Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

linda82 schreef:hmzzz als al die fokkers nu eens een tijdje stoppen met fokken worden alle honden uit het assiel gekocht en is het overschot opgelost :smile: :smile: :smile:

1-2 :mrgreen:
zou je denken? dan help je alleen mensen zoals jou!
en nee ik wil een hond waar ik de voorouders van ken!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Ik heb niet alle pagina's gelezen en ik zal ongetwijfeld gigantisch in herhaling vallen met iedereen (op Linda na dan natuurlijk) die hier al 9 pagina's vol hebben geschreven........ maar Linda, je bent echt niet lekker bezig hoor.

Ik zal je een voorbeeld geven van een lichamelijk gezonde kruising, dat was mijn vorige hond, collie mixje Queenie. Yep, zij is ruim 16 jaar geworden en heeft tijdens haar hele leven nauwelijks een dierenarts gezien.
Maar hoe komt dat denk je? Ik heb haar van Kreta meegenomen waar ze een puppie was van 2 straathonden : oftewel, hier had een vorm van 'natuurlijke selectie' al vele generaties plaatsgevonden.

Bewust rashonden fokken is een andere vorm van selectie.
Jij doet aan geen enkele vorm, zet 2 'leuke hondjes' op elkaar maar je hebt geen idee wat eruit gaat komen en hoe het met de gezondheid gestelt is.
Dat jij stelt dat dit kruisingsnestje beter is dan broodfokken is helemaal geen argument om bewust kruisen mee goed te praten.

Dan heb ik het nog niet eens over het overschot aan honden (ongetwijfeld eerder aan bod geweest maar ik moet 't ff kwijt).
Marktplaats staat vol met honden, vele daarvan kruisingen en ja ook van broodfokkers. En veel honden die herplaatst moeten worden omdat mensen er niet goed genoeg over hebben nagedacht of het is een probleemhond. Op MP en in asielen barst het van de 'leuke kruisinkjes'.

Om over de problematiek in het buitenland maar niet te praten, van overschot gesproken.
Ik heb nu m'n 2de buitenlandertje in huis, uit Spanje bij mij gekomen toen ze bijna anderhalf was. Hoe leuk, geweldig, lief en knap ik haar ook vind, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om haar te laten dekken zeg!
Afbeelding
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

Met het fokken van stamboomhonden word het overschot ook alleen maar meer! Dus al dat gepraat over overschot heeft weinig zin want daar werken fokkers van stamboomhonden ook aan mee dat valt niet te ontkennen.

En over de gezondheid: Als je en stamboom hond hebt en je hebt daar een nestje van bijv. 8 van en er blijkt er 1 ziek te zijn maar waar wel voor het dier mee te leven valt wat doen jullie fokkers daar dan mee?? (ff serieuse vraag)

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

Er is geen enkele wet die mij verbied om een huiselijk liefdevol nestje te nemen van mijn 2 hondjes dus ik doe niks verkeerds. Alleen maar in jullie ogen.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

linda82 schreef:Er is geen enkele wet die mij verbied om een huiselijk liefdevol nestje te nemen van mijn 2 hondjes dus ik doe niks verkeerds. Alleen maar in jullie ogen.

Groetjes Linda
Dit is een hondenforum. Hier komen liefhebbers van honden.
ik ben bang dat veel mensen die hier komen, en iedereen die gereageerd heeft jou niet bepaald als hondenliefhebber beschouwt.
Dat zegt wat over dit forum.
Misschien zegt het ook iets over jou.
Met alle informatie die tot je beschikking staat, en je weet de weg op het internet, ga je eigenwijs door in jouw egoistische redenering.
Mijn vraag is, waar gaan de hondjes heen , behalve die 2,5 die besproken is.
hier misschien? http://www.dierenasiels.com/
Of houd je ze zelf?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Rataplan schreef:Ik zie 82 achter je naam staan is dat de prijs van een pup of je IQ?
Rataplan schreef:10 december, dag van de mensenrechten.
Kijk op www.amnesty.nl
Dat respect voor andere mensen geldt zeker alleen voor het buitenland?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

linda82 schreef:Met het fokken van stamboomhonden word het overschot ook alleen maar meer! Dus al dat gepraat over overschot heeft weinig zin want daar werken fokkers van stamboomhonden ook aan mee dat valt niet te ontkennen.
Dat ben ik ook helemaal met je eens. Maar dat pleit jou nog niet vrij.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

linda82 schreef:Er is geen enkele wet die mij verbied om een huiselijk liefdevol nestje te nemen van mijn 2 hondjes dus ik doe niks verkeerds. Alleen maar in jullie ogen.

Groetjes Linda
Tjeesus..als je zo hard de centen nodig hebt ga dan zelf werken mens :devil: Geld verdienen over de rug van je honden..lager kan het toch niet
Afbeelding
poema
Actief

Ongelezen bericht door poema »

linda82 schreef:Ik heb eens nagedacht over het fokken van stamboom honden maar eerlijk gezegt vind ik dat pas onverandwoordelijk! Er word gezegt dat er overschot is aan honden nou tel maar eens mee:

Een goede fokker heeft vaak 5 teefjes die fokkers krijgen ongeveer 2 nestjes per jaar (meer mag geloof ik niet of wel?) Dat is dus in 5 jaar tijd 2x 10 pups = 20 pups per jaar x 5 = 100 pups!!!

Hebben jullie daar wel eens aan gedacht??
En ja er komen ook stamboomhonden in het verkeerde huis waar ze dan mee broodfokken dat risico is bij stamboomhonden veeeeel groter dan bij kruizingen omdat daar veel meer geld per pup voor gevraagt word. Ja een kruizing heeft meer kans niet gezond te zijn maar broodfokken vind ik net zo erg! Bovendien laten ze pups die een afwijking hebben zoals een knikje in de staart gewoon inslapen omdat het niet goed genoeg is voor de stamboom nou dat vind ik pas erg! Zo zie je maar dat met stamboomhonden fokken net zoveel voordelen en nadelen zitten als bij kruizingen!

Groetjes Linda

OOOOOHHHHHH mag ik mag ik
poema
Actief

tekkel schreef:
malinois schreef:
tekkel schreef:De asiels zitten niet vol met yorkshire/chihuahua-kruisingen.
En dat bedoel ik ook met 'daar heeft niemand last van'.
je hebt er weer kruisingen bij waar de asiels mee volzitten en marktplaats mee vol staat:

http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... 3D%3D&df=1
Ja, marktplaats.nl. Maar niet de asiels, die kruisingetjes zijn heel populair. Daarom staat marktplaats.nl er helaas ook vol mee.
Maar nog steeds heeft niemand hier volgens mij 'last' van.

Aika
Kruising Markies
Volwassen
Teef

Geplaatst Aki
Kruising
Volwassen
Reu

Nieuw Akiko
Tibetaanse terriër
Volwassen
Reu

aski
dwergpinscher
Volwassen
Reu

Geplaatst Balou=besproken
Malthezer
Volwassen
Reu

Banjer
Maltezer kruising
Volwassen
Reu

Nieuw Banjo
Kruising Border Collie
Volwassen
Reu

Bas
jack russel
Volwassen
Reu

Bas en Rakker
Boerenfoxjes
Volwassen
Reu

Benji
Kruising fox
Volwassen
Reu

Nieuw Bibi
Bichon
Volwassen
Teef

Bietel
kruising Maltezer
Volwassen
Reu

Billy
West Hihgland White Terrër
Volwassen
Reu

Blackie
Fox
Volwassen
Reu

Blacky
Pincher
Volwassen
Reu

Nieuw Bless
Poedel
Volwassen
Reu

Nieuw Blunder
Pinscher
Volwassen
Teef

Bobo
kruisng teckel-jack russel
Volwassen
Reu

Boeffie
Boomer
Volwassen
Reu

Bollie (voorbehouden)
CV Maltezer en Pincher
Volwassen
Teef

Nieuw Boomer en Rocky
pinchertjes
Volwassen
Reu

Bruintje
Kruising Teckel
Volwassen
Reu

Geplaatst Canela
Kruising
Pup
Teef

Geplaatst Canela
Kruising
Pup
Teef

Geplaatst Canela
Kruising
Pup
Teef

enzo staan er nog 20 paginas op www.dierenasiels.com
en het ergste is nog als je onder aan het rijtje kijkt zitten er ook pups
poema
Actief

