Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffend op andere honden af.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
buiten de bebouwde kom mag je hond juist wel los tenzij anders aangegeven. Daarnaast ben je zo braaf mannetje dat je nooit iets verkeerd doet? als je hond daar niet veilig los kan, doe je dat niet zoek je iets anders. Er zijn gedoogplekken genoeg en hondenbossen genoeg in NL moet je maar iets verder voor rijden of fietsen of openbaar vervoer maar ja dat lukt natuurlijk niet als je al minimaal 10 uur weg bent overdag....@idoo schreef:[
Natuurlijk niet!
De gemeente verbiedt je je honden binnen de gemeentegrenzen los te laten, behalve op daartoe door de gemeente aangewezen plekken.
Buiten de gemeentegrenzen mogen ze sowieso niet los!
Dat heeft niks met je eigen verantwoordelijkheid te maken.
Ik heb 1 x een bekeuring gehad in 5 jaar dat ik m'n honden los had op een plek waar het niet mag, ik loop daar nu al 5 jaar elke dag die 25 GULDEN destijds overleef ik dan nog wel hoor. Kost me liever 25 euro dan m'n hond!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sam&Teun
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ach dan is oom agent toch erg vriendelijk die hier ook elke dag z'n diensthondje komt uitlaten en waar nergens staat dat ze daar losmogen....@idoo schreef:malinois schreef:buiten de bebouwde kom mag je hond juist wel los tenzij anders aangegeven. Daarnaast ben je zo braaf mannetje dat je nooit iets verkeerd doet? als je hond daar niet veilig los kan, doe je dat niet zoek je iets anders. Er zijn gedoogplekken genoeg en hondenbossen genoeg in NL moet je maar iets verder voor rijden of fietsen of openbaar vervoer maar ja dat lukt natuurlijk niet als je al minimaal 10 uur weg bent overdag....@idoo schreef:[
Natuurlijk niet!
De gemeente verbiedt je je honden binnen de gemeentegrenzen los te laten, behalve op daartoe door de gemeente aangewezen plekken.
Buiten de gemeentegrenzen mogen ze sowieso niet los!
Dat heeft niks met je eigen verantwoordelijkheid te maken.
Ik heb 1 x een bekeuring gehad in 5 jaar dat ik m'n honden los had op een plek waar het niet mag, ik loop daar nu al 5 jaar elke dag die 25 GULDEN destijds overleef ik dan nog wel hoor. Kost me liever 25 euro dan m'n hond!
Neehoor, buiten de bebouwde kom bestaat er een algemeen verbod op loslopende honden, tenzij het uitdrukkelijk is toegestaan!
en netjes naar me knikt of me netjes groet als ik met loslopende honden voorbij kom...
Maar wat ik al zei, ik kijk alleen of ik overlast veroorzaak als ik een loslopende hond heb, zo niet... gaat ie lekker los. Die overlast veroorzaak ik wel als ik m'n hond zoals jij tussen een vierbaanssnelweg loslaat ook al is dat een losloopgebied.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ben benieuwd of je dat ook nog zegt als een automobilist die daar gewoon op die weg mag rijden jouw hond aangereden heeft die zich op dat moment niet op die weg mag bevinden.@idoo schreef: Aangezien ze hier al veel eerder liepen dan er auto's reden, moeten die autobestuurders daar maar rekening mee te houden![/color]
Of heb je @Idoezen altijd perfect onder controle?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
ik ben dat wel met je eens hoor.
Ik laat mijn honden altijd los omdat ze vroeger ook los liepen.
Aangezien ze hier al veel eerder liepen dan er auto's reden, moeten die autobestuurders daar maar rekening mee te houden!
Jij laat je honden 10 uur per dag alleen thuis, als ze zo moeten leven als ze vroeger deden zou je toch in ieder geval de voordeur open moeten laten.
Aangezien ze hier al veel eerder liepen dan er auto's reden, moeten die autobestuurders daar maar rekening mee te houden!
Jij laat je honden 10 uur per dag alleen thuis, als ze zo moeten leven als ze vroeger deden zou je toch in ieder geval de voordeur open moeten laten.
Laatst gewijzigd door kitty op 10 jan 2006 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Vroeguh... was alles beter@idoo schreef:ik ben dat wel met je eens hoor.

maar ik heb niks aan "dat kon vroeger ook" vroeguh waren er niet zoveel auto's en vroeguh reden ze niet zo hard en vroeguh waren er niet zoveel honden in ieder geval niet die op deze manier uitgelaten werden.
Ik heb niks aan een dode hond, dan ga ik liever naar een plek waar ik ongestoord kan lopen zonder dat ik het risico loop op een dode hond ondanks dat ik 'recht' heb daar los te lopen want daar heb je weinig aan op het moment dat je hond dood onder een auto ligt

