Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef plast als een reu!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Teef plast als een reu!

Ongelezen bericht door mitmig »

Heb deze vraag al een tijdje willen stellen, maar vergat 't steeds!
Leklek is nu zo'n anderhalf jaar en sinds een paar maanden plast ze als een reu, dwz een poot hoog in de lucht! :pffff: Vooral als onze reu, Jacky, net heeft geplast rent ze er als een speer heen en plast er zo overheen! Vaak tilt ze haar poot zo hoog op dat ze bijna omkukelt!
Iemand wist me te vertellen dat dit een teken van dominantie is. Is dat zo of is dit 'normaal'? :denken: Vind 't wel grappig als ze zo staat te wankelen met haar kontje in de lucht. :mrgreen:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Een reu tilt zijn poot op om zo hoog mogelijk zijn geur te verspreiden om zo zijn status aan andere honden kenbaar te maken.

Er zijn vast teven die dit ook doen :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ja dat is een teken van dominantie
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni doet dat bij bepaalde plasjes, als ze aan het markeren is :mrgreen: Dan zie je haar poot ook omhoog gaan
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

Denk dat ze op die manier haar kleine postuur goed moet maken! :mrgreen:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Mara Roulette
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Hihihi dat doet jola nu ook.. Heb met mijn moeder besloten dat ze in een identiteitscrisis zit :mrgreen:
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Floor doet dat ook, truttebol :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Onze Kali doet het ook. Daarentegen had ik een reu die plaste als een teefje.
Kali is inderdaad een behoorlijk felle tante naar andere teven toe, en Ivan was een goedsul met andere honden.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Chiva doet het vlak voor en tijdens haar loopsheid.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Juul doet het ook regelmatig :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
mitmig
Zeer actief
Contacteer:

:smile: 't zijn allemaal dolle mina's die teefjes....!
Groetjes, Monique

Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Mara Roulette schreef:Hihihi dat doet jola nu ook.. Heb met mijn moeder besloten dat ze in een identiteitscrisis zit :mrgreen:
tsssssssss :pffff: kon niet anders dan dat dat uit jullie mond kwam zussen en moeders hahaha was toch allang duidelijk dat Jola zich een stoere pit voelt :wink:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar kan het ook heel goed. En dat voor een Golden sulletje :pffff:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

déesse doet het enkel als het heeeeeeeeeeeeeeeel koud in het gras is... :mrgreen:
de seut :roll:
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Als Sally bv iets doods tegenkomt waar ze niet doorheen mag rollen of paardenpoep of iets heel lekkers waarvan ze niet van mag eten. Dan snuffelt ze, kijkt me aan, tilt haar poot op en doet er een plas overheen.
Ik hoef niks te zeggen; maar ik weet zeker dat wanneer ik niet kijk ze -of gaat rollen of gaat eten-.

maar is dat dan ook dominantie? ik dacht in dit geval misschien meer aan overspronggedrag.

Wil
Angél
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russel en onbekende mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angél »

Trixie doet dat ook en ze is niet dominant maar wel lachen hoor pas geleden nog Trixie was gewoon los op het veldje toen een vrowu tegen haar man riep hou onze hond even goed bij dadelijk word ze gedekt. Hihihihi onze "geholpen" teefje Trixie zal dan rare kuren uit moeten halen wil ze een teefje zwanger maken :smile:
Liefs, Trixie, Jacky, Huub en Mary
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Re: Teef plast als een reu!

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

mitmig schreef:Heb deze vraag al een tijdje willen stellen, maar vergat 't steeds!
Leklek is nu zo'n anderhalf jaar en sinds een paar maanden plast ze als een reu, dwz een poot hoog in de lucht! :pffff: Vooral als onze reu, Jacky, net heeft geplast rent ze er als een speer heen en plast er zo overheen! Vaak tilt ze haar poot zo hoog op dat ze bijna omkukelt!
Iemand wist me te vertellen dat dit een teken van dominantie is. Is dat zo of is dit 'normaal'? :denken: Vind 't wel grappig als ze zo staat te wankelen met haar kontje in de lucht. :mrgreen:
hier een reu die plast als een teef :N:
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: Teef plast als een reu!

Ongelezen bericht door tekkel »

mitmig schreef:Leklek is nu zo'n anderhalf jaar en sinds een paar maanden plast ze als een reu, dwz een poot hoog in de lucht! :pffff: Vooral als onze reu, Jacky, net heeft geplast rent ze er als een speer heen en plast er zo overheen! Vaak tilt ze haar poot zo hoog op dat ze bijna omkukelt!
Hier precies hetzelfde!
Ze is helemaal niet dominant, maar van jongsaf aan heeft ze geplast met één achterpoot omhoog. En tijdens de wandeling doet ze net zoveel kleine plasjes als een reu :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar plast al vanaf heel jong met 1 achterpoot naar voren en een beetje van de grond. Het lijkt totaal niet op hoe een reu plast, maar er is altijd 1 pootje zwevend boven de grond. Dit deed ze al met 8 weken, en als er een hond niet dominant is is het Saar wel.

