Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Antiblafband met stroomstootjes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Wil de hond schreef:
M.a.w. als je weet hoe, wanneer en waarop je moet corrigeren, vind ik hier idd niks mis mee. Maar de gemiddelde hondeneigenaar weet dit niet.
Dit gaat toch net zo goed op voor belonen en negeren?
Ja, maar ik heb het dus wel over honds corrigeren. Dat betekent dus dat je niet gaat corrigeren op bv. het niet gaan zitten op commando of het uitvallen naar andere vreemde honden. Dat is namelijk gewoon natuurlijk hondengedrag. Het enige waar ik op corrigeer is als een hond waar ik een rangrelatie mee heb een dominante handeling op mij uitvoert.

En dat bedoelde ik dus met "hoe, wanneer en waarop".
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zepenko schreef:Overigens oordeel jij op dezelfde manier over mij en mijn methode.
dat is niet waar ik vraag net nog met welk ras je gaat trainen... maar goed, dan niet! ook prima! Ik heb nog nergens gezegt volgens mij dat jouw honden het slecht hebben bij jou dat zeg jij wel over mij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
zepenko
Zeer actief

malinois schreef:
zepenko schreef:Overigens oordeel jij op dezelfde manier over mij en mijn methode.
dat is niet waar ik vraag net nog met welk ras je gaat trainen... maar goed, dan niet! ook prima! Ik heb nog nergens gezegt volgens mij dat jouw honden het slecht hebben bij jou dat zeg jij wel over mij.
Ik zeg ook nergens dat je dat hebt gezegd. :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

zepenko schreef:
malinois schreef:
Ik zeg ook nergens dat je dat hebt gezegd. :denken:
jij zegt wel dat mijn honden het slecht hebben bij mij en daarna zeg je dat ik ook hetzelfde oordeel over jou... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
zepenko
Zeer actief

zepenko schreef:
malinois schreef:
zepenko schreef:
malinois schreef: oh ja zonder enige duidelijkheid was het motto bij jou :roll:
Volgens mij moet jij hier maar eens gaan kijken
Dan zou je hond zich in ieder geval een stuk gelukkiger voelen.
hoe kun jij oordelen over mijn honden en hoe ze het bij mij hebben zonder dat je mij kent schat :roll: Dus niet doen aub of eerst mij, m'n honden en m'n manier van trainen en opvoeden goed leren kennen voor je oordeelt :pffff:

Mijn honden zijn geen zielige hoopjes hoor, ze zijn hele gelukkige gezonde honden die heerlijk hond mogen zijn
Maar heb je je al ingeschreven?

Overigens oordeel jij op dezelfde manier over mij en mijn methode.
Volgens mij zeg ik hier dat jij op dezelfde manier oordeelt over mij en mijn methode en staat er nergens iets over jouw oordeel over hoe mijn honden het zouden hebben.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

zepenko schreef:
Wil de hond schreef:
M.a.w. als je weet hoe, wanneer en waarop je moet corrigeren, vind ik hier idd niks mis mee. Maar de gemiddelde hondeneigenaar weet dit niet.
Dit gaat toch net zo goed op voor belonen en negeren?
Ja, maar ik heb het dus wel over honds corrigeren. Dat betekent dus dat je niet gaat corrigeren op bv. het niet gaan zitten op commando of het uitvallen naar andere vreemde honden. Dat is namelijk gewoon natuurlijk hondengedrag. Het enige waar ik op corrigeer is als een hond waar ik een rangrelatie mee heb een dominante handeling op mij uitvoert.

En dat bedoelde ik dus met "hoe, wanneer en waarop".
Wat Wil aansnijdt is dus ook een van mijn problemen met de positieve methode, hij is best wel moeilijk te begrijpen, en nog veel moeilijker correct toe te passen. En je kunt niet zomaar zeggen dat dat verder niet zo erg is omdat de hond tenminste zo geen trauma's oploopt, want veel ongewenst of wangedrag van een hond kan hem ernstig in zijn vrijheid belemmeren, of zelfs onhandelbaar maken.

Dan blijven we met het probleem van correct corrigeren zitten, en niemand zal zeggen dat dat wel makkelijk is of dat dat niet fout kan gaan. Maar laten we nu ook weer niet overdrijven, zoals mensen vaak intutief hun hond goed belonen, doen ze dat ook vaak met correcties. En als ze het niet helemaal goed doen, dan is het vaak toch nog beter dan dat ze helemaal niks doen.
Laatst gewijzigd door Zoie op 14 jan 2006 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gabber »

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:Veel overlastgevend blaffen heeft helemaal niets te maken met het feit dat de baas er niet is.
Dat bestrijdt ik dus. Veel overlast blaffen is gelinkt aan onzekerheid/angst om alleen te blijven. Dat moet je dus ook echt aan alle kanten hebben uitgesloten voordat je met schrik gaat werken.
Een bang dier nog banger maken is barbaars, zielig en dierenmishandeling.
Een dier wat uit pure verveling staat te blaffen , daar moet je dan maar eens een flink uur mee gaan lopen voordat je hem alleen laat.
Een waaks type, daarbij zet je de radio lekker aan en daarbij voorkom je dus te veel prikkels tijdens het alleen zijn.
En die bange hond? Die ga je kalm leren fatsoenlijk alleen te blijven.

Ik heb van blafbanden echt nare dinge ngezien. Van brandwonden in de hals totaan honden die hun probleem verplaatsen naar bv het opknagen van hun eigen poten.
Ik heb van een gedragsther. een verhaal gehoord van een jonge RR die weggesloten zat onder de trap in een hok met een blafband om, 8 uur lang elke dag.
In godsnaam..adviseer dit soort dingen niet aan leken, want leken zijn niet voor niets leken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Eline* schreef:
Wil de hond schreef:Veel overlastgevend blaffen heeft helemaal niets te maken met het feit dat de baas er niet is.
Dat bestrijdt ik dus. Veel overlast blaffen is gelinkt aan onzekerheid/angst om alleen te blijven. Dat moet je dus ook echt aan alle kanten hebben uitgesloten voordat je met schrik gaat werken.
En wat vindt je dan hiervan?:
tbeast schreef:
Wil de hond schreef:
Overigens, vaak is overdadig geblaf niet alleen maar een probleem voor de omgeving. Veel honden zitten zelf ook vastgebakken in een patroon van reageren met konstant blaffen bij de minste frustratie/opwinding. Dit zijn vaak overdreven nerveuze honden. Veel van zulke honden worden op welhaast wonderbaarlijke manier een stuk rustiger als ze niet meer kunnen reageren met blaffen maar zich gedwongen zien een andere manier van omgaan met frustatie te ontdekken. Juist hierom ben ik absoluut geen tegenstander van het toepassen van "drastische" maatregelen als het gaat om gewoonteblaffers.
Dit is precies hoe Amar reageert. Zij heeft ook last van dwangmatig blaffen.
Als we haar dan de blafband omdoen, wordt ze rustig en gaat opgerold liggen slapen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:
Eline* schreef:
tbeast schreef:
Wil de hond schreef:
Overigens, vaak is overdadig geblaf niet alleen maar een probleem voor de omgeving. Veel honden zitten zelf ook vastgebakken in een patroon van reageren met konstant blaffen bij de minste frustratie/opwinding. Dit zijn vaak overdreven nerveuze honden. Veel van zulke honden worden op welhaast wonderbaarlijke manier een stuk rustiger als ze niet meer kunnen reageren met blaffen maar zich gedwongen zien een andere manier van omgaan met frustatie te ontdekken. Juist hierom ben ik absoluut geen tegenstander van het toepassen van "drastische" maatregelen als het gaat om gewoonteblaffers.
Als we haar dan de blafband omdoen, wordt ze rustig en gaat opgerold liggen slapen.
Wat moet ik daarvan vinden? :wink: We spreken daar ieder geval elkaar volgens mij niet tegen. Waarom ontwikkelt een hond dwangmatig blaffen? Veelal vanuit verveling en een stroomstootje maakt dat je dan je vermaak maar opgeeft. Wil niet zeggen dat je dat dus niet anders kan aanpakken. Wil ook niet zeggen dat dat per definitie dierenmishandeling is, maar dat zeg ik ook niet.
Als een dier blaft tijdens het alleen zijn hoor je de oorzaak aan te pakken en niet het symptoom. Dat vind ik netter en eerlijker tegenover je dier.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Eline* schreef:
Wil de hond schreef:
Eline* schreef:
tbeast schreef:
Wil de hond schreef:
Wat moet ik daarvan vinden? :wink: We spreken daar ieder geval elkaar volgens mij niet tegen. Waarom ontwikkelt een hond dwangmatig blaffen? Veelal vanuit verveling en een stroomstootje maakt dat je dan je vermaak maar opgeeft. Wil niet zeggen dat je dat dus niet anders kan aanpakken. Wil ook niet zeggen dat dat per definitie dierenmishandeling is, maar dat zeg ik ook niet.
Als een dier blaft tijdens het alleen zijn hoor je de oorzaak aan te pakken en niet het symptoom. Dat vind ik netter en eerlijker tegenover je dier.
Ik weet eerlijk waar de oorzaak niet van Amars geblaf, ze deed dit al toen ze bij ons kwam. Dit wisten wij niet, er werd gezegd dat ze de ideale huishond was en perfect alleen kon zijn. Ze heeft toen ook mijn halve huisraad gesloopt.
Dat slopen is helemaal over, dat doet ze niet meer. Volgens mij kan het ook geen verveling zijn, maar ze is wel hyper. Altijd. Ook als we gewoon thuis zijn.
Ik heb echt het idee dat ze de blafband ziet als correctie op haar blaffen en ze wordt ook echt gewoon rustig als ze hem om heeft. Niet bang, dat zou ik haar niet aandoen.
AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb ook een blafband, voor mijn Bo, ik zal ten eerste niet zeggen dat zijn blaf gedrag niet uit de hand gelopen is door de situatie waar we toen in zaten ( ik altijd bij hem, ik enorm aan hem hangen enz.. ) maar ik heb daarna jaren ( ja jaren) getraind met hem, met behulp van deskundige, maar helaas meneer bleef blaffen wanneer hij alleen was.. en niet altijd maar wel vaak ( hij was toen 4 a 5 uurtjes alleen max) ik heb dus echt alles gedaan, niks hielp, hij plaste er ook bij, en verscheurde ook krantjes ed... dus was erg onrustig, op een gegeven moment was het zo, of ik blijf 24/7 thuis of bo moet weg... helaas kon ik geen 24/7 thuis zijn dus..... toen als laatste de blafband, en dan wel een "goede" niet een die reageert op andere geluiden. 1 met eerst een piepje enz.. en dit hielp.. hij was rustig, ging gewoon liggen, was absoluut niet angstiger door het gebruik... nu na jaren gebruik ik hem nog af en toe, het gedrag is zowiezo wat afgenomen.. ik heb nog meer honden en ik heb de absoluut geen blaffers verder, die niet alleen kunnen zijn, dus ik weet echt wel dat het niet alleen aan mijn opvoeding en omgang ligt...ik raad het niemand aan, maar ik zal ook niet kunnen zeggen dat het not done is... zeker niet. mits je het niet als oh makkelijk gebruikt, daar is het nl niet voor... een ieder die mij en mijn bo kent weet dat ik alles heb gedaan.. ik ben blij dat bo nog bij mij is ;)
Rien
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rien »

Ik ben tegenstander van een permanente anti blafband omdat je de hond verbiedt om te blaffen en mijn Belg mag wel blaffen, maar alleen moet die dit wel normaal doen en niet hysterisch worden.

Op een gegeven moment heb ik de volgende trainingsmethode gebruikt.
-Koop een Teletact met instelbare stroomhoogte en geluidssignaal.
-Doe de TT om bij je hond en laat hem 10 minuten lopen.
-Corrigeer nog niets.
-Herhaal dit ieder dag minstens 8 keer.
Na 3 weken doe je de band om en stel hem af op stand 1 en probeer buiten blafgedrag te creeren, hij moet gewoon de fout in en als het fout gaat geef hem een GELUIDSSIGNAAL en geen stroom, herhaal dit elke dag en de week erop herhaal je alles maar dan correctie met geluid en direct stroom (stand 1) er op.

In circa 7 maanden tijd heb ik mijn hond geleerd dat hij mag blaffen maar niet moet gaan zitten loeien in huis in de auto en overal.

Het kan volgens mij geen kwaad dat je foutief (gestoord gedrag) d.m.v TT afleer. In het IPO gebruik ik absoluut geen TT omdat appel, manwerk en speuren natuurlijk moet worden aangeleerd.

Gedragsgestoordheid (en met reden) moet je proberen op alle manieren te verhelpen want anders moet de hond worden afgemaakt, alleen de mens is vaak de storende factor omdat deze of permanent stroom of snelle resultaten wil zien.
Gedrachsgestoorheid is een foutief gedrag wat in de loop der tijden gaat ontstaan omdat mens en hond elkaar niet willen begrijpen en iets wat na een tijd ontstaat kan je niet in korte tijd oplossen.

Mijn zwarte belg is na 3 jaar een beer van een hond geworden die door het vuur gaat voor het hele gezin, zonder mijn trainingmethode had ik hem allang moeten laten afmaken.(probeer maar de combinatie te leggen tussen manscherp en opgewonden blaffen).

Ik ben blij dat ik deze methode heb toegepast en nooit heb gekozen voor permanente blafbanden waarbij een hond te bang is om te blaffen en dus gedrukt gaat worden.

Die zwarte Belg is niet gedrukt, is vrolijk en zit heel goed in zijn vel en heeft er gewoon zin in.

Als je je verstand gebruikt dan is belonen en straffen een goede methode in handen van handlers die ook hun hersens er bij houden.
Je kan ook je honden trainen zonder allerlei hulpmiddelen, ik heb nu van alles gedaan of nog bezig, alleen rustig aan, laat je hond groeien, laat hem volwassen worden en wees zelf niet zo resultaat gericht.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Rien schreef: Na 3 weken doe je de band om en stel hem af op stand 1 en probeer buiten blafgedrag te creeren, hij moet gewoon de fout in en als het fout gaat geef hem een GELUIDSSIGNAAL en geen stroom, herhaal dit elke dag en de week erop herhaal je alles maar dan correctie met geluid en direct stroom (stand 1) er op.
eerst je hond in een situatie brengen waarin hij blaft en dat vervolgens afstraffen vind ik een rotstreek.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
Rien schreef: Na 3 weken doe je de band om en stel hem af op stand 1 en probeer buiten blafgedrag te creeren, hij moet gewoon de fout in en als het fout gaat geef hem een GELUIDSSIGNAAL en geen stroom, herhaal dit elke dag en de week erop herhaal je alles maar dan correctie met geluid en direct stroom (stand 1) er op.
eerst je hond in een situatie brengen waarin hij blaft en dat vervolgens afstraffen vind ik een rotstreek.
ben het niet vaak met je eens maar nu wel... :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben pertinent tegen een blafband omdat ik dus eigenlijk tegen het beperken van je hond ben. Natuurlijk beperken wij de honden door de deuren dicht te houden etc maar Dapper mag wel blaffen en Cleo ook. Als hier de bel gaat blaffen ze flink en dat mag en wordt zeker niet bestraft. Dapper brult ook naar honden op straat vanaf de vensterbank en dat mag niet :neenee: De oplossing moet nog gevonden worden maar deels is het in ieder geval opgelost door de bank voor het raam weg te halen en cactussen op de vensterbank te zetten. Hij mag blaffen maar kan er niet meer zo comfortabel voor gaan liggen en de hele dag gaan loeren, gevolg probleem minstens met 75% afgenomen.

Wuilus blafte ook wel eens en dan weet ik dat altijd en alleen aan een fout van mezelf. Te lang alleen, te weinig gedaan met haar, honger, ze moest plassen etc. Mijn schuld en ik kon het altijd oplossen door de oorzaak weg te nemen.

Blaffen is een soort van recht dat een hond heeft. Blaffen op zich is niet iets wat je mag afstraffen met stroomstoten omdat daar niets mee oplost en de hond nooit zomaar veelvuldig gaat lopen blaffen. Geestelijk gezonde honden blaffen alleen als dat nodig is en als je je hond niet geestelijk gezond hebt gekregen op een bepaald moment is stroomstoten voor de hond in mijn ogen ethisch gezien totaal niet acceptabel :boos:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Als bij mij iemand aan de deur staat of als de bel gaat, dan mag ze blaffen wat ze wil hoor. Graag zelfs en zij doet het ook graag :mrgreen:

Ook tijdens spel blaft ze wel eens of als het donker is blaft ze ook wel eens. Lekker laten gaan, en op een geven moment zeg ik "klaar" dan komt er nog een laag blafje achteraan en dan is het goed. Zij heeft even lekker kunnen blaffen, ik ben gewaarschuwd en daarna zijn we allebei blij :mrgreen:

En van een anti blafband moet ik :kotz:
Rien
Vaste gebruiker
Contacteer:

"Blaffen is een soort van recht dat een hond heeft. Blaffen op zich is niet iets wat je mag afstraffen met stroomstoten omdat daar niets mee oplost en de hond nooit zomaar veelvuldig gaat lopen blaffen. Geestelijk gezonde honden blaffen alleen als dat nodig is en als je je hond niet geestelijk gezond hebt gekregen"

Ik ben het met het bovenstaande geheel eens, maar stel je voor, mijn hond heeft als pup van 6 maanden zijn achterpoot op 11 plaatsen verbrijzeld, is niet gesocialiseerd en snap niets van de hondentaal, heeft 2 jaar gerevalideerd en alleen zijn medehuisgenoten gehad.
Dus hij blaft altijd naar alles en iedereen, samen met de combinatie manscherp en onzekerheid, niets begrijpen van de honden en mensentaal dus kortweg een levensgevaarlijke hond.(zeer kort lontje)
Dan kan je kiezen tussen afmaken en er op gaan trainen, ik gebruik ook geen blafband (die is permanent straffend) maar een teletakt en op die manier bepaal ik zelf het moment dat hij fout is.(hij mag blaffen)
Als je mijn verhaal goed leest dan zie ook dat ik er eeen heel appart trainingschema voor heb gemaakt, wie maak er een trainingsschema, niemand meestal is het gelijk de blafband er op met permanente correctie en dat is per definitie fout want dat is altijd straffen.

Het resultaat is dat ik met zijn geestelijk welzijn zo in de weer bent geweest dat hij in minder als een jaar zijn GG2 diploma heeft gehaald en weer stabiel is. Mijn hond stabiel krijgen was mij meer waard dan wat anderen vonden, Ik zou graag zien dat veel meer mensen eens aan hun hond gingen werken in plaats van aan te klooien. Op die manier zie je veel meer vrolijke en gezonde honden.
Bij mijn KC starten er circa 1200 mensen per jaar op met een cursus en helaas is 50 % van de honden zo gek als een deur(of de baas??)
Sommige mensen verdienen niet de vriendschap van een hond en sommige mensen weten niet eens wat het wezen hond is, als je een goede hond heb, geestelijk, karakter, werkeigenschappen dan moet je er alles ongeacht kosten er voor over hebben en ik kan je garanderen dat deze hond me meer heb gekost dan een gemiddelde auto.

Als je waar dan ook over teletact praat zullen er altijd negatieve reacties zijn, maar je moet deze dingen zo min mogelijk gebruiken en alleen als je weet waar je mee bezig ben.
Maar als gedragstherapeuten met hun handen in het haar staan, je gezin niet veilig is, dan doorzettingskracht tonen en uitvoeren en dat laatste zie ik te weinig.( te druk met eigen zaken)
Een hond is meer dan een vloerkleedje of status symbool.

En inderdaad ik heb nu een hond die blaft op eigen initiatief en weet wanneer het goed is, zelfs in het verstek blaft hij goed aan, 1 jaar geleden had hij je verscheurd.

Kortweg gezegd, je kan natuurlijk gelijk oordelen, maar geen ene hond, situatie, opvoedingsmethodiek is het zelfde, Mijn Tervueren geniet een geheel andere aanpak als de Groenendealer, en mijn duitser is gewoon hard
Rien
Vaste gebruiker
Contacteer:

malinois schreef:
linlin schreef:
Misschien is dat zo, maar de GG oefening voorlangs, achterlangs, is dit ook niet je hond in een situatie brengen dat hij kan uitvallen naar andere honden, en dan een correctie geven met de lijn.
De bedoeling van deze oefening is je hond stabiel krijgen en hij mag niet uitvallen en daar train je dan op.
Ik kan je garanderen dat dit een zeer gemene oefening is als je met zijn vieren aan het trainen bent met 4 reuen en slipketting.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rien schreef:
malinois schreef:
linlin schreef:
Misschien is dat zo, maar de GG oefening voorlangs, achterlangs, is dit ook niet je hond in een situatie brengen dat hij kan uitvallen naar andere honden, en dan een correctie geven met de lijn.
De bedoeling van deze oefening is je hond stabiel krijgen en hij mag niet uitvallen en daar train je dan op.
Ik kan je garanderen dat dit een zeer gemene oefening is als je met zijn vieren aan het trainen bent met 4 reuen en slipketting.
dat doe ik dus ook niet want ik vind dit totaal niet zinvol om te doen maar dat is weer wat anders. Ik zoek de situaties niet op...!
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Rien schreef: Misschien is dat zo, maar de GG oefening voorlangs, achterlangs, is dit ook niet je hond in een situatie brengen dat hij kan uitvallen naar andere honden, en dan een correctie geven met de lijn.
dat doet niets af aan het feit dat ik die teletact-actie van je een rotstreek vind.

overigens, van dat soort gg-geintjes ben ik ook niet gediend. ik doe ook daar niet aan met mijn hondjes.
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

Rien schreef:"Bij mijn KC starten er circa 1200 mensen per jaar op met een cursus en helaas is 50 % van de honden zo gek als een deur(of de baas??)
Sommige mensen verdienen niet de vriendschap van een hond en sommige mensen weten niet eens wat het wezen hond is
Precies!
En die mensen zullen dus elke methode en elk hulpmiddel verkeerd gebruiken, omdat hun uitgangspunt verkeerd is en blijft!
Die moet je dus verbieden honden te houden, in plaats van ze truukjes te leren om hun honden eronder te houden!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
Rien schreef:"Bij mijn KC starten er circa 1200 mensen per jaar op met een cursus en helaas is 50 % van de honden zo gek als een deur(of de baas??)
Sommige mensen verdienen niet de vriendschap van een hond en sommige mensen weten niet eens wat het wezen hond is
Precies!
En die mensen zullen dus elke methode en elk hulpmiddel verkeerd gebruiken, omdat hun uitgangspunt verkeerd is en blijft!
Die moet je dus verbieden honden te houden, in plaats van ze truukjes te leren om hun honden eronder te houden!
ja die zijn er wel meer (noem geen namen :roll: ).
iemand die een hond wil krijgt er toch wel 1, wees blij dat ze de moeite nemen om nog op cursus te gaan...
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

malinois schreef:ja die zijn er wel meer (noem geen namen :roll: ).
iemand die een hond wil krijgt er toch wel 1, wees blij dat ze de moeite nemen om nog op cursus te gaan...
Nee, ben ik niet blij mee, want die mensen zijn alleen maar ontzettend hinderlijk, omdat ze in de kursussen veel te veel tijd van de trainers vergen, hetgeen ten koste gaat van degenen die het wel waard zijn!
Rien
Vaste gebruiker
Contacteer:

He Ido,

Ik denk dat jij uit elk commentaar wat regels pik die je dan probeerd om te zetten in een nieuw discutabel item.
Ik ben van mening dat je zoals ik een instructeur EG,VEG, GG en VZH de taak moet hebben om ook deze mensen aan te moedigen om door te gaan met hun hond, d.m.v positieve trainingsmethodieken
Als je dit niet wil of kan dan moet je geen instructeur zijn.
Ondanks dat vele mensen niet met hun hond kunnen functioneren kan je ze dit wel proberen bij tebrengen.
Dit staat helemaal los van van het feit dat andere cursisten wel doorgaan.
Mijn lesprincipe is heel simpel, degene die trainen gaan door naar examengroepen en de ander niet, het examen is de graadmeter van de kwaliteit die ik wil leveren.
De enigste uitzondering is dat de wat trager lerende honden meer ruimte krijg.

De kunst van lesgeven is de mens wat te leren de hond volgt vanzelf.
Ik pas hier eindtermdocumenten methode voor, en die is gebaseerd op de lerende mens.
Dus een instructie als gestuurd leerproces, voordoen, nadoen, beoordelen, toepassen in de praktijk.
Als de mens(handler) wil leren dan komt er een motivatie om positief met de hond bezig te zijn.

Ik ervaar de cursisten dus niet als lastig.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
malinois schreef:ja die zijn er wel meer (noem geen namen :roll: ).
Nee, ben ik niet blij mee, want die mensen zijn alleen maar ontzettend hinderlijk, omdat ze in de kursussen veel te veel tijd van de trainers vergen, hetgeen ten koste gaat van degenen die het wel waard zijn!
goed advies van iemand gehad :sst:
Afbeelding
Rien
Vaste gebruiker
Contacteer:

?? wat bedoel je, ik geef al 10 jaar les op deze manier
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rien schreef:?? wat bedoel je, ik geef al 10 jaar les op deze manier
zeker niet voor jou bedoeld :wink: Voor iemand die alles beter nog steeds beter weet :wink:
Afbeelding
Rien
Vaste gebruiker
Contacteer:

o, voor ido(heb ik al mee te maken gehad)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rien schreef:o, voor ido(heb ik al mee te maken gehad)
:mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”