naar aanleiding van eerdere discussies ben ik nu wel eens benieuwd wat julie ervan vinden persoonlijk.
Zoals jullie misschien weten is het bij de Shih Tzu dus totaal niet verplicht om wat voor testen dan ook te doen. Ik wil liever wel testen. Dus test ik mijn teven op Oogafwijkingen, en patella luxatie.
Omdat testen dus niet verplicht is, wordt dit dus ook niet gedaan bij de reuen. Dit betekend dus, dat het voor mij niet mogelijk is om een reu te vinden die wel getest is.
Ik ben dan gewoon van mening dat mocht een pup toch bijvoorbeeld patella krijgen, ik netjes de mediche kosten vergoed zoals die staan beschreven in mijn koopcontract. ( nml, van 0 tot 6 maanden een bedrag dat gelijk is aan de totale koopsom van de pup etc.)
Wat vinden jullie hiervan? Is het nu echt nutteloos om het dan te doen, of is het gewoon toch goed om te doen, en zou ik het moeten blijven doen?
Ik heb er dus geen problemen mee,vind het niet nutteloos, en kosten maken me ook niets uit. Weet wel, dat als ik zelf ooit een reu zou aanhouden of kopen ik die dus ook laat testen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teef wel testen, reu niet.
Moderator: moderatorteam
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Teef wel testen, reu niet.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.

- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
in Nl is het testen bij de basenji niet verplciht doch ik hecht hier erg veel waarde aan (die die andere testen topics ) ik eis dus ook van een reu die ik wil gebruiken dat ie getest word, wil ik een nederlandse reu gebruiken dan zal ik de eigenaren vragen iig de oogtest en heuptest uit te laten voeren, reuen uit duitsland en scandinavie hebben deze testst doorgaans al gedaan daar het daar wel verplicht is, de fokker waarmee ik samenwerk ik belgie doet het ook standaard al is het daar niet verplicht.
Bij mij geldt dus reu en teef getest en goed bevonden anders geen dekking / combinatie.
dus blijven testen en ook van de reu die je wilt gebruiken eisen dat ie getest is, in overleg met de eigenaar is vaak een hoop mogelijk
kan je anders niet een dekking uit het buitenland halen als ze daar wel getest worden bv? ik bedoel je hoeft toch niet persé een dekking van een NL reu?
Bij mij geldt dus reu en teef getest en goed bevonden anders geen dekking / combinatie.
dus blijven testen en ook van de reu die je wilt gebruiken eisen dat ie getest is, in overleg met de eigenaar is vaak een hoop mogelijk

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Staffstyle
- nieuw lid
- Contacteer:
Bij ons ras is het volgens mij ook niet verplicht maar wij doen het wel: patella, hd ed ogen en l2 hga en we willen ook alleen maar reuen gebruiken die ook getest zijn.
Onze reu staat ook ter dekking en hij dekt ook alleen maar teven die getest zijn anders gaat het niet door..
Nou is het bij ons ras dat er door veel fokkers wel de testen worden gedaan dus voor mij is het makkelijk praten natuurlijk...
Groetjes Wendy
Onze reu staat ook ter dekking en hij dekt ook alleen maar teven die getest zijn anders gaat het niet door..
Nou is het bij ons ras dat er door veel fokkers wel de testen worden gedaan dus voor mij is het makkelijk praten natuurlijk...
Groetjes Wendy