Ik heb het idee dat ze het doet omdat ze het nat vindt aan haar pootjes. Ze begint ook vaak met twee poten op de grond en als ze dan plast gaat 1 pootje de lucht in. Als het gras nat is doet ze het meteen. :mrgreen:

Ik ken ook teven die echt markeren met 1 poot omhoog, en dat zijn ook wel pittige teven.
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Baloe doet het ook en die plast tegenwoordig ook net als een reu, tegen paaltjes aan enzo. :N:
ekennel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ekennel »

Teefjes die plassen met een pootje omhoog en die markeren, vertonen wel degelijk dominante trekjes.

Markeren doet in de roedel alleen de alpha. Markeren doen onze reuen dan ook niet. Tolereer ik niet, ik ben de alpha. ( niet dat ik in de rondte ga plassen hoor :mrgreen: ) Als ik er niet bij ben, markeren ze wel.
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Queenie deed het ook : veeeeel kleine plasjes en vaak een poot omhoog.
Alleen ik kon bij haar de link met dominant gedrag ook moeilijk leggen omdat ze een onzekere hond was en bij 90% van andere honden de lagere in rang was.
Misschien een manier om 'wraak' te nemen? :mrgreen:
Afbeelding
astrid
Zeer actief

ekennel schreef:Teefjes die plassen met een pootje omhoog en die markeren, vertonen wel degelijk dominante trekjes.

Markeren doet in de roedel alleen de alpha. Markeren doen onze reuen dan ook niet. Tolereer ik niet, ik ben de alpha. ( niet dat ik in de rondte ga plassen hoor :mrgreen: ) Als ik er niet bij ben, markeren ze wel.
Mag ik vragen hoe je ze het markeren hebt afgeleerd? Niet dat ik dat nu van plan ben bij mijn markerende teef, maar ik word hier wel nieuwsgierig van.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

ekennel schreef:Teefjes die plassen met een pootje omhoog en die markeren, vertonen wel degelijk dominante trekjes.

Tjonge tjonge..........
Mijn teef markeert ook als een gek, laat toch lekker gaan zeg.
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
ekennel
Vaste gebruiker

Afleren is gewoon "Nee" zeggen en doorlopen. Hebben ze zo door hoor. Of die van mij moeten super intelligent zijn en dat geloof ik niet. :mrgreen: Misschien ben ik wel gewoon reuze dominant :devil: .Ik accepteer het gewoon niet, er hoeft niet constant overal geplast te worden.

Ik heb twee reuen en die plassen als ik aangeef dat het oke is. Met een simpel, "toe maar".

Is best prettig hoor. Ook op vreemd terrein doen ze daardoor makkelijk hun behoefte.
astrid
Zeer actief

ekennel schreef:Afleren is gewoon "Nee" zeggen en doorlopen. Hebben ze zo door hoor. Of die van mij moeten super intelligent zijn en dat geloof ik niet. :mrgreen: Misschien ben ik wel gewoon reuze dominant :devil: .Ik accepteer het gewoon niet, er hoeft niet constant overal geplast te worden.

Ik heb twee reuen en die plassen als ik aangeef dat het oke is. Met een simpel, "toe maar".

Is best prettig hoor. Ook op vreemd terrein doen ze daardoor makkelijk hun behoefte.
Bij mij doen ze juist op vreemd terrein hun behoefte, want er moet overal gemarkeerd worden. :mrgreen:
Als ze dat zo graag willen mogen ze dat best, ik heb er geen last van :19:
Marja
Zeer actief

Inge O schreef:
Marja schreef:

Tjonge tjonge..........
Mijn teef markeert ook als een gek, laat toch lekker gaan zeg.
één van mijn teven markeert heel vaak demonstratief zo goed als vlak voor mijn neus terwijl ze haar bal terugbrengt.....'MIJN bal :pffff: :pffff: '

ja hoor, 'tackje, jouw bal :mrgreen: :mrgreen: .
Hahaha vind ik ook, haar bal!
Ze mogen toch wel een beetje praatjes hebben :pffff:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

ekennel schreef:Afleren is gewoon "Nee" zeggen en doorlopen. Hebben ze zo door hoor. Of die van mij moeten super intelligent zijn en dat geloof ik niet. :mrgreen: Misschien ben ik wel gewoon reuze dominant :devil: .Ik accepteer het gewoon niet, er hoeft niet constant overal geplast te worden.

Maar waarom vindt je het zo erg dan??
Een reu hoort toch te markeren, is toch gewoon hondengedrag?
Als ik met ze aan de riem loop wil ik ook niet steeds stoppen en sleur ik ze gewoon mee, maar meestal lopen ze los dus kunnen ze piesen waar ze willen :19:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik vind dat wel heel erg ver gaan hoor :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ekennel
Vaste gebruiker

Ze plassen in één keer uit. Ik heb geen zin om bij iedere lantaarnpaal stil te staan. Vind het ook niet nodig, het kan immers anders. Als wij naar het strand gaan laat ik ze vlak bij huis bij een slootje plassen en poepen. daarna lopen wij het dorp door naar het strand. In het dorp mogen ze niet tegen struikjes oid plassen of hun behoefte doen. Als we bij het strandje zijn gaat de lijn eraf en mogen ze vrij spelen. En dan wordt er heus nog weleens geplast of gepoept. Het zijn geen robots uiteraard.

En dat een reu hoort te markeren is echt een misvatting. Alleen de ranghoogste markeert, niet iedere reu.

Maar goed zo doe ik het, wat een ander doet moet ie natuurlijk helemaal zelf weten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”