linda82 schreef:Ik weet eerlijk gezegt nog niet wat ik ervoor ga vragen. Ik heb nu 3 geintresseerden die al vrijwel zeker een pup willen en 1 die het nog niet zeker weet. Ik vind het belangerijker dat ze een goed thuis krijgen en ik wil de mensen die het iets minder hebben maar wel genoeg om een hond te verzorgen ook de kans geven om een goed baasje voor een hond te kunnen zijn. Een pup hoeft van mij geen 1000 euro te kosten als er maar veel liefde is! En ja ook een kruizing kun je liefde geven ja :smile:

Groetjes Linda

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :19: :19: :denken: :idea: :idea: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank:
poema
Actief

Annet schreef:Wat mij betreft zijn er 2 opties:
1. Linda is werkelijk zo dom als ze hier laat zien of
2. Linda is een stooktrol.
Ik hoop dat optie 2 de goede is en dat er niet werkelijk mensen bestaan die zo dom zijn. Ik denk eigenlijk optie 2, want ze reageert alleen maar op wat haar uitkomt, de rest leest ze blijkbaar niet.
Waar doet dat me nou toch aan denken :idea: :idea: :idea: Milou
(heb je een nieuwe naam)
poema
Actief

Rataplan schreef:
linda82 schreef:Ik weet eerlijk gezegt nog niet wat ik ervoor ga vragen. Ik heb nu 3 geintresseerden die al vrijwel zeker een pup willen en 1 die het nog niet zeker weet. Ik vind het belangerijker dat ze een goed thuis krijgen en ik wil de mensen die het iets minder hebben maar wel genoeg om een hond te verzorgen ook de kans geven om een goed baasje voor een hond te kunnen zijn. Een pup hoeft van mij geen 1000 euro te kosten als er maar veel liefde is! En ja ook een kruizing kun je liefde geven ja :smile:

Groetjes Linda
Mensen met een kleine beurs kunnen ook zeker bij een asiel terecht.
Ik zie 82 achter je naam staan is dat de prijs van een pup of je IQ?
:idea:

:denken: :denken: :19: :19:
poema
Actief

linda82 schreef:Met het fokken van stamboomhonden word het overschot ook alleen maar meer! Dus al dat gepraat over overschot heeft weinig zin want daar werken fokkers van stamboomhonden ook aan mee dat valt niet te ontkennen.

En over de gezondheid: Als je en stamboom hond hebt en je hebt daar een nestje van bijv. 8 van en er blijkt er 1 ziek te zijn maar waar wel voor het dier mee te leven valt wat doen jullie fokkers daar dan mee?? (ff serieuse vraag)

Groetjes Linda
Nu weet ik het zeker je bent BLOND
Het gaat hier over het overschot van honden in asiels en ja dat goede fokkers blijven fokken is omdat de asiels vol zitten met die o zo leuke kruisinkjes en veel mensen willen dat niet omdat zoals zo vaak gezegd deze honden meestal wat mankeerd dus als mensen als jij nou stoppen met die leuke huisnestjes zijn we ook van de overvloed honden af.En zoals ook al zo vaak gezegd veel fokkers fokken op lijst ik sta op een lijst bij een fokker in Italie daar sta ik al dik een jaar en dat kan ook nog rustig 3 a 4 jaar duren voor ik aan de beurt ben Dus nee een goede fokker fokt niet mee aan overschot maar heeft al huisjes gevonden voor zijn honden en als die niet door gaan houdt hij ze zelf tot hij wel wat vindt.Ja een stamboom hond kan in een fout huis terecht komen maar het verschil met een goede fokker en mensen zoals jij is dat hun contact houden en er ook maar het kleinste vermoeden is dat er niet goed met de hond wordt omgegaan wordt dit uitgezoicht en wordt de hond terug gehaald.Je hebt er mee leven en er mee leven het ligt er voor mij helemaal aan of het een waardig bestaan zou kunnen hebben en wat voor gevolgen het zou hebben in de toekomst qwa gezondheid van de hond zouden deze twee punten op min uitkomen zou ik de pup op een waardige manier laten inslapen bij de DA
tekkel
Erelid

