Leklek is nu zo'n anderhalf jaar en sinds een paar maanden plast ze als een reu, dwz een poot hoog in de lucht!
Iemand wist me te vertellen dat dit een teken van dominantie is. Is dat zo of is dit 'normaal'?
Moderator: moderatorteam

hier een reu die plast als een teef :N:mitmig schreef:Heb deze vraag al een tijdje willen stellen, maar vergat 't steeds!
Leklek is nu zo'n anderhalf jaar en sinds een paar maanden plast ze als een reu, dwz een poot hoog in de lucht!Vooral als onze reu, Jacky, net heeft geplast rent ze er als een speer heen en plast er zo overheen! Vaak tilt ze haar poot zo hoog op dat ze bijna omkukelt!
Iemand wist me te vertellen dat dit een teken van dominantie is. Is dat zo of is dit 'normaal'?Vind 't wel grappig als ze zo staat te wankelen met haar kontje in de lucht.
Hier precies hetzelfde!mitmig schreef:Leklek is nu zo'n anderhalf jaar en sinds een paar maanden plast ze als een reu, dwz een poot hoog in de lucht!Vooral als onze reu, Jacky, net heeft geplast rent ze er als een speer heen en plast er zo overheen! Vaak tilt ze haar poot zo hoog op dat ze bijna omkukelt!

Mag ik vragen hoe je ze het markeren hebt afgeleerd? Niet dat ik dat nu van plan ben bij mijn markerende teef, maar ik word hier wel nieuwsgierig van.ekennel schreef:Teefjes die plassen met een pootje omhoog en die markeren, vertonen wel degelijk dominante trekjes.
Markeren doet in de roedel alleen de alpha. Markeren doen onze reuen dan ook niet. Tolereer ik niet, ik ben de alpha. ( niet dat ik in de rondte ga plassen hoor) Als ik er niet bij ben, markeren ze wel.
Tjonge tjonge..........ekennel schreef:Teefjes die plassen met een pootje omhoog en die markeren, vertonen wel degelijk dominante trekjes.
Markeren doet in de roedel alleen de alpha. Markeren doen onze reuen dan ook niet. Tolereer ik niet, ik ben de alpha. ( niet dat ik in de rondte ga plassen hoor) Als ik er niet bij ben, markeren ze wel.

Bij mij doen ze juist op vreemd terrein hun behoefte, want er moet overal gemarkeerd worden.ekennel schreef:Afleren is gewoon "Nee" zeggen en doorlopen. Hebben ze zo door hoor. Of die van mij moeten super intelligent zijn en dat geloof ik niet.Misschien ben ik wel gewoon reuze dominant
.Ik accepteer het gewoon niet, er hoeft niet constant overal geplast te worden.
Ik heb twee reuen en die plassen als ik aangeef dat het oke is. Met een simpel, "toe maar".
Is best prettig hoor. Ook op vreemd terrein doen ze daardoor makkelijk hun behoefte.
Hahaha vind ik ook, haar bal!Inge O schreef:één van mijn teven markeert heel vaak demonstratief zo goed als vlak voor mijn neus terwijl ze haar bal terugbrengt.....'MIJN balMarja schreef:Tjonge tjonge..........ekennel schreef:Teefjes die plassen met een pootje omhoog en die markeren, vertonen wel degelijk dominante trekjes.
Mijn teef markeert ook als een gek, laat toch lekker gaan zeg.![]()
'
ja hoor, 'tackje, jouw bal![]()
.

Maar waarom vindt je het zo erg dan??ekennel schreef:Afleren is gewoon "Nee" zeggen en doorlopen. Hebben ze zo door hoor. Of die van mij moeten super intelligent zijn en dat geloof ik niet.Misschien ben ik wel gewoon reuze dominant
Ik heb twee reuen en die plassen als ik aangeef dat het oke is. Met een simpel, "toe maar".
Is best prettig hoor. Ook op vreemd terrein doen ze daardoor makkelijk hun behoefte.

Ik vind dat wel heel erg ver gaan hoorekennel schreef:Afleren is gewoon "Nee" zeggen en doorlopen. Hebben ze zo door hoor. Of die van mij moeten super intelligent zijn en dat geloof ik niet.Misschien ben ik wel gewoon reuze dominant