een vraagje omdat ik nou niet precies weet wat mijn hond wil duidelijk maken. als we op wandeling een vreemde hond tegenkomen en Déesse en die andere hond lopen los dan willen ze natuurlijk even kennis maken met elkaar. dan is het zo dat Déesse als ze ziet dat die andere hond op haar afkomt ze altijd gaat liggen
nu mijn vraag: waarom doet ze dat juist?
mij lijkt het alsof ze eerst aangeeft dat ze niets kwaads bedoelt (ze gaat liggen, geeft dus een onderdanige positie aan) maar waarom kegelt ze dan die andere hond omver?
precies alsof ze wil zeggen: ik ben maar een klein onschuldig teefje dus ik mag doen met je wat ik wil
overigens is het zo dat die andere hond daar dan niet agressief op reageert, ze beginnen ge woon te spelen, hij verdraagt dit gedrag. het is dus precies niet zo dat mijn hond niet weet hoe ze zich moet gedragen bij andere honden want blijkbaar verstaan die andere honden wel wat ze zegt
hier een foto van hoe ze ligt (doet ze dus ook als er geen andere hond bijstaat)

en hier kegelt ze hem omver (is wel een andere hond maar principe blijft hetzelfde