poema schreef:Het gaat hier over het overschot van honden in asiels en ja dat goede fokkers blijven fokken is omdat de asiels vol zitten met die o zo leuke kruisinkjes en veel mensen willen dat niet omdat zoals zo vaak gezegd deze honden meestal wat mankeerd dus als mensen als jij nou stoppen met die leuke huisnestjes zijn we ook van de overvloed honden af.
Laat ik jou ook eens bestoken met een lijstje van www.dierenasiels.comm, maar dan met die door jou zo geprezen rashonden (en dan nog alleen van de afdeling dog-achtigen):

Mastino napoletano
Volwassen
Reu

Nieuw Asley
Bullmastiff
Volwassen
Teef

Atilla
am.staffordshire
Volwassen
Reu

Atta
Turkse Herder
Volwassen
Reu

Nieuw benta
duitse dog
Volwassen
Teef

Nieuw blinky
sint bernard
Volwassen
Teef

Boulie
Rottweiler
Volwassen
Teef

Bram
Berner Senner
Volwassen
Reu

Brenda
boxer
Volwassen
Teef

Geplaatst brutus
franse bull
Volwassen
Reu

Chuck
Bordeauxdog
Volwassen
Reu

Chuky
Berner Sennen
Volwassen
Reu

Geplaatst Codi
Pyreneese berghond
Volwassen
Reu

Nieuw CV Mastino (puber)
Lobbes
Volwassen
Reu

Geplaatst CV Mastino (puber)
Lobbes
Volwassen
Reu

Dino
berner sennen
Volwassen
Reu

Dino
berner sennen
Volwassen
Reu

Dino
berner sennen
Volwassen
Reu

Dolly
cane corso
Volwassen
Teef

Edomingo
Dogo Canario
Pup
Reu

Als ik in een asiel ga kijken zit het altijd vol met grote (ras)honden, de kleine hondjes worden in het algemeen snel geplaatst.
Op wat lastige jack russels na :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

De asiels zitten niet vol met stamboomhonden, en al helemaal niet met goed gefokte honden met stamboom. Wel met kruisinkjes zoals die van jou.
Ik denk ook dat er vele malen meer kruisingen worden gefokt dan stamboomhonden in Nederland.

En zelfs al zou dat anders zijn: jouw eigen verantwoordelijkheid hangt niet af van de acties van anderen. Als jou buurman zijn hond in elkaar tremt op dagelijkse basis en hem de hele dg in de bench opsluit, betekent dat niet dat het minder erg is als jij de jouwe maar drie keer per week mept en de helft van de tijd in de schuur zet.

Ik zal nog even wat stukjes quoten uit dat lange stuk... alle "argumenten" die je geeft staan daar namelijk al in met een reactie (ook wel: je bent de zoveelste die met exact hetzelfde lulverhaal aankomt).

Wie enig verantwoordelijkheidsgevoel en dierenliefde heeft, neemt het fokken van honden zeer serieus. Tenslotte ben je zo maar verantwoordelijk voor 80 jaar hondenleven (per nest) of meer.

Nederland, Europa en de wereld hebben te maken met een gigantisch hondenoverschot. Massa's honden in ons land en daarbuiten hebben geen thuis. Ze worden gedood omdat ze overtollig zijn of zitten in een hok te wachten op die ene kans. Mijns inziens is het lot van deze dieren ons aller verantwoordelijkheid. Er moet dan ook wel een heel goede reden zijn om nog meer honden op de wereld te zetten; elke pup die gefokt wordt verkleint immers de kansen van deze honden op een goede toekomst. Het is gemakkelijk om daarvoor je hoofd in het zand te steken en je verantwoordelijkheid te ontkennen, maar hoe je het ook wendt of keert: er is een eindig aantal plekken voor honden in ons land.

Alleen maar een nest fokken omdat het zo leuk lijkt is dus absoluut niet voldoende reden.

Waarom fokken?

