Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ineens slopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sassie
Zeer actief

Ineens slopen

Ongelezen bericht door Sassie »

Wolf is zo nu en dan even alleen thuis en dat gaat eigenlijk hartstikke goed.
Toen we hem pas hadden had ie wel wat verzameldrang en als we dan thuiskwamen lagen er pantoffels van ons e.d. in zijn mand maar alles was nog in tact.
Sinds een paar maanden hebben we een traphekje en gisteren is ie aan de spijlen begonnen te knagen en heeft daarbij zoveel kracht gezet dat het hekje, met plug en al :roll: van de muur is getrokken.
Ik baal er enorm van want ik vraag me af waar dit nou ineens vandaan komt. Is het verveling of is ie paniek geweest, ergens van geschrokken..
Hebben jullie ook 'spontane slopers'?
Afbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

ik heb ook zo'n sloper ja. Ze heeft tot ze een jaar oud was erge verlatingsangst gehad en heeft toen eerst haar bench met de grond gelijk gemaakt en daarna een gat in de deur( en dat voor een x jack russel malthezer). En dit hebben we na 1 jaar gelukkig af kunnen leren. Nu heeft ze nog afentoe haar momemten dat ze het even nodig vindt om tegen de deur aant te gaan staan krabben of blaffen maar als we dit negeren stop dit na een dag of 3 ook weer. Vaak krijg ze dit soort momenten als we haar wat meer vrijheid geven als normaal.
Hondengek
Actief

Ongelezen bericht door Hondengek »

mijn hond deed dit ook altijd. Ik denk dat dit pure verveling is. Ik ga altijd voor dat ik wegga even een blok met mijn hond om op de fiest. Zodat ze lekker moe is en dan leg ik wat lekkers in haar mand om op te knagen een bot of zo. Dat met je pantoffels in haar mand vinden doet mijn hond ook. Ik denk dat ze zich dan alleen voelen en dan nemen ze iets in de mand waar een geur van de baas aan zit. Waarom weet ik niet misschien geeft het ze een rustig gevoel ofzo. :denken:

Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Hondengek schreef:mijn hond deed dit ook altijd. Ik denk dat dit pure verveling is. Ik ga altijd voor dat ik wegga even een blok met mijn hond om op de fiest. Zodat ze lekker moe is en dan leg ik wat lekkers in haar mand om op te knagen een bot of zo. Dat met je pantoffels in haar mand vinden doet mijn hond ook. Ik denk dat ze zich dan alleen voelen en dan nemen ze iets in de mand waar een geur van de baas aan zit. Waarom weet ik niet misschien geeft het ze een rustig gevoel ofzo. :denken:

Afbeelding
Het gekke is dat ik voordat ik wegging nog naar het bos ben geweest met hem dus in zijn geval maakt het niet uit. Maar ik denk inmiddels ook dat het verveling is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”