand heeft besloten om een hond weg te doen kan dat maar beter gewoon gebeuren want het punt van aan een probleem willen werken is dan gepasseerd (geen oordeel maar een vaststelling). Daar reageerde ik niet zozeer op, ik verwees per slot van rekening al naar www.dierenasiels.com waar al zoveel JR's zitten die echt niet allemaal even aardig zijn (Was daar recent ook al wat van op tv?).

Wat mij wel verbaasde is dat er zo gehamerd wordt op 'overwicht'. Jan concludeerde al dat ik het niet zo zuiver uit kan leggen en dat zei ik zelf ook al vandaar dat ik de 'vele mensen die creatiever zijn dan ik' noemde. Uit een verleden meende ik te weten dat ook Eline* tot deze creatieve mensen behoorde en ook die zie ik meegaan in deze 'overwicht-hype'. Dit verbaast mij nog iets meer.

Wanneer daar nog de mogelijkheid toe zou zijn geweest had ik Anique (schrijfwijze opgezocht) best willen helpen met het zoeken naar een creatieve peut met positieve inslag dat was het punt niet geweest.

Iedereen heeft zijn/haar breekpunt op zijn eigen moment en dat is niet meer dan normaal, vandaar dat ik ook het advies van een contract heb gegeven en geadviseerd heb om de hond te castreren voor herplaatsing om misbruik te voorkomen. De quote van de marktplaats advertentie was gewoon datgene wat ik gelezen heb. Dit zijn dingen waar je niet je ogen voor moet sluiten wanneer je een hond (her)plaatst!

Daarnáást verbaas ik me, nog steeds!, over de 'overwicht'-adviezen en het voorstellen van heropvoedingskampen en daar sluit ik dan ook mee af.

Anique, sterkte en wijsheid tijdens het herplaatsen van Doerak (laat de nieuwe eigenaren hem Sweety noemen, wie weet helpt het) ik hoop dat hij het plekje vindt waar ook hij zich veilig kan voelen.
wat mij betreft ben je te laat. de toon is gezet. vort, ga poedelkammen.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Wat mij wel verbaasde is dat er zo gehamerd wordt op 'overwicht'. Jan concludeerde al dat ik het niet zo zuiver uit kan leggen en dat zei ik zelf ook al vandaar dat ik de 'vele mensen die creatiever zijn dan ik' noemde. Uit een verleden meende ik te weten dat ook Eline* tot deze creatieve mensen behoorde en ook die zie ik meegaan in deze 'overwicht-hype'. Dit verbaast mij nog iets meer.
Ik sluit mijn ogen helemaal niet voor creatieve oplossing, alleen heb ik al een geschiedenis van ruim 3 jaar met Anique en Doerak, waarin de verhalen hoor, Anique ken en Doerak heb meegemaakt.
Ik ga niet mee in een overwichthype..integendeel. Vandaar nu ook mijn weerstand tegen opvoedingskampen e.d. want ik hou er niet van als een hond benadert gaat worden door mensen met de insteek hem wel eens de oren te gaan wassen. Doerak is een dreumes van 2 turven hoog en ik denk als je de humor inziet van zijn grote muil je al een heel eind kan komen. Geen angst hebben voor dit soort muiltjes is vaak al de helft overwonnen.
Anique heeft al drie jaar lang geleefd met Doerak middels het omzeilen van confrontatie's en het puur positief bekrachtigen van zijn gedrag.
Ze kan nu zijn gedrag ook sturen door hem inderdaad bv meer in de bench te doen ect. De pest is alleen dat Anique alleen maar kan doen wat Doerak wil. Ik wil niet uit de school klappen, maar doe het toch even. Toen Anique bij me was met Doerak wilde ze Doerak even optillen..Fout! Meneer ging vreselijk uit zijn giechel en Anique zette Doerak dus boos op de grond ( althans, hij vloog een soort van onhandig weg) waarna Doerak zich op de grond omdraait om terug te komen zetten om Anique te grijpen. Hij sprong gewoon omhoog om haar te pakken. Een brul van mij in dit geval deed hem stoppen, maar dit is een hondje waarbij iemand als Anique het niet redt met puur enkel en alleen positief trainen en creatief denken.
Ook positief trainen en creatieve oplossingen zoeken voor problemen heeft grenzen. Voor een goede samenwerking en verstandhouding is wel ee soort van rangorde nodig die in evenwicht is. Als daarin een intolerant patsertje de baas wordt kun je nog zo creatief zijn, maar dat wil niet zeggen dat je een fijne en ontspannen verstandhouding krijgt samen.

Ik ken je wat langer dan vandaag uit een grijs verleden en heb respect voor je kennis en hetgeen je weet. Ik ben het met de insteek die je kiest dus deels eens, ware het niet dat dit verhaal al een enorme geschiedenis heeft. Verder verbaast het me wel dat je niet inziet dat het kiezen van een positieve insteek met creatieve oplossingen wel een zekere basis behoeft. Als die mist en de rangordeverhouding is volkomen zoek houdt het op. Alles kent een grens, ook het manipulerende brein van de mens.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”