Pff....wat is dit toch allemaal dubbel. Bah!
Afgelopen donderdag, de dag dat ik Doerak z'n verhaal heb geplaatst op dit forum en het Jack Russell-forum werd ik uitgebreid gemaild door een dame; Nettie.
Ze komt op het Jack Russell-forum en heeft daar het verhaal van Doerak gelezen. Al een tijdje zijn zij op zoek naar een maatje voor hun 3-jarige Jack Russell-teefje. Bij Doerak hadden zij, ondanks de "negatieve" puntjes gelijk een goed gevoel...een klik.
Inmiddels zijn we al een paar dagen uitgebreid aan het communiceren en ik moet zeggen dat ik er in eerste instantie een goed gevoel bij heb.
Het zijn hondenmensen, dat zie ik aan foto's, dat lees ik uit verhalen...dat zie en hoor je gewoon.
Nettie en haar man zijn van middelbare leeftijd en hebben al 22 jaar honden. Ze hebben drie kinderen waarvan er 2 het huis uit zijn en eentje nog thuis woont. De jongste dochter, zij is 20 en vanaf haar geboorte gewend met honden om te gaan. Nettie is overdag lekker thuis, dus de honden zijn weinig alleen.
Ik ga er donderdag naartoe om te kijken of het klikt en of het goed voelt.
Het is alleen zo.......snel.
Dat klinkt heel ondankbaar, zo bedoel ik het niet.
Ik hoorde van iedereen dat het weleens heel moeilijk zou kunnen worden om Doerak te herplaatsen.
Zelf heb ik net een paar dagen de beslissing genomen en ik was er eigenlijk nog niet aan gewend. Maar omdat het moeilijk zou kunnen worden heb ik het verhaal alvast op 3 fora gezet en bij de club geinformeerd. Ook zij gaven aan dat het niet makkelijk zou zijn.
Ik heb het dus gedaan met de bedoeling dat mensen alvast kunnen rondvragen en kijken....in de veronderstelling dat het nog wel even zou duren en ik rustig aan het idee kon wennen.
Wie had nu verwacht dat ik diezelfde dag nog een serieuze reactie zou krijgen van mensen waar ik ook, in eerste instantie, een goed gevoel bij heb.
En nu dan de twijfel.......want straks kan ik niet meer terug.
Ik weet dat dit het beste is, maar ik wil Doerak niet kwijt. Ik kan hem niet missen, jank de ogen uit mijn hoofd.
BIJ MIJ alleen is het ook gewoon een leuke hond. Ik kan aardig dealen met zijn gebruiksaanwijzing, moet er alleen wel voor op mijn tenen lopen. Maar als we samen thuis zijn of gaan wandelen met z'n tweetjes is het gewoon zo'n geweldig beestje. Ik kan veel voorkomen doordat hij erg goed luistert en ik dus confrontaties uit de weg kan gaan.
Alleen, zodra er mensen zijn is het een drama, want meneertje bepaalt hier of hij daar wel of geen zin in heeft. Vooral een man in ZIJN en mijn huis tolereert hij gewoon niet. Dat was bij Dennis al zo en dat blijft.
En tja...oppas is ook moeilijk te vinden, mijn moeder is doodsbang en aan andere (niet-hondenmensen) durf ik hem eigenlijk niet over te laten, omdat hij 's avonds zo tekeer kan gaan.
Maar nu denk ik dus heel onrealistisch; dan maar geen leven, dan maar nooit iemand leren kennen, dan maar nooit samenwonen, nooit kindjes, geen visite, geen oppas.....maar WEL DOERAK!
Kut!