Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Probleem, probleem

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M&M

Probleem, probleem

Ongelezen bericht door M&M »

Vorig jaar juni hebben wij een tweede hond genomen. Omdat onze oudste al (toen) 7 was en er zoveel honden zijn die een nieuw huis zoeken, besloten we geen pup te nemen. Zo zijn we aan onze Dolle gekomen, een teef van 5. Het is een lieve, aanhankelijke hond maar over haar opvoeding kunnen we kort zijn: die heeft ze niet gehad! :N:

Bij haar oude baas moest ze weg omdat de twee andere honden haar domineerden.
Met onze andere hond gaat het super en ze leert langzaam maar zeker.

Maar het probleem is het uitlaten. Als ze een andere hond ziet dan gaan al haar haren overeind en rent ze met een bloedgang op die hond af. Als die hond daar niet van onder de indruk is dan is er niets aan de hand en lopen ze wat om elkaar heen en vervolgt ze haar weg. Is die andere hond geschrokken of bang, dan grijpt mevrouw haar kans en jaagt ze de ander na. :devil:

Bij Dolle is het haar angst. Zij is namelijk de bangerik, maar voor haar is aanval de beste optie.

Aan de lijn houden heeft geen zin: ze blaft als een gek en hangt in de lijn. Met brokjes afleiden helpt even, maar tussen de brokjes door blaft ze vrolijk door.

Op dit moment vermijd ik honden om het conflict (vooral voor mijzelf :oeps: ) uit de weg te gaan, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wie heeft goede tips zodat ik over een tijdje rustig kan wandelen zonder een kilometer om mij heen in de gaten te moeten houden of er geen andere hond aankomt!
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

en m et een clicker werken?,dan blijft de aandacht langer bij je, of als je een ander hond ziet ineenkeer de andere kant oprennen en er een leuk spelletje van maken,of het allerlekkerste brokje of desnoods ghakt of zo,en dan proberen de andere hond voor te zijn en alvast afleiden,
mijn vriendin heeft het met een plantenspuit gedaan dat werkte ook goed ,maar daar ben ik niet zo voorstander van :jank: maar het werkte wel
ik vind het leuker als je op een leuke manier het kan afleren
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Doet ze het bij reuen en teven of alleen bij andere teven? Als je dat niet weet moet je daar eens op letten :wink: Doet ze het bij alle honden dan is het nl iets totaal anders dan wanneer ze het alleen bij teefjes doet.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Zo'n monster heb ik ook. De aanval is de beste verdediging schijnt ze te denken. Als de andere hond niet onder de indruk is, is er inderdaad niks aan de hand. Maar pas heeft ze een Berner die wel 2x zo groot is dan haar weggejaagd, puur mijn eigen schuld. En dan komt ze triomfantelijk teruglopen.

Wat ik doe is dus afleiden, met een brokje, met gek doen, alles om de aandacht bij mij te houden, desnoods loop ik om.

Ik ben begonnen met bach rescue, om de ergste stress weg te nemen. Wat ik nu merk is dat ze niet meer blaft in de auto naar andere honden, was niet echt de opzet, maar wel mooi meegenomen :mrgreen:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Nog een aanvulling... als de andere hond totaal niet onder de indruk is, dan moet ze dat altijd even verwerken, lijkt wel. En dan gaan ze spelen, dan is het wel goed :19:
M&M

Ongelezen bericht door M&M »

Maakt niet uit of het een teef of een reu is. En het maakt ook niet uit of het een grote of kleine hond is.

Bij bv rotweilers is het altijd raak.
Mijn man loopt wel eens op met mensen en dan ontdooit het op een gegeven moment wel en is er niks meer aan de hand, maar bij sommige grote honden blijft ze grommen en blaffen en is dan niet op haar gemak.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”