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
da's leuk dan een dode hond of niet door je eigen schuld@idoo schreef:marian* schreef:Ben benieuwd of je dat ook nog zegt als een automobilist die daar gewoon op die weg mag rijden jouw hond aangereden heeft die zich op dat moment niet op die weg mag bevinden.@idoo schreef: Aangezien ze hier al veel eerder liepen dan er auto's reden, moeten die autobestuurders daar maar rekening mee te houden![/color]
Natuurlijk.
Een automobilist die mijn hond aarijdt zal ik zeker de rekening daarvoor presenteren.

je kunt 101x gelijk hebben of willen hebben maar daar heb je niks aan als je hond dood voor je poten ligt

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar ze moeten 10 uur lang vast op 1 plek in de kamer liggen nou da's exact wat ze vroeger deden@idoo schreef:kitty schreef:ik ben dat wel met je eens hoor.
Hoezo de voordeur?
Ik laat de tuindeuren open!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Opsluiten dus! Ze kunnen niet gaan waar ze wilen dus leven ze niet zo als vroeger@idoo schreef:kitty schreef:ik ben dat wel met je eens hoor.
Hoezo de voordeur?
Ik laat de tuindeuren open!

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
En diens verzekering zal jou de rekening presenteren voor opruimwerkzaamheden van de brandweer,politie of gemeentereiniging.Tel daarbij op de eventuele ziektekosten van de automobilist,inkomstenderving van de automobilist + alle andere schade die er uit voortgevloeid is wég is je huis én je toekomst.@idoo schreef: Een automobilist die mijn hond aarijdt zal ik zeker de rekening daarvoor presenteren.[/color]
Láááááchuuuuuuuu

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja en dan... krijg je daar je hond mee terug?@idoo schreef:Behalve dan dat ie martelaar voor de goede zaak geworden is!malinois schreef:da's leuk dan een dode hond of niet door je eigen schuld@idoo schreef:marian* schreef: Ben benieuwd of je dat ook nog zegt als een automobilist die daar gewoon op die weg mag rijden jouw hond aangereden heeft die zich op dat moment niet op die weg mag bevinden.
Natuurlijk.
Een automobilist die mijn hond aarijdt zal ik zeker de rekening daarvoor presenteren.
je kunt 101x gelijk hebben of willen hebben maar daar heb je niks aan als je hond dood voor je poten ligt

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je zegt het notabene zelf:@idoo schreef:Dat moeten ze helemaal niet hoor.
Kiezen ze zelf voor!
of je wat te kiezen hebt... en zo teruglezend had je ook geschreven dat je de deuren open had bahalve tijdens het stookseizoen, dus nu en de rest van de winter kunnen ze dus niet naar buiten.@idoo schreef:Bij Schapendoezen heb je zo'n jasje dus niet nodig, die blijven gewoon netjes op hun plek als ze daar opdracht voor krijgen!

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja heb je daar wat aan? koop dan een pluchehondje en blijf met je vingers van echte honden af@idoo schreef:marian* schreef:Daar heeft je hond iets aan als ie plat op de weg dood ligt te zijn@idoo schreef: Behalve dan dat ie martelaar voor de goede zaak geworden is!
Nee, maar ik wel!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je hoeft die opdracht toch niet te geven?@idoo schreef:Ze kiezen er toch zelf voor zich zo overdreven aan de opdracht te houden?
ik zie al dat ik de hele dag overdreven opdrachten moet geven aan m'n honden.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Sam&Teun
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
- Contacteer:
Lekker egoïstisch@idoo schreef:marian* schreef:Daar heeft je hond iets aan als ie plat op de weg dood ligt te zijn@idoo schreef: Behalve dan dat ie martelaar voor de goede zaak geworden is!
Nee, maar ik wel!

Groetjes, Cecilia

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als ik wegga ga ik weg... niks van blijf af zit sta of iets dergelijks gewoon doei deur dicht weg..... een commando heeft alleen zin als je hem altijd goed gebruikt, een hond heeft behoefte aan duidelijkheid, dit is niet te controleren dus heeft zo'n commando geen zin.@idoo schreef:Nee, natuurlijk niet!malinois schreef:je hoeft die opdracht toch niet te geven?@idoo schreef:Ze kiezen er toch zelf voor zich zo overdreven aan de opdracht te houden?
ik zie al dat ik de hele dag overdreven opdrachten moet geven aan m'n honden.
Ik geef gewone opdrachten, maar mijn honden overdrrijven altijd.