ik ben bezig met de benchtraining met Perro. Het gaat al goed in die zin dat wanneer hij mij nog ziet hij dit goed accepteert en rustig blijft.
Totdat ik uit het zicht verdwijn. Dan gaan hij wel janken en joelen. En dat stopt absoluut helemaal niet.
Beloon ik hem ongewenst door tijdens dit janken/joelen de kamer binnen te komen??
Als hij mij weer ziet is er weer vrij snel rust.
Pas als hij een paar minuten echt rustig stil is doe ik het deurtje weer open en negeer hem nog even.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ongewenste beloning???
Moderator: moderatorteam
-
rob80
- Actief
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Jou terugkomst is natuurlijk wel een beloning. Maarja als je hondje blijft blaffen kun je moeilijk blijven staan. Ik zou je aanraden om een stapje terug te nemen, en nog niet of minder lang de kamer uit te gaan. Kan ie eigenlijk wel al in de bench blijven als jij in de kamer zelf rond loopt?? Is ie dan rustig of ook al nerveus??
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
- starfleet
- Erelid
Je gaat te snel met je puppie
Eerst moet hij de bench leuk gaan vinden dan al eens het deurtje dicht, terwijl je erbij bent, stapje voor stapje. Leren alleen blijven met jou even uit zicht en aan de bench wennen zijn twee verschillende dingen.
Als sde zoekfunctie gebruikt, weet ik zeker dat je heel veel tips en trucks tegenkomt.
Anne
Als sde zoekfunctie gebruikt, weet ik zeker dat je heel veel tips en trucks tegenkomt.
Anne
-
bianca83
- Zeer actief
Re: ongewenste beloning???
Hem negeren als hij uit de bench komt zou ik niet doen. Zou dan lekker met hem gaan spelen.rob80 schreef:Pas als hij een paar minuten echt rustig stil is doe ik het deurtje weer open en negeer hem nog even.
Waarom geef je hem niet iets lekkers als hij in de bench gaat? Bv. een gevulde kong ofzo?
En verder moet hij het inderdaad zoals al geschreven is, eerst leren om in de bench te zitten. Hij moet het gaan zien als zijn eigen plekje wat veilig en leuk is.

-
rob80
- Actief
Re: ongewenste beloning???
hij krijgt ook een kong en bot in de bench. Bovendien ziet hij het al als eigen plek, hij gaat er vanzelf in liggen om te slapen enzo, het is echt zijn plekkie.bianca83 schreef:Hem negeren als hij uit de bench komt zou ik niet doen. Zou dan lekker met hem gaan spelen.rob80 schreef:Pas als hij een paar minuten echt rustig stil is doe ik het deurtje weer open en negeer hem nog even.
Waarom geef je hem niet iets lekkers als hij in de bench gaat? Bv. een gevulde kong ofzo?
En verder moet hij het inderdaad zoals al geschreven is, eerst leren om in de bench te zitten. Hij moet het gaan zien als zijn eigen plekje wat veilig en leuk is.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb bij onze diesel gemerkt dat hij ook soms blaft en peipt als ik weg ga maar toen ik naar de wc ging deed ik hem er in ik was dus ff om de hoek plassen en 1 minuut later liet ik hem eruit (toen het stil was) om te oefenen.
ook doe ik nu nog steeds als ik boven ga dwijlen hem in de becnh en loop zonder te kijken langs de bench en dan reageerd hij niet maar zodra ik hem aankijk reageerd hij met een blaf en negeer ik hem en mag hij braag nog een minuutje langer wachten.
ik ben tot nu toe nog noooooit naar de bench gegaan als hij blafte etc. ook niet snachts. maar hoe het nu precies wel zu horen Tja is voor iedereen anders. maar zo als hier heb ik het gedaan.
En nu na de 4 weken dat wij de pup hebben zit hij gewoon netjes in de bench wanneer ik dat wil. (tegen beloning van een kluifje)
ook doe ik nu nog steeds als ik boven ga dwijlen hem in de becnh en loop zonder te kijken langs de bench en dan reageerd hij niet maar zodra ik hem aankijk reageerd hij met een blaf en negeer ik hem en mag hij braag nog een minuutje langer wachten.
ik ben tot nu toe nog noooooit naar de bench gegaan als hij blafte etc. ook niet snachts. maar hoe het nu precies wel zu horen Tja is voor iedereen anders. maar zo als hier heb ik het gedaan.
En nu na de 4 weken dat wij de pup hebben zit hij gewoon netjes in de bench wanneer ik dat wil. (tegen beloning van een kluifje)
Groetjes Silvia en Diesel