Hoi allemaal, Nancy hier!
Mijn vriend en ik zullen zeker genoeg nadenken en rondvragen hoor, we zullen zeker niet ergens aan beginnen wat we niet goed kunnen doen. Er zijn ondertussen al verschillende rassen besproken. Mijn vriend is dus eerder voor de oerhonden/wolfshonden terwijl ik liever een 'beertje' heb.
Dus zowieso een grote hond (sorry ben niet zo voor kleine honden)
IK heb thuis altijd honden gehad. lisa was een golden retriever, vandaar miijn liefde voor een golden. Daisy was een teckel maar was 5 jaar toen ze stierf aan een hartaandoening. Nu hebben we 2 labradors, Flo en Cora.
Over de beweging van de honden zijn inderdaad verschillen in belgië en nederland (misschien door de grootte van de tuinen?) Ik denk toch dat de hond meer beweging zal krijgen dan jullie denken. Ik ben namelijk van mening dat wie dieren heeft er ook maar voor moet zorgen. Ook al is het tim zijn hond ik zal er zeker ook voor zorgen.
Mijn katjes hebben helemaal niks te kort hoor. De hond zou overdag buiten lopen, eventueel bij regenweer (wanneer we werken zijn) en 's nachts zowieso in het hok. Als we thuis zijn mag hij zeker binnen. De hond komt zeker vaak in contact met cora en flo alsook met de hond van mijn zus. Zij heeft een sharpei - even reageren op een eerder antwoord van iemand: ik heb het liefst geen sharpei, ik kan niet goed tegen hun gesnurk!!Srry. Maar het zijn wel super lieve beesten!!) De hond mag zeker ook mee naar de paarden (staan wel een eindje van thuis dus hond moet mee in de auto) hij kan hier over 2 ha en meer lopen en ravotten met de andere honden.
De hond die we allebei wel zien zitten is de leonberger. Een mooie sterke hond maar geen sok, dus iets wat we allebei zien zitten. Heeft er iemand ervaringen met deze hond? Ik lees overal dat het gezinshonden zijn die zoals alle honden beweging nodig hebben en (belangrijk voor tim) geen doetjes zijn. Hoe zou het gaan in de zomer, ze hebben nogal veel haar. ( wat ik niet erg vind om te verzorgen trouwens!!)
Phoe das een hele hoop he! Eerst maar es kijken naar de reacties!
Gr
[/img]