Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een zak in de kat
Moderator: moderatorteam
-
Robert.nl
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Een zak in de kat
Ik heb een poging gedaan om mij zo goed als kwaad te vermommen maar volgens mij val ik vlot door mijn mand. Ben geen hond... heb geen hond... sterker nog, blijf vooral bij honden uit de buurt. Zal wel eens gaande weg het levenspad de verkeerde ervaringen hebben opgedaan want ik word meestal nerveus als er één in de buurt is. Begrijp mij niet verkeerd hoor, ben een groot dierenliefhebber, ben van het kaliber 'man red vlieg' zoals in de Univé reclame.
Maar wat doe ik hier dan? Nou, ben nogal een nieuwsgierig aagje en op mijn huidige thuisforum( Loatgoan) word ik op vrijwillig basis bestookt met allerlei vragen. Ik schep er vervolgens genoegen in om ergens antwoorden op te duikelen. De volgende vraag is nu voorgeschoteld: Waarom scheuren sommigen honden een bal aan flarden als je hem weggooit en brengen anderen hem weer kwispelend naar het baasje terug"?
Nou denk ik, puttend uit eigen wijsheid en wat ik ondertussen hier en daar heb gevonden, dat het een optelsom is van aard, aanleg, genetische bepaald en aangeleerd gedrag en daar waar het verkeerd gaat (het slopen), vooral foutieve programmering door zijn omgeving is ingebracht. Al grasduinend kwam ik dus dit forum tegen en met zoveel hondenervaring en praktijkdeskundigheid bij elkaar, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen en/of aanscherpen, zodat ik huiswaarts een waterdicht antwoord kan apporteren.
Met vriendelijke groet,
Robert
Ps. vondt nog een leuk tekenfilmpje: Hier
Maar wat doe ik hier dan? Nou, ben nogal een nieuwsgierig aagje en op mijn huidige thuisforum( Loatgoan) word ik op vrijwillig basis bestookt met allerlei vragen. Ik schep er vervolgens genoegen in om ergens antwoorden op te duikelen. De volgende vraag is nu voorgeschoteld: Waarom scheuren sommigen honden een bal aan flarden als je hem weggooit en brengen anderen hem weer kwispelend naar het baasje terug"?
Nou denk ik, puttend uit eigen wijsheid en wat ik ondertussen hier en daar heb gevonden, dat het een optelsom is van aard, aanleg, genetische bepaald en aangeleerd gedrag en daar waar het verkeerd gaat (het slopen), vooral foutieve programmering door zijn omgeving is ingebracht. Al grasduinend kwam ik dus dit forum tegen en met zoveel hondenervaring en praktijkdeskundigheid bij elkaar, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen en/of aanscherpen, zodat ik huiswaarts een waterdicht antwoord kan apporteren.
Met vriendelijke groet,
Robert
Ps. vondt nog een leuk tekenfilmpje: Hier
-
Charlotte*
- Zeer actief
Een kant en klaar antwoord kan ik je niet geven maar ik heb wel een idee.
Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met het aanleren.
Leer je hem niet goed dat hij de bal meteen moet terug brengen dan krijgt hij de kans deze te slopen.
De ene hond zal dit wel doen en de andere niet. Waar dit aan ligt weet ik niet. Misschien iemand anders hier?? Is het rasgebonden?
Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met het aanleren.
Leer je hem niet goed dat hij de bal meteen moet terug brengen dan krijgt hij de kans deze te slopen.
De ene hond zal dit wel doen en de andere niet. Waar dit aan ligt weet ik niet. Misschien iemand anders hier?? Is het rasgebonden?
-
Marion.
Heb je aandelen in 1 van de links? Je bent er zo scheutig mee
Mijn honden nu slopen niets, en de kleine brengt de bal fijn terug naar de baas (als hij niet onder het hek van de graafschap door is gerold). Mijn vorige hond sloopte alles wat er maar was. Hij heeft dezelfde opvoeding gekregen, en was van hetzelfde ras. Had z'n eerste 7 weken wel ietsje anders doorgebracht.
Mijn honden nu slopen niets, en de kleine brengt de bal fijn terug naar de baas (als hij niet onder het hek van de graafschap door is gerold). Mijn vorige hond sloopte alles wat er maar was. Hij heeft dezelfde opvoeding gekregen, en was van hetzelfde ras. Had z'n eerste 7 weken wel ietsje anders doorgebracht.
-
Marion.
Nee, dat eerste niet volgens mij. Ik heb 2 goldens gehad, die de bal keurig terug brachten (Miep en Sam), ik heb er 1 gehad die de bal sloopte (Boy) en ik heb er één die denkt "ga jij dat rotding fijn even zelf halen" (Saar dus).Sandro schreef:Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met het aanleren.
Allemaal goldens. Allemaal dezelfde opvoeding. Saar en Miep zelfs halfzusjes. Zit in de genen denk ik, in het ene hondje zit het wel en in de andere gewoon helemaal niet
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Robert.nl
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Nee joh... natuurlijk niet, dat's in mijn enthousiasme, wil ik het delen en onder het mom 'beelden zeggen meer dan duizend woorden'. En veel!!... dan heb je zeker ook mijn persoonlijke verzameling onder die 5 puntjes in de ondertekening ontdekt.Marion. schreef:Heb je aandelen in 1 van de links? Je bent er zo scheutig mee![]()
R
-
Marion.
Ontdekt wel. Aangeklikt nietRobert.nl schreef:Nee joh... natuurlijk niet, dat's in mijn enthousiasme, wil ik het delen en onder het mom 'beelden zeggen meer dan duizend woorden'. En veel!!... dan heb je zeker ook mijn persoonlijke verzameling onder die 5 puntjes in de ondertekening ontdekt.Marion. schreef:Heb je aandelen in 1 van de links? Je bent er zo scheutig mee![]()
Ben je intussen al wat verder met je onderzoekje?
-
Robert.nl
- geregistreerd lid
- Contacteer:
-
Charlotte*
- Zeer actief
Is het de bedoeling dat bij het blauwe puntje ook nog beeld is? Of is het alleen de leuke muziek?Robert.nl schreef:Zit met een warme belangstelling de bijdrage alhier regelmatig te checken. Schuim verder over de www en kwam ondertussen deze ergens (pas op: is een lap leesvoer) tegen: http://huisdieren.infoblog.be/honden/sp ... spelregelsMarion. schreef:Ben je intussen al wat verder met je onderzoekje?
-
Robert.nl
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Neehoor der hoort geen beeld bij alleen maar muziek. Ik pikte hem op nadat ik een versie hoorde die gebruikt is in de Menzis reclame. Deze versie, een medley trouwens hij gaat halverwege over in een ander nummer, is van Israel Kamakawiwo'ole, dat was een stevige Hawiaan van zeker meer dan 100 kilo. Het origineel van "Somewhere over the rainbow" is gezongen door Judy Garland (de moeder van Liza Minelli) in de film "The Wizard of Oz".Sandro schreef:Is het de bedoeling dat bij het blauwe puntje ook nog beeld is? Of is het alleen de leuke muziek?
R :smile1:
-
Robert.nl
- geregistreerd lid
- Contacteer: