Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat gebeurd er denken jullie als............

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

magda
Zeer actief

wat gebeurd er denken jullie als............

Ongelezen bericht door magda »

zoe onze cairn heeft aan bepaalde honden een uitgesproken hekel :neenee:
vaak is dit ontstaan doordat de honden bij de eerste ontmoeting uitvallen naar zoe,de eerst volgende keer dat wij die hond dan tegen komen hangt zoe in de riem :19:
vooral met een greyhound hier uit de buurt is het denk ik het ergst,maar wat nou zo vervelend is alle greyhounds zijn in haar ogen nu fout :roll:
op de kynologenclub loopt een valse border rond ja idd zoe is gegrepen door die hond en alle borders zijn in haar ogen fout pffft.
op deze manier krijgt ze dus aan steeds meer honden(rassen) een hekel wat ik erg vervelend vind :evil:
in het bos waar ze los kan lopen ,heeft ze dus nog nooit uitgevallen naar een hond (maar dan ben ik ook niet die bewuste honden tegen gekomen)
zou het nou zo zijn dat als ze los loopt hier in de buurt dat dan ook niet die honden aanvalt :19: (de andere honden zitten ook aan de riem)
eigenlijk zou ik het wel eens willen proberen omdat als ze los loopt niet mijn steun aan haar riem voelt ,maar het idee dat ze de honden wel aanvalt valt bij die andere bazen natuurlijk niet in goede aarde :roll:
en mijn ervaring is dat maar weinig mensen de hondentaal begrijpen ,vaak zie ik al aan de houding van andere hond of zoe doorloopt of in de riem gaat hangen :roll:
ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel wat denken jullie hoe groot is de kans dat zoe die honden aanvalt of zou ze doorlopen net wat ze in het bos ook doet (ze heeft het ook tegen alle herdershonden wat weer te begrijpen is want ook dit ras heeft een hekel aan haar )maar in het bos loopt ze daar dus met een boog omheen :N:
nou ik het zo nalees lijkt het wel of zoe tegen alle honden uitvalt maar dat is dus niet het geval er zijn zat honden die ze gewoon negeert en waar ze dus gewoon langsloopt :ok:
stacey onze cocker heeft dit gedrag dus totaal niet die kan met elke hond door 1 deur :ok:
wat ik dus heerlijk wandelen vind :ok:
ik weet ook niet hoe ik dit gedrag het best kan tegen gaan want op zo een moment is ze niet voor rede vatbaar :19:
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: wat gebeurd er denken jullie als............

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

magda schreef:zoe onze cairn heeft aan bepaalde honden een uitgesproken hekel :neenee:
vaak is dit ontstaan doordat de honden bij de eerste ontmoeting uitvallen naar zoe,de eerst volgende keer dat wij die hond dan tegen komen hangt zoe in de riem :19:
vooral met een greyhound hier uit de buurt is het denk ik het ergst,maar wat nou zo vervelend is alle greyhounds zijn in haar ogen nu fout :roll:
op de kynologenclub loopt een valse border rond ja idd zoe is gegrepen door die hond en alle borders zijn in haar ogen fout pffft.
op deze manier krijgt ze dus aan steeds meer honden(rassen) een hekel wat ik erg vervelend vind :evil:
in het bos waar ze los kan lopen ,heeft ze dus nog nooit uitgevallen naar een hond (maar dan ben ik ook niet die bewuste honden tegen gekomen)
zou het nou zo zijn dat als ze los loopt hier in de buurt dat dan ook niet die honden aanvalt :19: (de andere honden zitten ook aan de riem)
eigenlijk zou ik het wel eens willen proberen omdat als ze los loopt niet mijn steun aan haar riem voelt ,maar het idee dat ze de honden wel aanvalt valt bij die andere bazen natuurlijk niet in goede aarde :roll:
en mijn ervaring is dat maar weinig mensen de hondentaal begrijpen ,vaak zie ik al aan de houding van andere hond of zoe doorloopt of in de riem gaat hangen :roll:
ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel wat denken jullie hoe groot is de kans dat zoe die honden aanvalt of zou ze doorlopen net wat ze in het bos ook doet (ze heeft het ook tegen alle herdershonden wat weer te begrijpen is want ook dit ras heeft een hekel aan haar )maar in het bos loopt ze daar dus met een boog omheen :N:
nou ik het zo nalees lijkt het wel of zoe tegen alle honden uitvalt maar dat is dus niet het geval er zijn zat honden die ze gewoon negeert en waar ze dus gewoon langsloopt :ok:
stacey onze cocker heeft dit gedrag dus totaal niet die kan met elke hond door 1 deur :ok:
wat ik dus heerlijk wandelen vind :ok:
ik weet ook niet hoe ik dit gedrag het best kan tegen gaan want op zo een moment is ze niet voor rede vatbaar :19:
ik heb zelf 2 westies gehad die beide uitvielen als ze aan de riem zaten naar honden waar ze ooit een rot ervaring mee hadden gehad, maar los was er nooit iets aan de hand, 1 van de 2 leeft nog en die loopt altijd los op plekken waar het gewoon mag, en die laat nooit meer iets van dat gedrag zien alleen aan de riem wil hij nog weleens stoer gaan doen, maar dat is ook al een heel stuk minder sinds zijn teefje er niet meer is.
daarnaast kan mijn nu 9,5 maanden oude setter niet los vanwege jagen en weglopen en die heeft aan de riem ook al een aantal vervelende situaties gehad met loslopende honden (op plekken waar dat niet is toegestaan) die hem met 3 a 4 te gelijk van achteren naderen, echter Ferrero is dan wel bang maar valt niet uit.
het zal ook aan het karakter van je hond liggen, cairn terriers en westies staan nu eenmaal bekend om hun grootmoedige karakter en felle interacties met anderen honden kunnen daarvan het gevolg zijn.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Ik zou de gok wagen als ik jou was, hond los laten lopen en als je een andere hond nadert loop jij dus gewoon door!
Niet op of om kijken, niets zeggen, gewoon doorlopen.

Is doodeng, weet ik hoor maar ik heb precies hetzelfde gedaan en bij mijn hond werkte dat heel goed.
Die keek me echt zo na van, hee hee je moet er wel bij blijven hoor als ik lekker ga motten :mrgreen:

Vandaag kwamen wij een rimpelhondje tegen, mijn honden kennen dat rimpeltje heel goed.
Normaal spelen ze daar altijd erg leuk mee, alles loopt dan los!
Vandaag zat rimpeltje aan de riem! (met ander baasje) en rimpeltje begint me daar een partij te grommen en zijn lippen op te trekken :eek:
Ja, dikke mik die kreeg dus ff flink op zijn lazer van mijn reu.
Ik bedoel maar................

(wel ff goed kijken bij wat voor hond je het uittest he! geen klein ding ofzo :mrgreen: )
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

(wel ff goed kijken bij wat voor hond je het uittest he! geen klein ding ofzo :mrgreen: )[/quote]

waarom geen klein ding?
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Marja
Zeer actief

Gordonsetter23 schreef:(wel ff goed kijken bij wat voor hond je het uittest he! geen klein ding ofzo :mrgreen: )
waarom geen klein ding?[/quote]

Zie je het voor je???
Even uittesten of Stapper dat tekkeltje wel of niet zal grijpen :mrgreen:
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Marja schreef:
Gordonsetter23 schreef:(wel ff goed kijken bij wat voor hond je het uittest he! geen klein ding ofzo :mrgreen: )
waarom geen klein ding?
Zie je het voor je???
Even uittesten of Stapper dat tekkeltje wel of niet zal grijpen :mrgreen:
Ik herken het helemaal met mijn Tatrahond, aan de riem loopt ze maar achter me aan van :19: maar aan de riem moet ze ff uitvallen..

Maar heb het nog niet aangedruft met een kleine hond.... wat stel je voor dat het wel éém keer hap is :jank:
Marja
Zeer actief

Inmiddels loopt Stapper altijd los en doet ie geen hond kwaad (nou ja misschien nog 1 keer per jaar:)

