Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help alsjeblieft!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Nou ja, wat zijn jullie streng zeg!!

Als die hond nou zwaar ondervoed of mishandeld werd, ja dan zou ik zeggen, die hond is er de dupe van, maar deze hond is gewoon bij een wel willend iemand geweest en die toegeeft dat ze een fout heeft gemaakt.
Deze hond komt gewoon op een nieuwe plek wel tot haar recht, in ieder geval nog altijd beter dan in Griekenland op straat!
Goldenfan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Goldenfan »

Jammer dat het zo gelopen is! Voor mij zouden jouw redenen niet leiden tot herplaatsing, maar ik zit niet in jouw situatie en heb dus makkelijk praten...

Ik vind het goed dat je zo eerlijk bent. :ok: Hopelijk krijgt Xena nu een baasje die zich 100% voor haar zal inzetten, want dat is wel het minste wat ze verdient. Ik heb wel zeer goede hoop dat het allemaal goed gaat komen met Xena, want het is (volgens mij) geen wereldschokkend en onoplosbaar probleem. Ze is overigens nog maar 5 maanden..
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Inge O schreef:ik sluit me helemaal bij truusje aan. wat niet wil zeggen dat ik het hele verhaal zonder meer kan goedkeuren - maar jee, wat zijn jullie criticasters toch allemaal perfect zeg :19: .
voelt dat een beetje lekker, zo perfect zijn?
Nee, ik ben echt niet perfect. Ben vaak niet tevreden over hoe ik dingen doe of reageer, ook t.a.v. mijn honden.

Maar het gemak waarmee topicstarter in een paar berichtjes van een hulpkreet overgaat in een herplaatsingsbesluit vind ik wel erg stuitend.

Ik ben m.n. zo kritisch omdat ik vind dat vooral buitenlandse honden, (zéker zonder stichting), veel kwetsbaarder zijn dan bijv. jonge rashondjes die weer terug kunnen naar fokker.
Ik ben net zo hard tegen mensen die ondoordacht hondjes nemen, als tegen mensen die ondoordacht kindjes "nemen".
Wat je in beide gevallen hebt te nemen is je verantwoordelijkheid.
Heb je van alles geprobeerd met je hond, hou je van je hond maar je redt het niet ( bijv. zoals Anique met Doerak) dan vind ik dat heel verdrietig.

Maar in mijn ogen deugt het niet als je een hond weg doet omdat je hem zat bent en niet bereid bent je in te zetten voor het dier.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

rubella schreef:
Inge O schreef:ik sluit me helemaal bij truusje aan. wat niet wil zeggen dat ik het hele verhaal zonder meer kan goedkeuren - maar jee, wat zijn jullie criticasters toch allemaal perfect zeg :19: .
Nee, ik ben echt niet perfect. Ben vaak niet tevreden over hoe ik dingen doe of reageer, ook t.a.v. mijn honden.

Maar het gemak waarmee topicstarter in een paar berichtjes van een hulpkreet overgaat in een herplaatsingsbesluit vind ik wel erg stuitend.

Ik ben m.n. zo kritisch omdat ik vind dat vooral buitenlandse honden, (zéker zonder stichting), veel kwetsbaarder zijn dan bijv. jonge rashondjes die weer terug kunnen naar fokker.
Ik ben net zo hard tegen mensen die ondoordacht hondjes nemen, als tegen mensen die ondoordacht kindjes "nemen".
Heb je van alles geprobeerd met je hond, hou je van je hond maar je redt het niet ( bijv. zoals Anique met Doerak) dan vind ik dat heel verdrietig.

Maar in mijn ogen deugt het niet als je een hond weg doet omdat je hem zat bent en niet bereid bent je in te zetten voor het dier.
En hier sluit ik me helemaal bij aan, de topicstarter ziet de hond gewoon als een voorwerp, je schaft het aan en doet het weer weg omdat het je niet bevalt :boos:
Ook ik vind de situatie van Anique met Doerak heel erg verdrietig omdat ik iemand zie die tot het uiterste gegaan is en helaas werkt het niet en daar kan ik wel enorm bij meeleven maar in dit geval nee :evil:
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Addy schreef:
rubella schreef:

En hier sluit ik me helemaal bij aan, de topicstarter ziet de hond gewoon als een voorwerp, je schaft het aan en doet het weer weg omdat het je niet bevalt :boos:
Ook ik vind de situatie van Anique met Doerak heel erg verdrietig omdat ik iemand zie die tot het uiterste gegaan is en helaas werkt het niet en daar kan ik wel enorm bij meeleven maar in dit geval nee :evil:
hier sluit ik me bij aan.
medeleven kun je van me krijgen als je hebt laten zien dat je er alles aan gedaan hebt en niet ibj het minste of geringste op geeft.
ik ben gelukkig niet perfect niemand is dat maar ik doe wel altijd mijn uiterste best.
als dan blijkt dat je best doen soms niet genoeg is dan kun je inderdaad medeleven verwachten.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Inge O schreef:wat je zegt rubella vind ik helemaal waar, maar is voor mij nog geen reden om tegen mensen tekeer te gaan of na te trappen als alles al gezegd is.
ten eerste lost dat nooit iets op (net zomin als dat het tov. een hond iets oplost om er uit boosheid tegen te gaan brullen), en ten tweede omdat iedereen fouten maakt, hoe vervelend ook.

en dan heb ik bij ts tenminste het gevoel dat ze het niet onder de mat wil vegen dat zíjzelf idd die fout gemaakt heeft, en dat ze er ook uit heeft bijgeleerd.
situaties zijn vaak wat ze zijn, en dan kan je alleen nog maar proberen om er het beste van te maken. als deze hond een betere thuis kan krijgen, ís dat voor hem het beste.

maar ts zat helemaal fout, dat is zeker.
Tsjaa Inge O, ik persoonlijk had niet zozeer de behoefte om na te trappen, alswel om ogen te openen.
Maar je hebt gelijk, ogen open je niet als je ze eerst dichttimmert! :ok:
kirstenroos
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door kirstenroos »

Je had beter een speelgoed-hondje kunnen nemen...die slopen niet en piesen ook niet in bed.

Het beestje is 5 maand oud!

Tis maar goed dat het beessie een ander huisje krijgt want hier was het natuurlijk nooit goed gekomen.
Goede stichting trouwens...ze screenen hun mensen wel erg goed! :roll:
onder de fundering van je werk ligt het strand

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”