Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help alsjeblieft!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Ik denk inderdaad dat je Xena beter kunt herplaatsen.

Hier kan ik me dus vreselijk aan ergeren!! :boos: Weer een buitenlandse hond genomen uit sentimentele overwegingen en als-ie niet voldoet "weg er mee"!
Want of je nu naar aanleiding van kritiek die je wilt vermijden "op je rug gaat liggen"of van mijn part "deemoedsplasjes" doet, ik vind echt dat je je heel gemakkelijk van Xena ontdoet.

Wat doet ze nu helemaal? Je dekbed onderpissen? je bent niet eens bereid om iets uit te proberen? Als je niet 100% garantie krijgt dat het gedrag verdwijnt, hoef je haar niet meer! :devil:

Deze hond is inderdaad beter af op een ander adres. Bah!
rubella
Actief

En wat zijn we blij dat ze niet in een asiel wordt gedumpt! :cheer: :cheer:
Doet me echt denken aan ouders die ik hoorde zeggen: wij zijn echt goede ouders, onze kinderen komen in de beste tehuizen.......proficiat! :ok:
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Ook ik snap zoiets niet! Xena moet weg omdat ze niet voldoet aan jullie manier van rangorde-denken! Jullie vinden dat jullie eerste hondje meer recht heeft om bij jullie te slapen dan de nieuwkomer! Typisch "mensen-sentiment"....

Wij hebben sinds kort ook een tweede hond.....en ook die is de "baas" over onze eerste hondje. Zielig? Helemaal niet! De rangen zijn tussen die twee hardstikke duidelijk! Het is voor hondje 1 alleen maar "makkelijk" dat nummer 2 de baas is. Ook ons eerste hondje sliep tussen ons in....dat vond nummer 2 niet leuk...dus slapen ze nu samen in de bench!! Probleem opgelost!!

Wij wisten vooraf ook niet hoe de hondjes op elkaar zouden reageren...maar wij gingen er wel van uit dat ook nummer 2 voor 15 jaar bij ons kwam wonen...of ze elkaar nou leuk vinden of niet...ze hebben het maar met elkaar te doen!!!

Ik hoop dat Xena snel een baasje vindt die haar wel op waarde weet te schatten!! Ik snap echt niet dat je haar weg doet omdat jij niet met "honden-rangordes" om kunt gaan....Vind het echt triest voor dat hondje! Misschien klinkt dit hard...maar ik vind echt dat jij ook keihard voor Xena bent....tis toch geen stuk speelgoed wat je maar weg doet omdat het niet gaat zoals jij verwacht had?? Ik kan me om dit soort dingen echt heel erg boos maken.....
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Some-one schreef: Ik kan me om dit soort dingen echt heel erg boos maken.....
Het is veel triester als topic starter Xena niet herplaatst. Het wordt niks omdat de wil ontbreekt ook bij vriend, beter nu dan over een jaar want nu is er nog een prima hond aan te krijgen bij iemand anders. Xena bomt dat niks. Als die dadelijk een lekkere plek krijgt waar ze wel gewoon kan blijven voor de rest van haar leven, denkt ze echt niet: "Mijn eerste baasjes moesten me niet meer".

Anne
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Je zegt dat je Xena in Duitsland gehaald hebt, dus is er een stichting in Duitsland die eigenaar is van de hond. Heb je niet ondertekend dat de hond terug moet naar de stichting?
Mag je haar wel zelf herplaatsen?
rubella
Actief

starfleet schreef:
Some-one schreef: Ik kan me om dit soort dingen echt heel erg boos maken.....
Het is veel triester als topic starter Xena niet herplaatst. Het wordt niks omdat de wil ontbreekt ook bij vriend, beter nu dan over een jaar want nu is er nog een prima hond aan te krijgen bij iemand anders. Xena bomt dat niks. Als die dadelijk een lekkere plek krijgt waar ze wel gewoon kan blijven voor de rest van haar leven, denkt ze echt niet: "Mijn eerste baasjes moesten me niet meer".

Anne
Daarom kan ze Xena beter herplaatsen!

Waar ik me nijdig over maak, is als mensen een "oh-so-sjielig" hondje nemen om "er goed aan te doen" en er vervolgens nauwelijks een fuck (pardon f*ck) voor over hebben!

Het gaat hier over een jonge hond van 5 maanden! Waarom zou die niet op bed pissen? En moeten alle honden "vriendjes zijn"? Het is al heel wat als ze elkaar gewoon kunnen verdragen! :boos:
En natuurlijk is het hondje bij andere mensen veel beter af!
rubella
Actief

Oh sorry!! :wink:
Ik reageer voorbarig op een quote van Some-One.... :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik denk dat je al heel snel aan iemand merkt of het zin heeft advies te geven of niet. Als iemand in de eerste instantie al zo'n instelling heeft tegenover een nieuw hondje, dan loont het eigenlijk de moeite niet meer om proberen te helpen. Tuurlijk, je geeft het een kans maar je weet al dat het een verloren zaak is.

