Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

linda82 schreef:Hebben jullie eigelijk wel genoeg geld om kosten te betalen als ze ziek zijn of een ongeluk krijgen?? Ik zit er ook aan te denken om ze te laten verzekeren en dit ook aan te bevelen voor de kopers. dit heb ik bij de katten ook gedaan die ik had.

Groetjes Linda
Ja, dat geld is er wel.

Geef jij nou ook nog eens antwoord op de vragen die jou gesteld worden?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Waarom, waarom, geef je nou niet 1 keer een zinnig antwoord op een vraag die jou gesteld word? :denken: :denken: :denken:

En ja, dat geld is hier ook. Wees niet bang. :ok:
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

Ik heb zoveel vragen gehad dat ik ze niet allemaal ffies meer weet.
Silky is ZWANGER!
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

linda82 schreef:Ik heb zoveel vragen gehad dat ik ze niet allemaal ffies meer weet.
De vraag die door minstens 5 mensen al is gesteld:

Wat maakt jou 2 honden nou zo bijzonder dat er perse mee gefokt zou moeten worden.

En ga je het nu wel antwoorden?? :denken: :denken:
Afbeelding
poema
Actief

Ongelezen bericht door poema »

linda82 schreef:Hebben jullie eigelijk wel genoeg geld om kosten te betalen als ze ziek zijn of een ongeluk krijgen?? Ik zit er ook aan te denken om ze te laten verzekeren en dit ook aan te bevelen voor de kopers. dit heb ik bij de katten ook gedaan die ik had.

Groetjes Linda
er staat hier 15.000 euro op de prive spaar rekening
5.000 op de honden rekening
en dan hebben we nog een een gewone en spaarrekening van de zaak en wat daar op staat zeg ik niet anders heb ik ineens een heleboel nieuwe vrienden gemaakt
Dus maak jij je nou maar druk over hou hondjes en ik mag lije dat er niks in zit in dat prinsesje van je
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

linda82 schreef:Ik heb zoveel vragen gehad dat ik ze niet allemaal ffies meer weet.
nou 7e keer: wat is er zo speciaal aan je hond?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
linda82
Vaste gebruiker

Daar heb ik allang antwoord op gegeven.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
jelle
Zeer actief

en de vraag of je dit

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=78110
(klik op het blauwe regeltje)

hebt gelezen

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
poema
Actief

linda82 schreef:Daar heb ik allang antwoord op gegeven.

Groetjes Linda
en daar motten we het mee doen :pffff:
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Groetjes Linda
Ja een bullshit antwoord. Dus vertel nou eens een echte goede rede.
Een hond die zich gedraagt als een princesje is namelijk een nutteloos fokcriteria.
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

ja heb ik gelezen ja.

Mijn honden hebben goede kwaliteiten en karakter.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
linda82
Vaste gebruiker

EN gezondheid!
Silky is ZWANGER!
jelle
Zeer actief

linda82 schreef:ja heb ik gelezen ja.

EN gezondheid!

Groetjes Linda
oh?
Wat zijn dan de goede en slechte punten (foktechnisch gezien) van je teef?
Wat zijn de goede en slechte punten van je reu?
Waarom heb je besloten deze combinatie te maken?
Wat weet je van de ouders en verdere familie van je honden?
Wat zijn de erfelijke afwijkingen die binnen de Yorkshire en de Chihuahua voorkomen, en op welke manier heb je je honden daarop laten testen?