Hij is ook zo'n sjokker die achter mijn kont aanloopt, hij heeft er echt lol in hoor in een lange wandeling :mrgreen:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hier ongeveer hetzelfde met Nanni. Er zijn een stuk of 10 honden waar ze echt een hekel aan heeft. Allemaal zijn ze ooit een keer vreselijk te keer tegen haar gegaan of zelfs aangevallen.
Er kunnen 100 honden blaffen, zodra zij 1 van de hoort blaffen, wordt ze woest.
Wij weten van elkaar dat de honden elkaar niet mogen. Dus wij ontlopen ze altijd. Afleiden wil soms ook lukken, niet altijd.
Net als jouw hond, negeert Nanni de rest van de honden ook. Dus het valt wel mee met die "agressie"
magda
Zeer actief

waarom geen klein ding?[/quote]

zoe is zelf een klein ding dus dat scheelt :mrgreen:
ik zou het graag uittesten maar ik ben best bang voor de reaktie van de andere hondeneigenaren want wat ik al zei veel mensen begrijpen de hondentaal niet en wat zullen die mensen niet denken dat ik mijn "valse"hond die altijd naar hun honden uitvalt loslaat :denken:
misschien dat ik het een keer van te voren met ze moet bespreken :19:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Het spijt me wel maar als je dan dus mij tegenkomt op straat met Hera zou ik laaiend worden op je! Want die vreet je hond dus op als het even tegen zit en ik kan dan weer van voor af aan beginnen met Hera om haar dat weer rustig te laten zijn bij het zien van andere honden.

Nee ik vind het geen manier. sorry.
estelle

magda schreef:
waarom geen klein ding?
zoe is zelf een klein ding dus dat scheelt :mrgreen:
ik zou het graag uittesten maar ik ben best bang voor de reaktie van de andere hondeneigenaren want wat ik al zei veel mensen begrijpen de hondentaal niet en wat zullen die mensen niet denken dat ik mijn "valse"hond die altijd naar hun honden uitvalt loslaat :denken:
misschien dat ik het een keer van te voren met ze moet bespreken :19:[/quote]

Dat heeft toch niks met hondentaal niet snappen te maken?

Als Zoe zo op Hera af gerend zou komen zou ik ook schreeuwen dat je die hond bij je moet houden en kan ik ook Hera de lucht in hijsen om te voorkomen dat er iets ernstigs gebeurd. Maar dat heeft niks te maken met dat ik de hondentaal niet kan lezen....maar met het feit dat anders jouw hondje een koppie kleiner gemaakt wordt. :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik zou dat dan dus alleen maar doen in overleg met de andere baas. Die honden kunnen ook niet zo vriendelijk zijn aan de riem, of wat angstig, of misschien zijn baas en hond gewoon niet zo gediend van jouw 'probeerseltje'

Als je dat zonder overleg bij mijn honden zou doen dan zouden we heel erge ruzie hebben vrees ik.
Afbeelding
magda
Zeer actief

Moos schreef:Ik zou dat dan dus alleen maar doen in overleg met de andere baas. Die honden kunnen ook niet zo vriendelijk zijn aan de riem, of wat angstig, of misschien zijn baas en hond gewoon niet zo gediend van jouw 'probeerseltje'

Als je dat zonder overleg bij mijn honden zou doen dan zouden we heel erge ruzie hebben vrees ik.
dat was ik ook van plan ,en als ze een keer op haar flikker zou krijgen van een andere hond zou misschien ook helpen :19:
nou is het niet zo dat ze bij iedere hond in de lijn hangt misschien dat dat zo over komt :roll: maar het zijn dus vooral de honden die bij de eerste ontmoeting tegen haar uit vielen de eerst volgende keer dan is bij zoe de aanval de beste verdediging alleen baal ik ervan dat nu dus bij haar elke greyhound "fout" is in haar ogen :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

magda schreef:
Moos schreef:Ik zou dat dan dus alleen maar doen in overleg met de andere baas. Die honden kunnen ook niet zo vriendelijk zijn aan de riem, of wat angstig, of misschien zijn baas en hond gewoon niet zo gediend van jouw 'probeerseltje'

dat was ik ook van plan ,en als ze een keer op haar flikker zou krijgen van een andere hond zou misschien ook helpen :19:
nou is het niet zo dat ze bij iedere hond in de lijn hangt misschien dat dat zo over komt :roll: maar het zijn dus vooral de honden die bij de eerste ontmoeting tegen haar uit vielen de eerst volgende keer dan is bij zoe de aanval de beste verdediging alleen baal ik ervan dat nu dus bij haar elke greyhound "fout" is in haar ogen :roll:
Maar als ze is gaan 'aanvallen' nadat ze zelf is gegrepen, denk je dan niet dat ze als ze flink op haar flikker krijgt nog meer 'probleemgedrag' gaat vertonen?
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Moos schreef:
magda schreef:

Maar als ze is gaan 'aanvallen' nadat ze zelf is gegrepen, denk je dan niet dat ze als ze flink op haar flikker krijgt nog meer 'probleemgedrag' gaat vertonen?
Flink op haar flikker krijgen helpt volgens mij niet.
Er is hier maar 1 hond die Stapper tot drie keer aan toe flink op zijn flikker heeft gegeven (terecht trouwens) maar Stapper kan hem wel ik weet niet wat doen. die is daar niet van onder de indruk geraakt!