Als je het doet, doe het dan goed.
Bij goed fokken horen naar mijn idee een aantal dingen:
het nest moet echt iets toevoegen aan wat er aan honden al rondloopt op deze aarde, er moet echt behoefte aan zijn (voldoende serieus geïnteresseerde nieuwe eigenaren) en er moet gegarandeerd kunnen worden dat er alles aan gedaan is om zo gezond mogelijke pups te fokken.

"Ik heb al mensen die wel een pupje willen"

De ervaring leert dat zeker de helft daarvan afvalt als puntje bij paaltje komt. Zelfs bij zeer serieuze fokkers gebeurt dat. Het is vast wel mogelijk om alle hondjes kwijt te raken, bijvoorbeeld als ze voor een schijntje (onder kostprijs) op marktplaats worden gezet. Echter, nog een beetje kritisch zijn op de baasjes en kunnen beslissen waar je wel en niet een hond wilt plaatsen is er dan eigenlijk niet meer bij. Dan blijf je er mee zitten.
Het vinden van een juiste baas voor een kruising is veel moeilijker dan voor een rashond. Er zijn mensen die een heel vastomlijnd idee hebben van welke hond bij ze past. De meesten daarvan zullen uitkomen bij een specifiek ras dat aan al hun eisen voldoet.

Mensen die een kruising willen zijn vaak veel minder specifiek. Ze hebben helaas ook vaak veel minder doorgedacht over het hebben van een hond, en wat er wel of niet bij hun past. Daarnaast is het voor de fokker van de kruisingpups veel moeilijker om te omschrijven tot wat voor dieren de pups zullen uitgroeien. Juist doordat het een kruising is kan het met zowel het uiterlijk als het karakter vaak nog alle kanten op. Alle combinaties van de eigenschappen van de ouderdieren zijn in principe mogelijk, en dat terwijl sommige eigenschappen juist als ze gecombineerd worden grote problemen kunnen opleveren waar lang niet elke baas goed mee om kan gaan.

Het feit dat je deze vraag, en andere hiervoor, zo stelt geeft al aan dat je helemaal níets hebt gedaan aan een fatsoenlijke voorbereiding. Dit had je allang moeten weten.

Heb nou eens het lef om te bekennen dat je nog nergens over nagedacht had afgezien van "ik vind het leuk om pups te hebben" en gewoon je honden maar wat aan hebt laten fokken. Dat wekt meer waardering dan het gedraaikont en gebazel van nu.

Had je je trouwens al gerealiseerd dat doordat de honden 3x gekoppeld hebben gezeten, je kans hebt op pups van drie verschillende leeftijden (dekkingsdata)? Oftewel dat je de kans hebt dat de geboorte op gang komt en dan alle pups geboren worden, zowel degenen die dan voldragen zijn als degenen die prematuur zijn? Die zullen achter liggen en wellicht extra zorg nodig hebben.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
poema
Actief

tekkel schreef:
poema schreef:Het gaat hier over het overschot van honden in asiels en ja dat goede fokkers blijven fokken is omdat de asiels vol zitten met die o zo leuke kruisinkjes en veel mensen willen dat niet omdat zoals zo vaak gezegd deze honden meestal wat mankeerd dus als mensen als jij nou stoppen met die leuke huisnestjes zijn we ook van de overvloed honden af.
Laat ik jou ook eens bestoken met een lijstje van www.dierenasiels.comm, maar dan met die door jou zo geprezen rashonden (en dan nog alleen van de afdeling dog-achtigen):

Mastino napoletano
Volwassen
Reu

Nieuw Asley
Bullmastiff
Volwassen
Teef

Atilla
am.staffordshire
Volwassen
Reu

Atta
Turkse Herder
Volwassen
Reu

Nieuw benta
duitse dog
Volwassen
Teef

Nieuw blinky
sint bernard
Volwassen
Teef

Boulie
Rottweiler
Volwassen
Teef

Bram
Berner Senner
Volwassen
Reu

Brenda
boxer
Volwassen
Teef

Geplaatst brutus
franse bull
Volwassen
Reu

Chuck
Bordeauxdog
Volwassen
Reu

Chuky
Berner Sennen
Volwassen
Reu

Geplaatst Codi
Pyreneese berghond
Volwassen
Reu

Nieuw CV Mastino (puber)
Lobbes
Volwassen
Reu

Geplaatst CV Mastino (puber)
Lobbes
Volwassen
Reu

Dino
berner sennen
Volwassen
Reu

Dino
berner sennen
Volwassen
Reu

Dino
berner sennen
Volwassen
Reu

Dolly
cane corso
Volwassen
Teef

Edomingo
Dogo Canario
Pup
Reu

Als ik in een asiel ga kijken zit het altijd vol met grote (ras)honden, de kleine hondjes worden in het algemeen snel geplaatst.
Op wat lastige jack russels na :wink:

