Mijn naam is Astrid (33). Mijn man (34) en ik zijn op zoek naar een leuke hond. We weten nog niet goed welk ras, maar hebben er wel een aantal op het oog: bijv. Beagel; Field Spaniel; Ruwharige dwergteckel of Ierse Setter. Mag ook een andere hond zijn, die goed bij onze situatie past. (zie onder) Ben bereidt om cursussen met de hond te gaan doen en andere leuke dingen.
Mijn man heeft wel ervaring met honden (Ierse Setter), ik niet. Ben ook al een tijdje aan lezen, zoeken en surfen over allerlei zaken die je moet weten voor de aanschaf van een hond en kenmerken over bepaalde rassen.
Het is alleen zo moeilijk om te kiezen, daarom zoek ik hulp op dit forum om met andere ervaringen te delen en om raad te vragen.
Graag zouden we zo snel mogelijk een beslissing kunnen nemen over wat we willen en hoe we dit aan kunnen aanpakken.
Korte schets:
- in bezit van huis met tuin;
- reeds klein huisdier aanwezig: konijn;
- krijg wel eens kinderen (7 en 12 jaar) over de vloer (hebben zelf een Ruwharige teckel, komt dan ook mee);
- ga zelf halve dagen werken, moet dus ca.4 uurtjes alleen kunnen zijn of hierop getraind kunnen worden.
Weet u de geschikte hond voor ons?
Gr. Astrid