Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

linda82
Vaste gebruiker

3 keer gekoppelt??

Ongelezen bericht door linda82 »

Hoi hoi!

Mijn hondjes hebben nu 3 keer gekoppelt maar nu vroeg ik me af of dit niet teveel is? Normaal is dit toch 2 keer

:denken: Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Marion.

Re: 3 keer gekoppelt??

Ongelezen bericht door Marion. »

linda82 schreef:Hoi hoi!

Mijn hondjes hebben nu 3 keer gekoppelt maar nu vroeg ik me af of dit niet teveel is? Normaal is dit toch 2 keer

:denken: Groetjes Linda
Drie keer is volgens mij 3x teveel. Normaal is dit 0 keer.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Groetjes, Marianne.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

volgende keer maar beter inlezen voordat je je teef laat dekken.
linda82
Vaste gebruiker

?? Snap het even niet. Ze hebben 3 keer vast gezeten met dekken bedoel ik.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
M@ri@nne
Zeer actief

linda82 schreef:?? Snap het even niet. Ze hebben 3 keer vast gezeten met dekken bedoel ik.

Groetjes Linda
Dat begrijpen wij, begrijp je ons ook?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

linda82 schreef:?? Snap het even niet. Ze hebben 3 keer vast gezeten met dekken bedoel ik.
Ja. Da's dus 3x teveel.
linda82
Vaste gebruiker

Waarom? Ik ben hier heel bewust mee bezig om een netsje te krijgen Dus het was geen ongelukje.

Weet iemand hoe ik foto's erop moet zetten? Ik zou mijn hondjes graag aan iedereen willen laten zien!

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
M@ri@nne
Zeer actief

linda82 schreef:Waarom? Ik ben hier heel bewust mee bezig om een netsje te krijgen Dus het was geen ongelukje.

Weet iemand hoe ik foto's erop moet zetten? Ik zou mijn hondjes graag aan iedereen willen laten zien!

Groetjes Linda
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110 deze gelezen?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

Lees dit nu eens heel goed door...lees het desnoods 3 keer door :19:
Misschien dat je het dan een beetje begrijpt.
Afbeelding
Marion.

linda82 schreef:Waarom? Ik ben hier heel bewust mee bezig om een netsje te krijgen Dus het was geen ongelukje.

Doe even zelf een beetje moeite, wil je? Overal staan sticky's over hoe je foto's moet plaatsen.
En als het je niet lukt... ach, zo heel benieuwd ben ik niet naar kruisingen york met chiwawa's, en daar weer kruisingen uit :roll:
Je was heel bewust bezig om wat bijverdienste te zoeken?
linda82
Vaste gebruiker

Wat een vervelende reacties allemaal maar wel begrijpelijk! Ik hou ook niet van die mensen die fokken voor geld of omdat ze het zo leuk vinden om een nestje te hebben dus dat snap ik heel goed maar ik denk dat ik met een nestje van mijn hondjes er heel verstandig aan doe. Ik zou graag meer honden met het karakter van mijn honden willen zien in Nederland. Dit is ook de reden waarom ik dit doe. Ody is super snel! Ik had graag flyball willen doen maar dat is helaas niet in de buurt. Hij leert ook nog eens super snel. Hij was de beste van bijv. de hondecursus. Ook is hij supergezond en heeft hij nog nooit iets gehad. Silky is echt een prinsesje. Kinderen kunnen haar nog aan de staart (bij wijze van) nog optrekken en dan doet ze nog niks. Echt een knuffeltje en ze is gek op het op schoot liggen bij kinderen en natuurlijk ook volwassenen. Echte voorbeeldhondjes dus naar mijn mening. Helaas geen stamboom nee maar niet alle honden zonder stamboom zijn onbelangerijk voor nederland vind ik. Zeker niet als ze speciale kwaliteiten hebben. Dit mogen we toch ook niet verloren laten gaan?? En bovendien zijn echt niet alle honden met stamboom voorbeeldhondjes en hier wordt ook wel mee gefokt maar daar zegt niemand dan wat over. Ik vind zelf niet dat je zozeer naar stamboom moet kijken maar de honden zonder stamboom ook beoordelen. Er zitten echt prachtexemplaren bij! innerlijk en uiterlijk! Hoe denken jullie dat de nieuwste rassen zijn gemaakt dan?? Allemaal kruizingen en dit was in de vroegere jaren ook helemaal niet verrandwoord.

Ik ben niet voor maar ook in bepaalde gevallen niet tegen het krijgen van nestjes met kruizingen. mijn hondjes zijn beide kruizingen van yorshire en chihuahua dus helemaal mixjes zijn het ook niet. Echte idiale gewone huishondjes die het heerlijk vinden om verwend te worden.

Ik probeer daarom ook zoveel mogelijk te weten te komen over het krijgen van een nestje omdat ik geen fouten wil maken. Daarom heb ik mij hier ook aangemeld. Ik hoop dat er mensen zijn die het begrijpen en niet zo bot reageren.

Groetjes linda
Silky is ZWANGER!
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

heb je ook gezondheids testen laten doen behalve een chek van de d.a?
testen van dingen die veel voorkomen bij de chi's en yorks.
M@ri@nne
Zeer actief

"Ik wil graag een zoon/dochter van mijn hond"

Heel vaak loopt dit uit op een teleurstelling. Een hondenkind is, net als een mensenkind, niet hetzelfde als de vader of moeder. De pup zal zeker op een aantal punten anders zijn dan de moeder of vader. Daarbij is het nogal egoïstisch om, omdat er een wens is voor één specifiek pupje, een heel nest op de wereld te zetten. Wie een hond met een bepaald karakter en/of uiterlijk zoekt kan veel beter op zoek gaan naar een reeds bestaande hond die aan die eisen voldoet.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

Ik heb wel bloedonderzoeken laten doen omdat ik Silky pas kreeg met 2 jaar en Ody ook omdat dit dus een kruizing is en die waren helemaal goed. geen erfelijke afwijkingen en ziektes enz.

Ik wil zeker geen nestje omdat ik een zoon of dochter ervan wil want ik heb 2 hele lieve hondjes en daar heb ik genoeg aan.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

linda82 schreef:Echte voorbeeldhondjes dus naar mijn mening.
Ja maar... Iedereen vindt zijn eigen hond speciaal/geweldig/de allermooiste van de hele wereld. :wink:
linda82 schreef:Ik hou ook niet van die mensen die fokken voor geld of omdat ze het zo leuk vinden om een nestje te hebben dus dat snap ik heel goed.
Als je heel eerlijk tegen jezelf bent, wil je dit nestje eigenlijk niet stiekem omdat je het toch wel erg leuk vindt?
linda82
Vaste gebruiker

Ik denk dat iedereen die op de 'juiste' manier een nestje wil het ook wel een beetje leuk moet vinden want anders kun je het ook niet aan denk ik. het kost allemaal veel tijd en ook veel geld dus ja ik vind het ook leuk om een nestje te krijgen want het is in mijn ogen toch voor een goed doel.

Groetjes linda
Silky is ZWANGER!
linda82
Vaste gebruiker

Ik vind het heel erg als iemand gaat fokken om het geld! En al helemaal al iemand ze dan in een stalletje doet zonder toezicht en dierenarts controles enz. Dit doe je een mens toch ook niet aan?

Ik heb nu al geld appart gelegt voor de werpkist (die ik zelf ga maken) entingen en evt. bijkomende kosten als er iets mis is. Ik ben er al een tijdje mee bezig dus vandaar dat ik ook alles bijhou zoals de 1 ste dag van de loopsheid en de deking enz.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
M@ri@nne
Zeer actief

linda82 schreef:Ik vind het heel erg als iemand gaat fokken om het geld! En al helemaal al iemand ze dan in een stalletje doet zonder toezicht en dierenarts controles enz. Dit doe je een mens toch ook niet aan?

Ik heb nu al geld appart gelegt voor de werpkist (die ik zelf ga maken) entingen en evt. bijkomende kosten als er iets mis is. Ik ben er al een tijdje mee bezig dus vandaar dat ik ook alles bijhou zoals de 1 ste dag van de loopsheid en de deking enz.

Groetjes Linda
Ik hoop dat je genoeg apart hebt gelegd en straks voldoende vrij kunt nemen.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=79043
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

linda82 schreef:Ik heb wel bloedonderzoeken laten doen omdat ik Silky pas kreeg met 2 jaar en Ody ook omdat dit dus een kruizing is en die waren helemaal goed. geen erfelijke afwijkingen en ziektes enz.

Ik wil zeker geen nestje omdat ik een zoon of dochter ervan wil want ik heb 2 hele lieve hondjes en daar heb ik genoeg aan.

Groetjes Linda

goh dan ben ik toch eens benieuwd welke erfelijke afwijkingen getest zijn met dat bloedonderzoek
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Re: 3 keer gekoppelt??

Ongelezen bericht door Nanc »

Marion. schreef: Drie keer is volgens mij 3x teveel. Normaal is dit 0 keer.
:ok: :ok: :ok:
Afbeelding
ashanti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ashanti »

:neenee: er zitten al zoooooooooooooo veel honden in het dierenasiel en dan nog maar niet te hebben over marktplaats enz :boos: en dan komen er elke keer meer bij omdat het oooooooooooooo zo leuk is om een nestje van je hond te hebben :neenee:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

jores schreef:

goh dan ben ik toch eens benieuwd welke erfelijke afwijkingen getest zijn met dat bloedonderzoek
Vast HD en pathella :idea:

Mag ik het adres van die da?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

Nee nee ik bedoel eigelijk dat het geen mixje is van veel verschillende honden. Dus ik weet in ieder geval welke rassen erin zitten. :wink:

Vind wel dat degene met die flauwe antwoorden wel snel over mijn woorden vallen. Waarom doen jullie dan? Dit is gewoon een beslissing die ik genomen heb en mijn mening is dat ik er goed aan doe. Maar daar gaat het ook helemaal niet om. Als jullie niet willen dat er met goede kruizingen wordt gefokt dan moet je daar maar tegen staken of zo misschien dat je er dan iets mee bereikt en ja ik wil best meedoen als het gaat om bijv. een wet tegen het fokken van honden die niet gezond zijn of zo want daar ben ik ook tegen. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn hier om mij aan te melden omdat ik graag van alles wil weten om zo nog beter voor mijn hondjes te zijn. Niet om afgekraakt te worden.

Ik wist toen ik Silky kreeg al wel aardig wat van honden maar nog niet op medisch gebied dus ik ben naar de huisarts geweest en heb gezengt dat ik van mijn honden graag wou weten of ze gezond waren doormiddel van een bloedonderzoek. Ik heb nadrukkelijk gezegt dat ik graag een nestje wou dus alles wat daar mee van doen was op bijv. afwijkingen wou ik weten. Ze hebben toen bloed afgenomen en mij telefonisch gemeld dat alles ok was en dat ik kon beginnen. Heb ik hier niet goed aan gedaan dan?? Of had ik nog meer testen moeten doen??

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Heb je nou dat stuk al gelezen dat hier meerdere malen voor je gelinkt is of niet?
(voor de zekerheid nog even:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110 )
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

maar wat heeft de dierenarts (neem maar aan dat je die bedoelt :smile: ) nou toch getest met het bloedonderzoek :19:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

linda82 schreef:Nee nee ik bedoel eigelijk dat het geen mixje is van veel verschillende honden. Dus ik weet in ieder geval welke rassen erin zitten. :wink:
Dus weet je ook hoe het met hun erfelijke belasting zit?
Want je kent de voorouders en hun geschiedenis?
linda82 schreef:Vind wel dat degene met die flauwe antwoorden wel snel over mijn woorden vallen. Waarom doen jullie dan? Dit is gewoon een beslissing die ik genomen heb en mijn mening is dat ik er goed aan doe. Maar daar gaat het ook helemaal niet om. Als jullie niet willen dat er met goede kruizingen wordt gefokt dan moet je daar maar tegen staken of zo misschien dat je er dan iets mee bereikt en ja ik wil best meedoen als het gaat om bijv. een wet tegen het fokken van honden die niet gezond zijn of zo want daar ben ik ook tegen.
Of we gaan dus in discussie met diegene die onverantwoord aan het fokken is. :idea:
linda82 schreef: Ik dacht dat het wel leuk zou zijn hier om mij aan te melden omdat ik graag van alles wil weten om zo nog beter voor mijn hondjes te zijn. Niet om afgekraakt te worden.

Ik wist toen ik Silky kreeg al wel aardig wat van honden maar nog niet op medisch gebied dus ik ben naar de huisarts geweest en heb gezengt dat ik van mijn honden graag wou weten of ze gezond waren doormiddel van een bloedonderzoek. Ik heb nadrukkelijk gezegt dat ik graag een nestje wou dus alles wat daar mee van doen was op bijv. afwijkingen wou ik weten. Ze hebben toen bloed afgenomen en mij telefonisch gemeld dat alles ok was en dat ik kon beginnen. Heb ik hier niet goed aan gedaan dan?? Of had ik nog meer testen moeten doen??

Groetjes Linda
Je weet nog steeds niks over de medische achtergrond en evt erfelijke ziektes.
Je weet alleen dat het bloed goed is. :19:
Verder heb je al kopers voor de puppen?
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

zught
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

is hd onderzoek tegenwoordig al mogelijk met bloedonderzoek? :eek: waarom betaal ik me dan altijd scheel aan de foto's? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

linda82 schreef:Ik zou graag meer honden met het karakter van mijn honden willen zien in Nederland. Dit is ook de reden waarom ik dit doe.
tja ik denk, weet wel zeker, dat er genoeg stamboomhonden zijn die een perfect karakter hebben en geschikt zijn om te fokken.

Zeker niet als ze speciale kwaliteiten hebben. Dit mogen we toch ook niet verloren laten gaan??
wat zijn die kwaliteiten en waarom mogen die niet verloren gaan? Die hebben andere honden ook wel als je gewoon eens verder kijkt dan je eigen honden.
Echte idiale gewone huishondjes die het heerlijk vinden om verwend te worden.
kijk voor de gein is op marktplaats of in het asiel hoeveel van die hondjes er staan....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”