Nou je weet ook wel een lekker lijstje neer te zetten :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: Nieuw benta
duitse dog
Volwassen
Teef
Die hebben wij vorig weekend moeten terug brengen omdat ze het zoontje van mijn vriend een hap uit zijn arm beet
tekkel
Erelid

poema schreef:Nou je weet ook wel een lekker lijstje neer te zetten :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: Nieuw benta
duitse dog
Volwassen
Teef
Die hebben wij vorig weekend moeten terug brengen omdat ze het zoontje van mijn vriend een hap uit zijn arm beet
Sorry!
Als ik dat had geweten had ik het natuurlijk hier niet neergezet :19:
poema
Actief

tekkel schreef:
poema schreef:Nou je weet ook wel een lekker lijstje neer te zetten :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: Nieuw benta
duitse dog
Volwassen
Teef
Sorry!
Als ik dat had geweten had ik het natuurlijk hier niet neergezet :19:
Ohhh nee joh geeft niet kan jij niet weten toch vondt het wel apart om te zien aangezien ze tegen mij zeiden dat ze haar zouden laten inslapen
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

poema schreef:
Ohhh nee joh geeft niet kan jij niet weten toch vondt het wel apart om te zien aangezien ze tegen mij zeiden dat ze haar zouden laten inslapen

"Komt van een niet al te goede fokker
Ze wordt bang en onzeker van roepnde mensen en zou durven happen naar te brute mensen
Rustige baasjes die haar veel belonen zullen er echter een lieve hond aan hebben
Ze zit bij een vrijwilligster dus eerst bellen voor een afspraak
Geent en gechipt"

Met deze beschrijving staat ze nog steeds op dierenasiels.com

Anne
poema
Actief

starfleet schreef:
poema schreef:

"Komt van een niet al te goede fokker
Ze wordt bang en onzeker van roepnde mensen en zou durven happen naar te brute mensen
Rustige baasjes die haar veel belonen zullen er echter een lieve hond aan hebben
Ze zit bij een vrijwilligster dus eerst bellen voor een afspraak
Geent en gechipt"

Met deze beschrijving staat ze nog steeds op dierenasiels.com

Anne
Ja ik zag het en ik weet dat het niet nodig is om me aangesproken te voelen omdat ik haar nooit wat heb gedaan maar als je haar op een normale manier naar haar plaats stuurde en je liep een half uur later langs dan was ze zo bang dat ze hapte en nu staat er dit

Net alsof wij haar inmekaar gestompt hebben
jelle
Zeer actief

tekkel schreef:
Ik durf te wedden dat hiervan 95% géén stamboom heeft. Velen hiervan zullen ook niet raszuiver zijn, maar dat doet er niet toe. Er is wat dat betreft geen verschil meer tussen het kruisen van twee honden van verschillend ras, en het op ekaar zetten van twee stamboomloze honden die toevallig wel van hetzelfde ras zijn.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
bullegie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bullegie »

