Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Franse bulldog pup * update*
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
uitzonderingen bevestigen de regels
zie topic...dus ook voor mijn keuze om een hondje te nemen zonder stamboom. ik kon er ook één kopen uit het assiel, maar dan weet je nooit wat je koopt en welke achtergronden de hond heeft..(geldt voor alle rassen). dus heb ik besloten om een teefje te kopen bij een particulier die pups had. ondanks het gekke verhaal over die dierenarts zagen de pups er okido uit. en ik zal NOOIT een nestje fokken met pebbles. ik kan haar een goed en prima leven geven en hopen dat ze verder gezond is. ik heb bij mijn voorstellen al het één en ander uitgelegd mensen.
deze meneer laat zijn teefje ook nimmer meer dekken daar die "beloofde"keizersnede (die zou komen volgens de dierenarts) dus niet heeft plaatsgevonden. de prijs was acceptabel voor een pup zonder stamboom, rijk wordt deze meneer er echt niet van hij zal het nodig hebben voor de aankomende sterelisatie van zijn teef.
deze meneer laat zijn teefje ook nimmer meer dekken daar die "beloofde"keizersnede (die zou komen volgens de dierenarts) dus niet heeft plaatsgevonden. de prijs was acceptabel voor een pup zonder stamboom, rijk wordt deze meneer er echt niet van hij zal het nodig hebben voor de aankomende sterelisatie van zijn teef.

knuffels en een poot 

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: uitzonderingen bevestigen de regels
ik snap je argumenten wel hoor, maar ik zal als fokker, die iig veel waarde heft aan het verantoord fokken nooit zo'n pup kopen, los van het feit of jij er mee zult fokken en of ze er goed uit zien, de prijs is al helemaal niet belangrijk... iemand die om zó'n reden een teef laat dekken weet gewoon niet waar hij over praat en daar zou ik nooit een pup van willen... en mijn reactie op het feit dat ailena jou noemt op haar site? je staat ergens achter of je staat het niet punt...jij staat er dus niet onverantwoordelijk achter, dus waarom dan noemen dat je dat ooit wel hebt gedaan?bullegie schreef:zie topic...dus ook voor mijn keuze om een hondje te nemen zonder stamboom. ik kon er ook één kopen uit het assiel, maar dan weet je nooit wat je koopt en welke achtergronden de hond heeft..(geldt voor alle rassen). dus heb ik besloten om een teefje te kopen bij een particulier die pups had. ondanks het gekke verhaal over die dierenarts zagen de pups er okido uit. en ik zal NOOIT een nestje fokken met pebbles. ik kan haar een goed en prima leven geven en hopen dat ze verder gezond is. ik heb bij mijn voorstellen al het één en ander uitgelegd mensen.
Is het niet meestal zo dat ze bij een asiel juist wel het e.e.a. kunnen vertellen over de hond? (misschien niet precies de vorige eigenaar(s) maar ik neem aan dat ze bij asiels de hond observeren in gedrag, en dat je een proefperiode krijgt waarin jullie aan elkaar kunnen 'wennen'?bullegie schreef:zie topic...dus ook voor mijn keuze om een hondje te nemen zonder stamboom. ik kon er ook één kopen uit het assiel, maar dan weet je nooit wat je koopt en welke achtergronden de hond heeft..(geldt voor alle rassen). dus heb ik besloten om een teefje te kopen bij een particulier die pups had. ondanks het gekke verhaal over die dierenarts zagen de pups er okido uit. en ik zal NOOIT een nestje fokken met pebbles. ik kan haar een goed en prima leven geven en hopen dat ze verder gezond is. ik heb bij mijn voorstellen al het één en ander uitgelegd mensen.
-
- Vaste gebruiker
klopt...eeen assiel kan je inderdaad genoeg vertellen...maar er waren geen pups...en een pup kan ik zelf goed opvoeden, daar heb ik ervaring genoeg mee. daarbij komt ook nog...die man heeft zijn teefje laten dekken omdat dit volgens zijn da. beter was..waarom?? omdat 9 van de 10x er een keizersnede moet worden uitgevoerd, zo zei de da tegen die meneer.. dus als ze dan toch open moest,,dan zou haar baarmoeder eruit gehaald worden zodat ze niet meer loops kon worden ( zie meneer heeft nl ook nog een golden retriever reu). zonder loopsigheid zou de rust in huis beter zijn voor allemaal. inderdaad jammer dat deze meneer meteen naar zijn da heeft geluisterd, maar dit bewijst meteen dat hij zijn da onverwaardelijk vertrouwd en gelooft.
mijn aandeel hierin is, is dat ik toch een frans bulletje wilde, en een teefje nam omdat ik alleen teefjes wil in huis, en dit teefje zal nooit uitgemolken worden wat pups krijgen betreft. verder heb ik mij genoeg verdiept in afwijkingen e.d. en de nodige info van erkende fokkers om deze "sprong"te wagen.
mijn aandeel hierin is, is dat ik toch een frans bulletje wilde, en een teefje nam omdat ik alleen teefjes wil in huis, en dit teefje zal nooit uitgemolken worden wat pups krijgen betreft. verder heb ik mij genoeg verdiept in afwijkingen e.d. en de nodige info van erkende fokkers om deze "sprong"te wagen.
knuffels en een poot 

-
- Vaste gebruiker
ik snap je argumenten wel hoor, maar ik zal als fokker, die iig veel waarde heft aan het verantoord fokken nooit zo'n pup kopen, los van het feit of jij er mee zult fokken en of ze er goed uit zien, de prijs is al helemaal niet belangrijk... iemand die om zó'n reden een teef laat dekken weet gewoon niet waar hij over praat en daar zou ik nooit een pup van willen... en mijn reactie op het feit dat ailena jou noemt op haar site? je staat ergens achter of je staat het niet punt...jij staat er dus niet onverantwoordelijk achter, dus waarom dan noemen dat je dat ooit wel hebt gedaan?[/quote]
die meneer hecht veel waarde aan zijn da, vertrouwd en gelooft hem onvoorwaardelijk. ik sta er wel degelijk achter dat men verantwoordelijk moet fokken,,juist daarom heb ik bij hem een teefje genomen waarmee dus nooit gefokt zal worden. of ik nu een pup uit het assiel haal of bij deze meneer dat blijft lood om oud ijzer.
in beide gevallen komt het hondje goed terecht.
de prijs maakt inderdaad niet uit, maar wat pleit voor deze meneer is het feit dat zijn prijs zo laag was datje kan zien dat het niet iemand is die hier dan ook meteen een slaatje uit wil slaan.
gewoon een man die (helaas) zijn da gelooft etc. en er als het ware ook in is gestonken.
die meneer hecht veel waarde aan zijn da, vertrouwd en gelooft hem onvoorwaardelijk. ik sta er wel degelijk achter dat men verantwoordelijk moet fokken,,juist daarom heb ik bij hem een teefje genomen waarmee dus nooit gefokt zal worden. of ik nu een pup uit het assiel haal of bij deze meneer dat blijft lood om oud ijzer.
in beide gevallen komt het hondje goed terecht.
de prijs maakt inderdaad niet uit, maar wat pleit voor deze meneer is het feit dat zijn prijs zo laag was datje kan zien dat het niet iemand is die hier dan ook meteen een slaatje uit wil slaan.
gewoon een man die (helaas) zijn da gelooft etc. en er als het ware ook in is gestonken.
knuffels en een poot