Het klinkt asociaal om het gewoon eens uit te proberen, maar ik heb die gok dus wel genomen.
Ik had geen zin in een hond die zijn leven lang aan de riem moest blijven.
Ik had de tip trouwens gekregen van een gt.

Maar nogmaals, het blijft een gok en je moet heeeeel goed kijken bij welke hond je die gok neemt.

Pffff, dit gaat denk ik gedonder geven :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maar de andere honden zien ook Zoe natuurlijk. Een kleine hond met een stijf omhoog staand staartje en felle oortjes die naar voren staan. Sommige honden lezen dat verkeerd en worden agressief op zulke hondjes.

Hmmmm, klinkt als angstagressie want contact maken met die "enge" honden wil ze dus niet. Ze wil ze eigenlijk uit de weg gaan en dat kan ze dus niet aan de riem. Dan maar een enorme bek opzetten om te voorkomen dat de andere hond haar kant op komt.

Kwa hondentaal straalt ze waarschijnlijk ook die angsten uit waardoor ze dus eerder door de genoemde honden gepakt is.

Haar op haar lazer laten krijgen door een andere hond zal je probleem denk ik alleen maar vergroten en als ze los gaat rennen heb je ook kans dat een andere hond de "jacht" inzet en dat ze dus weer gegrepen wordt. In mijn ogen worden juist bangere honden snel echt gepakt. Een dominant klein teefje met een grote bek en een ego van een leeuw kan juist meestal alles maken en wordt nooit gebeten :wink:

Ik zou gewoon even afspreken dat je met een lieve reu kennis gaat maken los maar dan zou ik dat wel alleen doen als je denkt dat ze er ook mee wil spelen. Als je denkt dat ze daar zowiezo geen intresse in heeft maar liefst gewoon genegeert wil worden zou ik doorgaan zoals je doet. Loslaten kan, maar wel alleen als ze niet gaat rennen en je niet de kans loopt dat een andere hond haar weer pakt. Zoals jij het beschrijft verwacht ik zeker niet dat ze naar een andere hond toe gaat om aan te vallen, hooguit zal ze bijten eenmaal in de nauw gedreven door een drukke opdringerige grote hond :19:
Afbeelding
estelle

ik blijf het een rare manier vinden.
Hoe zouden jullie dat vinden als ik dat deed met mijn herders?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno is ook zo'n schijterd. Vast valt hij ook regelmatig uit en los is er bij de meeste honden niks aan de hand. Het scheelt bij hem wel dat als Floor naast hem loopt (vast) dat hij zich dan sterker voelt en dus een grotere bek heeft. Ik ben nu dus aan het oefenen dat Floor naast mij loopt en hij daar dus geen steun aan heeft. Dit scheelt een hele hoop. Als dat beter gaat wil ik gaan oefenen dat hij de andere honden niet aankijkt maar aandacht heeft voor mij.
Los gaat hij vast van herders en berners omdat hij daar dan helemaal in paniek tegenaan gaat blaffen. Je lost het niet op door er een keer een hond op te laten knallen want dan wordt de angst alleen maar bevestigd. Ik zou haar eerst wat relaxter laten worden t.o.v. die andere honden voor je ze echt samen los gaat gooien want dat kan echt verkeerd uitpakken en dan ben je nog verder van huis.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

MARC_S schreef:
Haar op haar lazer laten krijgen door een andere hond zal je probleem denk ik alleen maar vergroten en als ze los gaat rennen heb je ook kans dat een andere hond de "jacht" inzet en dat ze dus weer gegrepen wordt. In mijn ogen worden juist bangere honden snel echt gepakt. Een dominant klein teefje met een grote bek en een ego van een leeuw kan juist meestal alles maken en wordt nooit gebeten :wink:
Klopt helemaal. Floor heeft echt een ego van hier tot ginder en een grote bek maar ze is nog nooit gepakt. Maar ze weet ook wel precies hoe ver ze kan gaan. Benno is een bangerd en die is al wel een paar keer de l*l geweest.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”