Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond springt tegen (stilstaande) auto's op...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

hond springt tegen (stilstaande) auto's op...

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik heb in overleg besloten dat timber toch wat vaker bij mij komt en dan langzaam aan verder gaan zien hoe het gaat...
Echter ik woon buitenuit met een de achter kant van het huis de oprit met 3 auto's erop en daarachter het hek.
Zo kan Tim de hele tuin (zo'n 60 meter diep) en de oprit betreden via de zijkanten van het huis. Het is alleen mogelijk om Tim aan de achter kant van het huis eruit te laten omdat dat de enige "gewone" deur is in het huis.
Hij vind het ook heerlijk om per dag een paar uurtjes in de tuin te ravotten en wat te graven achter de vogels aan etc etc. dus komt hij buiten zijn wandelingen om ook 2 a 3 uur per dag in de tuin...

Echter nu het probleem; Tim heeft de nare eigenschap om tegen de auto's, waar hij wel een in mee genomen word ergens naar toe, op te springen waardoor wij lelijke krassen op de auto's overhouden. Zo springt hij tegen mijn auto op, tegen die van mijn vriend maar niet tegen de auto van de zaak (waarschijnlijk omdat hij hier nooit in zit... Als hij de mogelijkheid krijgt en de garage van de Jeep staat open dan springt hij hier ook tegen op dus van de 4 auto's die wij in ons bezit hebben heeft hij in 3 gezeten en springt alleen tegen die drie op...
En uiteraard zijn we hier niet erg blij mee.
Hem in de gaten houden bij een raam is niet te doen omdat hij dit feilloos in de gaten heeft vanaf de boven verdieping is dit ook niet mogelijk omdat hier geen raam zit dus het dan laten schrikken dmv een ketting die naast hem neergegooit word is niet te doen... schrikdraad spannen trekt hij zich niks van aan hij heeft snel genoeg door hoe hij daar over heen moet komen...
Een extra hek bouwen word een inmense klus en willen we eigenlijk uitstellen tot het allerlaatste optie...
Iemand een idee hoe ik hem dit af zou kunnen leren? zonder hem de vrijheid van de tuin af te moeten nemen door er voortdurend bij te moeten blijven want dat lukt echt niet altijd...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gewoon t deel waar de autos staan afzetten zodat hij er niet meer bij kan komen, want schijnbaar doet hij het dus vooral als jullie er niet bij zijn.......denk dat je er dus niet onderuit komt een hek(je) te plaatsen....
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Hij is inderdaad erg verzot op auto rijden hij hoeft maar een auto open te horen gaan en hij zit er al in maakt niet uit of het nou onze auto is of niet... (zo hebben we de wietplantage van de buren ook gevonden haha meneer zag de bus van de buren open staan voor de deur terwijl hun snel naar binnen vlogen vloog Timber de auto in van hun terwijl mijn vader hem eruit haalde lag hij lekker tussen de zakken met vers geoogste wiet ... *woeps* )

nee katten geeft hij echt helemaal niks om en ik heb in de 6 maand dat ik daar nu woon nog geen kat gezien ...

De auto waar hij het het meeste bij doet is de auto van mijn vriend echter die heeft een beige kleurige bekleding dus denk niet dat hij daar zo gek op zal zijn om die open te doen als Tim in de tuin rond heeft gebanjert ;)

*zucht* dat hekwerk wordt echt een dure bedoeling willen we die timberproof maken hmmz misschien maar een paar witte schriklinten boven elkaar gaan spannen in de hoop dat hij er niet over of onder door klimt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”