Linda...mijn dochter fokt ook met stamboom..1 pup bleek later een erfelijke afwijking te hebben. mijn dochter is meteen naar de mensen toe gegaan, heeft met ze gepraat, de pup is geopereerd en ze heeft daaraan meebetaald. de pup is nu kerngezond gelukkig. dit is een goede oplossing.
blijkt er een pup nog IN het nest te zitten die niet helemaal ok is,maar waar wel mee valt te leven, dan mag de koper (als die dat wil) de pup kopen voor een veel lagere prijs en ZONDER stamboom.
iemand die zo'n hondje wil is dus een dierenliefhebber.
ik geloof zelf dat ook jij veel van je hond houdt,en ik hoop dat je al de pups zult kwijtraken. info op het internet hoef je niet meer te zoeken want je hebt nu al genoeg info gekregen van iedereen.(zij het op een negatieve manier)
dit forem zit vol met mensen die erg tegen het "zomaar"fokken zijn waar ze gelijk in hebben. ik hoop dus dat je nu beter weet dan voordat je het diepe insprong met je hond.
knuffels en een poot :)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bullegie schreef:Linda...mijn dochter fokt ook met stamboom..1 pup bleek later een erfelijke afwijking te hebben. mijn dochter is meteen naar de mensen toe gegaan, heeft met ze gepraat, de pup is geopereerd en ze heeft daaraan meebetaald. de pup is nu kerngezond gelukkig. dit is een goede oplossing.
blijkt er een pup nog IN het nest te zitten die niet helemaal ok is,maar waar wel mee valt te leven, dan mag de koper (als die dat wil) de pup kopen voor een veel lagere prijs en ZONDER stamboom.
iemand die zo'n hondje wil is dus een dierenliefhebber.
ik geloof zelf dat ook jij veel van je hond houdt,en ik hoop dat je al de pups zult kwijtraken. info op het internet hoef je niet meer te zoeken want je hebt nu al genoeg info gekregen van iedereen.(zij het op een negatieve manier)
dit forem zit vol met mensen die erg tegen het "zomaar"fokken zijn waar ze gelijk in hebben. ik hoop dus dat je nu beter weet dan voordat je het diepe insprong met je hond.
stamboom hoort bij de hond, dus die moet je er ten alle tijden bij geven....
bullegie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bullegie »

stamboom hoort bij de hond, dus die moet je er ten alle tijden bij geven....

je kunt het stamboom terugsturen en nietig verklaren door raad van beh.
zeker als je niet wilt dat er mee gefokt wordt. natuurlijk moeten de kopers het hiermee eens zijn maar de meesten zijn dit wel
knuffels en een poot :)
tekkel
Erelid

bullegie schreef:je kunt het stamboom terugsturen en nietig verklaren door raad van beh. zeker als je niet wilt dat er mee gefokt wordt.
Zo zie je dat ook als je je best doet met rashonden en stambomen en zorgvuldige keuzes, er twee pups uit één nest niet helemaal in orde kunnen zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

als er zo'n groot overschot is waarom moet ik dan lang wachten voor ik een hond uit een voor mij goede combi kan nemen? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda82 schreef:Er is geen enkele wet die mij verbied om een huiselijk liefdevol nestje te nemen van mijn 2 hondjes dus ik doe niks verkeerds.
helaas niet nee!
jawel je doet heel veel verkeerd, je werkt bewust mee aan het hondenoverschot in de asiels.
je bezorgt misschien de dierenarts veel werk (in de negatieve zin van het woord)
etc.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:
bullegie schreef:je kunt het stamboom terugsturen en nietig verklaren door raad van beh. zeker als je niet wilt dat er mee gefokt wordt.
Zo zie je dat ook als je je best doet met rashonden en stambomen en zorgvuldige keuzes, er twee pups uit één nest niet helemaal in orde kunnen zijn.
natuurlijk het blijven toch dieren :19: Maar op een goede fokker kun je terugvallen, een goede fokker zal je bijstaan en je eventueel een nieuwe pup of geld terug geven. Daarnaast heb je vaak een koopcontract bij een goede fokker.
Het risico is alleen veel minder omdat je meer van de ouderdieren weet!
Afbeelding
jelle
Zeer actief

tekkel schreef: Zo zie je dat ook als je je best doet met rashonden en stambomen en zorgvuldige keuzes, er twee pups uit één nest niet helemaal in orde kunnen zijn.
Ten eerste is er niemand die heeft beweerd dat het niet mogelijk is dat er, ondanks zorgvuldig fokken, toch pups met afwijkingen zijn. Het gaat erom dat de kans daarop veel minder is.
Te tweede is het een beetje raar om dit voorbeeld aan te halen, want jij en ik weten helemaal niet of er in dit geval wel zo zorgvuldig gefokt is. Misschien wel, misschien niet. Alleen die stamboom zegt nog niets.

Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”