Zo ook met de topicstarter. Je voelt aan alle kanten dat ze geen zin hebben er moeite voor te doen, dus dan denk ik inderdaad dat herplaatsen beter is. Anders wordt er nooit voor de volle 100% van dat beestje gehouden en dat vind ik sneu.
nisan
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door nisan »

Wat betreft die stichting das geen punt gelukkig.

Voor de duidelijkheid, wij hebben Xena niet genomen om sentimentele redenen, zij was niet zielig, zij zou toch goed terechtkomen. Echt ik begrijp jullie reacties, tis alleen niet zo zwart-wit als de meeste van jullie denken. Tuurlijk speelt er veel menselijk sentiment mee, ik kan dat niet zo maar even uitschakelen. En als je dan voor de zoveelste keer ziet dat mijn andere hondje van 4 kilo geen kant meer op kan en bang is omdat Xena van 10 kilo er weer is bovenopligt en niet 1 2 3 loslaat, ja dat vind ik om te huilen. Had ze ook liever met zijn 2 in 1 mandje gezien. Als Xena dan vervolgens naar de slaapkamer vliegt om daar weer even lekker op mijn bed te plassen, en als ze alleen thuis is voor een uurtje, de buurt bij elkaar schreeuwt of je halve huis hebt opgegeten, ja dan ben ik het zat!! Dit is dagelijkse kost al 2 maanden. Natuurlijk zegt iedereen a joh, wat is 2 maanden nou?? Nou als je 24 uur per dag bezig bent met je hond, dan is twee maanden voor mij wel een limiet, sorry. Mijn postieve gevoelens voor Xena nemen steeds meer af, dan denk ik dat zij beter af is bij iemand die wel instaat is dit op te lossen. Ze staat inmiddels bij herplaatsing en ik hoop dat het goed komt.

Gr Eva
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

nisan schreef:Wat betreft die stichting das geen punt gelukkig.
Gr Eva
Hoe bedoel je dat? Vindt die stichting dat je zelf maar een oplossing moet zoeken??
nisan
geregistreerd lid

Die stichting die zit in Griekenland en is van goede vrienden van ons, in Duitsalnd zit een particuliere vrouw die de honden als eerste opvangt uit Griekenland, om ze vervolgens te herplaatsen. Mijn vrienden weten dat ik een geschikt huisje voor Xena ga zoeken en vertrouwen mij daar dan ook in, vandaar.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Voor mij zou dit geen reden zijn om een hond te herplaatsen, maar goed. Daar gaat het nu niet om.

Het is voor Xena iig beter dat ze een nieuw huisje krijgt. Het is in ieder geval beter dan doormodderen. Daar wordt ze ook niet beter van.

Veel succes met het zoeken van een nieuw huisje.
Addy

Re: Help alsjeblieft!!

Ongelezen bericht door Addy »

nisan schreef:Hallo, ik ben nieuw hier, en ik wil dringend iets vragen, maar zal eerst even een korte inleiding geven over onze hond Xena.

We hebben haar gezien in Griekenland bij vrienden van ons die daar een opvang hebben. Ze was toen 4 weken jong en zat in een nestje met haar moeder er nog bij. Mijn vriend en ik hadden al voor die tijd besloten er een tweede hond bij te willen. (hadden al een shi-tzu van 2 jaar) Dus ja dat werd Xena. Ze is toen ze 5 weken was naar Duitsland gegaan met het vliegtuig met haar broertjes en zusjes en haar moeder. Toen ze 12 weken was, mochten wij haar daar ophalen. Nou dit is een beetje de geschiedenis van Xena.