Afbeelding

jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

linda82 schreef:EN gezondheid!
*zucht* ben je nu zo dom of hou je je dom? je weet nog niet eens wat de erfelijke aandoeningen in de beide rassen zijn en dan beweer je dat je honden gezond zijn :blah: weet je |uberhaupt iets van vererving? nee hè dacht het niet :N:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
poema
Actief

en dit weet je omdat ze nooit ziek zijn geest
Lieve meid dat zegt niks mijn oude hond had ook nooit wat maar had wel Met de leeftijd HD waar je u tegen zei, Maare ik neem aan dat de 1982 in je naam voor je geboorte jaar staat dus we kennen wel stellen dat we een 2de milou hebben hier alleen gaat deze nog een stapje verder
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

linda82 schreef: Hoe denken jullie dat de nieuwste rassen zijn gemaakt dan?? Allemaal kruizingen en dit was in de vroegere jaren ook helemaal niet verrandwoord.
Ik wist niet dat je bezig was met het ontwikkelen van een nieuw ras. Een supersnel ras dat graag op schoot zit te knuffelen, wat wil je nog meer. Oh ja liever geen ziektes, maar gelukkig was het bloed goed.

Veel succes.

Anne
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

poema schreef:

en dit weet je omdat ze nooit ziek zijn geest
Lieve meid dat zegt niks mijn oude hond had ook nooit wat maar had wel Met de leeftijd HD waar je u tegen zei, Maare ik neem aan dat de 1982 in je naam voor je geboorte jaar staat dus we kennen wel stellen dat we een 2de milou hebben hier alleen gaat deze nog een stapje verder
hela, is niet omdat je jong bent dat je niets weet hé :boos: :mrgreen:
ik ben nog jonger, maar ik denk er niet om mijn mechel met iets anders te laten dekken dan met een andere mechel. en enkel als beide volledig medisch in orde zijn :pffff: :wink:
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Geef je over een maand of 3, 4 nog wel door hoeveel van die geweldige puppies je niet kwijt kon raken, zodat ze dan in het asiel zitten?
En over een paar jaar hoeveel van die geweldige puppies en hun ouders problemen met hun gezondheid hebben?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Groetjes Linda
ik zie niks :19:
omdat ze zo mooi is :smile2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Groetjes Linda
ja de mijne ook... en nu... allemaal geschikt? hup we knikkeren de een op de ander? :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:

EN gezondheid!

Groetjes Linda
oh?
Wat zijn dan de goede en slechte punten (foktechnisch gezien) van je teef?
Wat zijn de goede en slechte punten van je reu?
Waarom heb je besloten deze combinatie te maken?
Wat weet je van de ouders en verdere familie van je honden?
Wat zijn de erfelijke afwijkingen die binnen de Yorkshire en de Chihuahua voorkomen, en op welke manier heb je je honden daarop laten testen?
hier wil ik ook weleens antwoorden op zien inderdaad... :wink:
Afbeelding
bullegie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bullegie »

ikzelf heb ook een hondje zonder stamboom maar nog geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar een nestje van te nemen ondanks dat ik gek ben op puppies. het is eigenlijk nooit goed om zomaar een nestje te nemen omdat het "leuk"is. wil je een nestje? neem dan hondjes met stamboom en verdiep je er eerst in. ikzelf wilde een pup gewoon voor mezelf zonder stamboom en heb bewust gekozen voor een particulier ipv assiel. het komt uit de breedte of de lengte. assiels zitten overvol, en er zijn particulieren zat die voor de "leuk"een nestje nemen. omdat ik durf te zeggen dat ik genoeg verstand van honden heb heb ik deze keuze aangedurft.
ik hoop in ieder geval dat dit je eerste en laatste keer zal zijn om op deze manier een nestje te krijgen.
:19:
knuffels en een poot :)
poema
Actief

bullegie schreef:ikzelf heb ook een hondje zonder stamboom maar nog geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om daar een nestje van te nemen ondanks dat ik gek ben op puppies. het is eigenlijk nooit goed om zomaar een nestje te nemen omdat het "leuk"is. wil je een nestje? neem dan hondjes met stamboom en verdiep je er eerst in. ikzelf wilde een pup gewoon voor mezelf zonder stamboom en heb bewust gekozen voor een particulier ipv assiel. het komt uit de breedte of de lengte. assiels zitten overvol, en er zijn particulieren zat die voor de "leuk"een nestje nemen. omdat ik durf te zeggen dat ik genoeg verstand van honden heb heb ik deze keuze aangedurft.
ik hoop in ieder geval dat dit je eerste en laatste keer zal zijn om op deze manier een nestje te krijgen.
:19:

Zou er niet op rekenen want ze zijn zo leuk haar honden die moet iedereen hebben
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Topic is opgeschoond. Gelieve weer on topic te blijven.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
malinois
Zeer actief
Contacteer:

poema schreef:

Zou er niet op rekenen want ze zijn zo leuk haar honden die moet iedereen hebben
en gezond want het bloed is goed :idea:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

linda82: ik ben ook wel benieuwd naar een paar antwoorden op vragen hier... wat maakt jou hondje zo bijzonder? iig meer bijzonder dan het gros wat in het asiel zit?

als je het stuk gelezen hebt, ( het stuk waar de link meermale van gegeven is) wat vind je daarvan?

tuurlijk zijn pupjes lief ( alhoewel :wink: ) maar dat is niet voldoende om een keuze te maken om te fokken. of jij nou wel of niet verantwoordelijk bent later als er iets mis is, daar gaat het nu even niet om.. het gaat erom dat je van te voren uberhaupt niet verantwoordelijk bent geweest.. er niks aan hebt gedaan om zoveel mogelijk ellende te kunnen voorkomen... staat deels los van wel of geen papier of wel of geen kruising...

in mijn ogen is het fokken met een kruising zowiezo iets wat niet moet.. puur omdat je te weinig kunt weten over erfelijke afwijkingen, karakter (problemen) enz. heeft niks te maken met of een kruising ook lief is..

en ook de vraag, hoeveel mensen heb je die op zeker een pupje willen?
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Weet je ik heb hier twee wereld honden zitten, lief voor mens en dier, echte knuffelkonten. Een Lhasa Apso alleen zijn achterhand (poten) zijn verrot dus rennen is er haast niet meer bij. Verder heb ik een herplaatsertje van een pretnest York x Maltheser omdat ze er zo leuk uitzien en lief en blablablabla. Zal ik deze ook maar kruisen dan omdat ik vind dat de wereld ook moet genieten van deze lieve honden? Dacht het niet he, ik heb zelf gespaard om mijn dieren de nodige zorg (mocht het nodig zijn) te kunnen geven om dat de fokker het in zijn botte hoofd haalde om deze nestjes te fokken. Weet je hoeveel verdriet je mensen doet die een pup kopen en later niet gezond blijkt te zijn? Mens denk gewoon na.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

er word in het begin gezegd wat doe je als blijkt dat 1 of meerdere pups niet goed zijn maar heb je er wel bij stil gestaan dat het met de moederhond ook slecht kan gaan na de bevalling.
Tuurlijk puppies zijn leuk maar ook heel veel werk wat als de moeder geen melk heeft en ga zo nog maar even door
Ik heb zelf meegemaakt hoe het ook niet goed gaat met het fokken mijn teef kreeg een fikse baarmoederonsteking en onderging een spoed operatie
Heb je hier wel goed over nagedacht?
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

linda82 schreef:fokken jullie eigelijk zelf met honden?

Groetjes Linda
Heb 1 netsje gefokt maar daar ging vooraf heel veel onderzoek aan van af
Heb ook de negatieve kant ondervonden moederhond dood ziek heb 13 weken met pups gezeten en daar word je echt niet blij van :roll:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
linda82
Vaste gebruiker

Het is en blijft toch mijn keuze. Ik denk er gewoon heel anders over. Zon stamboomhond hoeft gewoon niet voor mij! Dat is gewoon mijn mening erover en er zullen er vast heel veel zijn die er ook zo over denken want er is wel heel veel vraag naar dus die mensen zullen met hun eigen redenen ook wel achter een kruizing staan maar er zullen ook wel veel mensen zijn die denken zoals jullie en hier en daar geef ik jullie ook wel gelijk maar het is al gebeurd en het blijft wel bij 1 nestje!

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”