Tussen Xena en onze andere hond Gizmo ging het niet lekker. Even wennen denk je dan. Nu ruim 2 maanden later, gaat het beter, maar ze zijn helaas geen vriendjes. Ook tussen Xena en mijn moeder haar hondje, gaat het niet goed, dit is jammer, want ik ben daar vaak, maar geen drama of reden tot herplaatsing. Met grote honden gaat het wel goed. Naar ons idee is ze vrij dominant naar kleine honden, maar naar grote is ze sneller bang. Zindelijk was ze eigenlijk meteen al, op ongelukjes met plassen na. Dit eerder aan ons te wijten, wegen niet goed opletten. Nu mijn vraag: Zij heeft van dag 1 in de bench naast ons bed geslapen, gaat hardstikke goed. Gizmo slaapt al 2 jaar tussen ons in. Als Xena de kans krijgt, springt ze op bed en..... gaat plassen!!! :evil: Wat kan ik hier tegen doen. Ik weet dat ik op moet letten, maar ja ze doet het echt supersnel, en wil echt öntsnappen"en op bed plassen. Voor mijn vriend is dit echt reden om haar weg te doen. (eerder de druppel ze heeft nog wel wat andere opvoedingsprobleempjes, maar dat krijg ik er zeker weten wel uit!!) Wie o wie heeft misschien de gouden tip, wat we tegen dat bedplassen kunnen doen, gebeurt regelmatig 4 x in de week. Dit is natuurlijk geen pretje haha!!

Ik hoop wat te horen en sorry voor het lange verhaal, maar anders hebben jullie misschien een verkeerd beeld.

Groetjes Eva
Ik denk dat ik een prima beeld heb, geen bereidheid om iets aan de hond zijn opvoeding te doen, klakkeloos genomen en nou moet hondje maar weg want we hebben het zo zwaar met puppemans want dat is wat het is een pup :boos: :boos: :boos:
Maar gelukkig zoeken we er wel weer een heel goed baasje voor hoor :piew: dus eind goed al goed en hebben we ons geweten weer kunnen sussen :devil: Maar ik ben het met iedereen eens dat hondje inderdaad elders beter af is
nisan
geregistreerd lid

Re: Help alsjeblieft!!

Addy schreef:[
Ik denk dat ik een prima beeld heb, geen bereidheid om iets aan de hond zijn opvoeding te doen, klakkeloos genomen en nou moet hondje maar weg want we hebben het zo zwaar met puppemans want dat is wat het is een pup :boos: :boos: :boos:
Maar gelukkig zoeken we er wel weer een heel goed baasje voor hoor :piew: dus eind goed al goed en hebben we ons geweten weer kunnen sussen :devil: Maar ik ben het met iedereen eens dat hondje inderdaad elders beter af is
Ik denk ook dat je een prima beeld heb!! Het is me idd te zwaar!!
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Je moet het de mensen niet kwalijk nemen Nisan, ook ik vind het jammer dat het zo gelopen is met de pup. En dat je een goed huisje voor Xena gaat zoeken pleit je niet vrij natuurlijk, dat weet je als het goed is zelf ook wel. Je had beter na moeten denken, meer moeten beseffen dat een pup zwaar is en dat het tegen kan vallen.

Maar dat achteraf gelul heb je weinig aan, het is nu aan jou om ervoor te zorgen dat Xena goed terecht komt. En te zorgen dat je deze fout niet nog een keer gaat maken.
nisan
geregistreerd lid

Nee idd ik neem ook niemand iets kwalijk, ik had er ook beter over na moeten denken, maar ja dat heb ik dus niet gedaan. En dan hoor je dat mensen zeggen dat je je dan maar in moet zetten voor die hond, nou zo werkt het gewoon niet. Herplaatsing is de beste oplossing voor ons. En nee mijn geweten is dan natuurlijk niet gesust, maar ik kan er wel vrede mee hebben als ik weet dat ze goed terecht komt. En nee hoor, deze fout maak ik niet nog een keer!! Ik heb er helaas voor Xena wel van geleerd, we houden het bij onze Gizmo, mijn 2 paarden en de vogel das voorlopig even genoeg!! :wink:
Ron1983

Ongelezen bericht door Ron1983 »

Laten we hopen dat er nooit iets gebeurd of mis is met je andere dieren wat je niet aankan en ook dat je nooit kinderen krijgt die niet luisteren want die kun je ook niet zomaar overplaatsen :boos:

Ook vind ik dat naar mate dit topic vorderde je het probleem steeds erger ging maken in je eerste post vertelde je nog dat het nu redelijk ging tussen Xena en Gizmo in latere berichtjes is het allemaal kommer en kwel en durft Gizmo niet te bewegen. Volgens mij probeer je voor jezelf gewoon een reden te zoeken om de hond weg te doen en wil je zelf gewoon geen aanpassingen doen BAH!
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

En ik vind het een waardeloze stichting als ze hun honden die in de problemen komen niet zelf terugnemen om naar een geschikte baas te zoeken :evil:
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

bulletjebe schreef:En ik vind het een waardeloze stichting als ze hun honden die in de problemen komen niet zelf terugnemen om naar een geschikte baas te zoeken :evil:
Ben ik helemaal met je eens!!!!
nisan
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie veroordelingen en meningen. Ik heb genoeg geschreven denk ik. Ik laat het hierbij.

Mvg Eva
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

:zwaai
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik zou persoonlijk ook niet eens overwegen om mijn hond te herplaatsen om deze reden, maar niet iedereen is hetzelfde. Je hebt er meer aan om gewoon zo eerlijk mogelijk te zijn en in het belang van de hond te handelen. Dat is wat er nu gebeurt dus ik begrijp niet zo goed waarom er nou nog zo nagetrapt wordt.

Dit is beter dan de hond houden omdat dat uit plichtsgevoel is. Daar wordt de hond ook niet vrolijker van. Ik lees dat er toch vaak boos op de hond gereageerd wordt. Dat is niet leuk voor een pup van vijf maanden, zowiezo voor geen enkele hond.

Dus wat mij betreft lijkt me herplaatsing een prima oplossing.
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fiepje »

inderdaad, herplaatsen is dan de beste optie...

wel moet ik er bij zeggen dat het mij niet was overkomen,
alle problemen die je beschrijft zijn te overkomen lijkt me.
naar wat ik hier uit opmaak vertoont de hond ook geen agressief gedrag, en ach, onze hond heeft in et begin ook op mn bed gepist, heel fris, midden in de nacht het bed nog eens verschonen :smile:
maar wij hebben er om gelachen, en dachten, ach... et is nog maar een pup. het is overigens ook maar een keer gebeurd, omdat spike (mijn hond dus) nadat ie een dikke week boven geslapen heeft naar beneden verhuist is, maar dat was niet omdat ie zich niet gedroeg, maar gewoon om de simpele reden dat ik mn hond niet elke nacht in bed wil, (joekel van een hond ook, kruising herder) dan hou ik zelf geen ruimte over :smile:

ik krijg er binnenkort zelf misschien een pup bij, en ook dat gaat lukken. omdat ik er vooral ook goed over nagedacht heb, en dat is geen aanval op de topicstarter!!

ik denk dat jullie de juiste beslissing genomen hebben, en dat jullie in het vervolg wel 2 keer nadenken voor je een hond aanschaft.

succes met alles :ok:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb de foto net gezien bij overplaatsing, en ze is trouwens wel erg leuk. :I: Het is dat ik er al vijf heb, anders was ik toch echt heel hard na gaan denken.

Wil je alstjeblieft wel heel goed controleren waar ze terecht komt, :wink: misschien overbodige vraag, maar ik las ook dat je er geen geld voor vraagt. Trekt dat geen verkeerde mensen?
Maxensammie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Maxensammie »

Wat een dot!!! :I: :I: :I: :I: :I:
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

nance schreef:
bulletjebe schreef:En ik vind het een waardeloze stichting als ze hun honden die in de problemen komen niet zelf terugnemen om naar een geschikte baas te zoeken :evil:
Ben ik helemaal met je eens!!!!
Dat wou ik ook net zeggen........ welke stichting is dit??
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Eva, ik waardeer je eerlijkheid.

Iedereen neemt wel eens een ondoordacht besluit en moet daar later op terug komen. Heel normaal hoor en vooral ook heel menselijk.

Dus Xena gaat naar een nieuw baasje en gaat een fijn hondenleven tegemoet en jij bent een ervaring rijker! That's life!!!

Kritiek uiten is schijnbaar makkelijker dan medeleven tonen : :neenee:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

truusje schreef:Eva, ik waardeer je eerlijkheid.

Iedereen neemt wel eens een ondoordacht besluit en moet daar later op terug komen. Heel normaal hoor en vooral ook heel menselijk.

Dus Xena gaat naar een nieuw baasje en gaat een fijn hondenleven tegemoet en jij bent een ervaring rijker! That's life!!!

Kritiek uiten is schijnbaar makkelijker dan medeleven tonen : :neenee:
waarom zou ik medeleven tonen voor iemand die de dupe is geworden van haar eigen onnadenkenheid :denken:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Omdat wij allemaal wel eens de dupe zijn geweest van ons eigen onnadenkheid en dan was een beetje medeleven en vergeving wel zo fijn.

Niet dan? Ja toch? :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

truusje schreef:Omdat wij allemaal wel eens de dupe zijn geweest van ons eigen onnadenkheid en dan was een beetje medeleven en vergeving wel zo fijn.

Niet dan? Ja toch? :mrgreen:
De hond is de dupe hoor en nee daar heb ik geen medeleven voor. Wordt tijd dat mensen zich eens gaan realiseren dat dieren geen speelgoed zijn maar maatjes voor het leven, met hun goede en met hun slechte eigenschappen. Dieren zijn geen gebruiksvoorwerpen die je weer uit je leven kan smijten omdat het je niet past :boos: :boos: :boos:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”